بازدید 7134
۱

قصاص و دیه مجازات قتل میانجی

کد خبر: ۱۰۸۶۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴ 09 November 2021

پسر شرور که به خاطر یک نگاه چپ مرتکب قتل شده بود از سوی قضات شعبه 11 دادگاه کیفری استان تهران به قصاص و پرداخت دیه محکوم شد.

به‌ گزارش ایران، 4 سال قبل مأموران کلانتری ۱۷۴ عبدالعظیم از یک نزاع جمعی باخبر شده و برای بررسی موضوع به محل حادثه رفتند.

نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد درگیری میان سه جوان رخ داده و در جریان آن پسر ۲۷ ساله‌ای با ضربه چاقوی یک مجرم سابقه دار مجروح و به بیمارستان منتقل شده که ساعاتی بعد به علت شدت خونریزی فوت کرده است.

یکی از مغازه داران نزدیک محل درگیری به مأموران گفت: روز حادثه متهم که از افراد شرور منطقه است با فرد دیگری به‌ نام خسرو درگیر شد مقتول قصد داشت تا آنها را از هم جدا کند که چاقو خورد و زخمی شد.

یکی دیگر از شاهدان ماجرا نیز گفت: در حال عبور از خیابان بودم که متوجه درگیری بین دو نفر شدم. آنها به خاطر نگاه چپ با هم درگیر شدند اما وقتی نفر سوم وارد ماجرا شد ناگهان این جنایت رخ داد.

دو روز پس از حادثه، متهم 23 ساله که پیش از آن نیز 5 سابقه کیفری در پرونده‌اش داشت، بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد. پرونده پس از تکمیل به شعبه 11دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه دادگاه اولیای دم درخواست قصاص کردند و مادر مقتول به قضات گفت: پسرم بی‌گناه کشته شد و من از خون او گذشت نمی‌کنم. آن‌طور که مطلع شدم پسرم قصد میانجیگری داشته که چاقو خورده است.

بعد از آن متهم به جایگاه رفت و گفت: من اصلاً مقتول را نمی‌شناختم. آن شب خسرو به من چپ چپ نگاه کرد و ما باهم درگیر شدیم. همان موقع دوستش از ماشین پیاده شد که من برای دفاع از خودم چند ضربه چاقو به او زدم. باور کنید قصدم کشتن او نبود؛ سپس شاهدان جنایت هم در مورد حادثه اظهارات‌شان را مطرح کردند.

با پایان جلسه قضات براساس مدرک‌های موجود در پرونده، متهم را به قصاص و پرداخت دیه به خاطر جراحت‌های غیرمنتهی به فوت محکوم کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جرائمی که برای افراد شرور و بذهکار در نظر گرفته میشود ناکافی و بازدارنده نیست چرا که از این دست حوادث کم نداشته ایم که شروری که بارها و بارها به زندان افتاده مجددا مرتکب جرم شده و بعضا دست به جنایتهای مرگبار زده و خانواده هائی رو داغدار کرده اند در واقع دوران زندان برای خیلی از مجرمین یک محلی شده برای استراحت و تجدید دیدار با یاران و پیدا کردن دوستان جدید و این آن چیزی نیست که مورد قبول جامعه باشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار