بازدید 7159
۳
حسین تاریخی تبیین کرد؛

مقایسه دانش‌آموزان دهه ۶۰ و ۸۰

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با تأکید بر اینکه مسئولان باید بدوند تا به نوجوانان این نسل برسند و شناخت کاملی از آنان پیدا کنند، گفت: نه تنها نوجوانان نسل حاضر عقب‌تر از نوجوانان دهه شصتی نیستند بلکه مشاهدات میدانی از پیش‌قدمی آنان در ارزش‌های انقلابی حکایت دارد.
کد خبر: ۱۰۸۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶ 03 November 2021

حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در گفت‌و‌گو با ایکنا، در پاسخ به اینکه مسئولان کشور چه قدر نوجوانان نسل حاضر را می‌شناسند؟ گفت: هستند مسئولانی که نوجوانان را می‌شناسند، ولی تعداد مسئولانی که ویژگی‌های نوجوانان امروز(دهه هشتادی‌ها) را درک کرده‌اند، نسبت به مسئولانی که نمی‌شناسند قابل مقایسه نیست.

وی با ابراز تأسف از اینکه تمرکز در حوزه نوجوان به سمت دست‌اندرکاران نوجوانان رفته است تا خود نوجوانان اظهار کرد: آنقدر که کشور دغدغه‌ موضوع معیشت معلمان و ساختارهای جاری وزارت آموزش و پرورش را دارد که البته موضوع درستی هم هست و باید به آن پرداخته شود و متأسفانه در حق معلمان ظلم می‌شود، اما به همان نسبت موضوع دانش‌آموز و درک دانش‌آموز فعلی را در دستور کار ندارد.

عبارت‌های عجیب در توصیف دهه هشتادی‌ها
تاریخی با اشاره به تفاوت‌های نوجوانان هر نسل، به ویژه نسل کنونی، گفت: باید در خصوص این تفاوت‌ها تبیین جدی‌تری داشته باشیم. بعضی مواقع مشاهده کرده‌ام که وقتی از تفاوت دهه هشتادی‌ها صحبت می‌شود، چنین تلقی می‌شود که این نوجوانان افرادی خارج از پارادایم فعلی و جاری کشور هستند و عبارت‌های عجیبی هم برای دهه هشتادی‌ها به کار برده می‌شود اما من به این مسئله قائل نیستم.

وی تأکید کرد: حقیقتاً دهه هشتادی‌ها نسبت به دهه شصتی‌ها از حیث بنیان‌های فکری و ایمانی بسیار بسیار قابل مقایسه هستند و چه بسا نسل حاضر جلوتر هم هستند.

شهید لندی اتفاق نبود
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به شهادت نوجوان فداکار ایذه‌ای که در آتش‌سوزی خانه همسایه با به خطر انداختن جان خود دو نفر را نجات داد اما به دلیل شدت سوختگی جان سپرد، اشاره کرد و گفت: شهید لندی یک اتفاق نبود. اینکه یک نوجوان دهه هشتادی با این قاطعیت و صلابت تصمیم می‌گیرد جان خود را به خطر بیندازد نشان می‌دهد که نه تنها این بچه‌ها از بچه‌‌های دهه‌های گذشته عقب‌تر نیستند بلکه در برخی از مواقع و موضوعات جلوتر هم هستند.

وی با بیان اینکه دسترسی‌ به اطلاعات، ابزارها، فناوری‌ها و ... که در دسترس این رده سنی قرار دارد، قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست، گفت: این دسترسی‌های وسیع فرصت‌های جدی‌تری برای این نسل به وجود آوره است که باعث می‌شود در مواجه با پدیده‌های اجتماعی جلوتر از نسل‌های قبل باشد.

مسئولان باید بدوند تا به نوجوانان این نسل برسند
تاریخی با تأکید بر اینکه مسئولان باید بدوند تا به نوجوانان این نسل برسند و شناخت کاملی از آنان پیدا کنند، گفت: نسبت به این اتفاق باید تأمل صورت گیرد و در کنار پرداخت ساختاری به حوزه آموزش و پرورش، حتماً به این مسئله نیز دقت شود تا مسئولان به شناخت جامعی از نوجوان امروز و نیازهای او برسند.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر برای کشور تجربه‌ای همانند جنگ تحمیلی پیش بیاید، آیا نوجوانان امروز هم عملکردی همانند نسل اول انقلاب خواهند داشت؟ گفت: از نگاه من نوجوانان امروز جلوتر هستند؛ نه فقط بچه‌هایی که عضو انجمن اسلامی دانش‌آموزان هستند، که این افراد مشتی نمونه خروار هستند، بلکه عموم نوجوانان کشور را می‌توان برشمرد.

تاریخی افزود: همانطور که در دوران دفاع مقدس مسئولیت اعزام دانش‌آموزان به جبهه‌ها را داشتیم، امروز نیز با نوجوانان دهه هشتادی روبرو هستیم و کفه کاملاً تنه می‌زند به دانش‌آموزان دوران جنگ تحمیلی؛ اینکه دانش‌آموز ما اکنون در این رده سنی برای روایت‌گری انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند، در حالی که بیش از ۴۰ سال از انقلاب گذشته و هیچ دلیلی وجود ندارد که به سمت چنین کاری برود و حتی پدر و مادر وی نیز در زمان انقلاب حضور نداشتند، ولی او با صلابت و علاقه ویژه‌ای به میدان می‌آید و می‌خواهد نقش و سهم خود را ایفا کند، این پیشتازی را ثابت می‌کند. به نظر من نه تنها نوجوانان این نسل عقب‌تر نیستند بلکه جلوتر هستند و مشاهدات میدانی این را ثابت می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
اینکه شهید لندی را مثال می زنید، یک نوع حس هم نوع دوستی بود که هر جای دنیا می تواند اتفاق بیافتید. قیاس مع الفارق می کنید این عمل را با عمل دهه شصتی ها. چرا جاده خاکی می روید؟
حاجی کجا رو میبینی؟ منظورت بچه های مسجد محل خودته؟
والله جامعه که چیزز دیگه ای داره نشون میده.
موجودات تنبل بی مسوولیت که بند کفشهایشان را هم باید پدر و مادرشان ببندد.
حتی از گذاشتن زباله بیرون در هم امتناع می کنند.
تا چه رسد به شستن ظرف و جمع کردن سفره و دیدار با فامیل.
اینها اکثرا بدرد خانواده داری نمی خورند و بد بار آمده اند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست