بازدید 7350

آمریکا توقیف یک نفتکش توسط ایران را تایید کرد

پایگاه خبری نیوزویک به نقل از یک مقام آمریکایی، خبر توقیف یک فروند نفتکش توسط ایران را تایید کرد.
کد خبر: ۱۰۸۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲ 04 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، یک مقام دفاعی آمریکا عنوان کرد که ایران هفته گذشته یک نفتکش را دریای عمان توقیف کرده است، اما مدعی شد که هیچ تقابلی میان نیرو‌های آمریکایی و سپاه پاسداران رخ نداده است.

این مقام آمریکایی که به شرط فاش نشدن نامش با نیوزویک صحبت می‌کرد گفت: ما ادعا‌های ایران درخصوص اینکه از پس گرفتن کشتی توسط ما جلوگیری کردند را رد می‌کنیم. خلاصه مطلب این است که این اتفاق هفته پیش رخ داد و نیرو‌های دریایی آمریکا ناظر توقیف نفتکش توسط نیرو‌های دریایی ایران بودند.

وی با طرح این ادعا که نیرو‌های آمریکایی تنها شرایط را تحت نظر داشتند، گفت: بیش از ده قایق تندرو به دور نفتکش می‌چرخیدند و یک هلیکوپتر درحال پرواز نیز رویت شد.

به گفته این مقام آمریکایی به دلیل "برخی حسیاست‌ها" از انتشار جزئیات درخصوص این حادثه خودداری شده بود.

به گزارش ایسنا، سپاه پاسداران امروز خبر داد که با اقدام بموقع و مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران توسط آمریکا ناکام ماند.

آمریکا در این اقدام یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را بسوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد که همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را بسوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.

نیرو‌های آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند، اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیرو‌های جان برکف سپاه ناکام ماندند.

این نفتکش هم اکنون در آب‌های سرزمینی کشورمان است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان