بازدید 33919

اقدام جهادی زاکانی برای تهران

هنوز سه ماه از انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران نگذشته است اما وی با عقد قراردار خرید ۱۷۵ دستگاه اتوبوس و رونمایی از ۱۱۰ اتوبوس، تهرانی‌ها را غافلگیر و به حل مشکلات شهر در این دوره امیدوارتر کرد.
کد خبر: ۱۰۸۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳ 10 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، گزافه نیست اگر بگوییم زمان فعالیت قالیباف به عنوان شهردار تهران، نقطه عطف تغییر و تحولات پایتخت بود و پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف شهری صورت گرفت.

مدیریت شهری با اقداماتی که طی آن ۱۲ سال انجام داد، کارنامه قابل دفاعی از خود به جا گذاشت و به یک معیار برای مقایسه با عملکرد شهردار و مدیران شهری بعدی تبدیل شد اما در سال ۹۶، با تبلیغات گسترده و موجی که تحت تأثیر انتخابات ریاست جمهوری به راه افتاد، ورق برای تهرانیها برگشت و اصلاح‌طلبان اداره شهر را بر عهده گرفتند.

آن زمان مردم فکر نمی‌کردند با رأی به اصلاح طلبان شاهد رکود و توقف امور در حوزه‌های مختلف شهری باشند، شاید بر این باور بودند که هر گروهی زمام امور را به دست بگیرد، مانند دوره قبل، با همان سرعت و پرتلاش باعث رونق هرچه بیشتر شهر خواهد شد! غافل از اینکه خواب زمستانی ۴ ساله در انتظار شهر است و بسیاری از حوزه‌ها مانند حمل و نقل عمومی قرار است شاهد تنزل باشد.

در دوره تصدی قالیباف به عنوان شهردار تهران به طور متوسط ۱۸.۳ کیلومتر و به عبارت دیگر حدود ۲۲۰ کیلومتر مترو طی ۱۲ سال ساخته شد؛ اگر قرار بود در طول ۴ سال مدیریت اصلاح طلبان که با حضور حناچی به عنوان شهردار سپری شد، همین میزان مترو احداث می شد باید ۷۲ کیلومتر دیگر به میزان خطوط مترو افزوده می شد اما عملا این اتفاق رخ نداد و به اذعان عضو سابق شورای شهر تا اردیبهشت سال جاری صرفا ۴.۵ کیلومتر مترو در ۴ سال گذشته احداث و حدود ۳۵ کیلومتر تکمیل شد.

در دوره طلایی تغییر و تحولات پایتخت در دوره قالیباف همچنین ۱۰ خط بی آر تی احداث و اتوبوس‌های کولردار و اتوبوس های دو کابین وارد پایتخت شد تا مردم از دست مینی بوس‌های فرسوده و اتوبوس‌های قدیمی و نامناسب راحت شوند.

خرید و بکارگیری ۲۵۴۴ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری تهران از سال ۱۳۸۴ تا پایان ۱۳۹۴، بازسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در سال ۱۳۹۳ و ۲۸۶ دستگاه در سال ۱۳۹۴ بدون دریافت اعتبار و بازسازی تعداد ۶۳ دستگاه اتوبوس برقی طی آن سال‌ها صورت گرفت اما.در دوره پنجم مدیریت شهری، مجموعا حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس به بهره‌برداری رسید که تعدادی از آن توسط بخش خصوصی تأمین و متأسفانه روز به روز به تعداد اتوبوس های فرسوده شهر افزوده شد.

به هر ترتیب دوره ۴ ساله‌ای که برای بسیاری از شهروندان به کابوس شباهت داشت با انتخابات خرداد ماه سال جاری به پایان رسید و فصل جدیدی از تغییر و شکوفایی برای تهران و تهرانی‌ها آغاز شد چراکه مردم با تغییر در انتخابشان در حقیقت رأی به تغییر دادند و حالا می‌توانند این تغییر را با رویکرد جهادی مدیریت شهری مشاهده کنند.

روز گذشته نمونه‌ای از این رویکرد جهادی و امیدبخش به نمایش گذاشته شد و ۱۱۰ دستگاه اتوبوس شهری به بهره‌برداری رسید؛ اگرچه اوضاع اتوبوسرانی تهران به شرایط بحرانی رسیده و علیرغم نیاز تهران به ۹ هزار اتوبوس، حدود ۲ هزار دستگاه فعال است اما مسئله قابل توجه ماجرا این است که این اتوبوس‌ها با قراردادی که اخیراً علیرضا زاکانی شهردار تهران منعقد کرده تأمین شده است.

به گفته محمود ترفع؛ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران، زاکانی بعد از انتصاب به عنوان شهردار اصرار زیادی بر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی داشت و در این راستا موفق به عقد قرارداد تأمین ۱۷۵ دستگاه اتوبوس شهری شد که در گام نخست ۱۱۰ دستگاه روز گذشته رونمایی و وارد چرخه خدمات‌رسانی به مردم شد.

ترفع همچنین درباره محل تأمین منابع مورد نیاز این قرارداد به خبرنگار تسنیم گفت: خوشبختانه در این مدت کوتاه از محل منابع مالی شهرداری و اوراق مشارکت اسلامی، هزینه مورد نیاز خریداری ۱۷۵ دستگاه اتوبوس تأمین شد و امیدواریم ۶۵ دستگاه باقی مانده نیز تا یک ماه آینده به ناوگان اضافه شود.

از آنجایی که زاکانی ۱۱ شهریور به طور رسمی سکان اداره شهر را بر عهده گرفت هیچکس انتظار نداشت با این سرعت گشایشی در حوزه حمل و نقل عمومی صورت گیرد و از طریق آن ظرفیت ۵۰ خط اتوبوسرانی تکمیل شود.

اقدام جهادی زاکانی تهرانی‌ها را غافلگیر و به آینده امیدوارتر کرد؛ امید است با خبرهای خوشی که زاکانی درباره همکاری دولت با شهرداری برای کمک به حمل و نقل عمومی مطرح کرده و با روحیه و جسارتی که در آغاز راه به خرج داده، شاهد اتفاقات بهتر و بزرگتری در کلانشهر تهران باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۴۲
سایت محترم نابناک برای ارسال چنین اخباری چقدر قرارداد بستی با شهرداری محترم نهران.هر خبر تبلیغی رو چقدر میگیری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
با سلام ، نفس گزارش که کاملا حقیقت داره. واقعا حناچی و به طور کل اصلاح طلبان فقط حرف میزنند و جز رکود و دروغ چیز بیشتری نصیب مردم نمی شه. حالا میخوای من رو هم متهم به تبانی کنی؟ چیزی که عیان است ،چه حاجت به بیان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
ناشناس 11:35 كي كجا حقيقت داره آن املاك هاي بخشيده شده با قدرتي كه با قلدري جلوي پرونده شهردار ي تهران گرفتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
البته شروع کارهای زیربنایی و فرهنگی از دوره آقای کرباسچی بود و ایشان بهترین شهردار ؛ و بهترین بازدهی را داشتند
سلام درمحله دروازه دولت منطقه شش پارک بازی برای کودکان وفضای سبز ایجاد شود.ودروازه دولت میدانگاهی وزیباسازی گردد. ممنونس
۴ تا اتوبوس اینقدر سر و صدا نداره
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
از بسکی دولت قبل وشهرداری قبل بی عرضه بودند باید هم چنین خبری مهم باشه
چقدر پاچه خواري!!!
سلام
لطفا راجب مصوبه "برج باغ" که در زمان شهردار بودن آقای قالیباف و شورای شهر آقای چمران انجام شد هم مطلب بنویسین. بلاخره ما مردم تهران باید بدونیم چه کسایی طی 10 سال باغهای تهران رو تبدیل به برج و پاساژ و... کردن و باعث شدن دیگه همون چند روز هوای پاک رو هم نداشته باشیم!!!!
این مصوبه در شورای بعدی لغو شد و الان دوباره شورای شهر آقای چمران پیگیر تصویب مصوبه ای مشابه هستند!!!
غافلگیر مال وقتی بود که با مدرک و تجربه بیربط و خلاف قانون شهردار شد، یا وقتی مشاور ادبیات استخدام کرد، یا وقتی دامادشو کرد مشاور. بزای وظیفه، تازه اونم فقط خرید، کسی غافلگیر نمیشه.
مردم بدبختو گیر آوردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
هزاران لايك
سوپر پوششی که برای ایشان قانون را نیز تغییر دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
خيلي هم جالب بود همه را متهم به پوششي ودروغگو مي كرد
چرا دروغ میگید
خود چمران هم گفت کار این اتوبوسها برا شورا و شهردار قبلی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
بله از الان به بعد هر کار خوبی که انجام بشه مربوط به روحانی است. چون تدبیر ایشان ، موجب امید شد. واقعا این حرف خجالت آور نیست ؟
سرازیر شدن پول مدیریت نیست مدیریت یعنی اتوبوس سر برنامه زمانبندی اش حرکت کند. خطوط بی آر تی شبانه بی صاحاب اند
اين اتوبوس ها در دولت قبل خريداري شده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
حالا پزش براي بعضي ها است
سلام سایت محترم تابناک .. بهتره در انعکاس اخبار جانب انصاف رو رعایت بفرمایید . درست است که اقای زاکانی از هم مسلکان شماست اما انصاف و عدالت را مدنظر قرار دهید
در گزارش دیگری امده است که اکثر کارهای مربوط به خرید این صد و ده اتوبوس مربوط به دوره قبل می باشد . . علاوه بر اون هر عقل سلیمی می فهمد که در این مدت کم امکان عقد قرارداد و ساخت و تحویل این تعداد اتوبوس غیر ممکنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
دقیقا ، ایشون فعلا مشغول پست و سمت جور کردن برا فک و فامیلشه ، هنوز وقت برا کارهای شهرداری نداره
می‌خوان بگن فقط اصولگراها بلدند کار کنند و ما هم میگیم فقط شما راست میگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
اصولگرا ها بلد نیستن کار کنن اما اصلاحطلبها هم ثابت کردن در مدیریت شهر کشور بسیار عاجز وناتوانن از اوضاع جامعه میتوان این مطلب رو فهمیدم
من ماندم این دروغ بزرگ که یکماه نمانده ایشان شهردار شدند چطور این همه اتوبوس خریدند و تعمیر کردند و عکس یادگاری هم گرفتند ؟!!!! هیچ ادم عاقلی باور منمی کند . فقط 2کار جهادی از ایشان دیدیم یکی استخدام داماد و دومی بخشش مترو تهران به قم که دو کار جهادی گند زدند
:)
خط و مشی تابناک خیلی واضح و مشخص داره همه چیز رو میگه....حمایت از شهردار تهران به هر قیمتی....
الکی میگه
تنها شهردار موفق تهران آقای کرباسچی بود بقیه ادای ایشان را دراوردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
آفرین
در دوره قالیباف بیشتر منطقه 7 لوله گذاری فاضلاب شد ولی در این چهار سال برای اتصال واحدهای مسکونی به سستم فاضلاب شهری هیچ اقدامی صورت نگرفت
مگر در نوشابه را باز کرده است حد اقل 2 سال زمانبر است برای تهیه این اتوبوس
با سلام و ادب لطفا به جناب زاکانی بفرمایید شما به قولهای سه شهردار و سه ریاست جمهور وفا کنید و ایستگاه مترو ایت الله کاشانی ابتدای جنت آباد را راه اندازی و میلیونها مسافر غرب تهران را ارامش بخشید.با تشکر@
چرا زمان واگذاری املاک نجومی به بستگان و دوستان توسط قالیباف لال شده بودید الان هم که شهردار فعلی بر اساس شایسته سالاری مثلا تمام دوستان و آشنایان را وارد دستگاه کرده شروع کرده اید به مجیز گویی!!!
کمی آزاده باشید و مخاطبان خود را احمق تصور نکنید
راستی از استاد اقتصاد چه خبر؟؟؟
مشکل نهران حل شد حتما چند روربعد آنها را هدیه می کند به قم تامشکل قم حل شود . دامادش هم انها را کول می کند
اگر هم زمان با افزایش وسایل نقلیه عمومی جلوی تردد خودروهای تک سرنشین (مثلا از 6 تا 9 صبح )گرفته شود کار امد خواهد بود اما اگه یه اتوبوس سر تا ته خط را بجای سه ربع دو ساعت طی کند بی اثر است .
جهادی!!!
شرمنده ظاهرا معنای جهاد را نمی دانی
لطفا دین را صرف خودتان نکنید
اتوبوسو خود شهرداری نمیخره بخش خصوصی میخره اونم فقط کسانی که از رانت برخوردار هستن و انحصاریه
کار اصولی کاهش آلودگی هوا و سر و صدا است
خدايا حلا ديگرمهدي رابرسان.
خسته شديم.
لطفا مبلغ قرارداد رد بفرمایین ، می خواهیم ببینیم پورسانتش چقدر میشه !!!!!!!
ممنونم
از اقای حناچی وتیم قبلی تشکر باید کرد
میگین تهران 9000 اتوبوس نیاز داره بعد می فرمایید با 110 دستگاه مشکل حل شدیا جک میگین یا حواستون نیست یا پولی گرفتین که مطلبی تحویل خلق الله بدید
اگه شرکتهای ساخت اتوبوس ظرف دو ماه میتونن این تعداد اتوبوس را تحویل بدن که ما میتونیم با اتوبوس دنیا را بگیریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل