بازدید 7420

العامری: عراق در اخراج نیرو‌های بیگانه مصمم است

هادی العامری رییس ائتلاف سیاسی الفتح به سفیر ترکیه در بغداد گفت که عراق نه اجازه دخالت به طرف‌های بین المللی در نتایج انتخابات را می‌دهد و نه در اخراج نیرو‌های بیگانه از خاک خود تعلل خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۸۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷ 10 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از دفتر رسانه‌ای ائتلاف الفتح عراق، العامری امروز در دفتر خود با «علیرضا گونای» سفیر ترکیه در بغداد دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار همکاری‌ها و اوضاع و مسائل امنیتی مشترک بین دو کشور را در کنار ضرورت توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری، بررسی کردند.

رییس ائتلاف الفتح در این دیدار تاکید کرد که «عراق در موضوع اخراج همه نیرو‌های بیگانه بر اساس قانون اساسی عراق ادامه می‌دهد و به هیچ نیروی نظامی غیر عراقی اجازه حضور در خاک خود را نخواهد داد همان طور که اجازه تهدید امنیت کشور‌های همسایه از سوی گروه‌های مسلح معارض (مستقر در عراق) را نمی‌دهد.

العامری همچنین به یادآوری اینکه «نیرو‌های سیاسی معترض درباره بازی با نتایج انتخابات پارلمانی، این موضوع را از کانال هیات قضایی متخصص در رسیدگی به شکایت‌ها دنبال می‌کنند... آن‌ها نه از کسی خواسته اند و نه به هیچ طرف بین المللی اجازه می‌دهند که در نتایج انتخابات یا پرونده‌های داخلی عراق دخالت کند.»

انتخابات پارلمانی عراق در ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ برگزار شد؛ انتخاباتی که به دنبال اعلام نتایج آن، کشور عراق یک ماه ملتهب و پر تحول را از سر گذراند و معترضان به نتایج انتخابات را به خیابان‌ها کشاند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان