بازدید 11173
۴

کشف مرزعه ارز دیجیتال از خانه‌ای در غرب تهران

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف ۵۰ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در غرب تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 08 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در حاشیه کشف این دستگاه ها گفت: مدتی قبل و به دنبال کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک ساختمان مسکونی در محدوه شهرک گلستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری شهرک گلستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران در جریان اقدامات خود متوجه شدند که گزارش واصله صحت دارد، اظهارکرد: در همین راستا نیز هماهنگی با دستگاه قضایی انجام و مجوز عملیات دریافت شد و در نهایت ماموران در عملیاتی در این محل حاضر شده و در بازرسی از زیر زمین این ساختمان مسکونی، ۵۰ عدد دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال را که به صورت غیر مجاز فعال شده بودند کشف و ضبط کردند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه در این راستا مردی ۲۸ ساله نیز دستگیرشد، گفت: ماینرهای مکشوفه نیز به همراه متهم به مقر انتظامی منتقل شد و در آنجا متهم با تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

موقوفه ای ارزش ریالی دستگاه های کشف شده را بیش از پنج میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: درخواست پلیس از شهروندان این است که رفتار مشکوک و چنین مواردی را حتما به پلیس اطلاع دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
چطوری این تعداد ماینر را به انشعاب معمولی یک خونه متصل کردند؟ انشعاب های عادی خانگی ظرفیت روشن کردن این تعداد را ندارد
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
از پشت کنتور عزیم گرفته
هرچه بگندد نمکش می زنند وای به وقتی که بگندد نمک
کمبود برق در کشور به مشکلی حاد تبدیل شده بطوریکه کار به قطعی برق منازل مردم رسیده است. در این گرما و خشکسالی بی سابقه وزارت نیرو مردم را به صرفه جویی بیشتر دعوت می کند و برای معرفی دستگاه های ماینر غیر مجاز که عامل افزایش مصرف برق معرفی شده جایزه تعیین کرده است. اما آیا نباید شرکت برق صرفه جویی در مصرف را از خود شروع کند. طبق قانونی نانوشته بسیاری از کارمندان و بخصوص مدیران اداره برق می توانند منازل شخصی خود را از طریق برق عمومی که وظیفه روشنایی معابر عمومی را بر عهده دارد برق دهی کنند. آیا بهتر نیست اداره برق صرفه جویی را از خود شروع کرده و جلوی سوء استفاده این مدیران و کارمندان را از اموال عمومی بگیرد. بدتر اینکه تعدادی از این سوء استفاده کننده اقدام به نسب دستگاه های ماینر در منازل خود کرده و از طریق برق عمومی به صورت رایگان فعالیت اقتصادی می کنند. برای جلوگیری از این سوء استفاده و اجحاف با نشر حداکثری متن برخورد قانونی دستگاه های ذی ربط با کارمندان خاطی را مطالبه کنیم.
بله
از مردم بگیرید تا ماینرهای مسئولین با سرعت بیشتری رمز ارز تولید کند !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر