بازدید 145430
دو هزار و هشتصد و شانزدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

واکنش‌ها و روایات‌ از عملیات برخورد نیروی دریایی سپاه با ناو‌های آمریکایی / روایت مشاور سابق احمدی نژاد از دلیل انصراف او از قهر یازده روزه / کدام گزارش منجر به تذکر رهبر انقلاب به مجلس شد؟

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا برای ایران کُری خواند / سنگ مزار ابراهیم یزدی، باز هم تخریب شد / مهاجری: شایسته سالاری فقط برای شعار‌های انتخاباتی بود / ماجرای برداشت شبانه از بانک‌ها در دولت احمدی نژاد چه بود؟ و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۸۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶ 03 November 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

روایت «فارس» از گزارشی که منجر به تذکر رهبر انقلاب شد

پیگیری‌های انجام شده حکایت از این دارد که تذکر رهبر معظم انقلاب در مورد مطرح شدن نام برخی از افراد در گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس مربوط به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد بورسیه‌ها بوده است. صبح امروز چهارشنبه ۱۲ آبان محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: رهبر معظم انقلاب در مورد اسم بردن از برخی از افراد در گزارش یکی از کمیسیون‌ها که در صحن مجلس قرائت شده تذکر دادند.

رئیس مجلس اظهار داشت: ایشان در حاشیه نامه‌ای که در آن به رسانه‌ای شدن گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس پیش از بررسی و صدور حکم در دادگاه صالحه اعتراض شده است، مرقوم فرموده‌اند: «شکایت بجاست، نباید پیش از اثبات جرم موضوع را رسانه‌ای می‌کردند. دنبال کنید و به نحوی جبران شود». قالیباف در نطق امروز خود همچنین عنوان کرد: بارها گفته‌ام که مهمترین مؤلفه تأمین امنیت ملی کشورمان در قلب یکایک مردم ایران قرار دارد و آن باور آنها به مسیر انقلاب است و اگر آسیب زدن به اقتصاد کشور و برهم زدن اتحاد ملی دستور کار مستکبران است، با قاطعیت می‌توان گفت که استکبارستیزی یعنی حل مشکلات اقتصادی مردم و تلاش برای افزایش همدلی، اتحاد و تالیف قلوب در میان گروه‌ها و اقشار مختلف اجتماعی.

طبق پیگیری‌های صورت گرفته توسط خبرنگار فارس، تذکر مطرح به دنبال قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره پرونده بورسیه‌ها بوده که نام تعدادی از متهمان در آن ذکر شده است. طبق پیگیری‌های انجام شده افرادی که نامشان در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در صحن مجلس قرائت شده طی نامه‌ای عنوان کرده‌اند که دادگاه هنوز برای آن‌ها حکمی صادر نکرده است و نسبت به مطرح شدن نامشان پیش از صدور حکم دادگاه گله‌مند بودند.

عبدی: وقت خود را برای گرفتن ضمانت از امریکا تلف نکنید

فعال اصلاح طلب با انتقاد از سیاست های تیم مذاکره کننده جدید گفت: وقت خود را برای گرفتن تضمین‌های رسمی نباید تلف کرد. تضمین در قدرت است.

مهمترین نکات یادداشت عباس عبدی:

*یکی از نکاتی که سکانداران جدید سیاست خارجی کشور در موضوع مذاکرات هسته‌ای و برجام بر آن تاکید می‌کنند، تامین ضمانت برای اجرای این توافق است.

*در واقع کاری که ترامپ کرد و بدون اینکه ایران از تعهدات مندرج در سند برجامی عدول کرده باشد، امریکا را از آن خارج کرد، نشان داد که نقض این توافقنامه هیچ آثار حقوقی بر نقض‌کننده ندارد و ایران از این نظر زیان دیده است. بنابراین بازگشت به برجام بدون حل این نقص بی‌معنا خواهد بود.

*به یک معنا هیچ تضمین رسمی و حقوقی برای آن وجود ندارد و در عین حال راه برای تضمین سیاسی آن پابرجاست.

*تضمین رسمی وجود ندارد، چون برای این کار ایران باید با ایالات متحده مستقیم و در چارچوبی فراتر از ١+۵ مذاکره و توافق کند. ظاهرا ایران به عللی این امر را نمی‌پذیرد. پس امریکایی‌ها هم دلیلی نمی‌بینند که به تنهایی آن را تضمین حقوقی و رسمی کنند.

*تضمین اجرای برجام از طریق موازنه قواست؛ به عبارت دیگر، مثل توافق در آتش‌بس است. هنگامی که دو کشور آتش‌بس می‌کنند، ضمانت اجرای آن پاسخ متقابل است. طرفین به این نقطه رسیده‌اند که امکان پیشروی ندارند، پس بهتر است کوتاه بیایند و در گام اول آتش‌بس کنند.

*وقت خود را برای گرفتن تضمین‌های رسمی نباید تلف کرد. تضمین در قدرت است، اگر دارید همان را تضمین توافق کنید.

واکنش سفارت روسیه در تهران به ادعایی در مورد چاه‌‌های گازی خزر

حساب اینستاگرامی سفارت روسیه در تهران به ادعای رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی واکنش نشان داد. روز دوشنبه، اردشیر دادرس، رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی در گفتگو با ایلنا مدعی شده بود که طبق توافق قبلی با روسیه، ایران حق برداشت از ۸ حلقه چاه بزرگ گازی در دریای خزر که در محدوده آبی ایران است را ندارد. حساب اینستاگرامی سفارت روسیه در تهران در واکنش به اظهارات رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی نوشت: با توجه به اظهارات عنوان شده آقای اردشیر دادرس در مصاحبه آژانس خبری ایلنا، سفارت روسیه در ایران اعلام می‌دارد که این بیانات منطبق بر واقعیت نمی‌باشد و تحریک هدفمند در جهت تضعیف روابط دوستانه روسیه و ایران است.

گفتنی اسـت؛ کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز در این رابطه گفته بود: در طول ۲۰ ماهی که به عنوان سفیر در روسیه هستم چنین موضوعی نبوده است، ولی متاسفانه هرازچند گاهی خبر‌هایی در فضای رسانه‌ای برای تاثیرگذاری بر روابط ایران و روسیه منتشر می‌شود. شرکت نفت خزر هم در سایت رسمی خود با انتشار جوابیه ای، خبر یاد شده را تکذیب کرد و نوشت: سخنان منتسب به آقای اردشیر دادرس، رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی با موضوع وجود توافقی میان ایران و روسیه مبنی بر سلب اختیار روسیه از ایران برای برداشت از چاه‌های گازی در محدوده آبی کشورمان در خزر، مصداق نشر اکاذیب، کاملا بی‌پایه و در تضاد با اصل نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

تمجید روزنامه اصلاح طلب از اژه ای

رئیس قوه قضائیه در سفر اخیر استانی و در مقابل فردی که او را آیت‌‌الله خواند، چنین گفت:‌ «من آیت‌الله نیستم». این نخستین‌باری نیست که محسنی‌اژه‌ای از هنگام انتصاب به‌عنوان رئیس قوه‌ قضائیه در برابر چنین افرادی واکنش نشان داده است.

روزنامه شرق نوشت:

*به نظر می‌رسد در کوران تغییرات و انتصابات دوره جدید شرایط تظاهر بیش از پیش فراهم شده است اما رئیس قوه قضا با تکیه بر تجربه‌های دوران پرفرازونشیب مسئولیت‌های پیشین و به دور از تعصب، بدبینی و بالانشینی در ساحت ادب و فرهیختگی قدم بر می‌دارد.

*نشانه‌های چنین تحولی در رفتار ایشان در ارتباط با طیف‌های مختلف رسانه‌ای، رسیدگی سریع به پرونده‌های حساس، رصد رسانه‌ها و واکنش به‌موقع به تذکر و نصایح دلسوزان، فروتنی و نشست و برخاست با طیف‌های مختلف و حتی منتقد و در آخر دفاع از ساحت مرجعیت شیعه در ماجرای توهین به آیت‌الله صافی‌گلپایگانی هویداست.

* این در حالی است که در روزهای اخیر نمونه‌های زیادی از مظاهر تملق در رسانه‌ها منتشر شده است. آنجا که نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی روش رئیس‌جمهور را همان روش و سیره ائمه می‌داند!

*شاعری در وصف وزیر صنعت شعری اغراق‌آمیز می‌خواند! و رئیس بهزیستی پس از دریافت حکم انتصابش از وزیر کار، آن را بر سر می‌گیرد! اینها نشانه‌های افول اخلاق است.

*آنچه در این میان بر همه‌ مسئولان و دولتمردان واجب و مهم‌تر از سد راه چاپلوسان است دوری از پدیده مذموم «چاپلوس‌پروری» است.

ماجرای برداشت شبانه از بانک‌ها در دولت احمدی‌‌نژاد چه بود؟

محمود بهمنی، رییس اسبق بانک مرکزی گفت: در خصوص برداشت شبانه از بانک ها در دولت احمدی نژاد، توضیحاتی را بیان کرد.رییس کل اسبق بانک مرکزی می‌گوید: سیاست‌های ارزی از سوی مسئولان سایر نهادها به بانک مرکزی تکلیف می‌شود و رئیس بانک مرکزی در صورت‌عدم اجرای دستور مسئولان سایر نهادها مواخذه می‌شوند. محمود بهمنی بر ضرورت استقلال بانک مرکزی از دولت تاکید دارد و می‌افزاید: باید از یک جایی اصلاحات آغاز شوند. دولت‌ها برای جلوگیری از این مشکلات باید برای استقلال بانک مرکزی لایحه ارایه دهند اما نسبت به این موضوع اقدام نمی‌کنند. وقتی به بانک مرکزی استقلال نمی‌دهند معنای آن، این است که می‌خواهند بانک مرکزی تابع دولت باشد و در مقابل دستورات دولت، بانک مرکزی چشم بگوید و اگر رییس کل تابع دستورات نباشد همان روز امکان تغییر آن را داشته باشند. وی با دفاع از اقدام خود درخصوص برداشت شبانه از حساب بانک‌ها می‌گوید: در آن زمان وقتی بانک‌ها به تعهدات خودشان عمل نکردند، مستقیم از حساب آن‌ها برداشت کردیم و بلافاصله پول را از حساب بانک‌ها برداشت و همان رقم به حساب خزانه واریز شد و این بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی ناشی از ارزی بود که در اختیارشان قرار داده بودیم و قرار بر این بود بابت این ارز کالا وارد کشور شود.

پس از پایان چند نوبت مهلت و اخطار، وقتی بانک‌ها نسبت به تسویه بدهی اقدام نکردند، ۳۰ هزار میلیارد ریال بدهی را از حساب بانک‌ها برداشت کردیم. البته به بانک‌ها اعلام کرده بودیم، بابت ارزی که دریافت کردند یا عملیاتی که انجام داده‌اند، مدارک آن را ارایه دهند وگرنه باید ارز و مابه تفاوت آن را برگردانند. بانک‌ها هم مستندی ارایه ندادند که بابت ارزهای ترجیحی کالایی را وارد کرده‌اند.وی گفت در همان زمان عده‌ای این شایعه را مطرح کردند که برداشت مستقیم از بانک‌ها برای پرداخت یارانه‌ها یا جبران کسری‌ها بوده اما مگر می‌توان هر زمانی که دولت با کسری مواجه شد، از بانک‌ها برداشت کند؟ وی همچنین گفت اگر می‌خواستیم برای جبران کسری از این طریق عمل کنیم راه‌های بسیاری بود که بدون سر و صدا می‌توانستیم از طریق آن‌ها کسری‌ها را تامین کنیم.

روایت مشاور سابق احمدی نژاد از دلیل انصراف او از قهر ۱۱ روزه

مشاور سابق احمدی نژاد ادعایی در مورد علت خروج احمدی نژاد از قهر ۱۱ روزه مطرح کرد.عبدالرضا داوری در کلاب هاوس گفت: احمدی نژاد زمانی تصمیم گرفت از خانه نشینی ۱۱ روزه خارج شود که از دفتر رهبری به رحیمی معاون اول رییس جمهور گفته شد که برای تصدی مسئولیت ریاست جمهوری آماده شود.هنوز واکنشی از سوی احمدی نژاد به این ادعای داوری نشان داده نشده است.

رئیسی جایگاه «بازرس ویژه ریاست جمهوری» را احیا کرد

با انتخاب «درویشیان» به عنوان «نماینده ویژه رئیس جمهور در مبارزه با فساد»، این جایگاه حقوقی پس از ۸ سال مجددا احیا شد.حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور، در جلسه هیات دولت روز چهارشنبه ( ۱۲ آبان)، اعلام کرد «بنده هیچ خط قرمزی ندارم؛ نه دفترم، نه معاونینم و نه وزرا هیچ کدام خط قرمزی برای بنده نیستند.»رئیس جمهور در همین جلسه، حجت الاسلام درویشیان را رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور و نماینده ویژه رئیس جمهور در مبارزه با فساد کرد.در این جلسه بر اساس اصل ۱۲۷ قانون اساسی و مصوبه هیات وزیران، اختیارات رئیس جمهور و هیات وزیران در «مبارزه با مفاسد اقتصادی» و «اجرای سند ملی مبارزه با فساد» به حجت الاسلام درویشیان تفویض شد.پیش از این جایگاه بازرسی ویژه رئیس‌جمهور به دفتری ذیل «محمود واعظی» تنزل یافته و حتی «حسن روحانی» رئیس جمهور وقت حاضر نشد برای بازرس ویژه حکمی امضا کند،از این رو حکم انتصاب این جایگاه توسط «رئیس دفتر رئیس جمهور وقت» امضا شده بود.امروز علاوه بر اختیارات بازرس ویژه ،به استناد اصل ۱۲۷ قانون اساسی رئیس‌جمهور اختیارات خود در مبارزه با فساد را هم به درویشیان تفویض کرد؛ بنابراین، تصمیمات «نماینده ویژه رئیس جمهور» در امور اجرایی مبارزه با فساد در حکم تصمیمات رئیس جمهور وهیئت وزیران بوده و لازم‌الاجراست.

کریمی قدوسی: به اذن ولی فقیه اجازه قانونگذاری پیدا کرده ایم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم گفت: صفر تا صد تشکیل هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در اختیار نمایندگان است، عده‌ای تلاش می‌کردند نظارت در خارج از مجلس و هر لحظه از سوی شورای نگهبان صورت گیرد اما مقام معظم رهبری تاکید بر نظارت در خود مجلس داشتند. با تصویب این قانون مطالبه ولی امر مسلمین محقق می شود و در نهایت به نفع نمایندگان خواهد بود.جواد کریمی قدوسی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه دوازدهم آبان) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در راستای طرح اصلاح و الحاق موادی به نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان اظهار داشت: این قانون مطالبه جدی ولی امر مسلمین در مجلس هشتم بود که ایشان در اولین دیدار نمایندگان مجلس هشتم مطالبی در این زمینه فرمودند. در ادامه نیز در مجلس دهم خطاب به نمایندگان تاکید داشتند که بدانید قانونگذاری شأنی از شئونات ولایت فقیه است یعنی به اذن ولی فقیه اجازه قانونگذاری پیدا کرده ایم.

توییت خاص وزیر کشور درباره درگیری‌های سپاه و سنتکام در خلیج فارس

واکنش توییتی وزیر کشور به درگیری‌های سپاه و سنتکام در خلیج فارس.

واکنش ها و روایت ها از عملیات برخورد نیروی دریایی سپاه با ناوهای آمریکایی / روایت مشاور سابق احمدی نژاد از دلیل انصراف او از قهر ۱۱ روزه /  کدام گزارش منجر به تذکر رهبرانقلاب به مجلس شد

 

 

مهاجری: شایسته سالاری فقط برای شعارهای انتخاباتی بود

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: به نیت خیرخواهی، از انتصابات دولت سیزدهم، نه فقط هیأت دولت بلکه دستگاه‌های مختلف اجرایی و رده‌های مختلف، انتقاد کردیم و نوشتیم نیروهای کاردان را محصور در جناح‌ها ندانید و به سراغ نیروهای مستقل هم بروید که در میان آنها افراد دلسوز و خدوم فراوانند.

این خیرخواهی و توصیه خالصانه را برنتابیدند و شفاهاً و کتباً جواب دادند. ما شفاهی را هضم کردیم و کتبی را عیناً در روزنامه به چاپ رساندیم؛ بدان امید که شاید برای حفظ ظاهر جواب داده باشند و در عمل قدری تغییر مسیر دهند و به نفع کشور و مردم به سراغ نیروهای مستقل بروند. با گذشت چند روز، خبرهای زیادی از انتصابات فامیلی در رسانه‌ها منتشر شد که بیشتر آنها «دامادمحور» بودند. امیدوار بودیم با ملغی شدن حکم صادره توسط شهردار تهران برای دامادش، اصولاً انتصابات «دامادمحوری» یکسره ملغی شوند، ولی خبری نشد که هیچ، انتصابات به سایر فامیل‌ها هم سرایت کرد.

با مشاهده این وضعیت به این نتیجه رسیدیم که این، همان «شایسته‌سالاری» است که در شعارهای انتخاباتی حضرات مطرح بود و ما نمی‌دانستیم منظور چیست. آنها می‌دانستند که شایسته‌ها فقط در همین مجموعه حضور دارند و با همین انتصابات می‌توان مطمئن شد که مصادر امور به افراد شایسته سپرده شده است. اخیراً دایره شایستگان، شامل دوستان و حتی حقوق نجومی در یکی از وزارتخانه‌ها هم شده بطوری که صدای خودی‌هایشان را هم درآورده است.

این روش البته چندان هم بدیع و جدید نیست. در دولت‌های گذشته هم همین نوع شایسته‌سالاری را تجربه کرده‌ایم و نتایجش نیز نصیب کشور و ملت شده است. بنابراین، نمی‌توانیم حساب دولت سیزدهم را در این زمینه از دولت‌های گذشته جدا کنیم و آن را به پیمودن راهی که دولت‌های قبل از آن نرفته‌اند متهم نمائیم.اگر سخنی در این مقوله برای گفتن وجود داشته باشد، ایراد گرفتن از دولت سیزدهم نیست، بلکه نالیدن از روش نادرستی است که در نظام جمهوری اسلامی نهادینه و به یک فرهنگ غلط تبدیل شده است. در این فرهنگ غلط، رسم بر این است که هرکس از مجموعه ما باشد، متعهد و انقلابی و اهل خدمت و کارآمد است و هرکس از مجموعه ما نباشد هیچ یک از این ویژگی‌ها را ندارد.

روایت سردار کوثری از ماجرای توقیف نفتکش

سردارمحمداسماعیل کوثری، جانشین سابق فرمانده قرارگاه ثارالله و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در خصوص ابعاد جدیدی از عملیات سپاه پاسداران در دریای عمان و توقیف ناو آمریکایی گفت: صبح امروز نفتکش ایرانی در حال حمل نفت در دریای عمان بوده است که دزدان دریایی به طرف نفتکش حمله می‌کنند. در جریان این کشاکش و درگیری آمریکایی‌ها نیز به حمایت و کمک دزدان دریایی می‌آیند.وی ادامه داد: براساس این روند متقابلا نیروهای عملیاتی سپاه پاسداران نیز وارد میدان می‌شوند و نیروهای خود را روی نفتکش ایرانی پیاده و تقویت می‌کنند. از طرف دیگر شناورهایی که در نزدیکی این منطقه بودند به سرعت به کمک نفتکش ایرانی می‌روند.

جانشین سابق فرمانده قرارگاه ثارالله تصریح کرد: نهایتا دزدان دریایی و نیروهای آمریکایی و بالگردهای آن‌ها و حتی شناورهایی که به کمک دزدان دریایی به منظور حمل نفتکش ایرانی و هدایت آن به جای نامعلومی آمده بودند توسط نیروی قدرتمند سپاه پاسداران پراکنده شدند و نیروهای آمریکایی حتی فرصت نکردند به اقدام بعدی دست بزنند.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نیروها و شناورها نفتکش ایرانی به داخل آب‌های جمهوری اسلامی هدایت کردند و نهایتا این نفتکش و خدمه آن صحیح و سالم در اختیار نیروهای خودی قرار گرفت.

وی در تشریح چگونگی و تحلیل این ماجرا گفت: آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که قدرت خود را در منطقه خلیج فارس و دریای عمان نشان دهند این در حالی است که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی از آمادگی بالایی برخوردارند و متقابلا وارد عمل شدند و ثابت کردند جمهوری اسلامی اجازه وارد شدن کوچک‌ترین هجمه به مرزهای خود را نخواهد داد.کوثری در پایان خاطرنشان کرد: اقدام سپاه نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی است که در چنین سطح از آمادگی به سر می‌برد و با سرعت عملی مثال زدنی به این حادثه واکنش نشان داد.

پای خیانت ناخدا و ملوانان نفتکش در راهزنی نفتی اخیر در میان است؟

سیدمحمد مرندی، کارشناس حوزه بین‌الملل و استاد دانشگاه تهران در توییتر خود روایتی دقیق‌تر از ماجرای اقدام دزدان دریایی آمریکا در ربودن نفت ایران در دریای عمان ارائه کرد.مرندی که به دلیل تسلط خود بر زبان انگلیسی کارشناس مهمان بسیاری از شبکه‌های خبری بین‌المللی است، در توییتر خود درباره ماجرای دزدیده شدن نفت ایران نوشت: «آمریکا نفتکشی را که با نفت ایران به مقصد ونزوئلا در حرکت بود دزدید. در این راه، ناخدا و کارکنان کشتی به ایران خیانت و به نیروهای آمریکایی کمک کردند. رژیم آمریکا نفت را دزدید و آن را فروخت. حالا نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن نفتکش را با همان ناخدا و ملوانان تحت حمایت نظامی آمریکایی‌ها توقیف کرده‌اند.»استاد تمام و معاون بین‌الملل دانشگاه تهران در توییتی دیگر درباره ماجرای تماس شبکه الجزیره هم چنین نوشت: «الجزیره عربی از من خواست بی درنگ درباره ماجراهای خلیج فارس حرف بزنم. با اینکه یک دیدار مهم را از دست دادم، موافقت کردم. منتظر مصاحبه ماندم اما نه کسی تماس گرفت نه پاسخم را دادند. حالا هم می‌گویند باید منتظر روایت رژیم آمریکا از ماجرا بمانند تا بعد از من دعوت کنند.»

انتشار اولین تصاویر عملیات برخورد نیروی دریایی سپاه با ناوهای آمریکایی

تصاویر مربوط به عملیات برخورد نیروی دریایی سپاه با ناو‌های امریکایی و شکست سرقت دریایی نفت ایران در دریای عمان برای نخستین بار منتشر شد. به گزارش فارس، نیروی دریایی ارتش تروریست امریکا هفته گذشته عملیاتی را به منظور سرقت محموله نفتی جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان طراحی کرده بودند که به همین منظور در اقدامی یک نفتکش حامل نفت ایران را در آب‌های دریای عمان سرقت کردند و با انتقال محموله نفت به یک نفتکش دیگر، آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت می‌کنند.در همین حین، رزمندگان دریادل نیروی دریایی سپاه که متوجه این توطئه آمریکایی‌ها می‌شوند،‌ با اجرای عملیات هلی‌برن بر روی عرشه نفتکش حامل نفت سرقت شده، آن را تصرف کرده و تحت کنترل خود به سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت می‌کنند.آمریکایی‌ها نیز که توطئه‌شان را نقش بر آب می‌بینند، با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناوشکن رزمی به تعقیب نفتکش می‌پردازند که در ادامه با ورود قاطعانه یگان‌های سطحی نیروی دریایی سپاه ناکام می‌مانند؛ اما آمریکایی‌ها که با تمام توان در پی سد کردن راه نفتکش حامل نفت ایران بوده‌اند، تعداد نیروی بیشتری را شامل بالگردها و ناوشکن‌های دیگر به سمت نفتکش گسیل می‌کنند که این بار نیز با اقدام قاطعانه نیروی دریایی سپاه، فرار را ترجیه می‌دهند و از ادامه عملیات تعقیب منصرف می‌شوند.در نهایت این نفتکش در ساعت ۸ صبح مورخ سوم آبان ماه ۱۴۰۰ وارد لنگرگاه بندرعباس می‌شود.

 

تعداد بازدید : 10199

 

مقام پنتاگون توقیف نفتکش توسط ایران را تأیید کرد

یک مقام وزارت دفاع آمریکا تأیید کرد که نیروهای ایرانی، یک نفتکش را دریای عمان توقیف کرده است.نیوزویک به نقل از یک مقام پنتاگون نوشت که نیروهای ایرانی هفته گذشته یک نفتکش را در دریای عمان توقیف کرده‌اند. با وجود این، این مقام آمریکایی مدعی شده که نیروهای آمریکایی فقط حادثه را تماشا کردند و با نیروهای سپاه پاسداران مقابله نکردند.رسانه‌های داخلی گزارش کردند که آمریکا در یک دزدی دریایی، یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.همزمان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را به سوی آب های سرزمینی ایران هدایت کردند.در ادامه نیروهای تروریست آمریکایی با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان برکف سپاه ناکام ماندند.تروریست های آمریکایی مجددا با استعداد بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند. این نفتکش هم اکنون در آب های سرزمینی ایران است.

ادعای آسوشیتدپرس درباره نفتکش توقیفی از سوی ایران

دو مقام آگاه آمریکایی روز چهارشنبه به اطلاع آسوشیتدپرس رسانده‌اند که ایران در ماه گذشته میلادی یک نفتکش با پرچم ویتنام را در دریای عمان توقیف کرده است که این نفتکش در بندرعباس نگهداری می‌شود.یکی از این مقامات مدعی شد که ایران در تاریخ 24 اکتبر (نه روز پیش) نفتکش MV Southys را تحت کنترل خود درآورده است.به نوشته آسوشیتدپرس هدف از توقیف این نفتکش مشخص نیست.داده‌های مرتبط ردیابی کشتی‌ها نشان می‌دهند که این نفتکش در روز سه‌شنبه در بندر عباس بوده است.این دو مقام به شرط فاش شدن نام‌شان این ادعاها را مطرح کردند چرا که این اطلاعات به دلیل تلاش‌ها برای ازسرگیری مذاکرات وین جهت احیای برجام عمومی نشده بود.

سنگ مزار ابراهیم یزدی باز هم تخریب شد

خانواده ابراهیم یزدی (وزیر خارجه پیشین ایران) از تخریب سنگ مزار وی برای دومین بار خبر داده است.این اتفاق از سوی افراد ناشناس صورت گرفته و هویت آنها مشخص نیست.خانواده ابراهیم یزدی گفته است این بار اقدام به تعویض و بازسازی سنگ مزار نخواهد کرد.ابراهیم یزدی در شهریور سال ۹۶ درگذشت و در بهشت زهرا مدفون است. قبل از این در اسفند ۹۶ هم برای نخستین بار، سنگ قبر توسط افراد ناشناس تخریب اما تعویض شد.وی عضو شورای انقلاب، وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر در دولت موقت انقلاب، نماینده شهر تهران در مجلس اول و دبیرکل نهضت آزادی ایران بود.لازم به ذکر است که تصویر خبر مربوط به تخریب سنگ قبر ابراهیم یزدی در بار نخست در سال ۹۶ است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا برای ایران کُری خواند

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد که ایران منافع آمریکا را تهدید می‌کند و درصورت لزوم آن‌ها آماده پاسخ هستند.به گزارش شبکه ان بی سی، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که در نشست امنیتی آسپن صحبت می‌کرد در پاسخ به سوالی درخصوص تقابل ایران و آمریکا گفت: ایران خواهان رویایی آشکار با ما نیست چرا که نتیجه را می‌داند و طرف بازنده آن‌ها خواهند بود.وی در ادامه گفت: ارتش آمریکا آماده است هر آنچه رئیس‌جمهور در قبال ایران دستور دهد، اجرا کند.وی بدون اشاره به ماجراجویی‌های آمریکا در آب‌های خلیج فارس و اقدامات ثبات‌زدای نیروهای این کشور در خاورمیانه گفت: ایران منافع ما را تهدید می‌کند و اگر از ما خواسته شود آماده پاسخ هستیم.مارک میلی همچنین در این نشست امنیتی گفت که از جانب چین، روسیه و حملات سایبری تهدیداتی علیه این کشور مطرح است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰۹
تنها راه حل نجات ایران، دوستی با جهان و در راس ان امریکاست.

باید دوباره سفارت های دو کشور احیا شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
بله مثل ترکیه که اقتصادش در حال ویران شدن است جز کار تلاش نمیشه کشور ساخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
تنها راه حل خلاص شدن از شر افکار شماست که فکر میکنید واقعا اونا خدای این دنیا هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
دوست خوب 8:52
ما یه مزرعه داریم که همه میوه ها و سبزیها رو داریم، مرغ و گوشت و غیره هم داریم. اما الان هوا سرد شده لباس گرم نداریم به نظرت چه جوری لباس درست کنیم؟؟ اصلا میخوایم درست کنیم اما کسی دستگاه ریسندگی به ما نمیده. اصلا دستگاه ریسندگی هم میتونم از آبادی شرقی بخریم اما کسی محصولاتمون رو نمیخره که پول دستمون بیاد بریم دستگاه ریسندگی بخریم. داریم کسی که دستگاه برامون بسازه اما وسایلش رو باید بخریم و باز هم همون مشکلات قبل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
آمریکا دوست نمی خواهد نوکر می خواهد....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
تا وقتی کسانی باشند که فکر کنند برای امریکا "دوستی" معنا دارد و به چیزی غیر از منافعش می اندیشد ، وضع ما همین است که هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
راه نجات اجتناب از آمریکا و کافر شدن به آن و سیاست های ظالمانه اش در دنیاست.
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
اونوقت کاسبان تحریم به چه بهانه ایی جیب مردم را بزنن !!؟؟؟
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
تنها راه نجات کشور گم شدن شما امریکا پرستهاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
من با نظرت مخالفم..ما می توانیم حتی در صورت قطع را بطه با دنیا نیازمان را برطرف کنیم. به شرط اینکه مرد میدان پیدا بشه که هنوز نشده!!!
اقای محمود بهمنی اگه میتونی بگو که این مسئولان سایر نهادها چه کسانی هستند؟این حرفت یعنی اینکه بانک مرکزی تابع دستور چندین نهاده!!!
اینم معلوم میشه داستانش چی بوده
رسانه های خارجی ترکیدن. همه پر شدن از نمایش قدرت و اقتدار سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران.

امروز دوباره سپاه کاری کرد که همه ایرانیان احساس غرور کنن. خدا حفظشون کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
چقدر ساده لوحی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
لطفا چند تا از این رسانه ها رو اسم ببرید ما هم ببینیم شاید از اونجا بفهمیم ماجرا چی بوده
من
| - |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
سلام اینا که منفی دادن میشه توضیح بدن ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
سلام ، شما فقط در همین صفحه خبری گزارشات متفاوت و متناقض را مطالعه کن، آخرش بگین ببینیم چه بوده، بالاخره نفتکش خودمون را پس گرفتیم، نفتکش دومی را گرفتیم، از خودمان دفاع کردیم، دزدان دریایی را فراری دادیم؟ معلوم هست کی به کیه.
نااشنا
| Netherlands |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
حالا رسانه ها نترکیدن ولی اگه مسلمان نیستید لااقل ازاده باشید با این منفی جز بی غیرتی چیز دیگر ثابت میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
منفی دادم،چون دادن نظر مثبت یا منفی،یه حقه،حالا مطابق خواسته ی جنابعالی و همفکرانتان نیست اون مطلبی دیگه است
سپاه این همه امکانات داره، یه نفر رو ندارن بزارن یا نمیتونن بزارن مسئول ارتباط که بتونه درست حسابی انگلیسی حرف بزنه؟این بنده خدا ابتدایی گرامر انگلیسی رو بلد نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
اتفاقا سپاه بیشتر به فارسی هشدار رو به ناوهای آمریکایی میده و اونا رو مجبور کرده که فارسی یاد بگیرن و به فارسی جواب بدن.
ناشناس
| - |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
سلام. خسته نباشی! دیگه ایراد نبود . خودت یه خط نوشتی ببین چنتا غلط املایی داری ؟
ناشناس
| Canada |
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
قدرت در این است که امریکاییهای در خلیج فارس رو محبور به فارسی حرف زدن کنی نه اینکه انگلیسی حرف بزنی
اینکه سردار کوثری روایت متفاوتی اعلام کردن دلیلش اینه که چند مورد دزدی دریایی اتفاق افتاده، یکی چند روز پیش که نیروهای تکاور سپاه با دزدان برخورد کردن و کشتی و نفت اون دزدیده نشو و دیگری همین اتفاق رویارویی با نیروی دریایی آمریکا که ۲ آبان اتفاق افتاده و یک مورد دیگر هم بود در کل در ۲ ماه گذشته حداقل ۳ بار دزدی آمریکا اتفاق افتادن و همه شکست خوردن
امریکا خواهان در گیری نظامی با ایران نیست و دلیل آن را هم همه می دانیم .من می دانم.شما می دانید.او هم می داند.اما اگر خدای نکرده تصمیم پنتاگون عوض شود وبخواهد به کشور عزیزمان حمله نظامی کند ظرف نیم ساعت اول جنگ ما را به عصر حجر و دوران پارینه سنگی عقب خواهد برد.الان عصر ارتباطات است وحقایق را همه حتی بچه مدرسه ای ها متوجه شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
من فکر کنم شما دلیلش رو نمیدونی. برو سایتهای خبری مخصوص نظامیان آمریکا رو بخون ببین چطور دارن درباره برتری ایران و بلایی که سر نیروها آمریکا میتونن دربیارن حرف میزنن بعد بیا از عصر حجر حرف بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
خیر بخاطر اینه که وقتی به کشور ما حمله بشه ما چیزی برای از دست دادن نداریم اما اونها خیلی چیز ها رو دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
تاریخ را بخوانی بد نیست...آمریکا هر کجا بتواند درنگ نمی کند..شما هم به بمب هسته ای امریکا می نازید؟
من
| - |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
سلام پس زودتر جمعه کن و فرار کن! برو یه جای دیگه !شاید حمله کرد. اونوقت برگ گیرت نمیاد خودتو بپوشونی........!!!!
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
ناشناس 08:52 میشه یکی از این سایت های خبری مخصوص نظامیان آمریکا که درباره برتری ایران صحبت می کنند رو به ما هم معرفی بکنی!؟
بنظر من هم لازم نیست که ضمانت آمریکا گرفته شود چون آمریکا راه های زیادی دارد که ایران را سر کار بگزارد و معطل کند اما ایران باید یک شرط با طرف های برجام بگزارد که در صورت خروج مجدد برجام عملا برجام باطل و ایران تمام فعالیت های هسته ای خود را از نظارت آژانس خارج خواهد کرد و تا هنگامی که کانال مالی احیا و تحریم ها بدون شرط برداشته نشود به آژانس باز نخواهد گشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
چیزی که در برجام 94 هم نوشته شد همین بود،اما به این روز افتاد
بسیار احساس خوبی بهم دست داد ولی کاش سپاه با آقازاده ها و مفاسد اقتصادی هم همینطور با اقتدار برخورد میکرد که به اینجا نرسیم
مادرم سرطان داره
داره آخرین لحظات زندگیشو با درد و رنج سپری میکنه.
خدا دعای منو هرگز قبول نمیکنه
شما دعا کنید شاید شفا پیدا کنه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
اللهم اشف کل مریض
عمو فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
قوی باش، تمام تلاشتو بکن که یه موقع حسرت نخوری.
دعای خیلی ها پُشت شماست.
ناشناس
| Canada |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
خدایا شفا بده این مادر عزیز را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
خداوند شفای خیر دهد . امیدوارم به زودی سلامتی خود را به دست آورند
ناشناس
| Japan |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
خداوندهمه بیماران بخصوص مادران گرانقدرراشفابدهدآمین
دلسوز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
از خداوند متعال برای همه مریضان بالاخص برای مادر گرامیتان شفای عاجل مسئلت دارم
چشم اردوغان و علی اف کور بشه از دیدن این مانور واقعی پاسداران ایرانی
چند تا روایت رو بذاریم کنار هم چیزی که شبکه خبر پخش میکنه درست در نمیاد، سردار کوثری میگه دزدان دریایی با وجود حمایت نیروهای آمریکایی موفق به دزدیدن نفکش نشده اند، مرندی میگه این همون نفتکشی هست که قبلا ناخدا و خدمه ش یک محموله ی نفتی ایران ه مقصد ونزوئلا رو تسلیم آمریکا کردن و اونام نفت رو فروختن و حالا گیر افتادن، شبکه خبر میگه آمریکایی‌ها نفت ایران رو از نفت کش ایرانی تخلیه کردن تو یه نفت کش دیگه و خواستن ببرن به مقصد نامعلوم که سپاه توقیف ش کرده یعنی الان باید خدمه کشتی آمریکایی تو بندرعباس اسیر باشن. آمریکا میگه کشتی ویتنامی بوده. تازه خبر مال 3 آبان بوده، کوثری میگه صبح امروز، مگه نفتکش رو میشه اینقد به سرعت تخلیه کرد؟؟؟
پاسخ ها
عمو فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
علی آقا کسی با کشتی کاری نداشت، مهم محموله اون بود که گرفتن و رفتن.
یا علی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
چیزی که مشخصه اینه که کشتی برای ویتنام هست و پر نفت و ویتنام هم تایید کرده
باید به رئیس ستاد ارتش آمریکا تفهیم شود شما اگر آماده پاسخ بودید چرا خدمه های 5فروند ناو شماار ترس هیچ عکس العملی نشان ندادند حالا زبانتان به رجزخوانی بازشده است .یاوه گویی شما تحقیر شدن شمارا پاک نمیکند .در ضمن میدانید اگر خطای میکردید بلافاصله هر 5 فروند ناوهایتان غرق میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
اون که جای گرم و نرم نشسته داره واسه خودش شعار میده. مهم نیروهای مسلح آمریکان که داشتن از ترس میمردن. توی فیلمی که از چهره سربازا روی ناو جنگی آمریکا گرفتن معلومه.
اونم از خلبان بالگردشون که یهویی بیخود و بیجهت ترسید و فلر زد (فلر چیزیه که برای گمراه کردن موشکی داره به سمتت میاد میزنی).
شما فکر کن اگه یه تیر به سمتشون شلیک میکردیم چیکار میکردن :)
اقای عبدی خودت حاضری خونت بدون تضمین بفروشی که کشورت مجبوری میکنی بدون تضمین وارد یک قرار داد شود
سید علی لب ترکند جان را فدایش میکنیم آمریکا باز هم حماقت کرد
بنظر میرسد تحریم های اقتصادی هیچ قانونمندی مصوب بین المللی وهیچ دادگاه عدلیه رسیدگی ندارد۔تحریم اقتصادی یک کشور توسط کشور دیگری نظر حاکمیت ان کشور است۔میتواند تاحدودی مقبول باشد امریکا ایران را در تجارت باخود تحریم کند۔ولی تحریم جهانی توسط یک کشور عضو سازمان ملل کشور عضو دیگری را نیاز به مصوبات جهانی باید داشته باشد که می بینیم ندارد۔جای تعجب است که شکایتی نیز ار طرف دیگران نمیشود۔تحریم معاملات ما با کره جنوبی ویا ژاپن یا ۔۔۔۔ تحریم انها هم هست ولی اعتراضی صورت نمی گیرد۔سناتور تد کروز سناتور محترمی ولایق پیشرفت است وحتی ممکن است کاندید ریاست جمهوری اینده در مقابل ترامپ از حزب جمهوریخواه باشد ولی صحبت یک سناتور ممکن است نظر سنا نباشد۔نظری شخصی است در این مقطع زمانی است وقابل تغییر۔اایران باید توجه کند یکسال دیگر انتخابات کنگره و ۳۴ عضو سنا (۱۴ دموکرات و ۲۰ جمهوریخواه )است۔ممکن است کپه ترازو بسمت دموکرات ها میل کند۔گرچه چنین پیش بینی مقداری دور از ذهن است۔ولی هر چیزی امکان پذیر است۔تصور رئیس جمهور شدن برخی وجود نداشت ولی شدند۔اگر قوانین امریکا این اجازه را میدهد و ایران علاقمند است میتواند برخی از سناتورهای دوحزب را جهت گفتگو وبازدیددر مورد مطالب مورد علاقه واشنائی انها با مواضع ایران به ایران دعوت کند۔یک جمله از دعوت هویدا از ال احمد برای صرف غذا در منزل بگویم ۔در روزنامه های انزمان خوندم۔جالب است۔روزی مرحوم ال احمد وهویدا در مورد موضوعی در مورد نویسندگان واینگونه مسایل بود با هم جلسه ای داشتند۔بعد از جلسه که نزدیک نهار یا شام بود هویدا ال احمد را به منزل برای صرف غذا دعوت میکند۔ال احمد دعوت را رد میکند۔هویدا میگوید با یک بار گوشت خام خوردن انسان وحشی نمیشود۔نه شما با یک بار مذاکره امریکائی میشوید ونه انها ایرانی۔مناسب است گروههای دیگری هم باشند۔
پس اون فیلم جنگی که صدا سیما تعریف میکرد کو؟؟
نفتکش که خالی بود .
بعد یجور نوشتید درماندگی ناو آمریکایی من نمیدونم شما انتظار داشتید آمریکا چیکار کنه؟؟ شیلک کنه جنگ راه بندازه به خاطر یک نفتکش؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
آمریکا 6 ساعت جون کند و 3 تا ناو و چند تا گارد و 3 یا 4 تا بالگرد و ... آورد نتونست جلوی دستگیری نفتکش رو بگیره. حتی چند بار فلر شلیک کرد تا تحریک کنه ولی با نیروی دریایی قدرتمند سپاه مواجه شد و مجبور به فرار کردن شد.

درماندگی یعنی این.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
همین که افتادن به نفت دزدی یعنی درماندگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
آقا بی انصاف نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
دوست قشنگم ناشناس خوب 8:57
دستگیری نفتکش؟؟ مگه نگفتن مال خودمون بوده داشته ازش دزدی میشده نجاتش دادیم؟؟؟!!!
شما ببین از یه اتفاق چند تا روایت وجود داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
مزدوران امریکایی بیشتر ناراحتن انگار....
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
اشتباه دارید میگید
اولا فیلمش رو خبرگزاری فارس گذاشته میتونید برید ببینید
بعدشم این نفتکش نفتکشی بود که نفت ایران رو بهش منتقل کرده بودن و داشت میرفت که سپاه رفت مصادره اش کرد
آمریکا ۵ تا ناو جنگیش رو فرستاد که نذاره این اتفاق بیفته و اونا هم تا فاصله چند متری نفتکش و شناورهای ما اومدن ولی جرئت نکردن درگیر بشن
نفتکش خالی ما که برگشت ایران هیچ، این نفتکش دومی رو هم با بارش برگردوندن به ایران
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
۱۰:۰۱
اونا که جزئیاته. نفتکش در فیلم کاملا واضحه ایرانی نیست. مهم اینه که نیروهای سپاه رفتن این نفتکش رو زیر چشم این همه نیروی دریایی آمریکایی (و بقیه متحدان که به بهانه امنیت خلیج فارس توی منطقه هستن و قول همکاری به آمریکا دادن) میگیره و آمریکا با وجود تلاش فراوان هیچ کاری ازش بر نمیاد.
خب پس آمریکا نفتو فروخت و نفتکش خالیو برگردوندیم .
کاملا مقتدرانه .
از صدا سیما هم ممنونیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
مغزت انقد شستشو دادن خودتم نمیدونی چیمیگی غرب پرست غرب گدا
من
| - |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
سلام لااقل اخبار رو دست بخون بعد نظر بده که باور کنیم فکر میکنی و نظر میدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
10:53
خبر را شما درست بخوان . روایت سید محمد مرندی در توییتی که گذاشت همین را میگفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
دوستان حداقل موقع نگاه کردن فیلم، اسم نفتکش رو ببینین و تو اینترنت سرچ کنین تا اطلاعات غلطی رو به ذهنتون راه ندین، نفتکش مصادره شده ایرانی نبود و توش هم پر نفت بود، نمی‌دونم دوستان انتظار دارن نفت ها رو تو بشکه بریزم و بذارم روی عرشه تا بفهمن نفتکش پر بوده!؟
واکنش سفارت روسیه در تهران به ادعایی در مورد چاه‌‌های گازی خزر:

لطفا" مسئولين دليل اصلي عدم برداشت ايران از منابع و مخازن هيدروكربوري درياي خزر را مكتوب به اطلاع جامعه ايراني برسانند تا اينگونه شبهات بوجود نيايد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
واقعیت را مسول گاز سی ان جی گفتند

روسیه مثل همیشه دروغ می گوید

و اجازه بهره برداری ۸ چاه بزرگ را به ما نداده است
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
فقط امریکا بده همینو بس
بقیه کشورا دوست و برادرن حتی اونهایی که خدا رو قبول ندارن که جالبه بدونیم تو دین اسلام اگر بدونی شخصی کلا خدا رو قبول نداره مسلمانان باید باهاشون وارد جهاد بشن حالا بماند که کلا نباید باحاشون معامله کرد
به نظرم نباید به آمریکا معترض بشیم
یا به کره گیر بدیم
لطفا حرف های زیباکلام رو گوش بدید به دردتان میخوره

کاشکه یکی به مسئولین و نماینده ها فیلم های که آمریکا می سازه رو نشون بده

اونا خیلی قوی هستند
خبرگزاری‌های اونطرفی(رویترزوآسوشیتدپرس)میگوینددرماه اکتبربوده نه الان!ودرآن موقع سپاه باهلی برن واردیک نفت کش ویتنامی شده و نفت کش رابه بندرعباس برده اندنیروهای امریکایی هم میخواستنددخالت کنندولی بخاطرضربه نخوردن به جریان مذاکرات وین بیخیال شده اند!حالامقایسه کنیدباروایتهای داستانسرایی صداوسیما!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
یعنی تو باور میکنی که آمریکا این خبر رو داشته و چند هفته سکوت کامل کرده و هیچی نگفته.
فیلم رو هم اگه ببینی میفهمی که اگه میخواستن "بیخیال"‌بشن چند تا ناو جنگی و گارد و بالگرد و... نمیاوردن! حقیقت اینه که زورشون نرسید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
ناشناس 9:00
ما قبول میکنیم، باشه زورشون نرسید.
خب حالا که ما اینقدر زورمون زیاده لطفا حمله کنیم و این دشمنانی که همه مشکلاتمون زیر سر اونهاست رو نابود کنیم.
دست شما درد نکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
۹:۰۰
مگه درگیر شدند که زورشان نرسد؟؟ این حرف رو وقتی میزنن که درگیری اتفاق بیوفته
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
شما 2 تا که میگین به رسیدن زور نبوده بگین ببینم چرا اصلا آمریکا توی آبهای نزدیک ماست؟ غیر از اینه که قراره از نفتکشها محافظت کنه؟ پس چرا هیچ کاری نکرد؟
آقای عبدی درست میگویند.
سریعا برای رفع تحریمها اقدام کنید.
مشارکت جهانی در اقتصاد ایران را برای قدرت بیشتر استفاده کنید. قدرت شما با مشارکت دهها میلیارددلاری در صنایع ایران و تبدیل شدن ایران به پل امن تبادل کالا در منطقه افزایش مییابد.
امید که در سر شما ایرانی سربلند و مردمی سعادتمند باشد.
دلواپسان جز ذلت مردم و نوکری آمریکا در فروش سلاح بیشتر در منطقه، و ادامه تحریمها، آرزویی ندارند.
قضیه کمی بودار ومبهمه ،تخلیه همچو نفت کشی به نفت کش مشابه حداقل نیاز به سه روز زمان دارد .؟؟؟؟؟حال چگونه به انها تو این سه روز این فرصت داده شده که نفتکش را تخلیه کننند ؟؟؟؟؟ پس چرا عملیات نجات در همان روز اول صورت نگرفت وبه تخلیه نفتکش به نفت کش دیگری منجر شد وبعدا در بوق وکرنا شد ؟؟؟ در این درگیری زمان عملیات وتعداد زخمی وتلفات طرفین چقدر بوده ؟؟؟؟ اb
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
اصلا اون نفتکشی که نفت ما توش خالی شد پس کجای ماجرا بود؟
این که گرفتن همونه؟؟ پس نفتکش خودمون که نفتش رو بردن کجاست؟؟؟
اگه این مال خودمونه و نفتش رو بردن چرا ما با عملیات نظامی رفتیم آوردیمش؟ چرا خودش نیومد؟؟
حرف عبدی کاملا درسته احسنت
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
اشتباهی لایک منفی دادم
خدارو شکر عدم مبارزه با فساد و رانت هم اسمش تغییر کرد به استکباردستیزی و جلوگیری از بر هم زدن اتحاد
به نظر میرسه یه جورایی با ظاهر قهرآمیز ولی با باطن تماس ، داریم با آمریکائی ها مذاکره میکنیم
جناب کوثری ظاهرا ، اطلاعاتی که در مورد کشتی تانکر دادید مربوط به دیروز نبوده است !!!

و مربوط به دوم آبان ماه و ۹ روز قبل است و لطفا اصلاح بفرمایید

دوما : یک فروند تانکر تحت پرچم ویتنام توسط نیروهای نظامی سپاه پاسداران در دریای عمان توقیف و به آبهای سرزمینی بندر عباس منتقل شده است

سوما : نیروهای نظامی امریکایی بنا به درخواست کمک ناخدای تانکر ویتنامی به طرف او می ایند و وقتی می فهمند که تانکر توسط سپاه توقیف و به ابهای سرزمینی بندر عباس نزدیک شده اند

دست از تعقیب برداشت و بر می گردند و تمام می شود .
یک قسمت را نفهمیدم
بالاخره ناخدا و ملوانان خیات کردند و همان نفت کش را در حال بردن به جایی بودند یا نفت را در یک نفت کش دیگر خالی کردند و ایران نفت کش دیگر را توقیف کرد و به آبهای آزاد هدایت کرد که اگر اینطور باشد علاوه بر نفتکش ایرانی یک نفت کش دیگر هم در توقیف ایران قرار گرفته
پاسخ ها
یاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
آقای کوثری در مورد جربان دیگه ای صحبت میکنند، و میگن که ایران که داشته به ونزوئلا نفت صادر میکرده و اون کشتی رو آمریکا توقیف کرد، به دلیل خیانت خدمه و ملوان کشتی بوده. ربطی به این مساله که الان تو خلیج فارس افتاده نداره.
جناب سردار کوثری بزرگوار هم رسانه های داخلی و هم خارجی می گویند ماجرای توقیف کشتی مربوط به حدود یک هفته پیش است بعد جنابعالی به عنوان فرد مطلع و تشریح کننده موضوع می فرمایید امروز صبح این اتفاق افتاده یک ذره دقت چیز خوبی است تا مردم به همه چیز حتی پیروزی هایی از این قبیل تردید نکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
به نظر میرسه ترجیح بر این بوده که این ماجرا یک روز قبل از 13 آبان رسانه ای بشه
مردان دریا تو توییتری که فیلتره، چی‌کار می‌کنن؟
پاسخ پنتاگون رو هم منتشر کنید تا خودمون قضاوت کنیم کدوم روایت باورپذیرتره.
صحبت بعضیها انگار بنمایندگی ازامریکائیهاست
صحبت بعضیها انگار بنمایندگی ازامریکائیهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
از در قابلمه مستعان چه خبر؟
با سلام آمریکا نمیتواند هیچ کاری را در مقابله با قدرت ایمان و سلاح اله اکبر رزمندگان ما انجام دهد و همیشه از ما در جنگ رو در رو و تن به تن شکست خورده و خواهند خورد و خودشان نیز باور دارند که در برابر قدرت رزمندگان اسلام بی سلاح هستند شما را ارجاع میدهم به کلیپ باند موسیقی متالیکا بنام روزهایی که هرگز تکرار نخواهد شد که نشان میدهد گروهی از سربازان آمریکایی در عراق گرفتار یک بمب کنار جاده ای شده و لذا به تلافی آن تصمیم به سختی گیری بر عراقیها را دارند در حین گشت زنی ماشینی را می بینند که خراب شده و با مرد راننده با سیم باطری به دست از آنها کمک میخواهد آنها تا دندان مسلح و مسلسل به دست و انگشت بروی ماشه هستند که در حین خواهری مسلمان و با حجاب کامل از ماشین پیاده شده و با دست خالی به سمت این سربازان تا دندان مسلح آمریکایی میرود و آن سربازان انگاری در برابر قدرت این خواهر مسلمان مسخ شده و به آرامی سلاحهای خود را به کنار گذاشته و اقدام به تعمیر و راه اندازی ماشین آنها کرده و در نهایت ماشین را هل داده و روشن کرده و همه خیره به آسمان هستند.
پاسخ ها
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
خدا انشالله شفات بده
پس خود نفتا که منتقل شده به یک نفتکش دیگه کجا رفت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
ازلج امریکای نفتخوارمیفرستیم ونزوئلا!
به فکرمشگلات مردوم باشید فیلا که تمام فشارها برروی مردوم فقیر است شماها که خیلی حال خوبی دارید ولی بدبختی وگشنگی مال ماهاست.تمام کنید بره این اوضاع سخت را.به هیچ وجع خوب نیست
بس کنید همینکه امریکائیها در یک متری حریم ابی ایران هستند برای آنها کافیه
زنده باد سپاه
کار زشت و بزدلانه ای است از طرف هر کس که در خفا سنگ قبر آن آقا را خراب میکند. جهت اطلاع عرض میکنم که بنده مخالف حداقل برخی عقاید ایشان هستم اما انسان آزاده همچین کاری نمی کند.
آفرین به شما دم همتون گرم
آقایانی که فکر می کننددر صورت ارتباط با امریکا وضع مان بهتر می شود به صورت کلی درست می گویند ولی اگر به طور مثال در صورت ارتباط با آمریکا صد واحد اقتصا د ما بهتر شود نود واحد ان باز هم مستقیما به جیب دولتمردان و نو کیسه ها و اقازاده ها میرود و ده درصد بقیه نیز با حیف و میل از بین می رود
چی رو‌ پس گرفتین ؟ نفتکش خالی را؟؟؟!
چندین ساعت طول میکشه خالیش کنن! اون‌موقع کجا بودین؟
یه داستانی بگید اقلا بچه ها باور کنن!!!
خسته نباشید به دلاور مردان ایران عزیز فقط یه سئوال داشتم لطفا جهت تنویر کاربران محترم اعم ازموافق و مخالف پاسخ داده شود نفت کش ایرانی که نفتش به نفت کش ویتنامی منتقل شده کجاست چون تخلیه نفت از یک نفت کش به یه نفت کش دیگر ساعتها طول می کشد و اگر این جریان صحیح است چرا حین انتقال نفت عزیزان عملیات را شروع نکردند تا دزدی واضح امریکا به دنیا نشان داده شود یا اگر این نفت کش همان نفت کشی است که بنزین ما را به امریکائیها در راه ونزوئلا تحویل داده لطفا خبر را واضح به اطلاع ملت شریف ایران و به سمع جهانیان برسانید .
اخبار شبکه های دیگر از قول امریکائیها جور دیگری روایت می کنند همینکه کل قضیه مال ده روز پیش بوده و شب سیزده آبان اعلام می کنند جالب است
تو ‌هم‌ هی سانسور کن!!!!
خدایا این دیگه چه دولتیه وزیر راهش تو کف وزارت نفته هنوز،رییس جمهوری تو کف قوه قضاییه و اینم وزیر کشورش که هنوز از قالب وزارت دفاع خارج نشده.
آقای وحیدی تو وزیر کشوری در مورد اقدامات زیر مجموعه خودت نظر بده و برای پرسنل وزارت خودت سنگ تمام بذار لازم نیست در مورد موضوعات دیگه نظر بدی بقیه خودشو می‌دونن چکار کنند تو بفکر مجموعه خودت باش که از فقر درمانده شدند.
کاش رییس جمهور و نمایندگان مجلس هم مستقیما توسط رهبری تعیین شوند. اینطور دیگر چند گنگی از بین میرود و همه موظف به اجرا اوامر معظم له میشوند .
همون خوب بود که رحیمی رییس جمهور نشد و الا آبروریزی می شد با این پرونده سنگین قضاییش
گفته میشود ریاست جمهور امریکا دست به دامن انگلیس شده که از فرماندهان سپاه تقا کنید یکوقت به ما حمله نکنند ما دربست تسلیم قدرت دلاوران سپاه هستیم
یه شب یه دزد داشت تو تاریکی با کمون اره قفل ی در رو میبرید
یه نفر رد شد گف آقا چیکار می‌کنی گفت دارم ویالون میزنم گفت پس چرا صدا ندارن ویالونت
اونم گفت صداش فردا صبح در میاد

ما مردمی هستیم که وقتی ی اتفاق تو مملکتمون میفته
آخرین نفر خبر دار میشیم حتی از منو تو و بی بی سیه کثیف دیرتر

پس وقتی یچیزی تو بوق و کرنا میشه مطمئن باشید ی سیاست پشتش هست

اگر با نظرم مخالفی بهت احترام میزارم ولی صبر کن تا صبح که صداش در بیاد
این داستان نفتکش دروغ است!
مامردم گوش درازنيستيم.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی