بازدید 13132
۱
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

قهرمان فرهادی در شبکه‌های اجتماعی سر و صدا به پا کرد/ اجلاس اخیر گروه ۲۰، بهانه‌ای برای ترند شدن گاز‌های گلخانه ای/ دوباره توجه کاربران به سمت مریم کاویانی جلب شد/ حواشی جشن هالووین مورد توجه کاربران ایرانی

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «قهرمان فرهادی»، «جشن هالووین»، «مسعود فراستی»، «مریم کاویانی»، «گازهای گلخانه‌ای» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۸۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 01 November 2021

قهرمان فرهادی در شبکه‌های اجتماعی سر و صدا به پا کرد/ اجلاس اخیر گروه ۲۰، بهانه‌ای برای ترند شدن گاز‌های گلخانه ای/ دوباره توجه کاربران به سمت مریم کاویانی جلب شد/ حواشی جشن هالووین مورد توجه کاربران ایرانی

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند.  در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «قهرمان فرهادی»، «جشن هالووین»، «مسعود فراستی»، «مریم کاویانی»، «گازهای گلخانه‌ای» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

قهرمان فرهادی

همزمان با اکران فیلم قهرمان ساخته جدید اصغر فرهادی در سینماهای ایران، دوباره این فیلم بحث داغ فضای مجازی و رسانه ها شده است.

اکران

قهرمان در سال ۱۴۰۰ منتشر شد و در تهیه‌کنندگی این فیلم الکساندر ماله-گی با فرهادی همکاری داشته‌ است.

 این فیلم در شیراز، فیلم‌برداری شده‌ است و موضوعی اجتماعی را روایت می‌کند و در ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۰ به عنوان نماینده سینمای ایران برای رقابت در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار معرفی شد.

همچنین قهرمان برای نخستین بار در سیزدهم ژوئیهٔ ۲۰۲۱ در جشنوارهٔ فیلم کن ۲۰۲۱ به نمایش درآمد و در آن‌جا مشترکاً با کوپه شماره ۶ ساختهٔ یوهو کاسمانن موفق به کسب جایزه بزرگ هیتت داوران از جشنواره کن شد.

همانطور که اشاره شد، این فیلم از ۵ آبان ۱۴۰۰ به صورت سینمایی در ایران منتشر شده است.

بر اساس آنچه در رسانه ها آمده است، پیش‌بینی می‌شود قهرمان طی چند روز آینده به پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی دوران کرونا تبدیل شود و برای ۱۰ میلیاردی شدن خیز بردارد.

بیشتر بخوانید

جشن هالووین

هالووین یكی از روزهای تعطیل سال است كه روز سی و یكم اكتبر و در فرهنگ غربی آن را جشن می گیرند.

ریشه این مناسبت به جشنواره تاریخی منطقه سلتیک به نام ساوین برمی گردد كه در آن مردم آتش روشن کرده و برای راندن ارواح، لباس های محلی به تن می كردند.

عذرخواهی بازیکن برزیل برای نوع پوشش در هالووین - تابناک | TABNAK

 در قرن هشتم پاپ گرگوری سوم، یكم نوامبر را به عنوان روز گرامیداشت همه مقدسات تعیین کرد؛ خیلی زود تمام روزهای مقدس به نوعی برخی از سنت های دوران ساوین را در خود گنجاندند. در گذشته، عصر قبل از روز هالووین را با عنوان اُل هالوس ایو می شناختند كه بعدها به هالووین تغییر نام داد.

با گذشت زمان، هالووین تبدیل به روزی شد كه در آن فعالیت هایی مانند قاشق زنی، ساخت كدوی هالووین،‌ برگزاری جشن ها، پوشیدن لباس های خاص و خوردن شیرینی های لذت بخش انجام می شد.

با فرارسیدن سالروز این جشن و برگزاری آن در کشورهای غربی به ویژه آمریکا، همچنین عبارت جشن هالووین در ایران نیز ترند شد.

جالب است بدانید جمعه شب در حالی که صدها تن در جشن مهمانی هالویین در خیابان پالیم اوینیو کالیفرنیا جمع شده بودند، یک فرد ناشناس اقدام به تیراندازی کرد و دو مرد جوان را کشت.

به گزارش فاکس‌نیوز، کلانتری منطقه ساکرامنتو در کالیفرنیا تأیید کرد که در این حادثه، دو تن کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند که وضعیت جسمانی یکی از مجروحان وخیم است. منابع خبری آمریکا گزارش دادند که اطلاعاتی در مورد ضارب یا ضاربان در دست نیست و تحقیقات پلیس در جریان است.

بیشتر بخوانید

مسعود فراستی

مسعود فراستی، یکی از منتقدان سینمای ایران است که هر از چند گاهی به واسطه اظهار نظر و انتقادات خود به تیتر خبرگزاری و رسانه ها تبدیل می شود.

دستمزد هشت میلیونی برای هر شب حضور مسعود فراستی در هفت؟! - تابناک | TABNAK

به تازگی نیز او گفت و گویی با رسانه ها داشته که سر و صدای زیادی به پا کرده و او را به ترند گوگل تبدیل نموده است.

مسعود فراستی، منتقد سینما در برنامه «رخ به رخ» از رکورد عجیب تماشای فیلم و انتقامی که از فیلم‌ها می‌گیرد، سخن گفت.

 در برنامه «رخ به رخ»، امیرعلی دانایی مجری برنامه در گفت‌وشنودی صمیمانه و صریح با مسعود فراستی به مبحث نقد فیلم، فیلمسازان مختلف، دغدغه‌های اجتماعی این منتقد، نگاه ویژه فراستی به برخی مضامین و مفاهیم سینما و ...  پرداخت. در بخشی از برنامه دانایی درباره اینکه آیا فراستی تاکنون از نقد فیلمی پشیمان شده است یا خیر پرسید و او توضیح داد: تا به حال اتفاق نیفتاده است؛ اما از چند فیلم تعریف و دفعه بعد از آن انتقاد کردم. 

دانایی در پاسخ گفت: شما که فیلم نمی‌بینید! بعد ۱۰ دقیقه از سالن سینما می‌روید. فراستی بیان کرد: من رکورد ۲ دقیقه هم دارم؛ چرا که دنبال قصه نیستم و بلدی را می‌خواهم. اگر فیلمساز اصول ساخت فیلم را بلد باشد، هر قصه‌ای را می‌تواند بگوید و ما این را همان چند دقیقه اول متوجه می‌شویم. افرادی هستند که کارهای حرفه‌ای هم در گذشته دارند، اما هنوز نمی‌دانند دوربین چیست؛ هنوز نمای دور و نزدیک را نمی‌دانند. خب من هم نمی‌نشینم چنین فیلمی را ببینم. مگر اینکه مجبور باشم نقدش کنم؛ بنابراین با شکنجه فیلم را می‌بینم و انتقام این شکنجه را می‌گیرم!

فراستی درباره هنر گوش دادن هم گفت: گفت‌وگویی که آغاز شود، تا آنجا که تجربه زیستی و سوادم اجازه دهد در گفت‌وگو قرار می‌گیرم. البته سکوت بلد هستم و سکوت نشانه این است، آنجایی که حرف نداری، باید خوب گوش کنی.کسی که خوب گوش نمی‌دهد، خوب نمی‌تواند حرف بزند و به موقع نمی‌تواند بگوید. کلید حرف زدن در خوب گوش دادن است.

این منتقد درباره نقد طنز فیلم‌های جدی توضیح داد: من به شدت اهل شوخی شنیدن هستم و شوخی هم بلدم. من در نقد دو فیلم جدی ایرانی لحنم طنز است و شوخی کردم و حرف‌های جدی هم زدم. مهم ترین آن ها فیلم فروشنده است که نقد طولانی و جدی، اما طنز در آن است.

بیشتر بخوانید

 مریم کاویانی

مریم کاویانی بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است که سابق بر این به واسطه ازدواج با رامین میهمان پرست-دیپلمات کشورمان مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار گرفته بود.

انتقادات جالب مریم کاویانی از «بوی باران» - تابناک | TABNAK

اخیراً نیز او در سریالی که قرار  است به زودی از سیما پخش شود، بازی کرده و به همین واسطه دوباره مورد توجه کاربران در شبکه های اجتماعی و گوگل قرار گرفته و ترند شده است.

توضیح بیشتر اینکه کنون نام شش بازیگر سریال «بی‌نشان» به کارگردانی راما قویدل، نویسندگی مشترک آزیتا ایرایی و مهدی حمزه و تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق‌کریمی رسانه‌ای شده است. حال جدیدترین خبرها حاکی از آن است که مریم کاویانی و مهدی فقیه نیز به جمع بازیگران این سریال اضافه شده‌اند. مریم کاویانی که پس از چند سال دوری از بازیگری، بار دیگر در یک سریال تلویزیونی ایفای نقش می‌کند، قرار است کاراکتر «مینو» را بازی کند که همسر «شهاب» خبرنگارِ «بی‌نشان» با بازی پرویز فلاحی‌پور است. «مینو» که فردی فرهنگی است، علاوه بر انجام وظایف مادری قصد دارد کتابی را به رشته تألیف درآورد.

گفتنی است بی نشان در سی قسمت برای شبکه سه در حال ساخت است.

بیشتر بخوانید

گازهای گلخانه‌ای

گاز گلخانه‌ای به گازی که در جو یک سیاره وجود دارد، گفته می‌شود که در محدودهٔ فرو سرخ به جذب و انتشار پرتوها می‌پردازد. این فرایند سبب اساسی اثر گلخانه‌ای است.

گازهای گلخانه‌ای موجود در جو زمین که به‌طور طبیعی در آن وجود دارند، شامل بخار آب، کربن دی‌اکسید، متان، دی نیتروژن مونوکسید و اوزون می‌باشند؛ اما فعالیت‌های بشری، بر میزان بسیاری از این گازها در جو افزوده‌ است.

در منظومه شمسی نیز جو ناهید، مریخ و تیتان شامل گازهایی می‌شود که سبب ایجاد اثر گلخانه‌ای در آن‌ها شده‌ است. بدون گازهای گلخانه‌ای، میانگین دمای سطح زمین، حدود منفی ۱۸ درجهٔ سانتیگراد خواهد بود.

غلظت گازهای گلخانه‌ای متعدد در طول زمان افزایش یافته‌ است. فعالیت انسانی سطوح گازهای گلخانه‌ای عمدتاً در اثر آزادسازی دی‌اکسید کربن افزایش می‌دهد، اما تأثیرات بشر بر گازهای دیگر مانند متان، قابل اغماض نیست.

برخی منابع اصلی گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت انسانی عبارتند از:

سوزاندن سوخت (های) فسیلی و تخریب جنگل‌ها که موجب افزایش غلظت مقادیر دی‌اکسید کربن می‌شود؛ چارپایان و کشت شالیزاری برنج، استفاده از زمین و تغییرات در ناحیه تالابی، خسارات مربوط به خط لوله(ها)، و پراکنش‌های ناشی از تهویه مناطق تحت پوشش دفن زباله سبب تمرکزهای بیشتر متان در جو می‌گردد. بسیاری از سیستم‌های سرپوشیده دفع زباله با تهویه کامل و به سبک‌های جدیدتر هستند که فرایند تخمیر را افزایش و بهبود می‌دهد که منابع اصلی تولید متان هستند؛ استفاده از CFCها در سیستم‌های تبرید، و کاربرد CFCها و هالون‌ها در سیستم‌های اطفای حریق / خاموش‌سازی آتش و فرآیندهای سازندگی.

قهرمان فرهادی در شبکه‌های اجتماعی سر و صدا به پا کرد/ اجلاس اخیر گروه ۲۰، بهانه‌ای برای ترند شدن گاز‌های گلخانه ای/ دوباره توجه کاربران به سمت مریم کاویانی جلب شد/ حواشی جشن هالووین مورد توجه کاربران ایرانی

اخیراً و به واسطه برگزاری اجلاس گروه ۲۰ در ایتالیا دوباره بحث گازهای گلخانه ای داغ و ترند شده است.

این مهم از آنجایی نشأت می گیرد که در این اجلاس، ثروتمندترین کشورهای جهان که سهمی ۸۰ درصدی در انتشار گازهای گلخانه‌ای و گرمایش زمین دارند، متعهد شدند که تا نیمه قرن حاضر، تولید خالص گازهای گلخانه‌ای را به صفر برسانند.

قبلا قرار بود کشورهای «گروه ۲۰»، تا سال ۲۰۵۰ انتشار خالص گازهای گلخانه‌ای را صفر کنند؛ یعنی تنها به میزانی گازهای گلخانه‌ای تولید کنند که توسط عوامل طبیعی مانند جنگل‌ها و اقیانوس ها جذب شده و راهی جو نشود.

اکنون این گروه بدون اشاره به تاریخی دقیق، تنها متعهد شده است که تا نیمه قرن حاضر به این هدف دست یابد.

گروه ۲۰ در نشست روز یکشنبه نهم آبان‌ خود در رم، پایتخت ایتالیا، همچنین برای پایان دادن به تأمین منابع مالی عمومی برای واردات برق ناشی از سوخت زغال سنگ از خارج از کشورهایشان موافقت کردند.

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
به عنوان کسی که فیلم رو دیده به همه پیش نهاد میکنم وقتشوم رو حروم این فیلم نکنن، کاملن یک سریال صدا و سیماست که 2 ساعت طولش دادن.مزخرف خالص
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست