بازدید 59428
دو هزار و هشتصد و دوازدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

ماجرای روزی که حاج قاسم به خانه ظریف رفت / نماینده مجلس: ما خیلی اُپن هستیم و خیلی هم آزادی‌های گسترده‌ای داریم / بخش قابل توجهی از ۱.۳ میلیون خانه خالیِ شناسایی شده، متعلق به بانک‌هاست

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: معرفی نامزد‌های حقوقدان شورای نگهبان به مجلس /واکنش روسیه به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران / سید حسن خمینی: نباید از ورود به فضای مجازی بترسیم / تکذیب ارسال «طرح ورود زنان به ورزشگاه‌ها» به مجلس و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۸۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲ 30 October 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

 

بخش قابل توجهی از ۱.۳ میلیون خانه خالیِ شناسایی شده، متعلق به بانک‌هاست

از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی که وزارت راه و شهرسازی شناسایی کرده، بخش قابل توجهی از آنها متعلق به بانکهاست که تعداد دقیق آن اعلام نشده؛ اما گفته می‌شود برای کسب سود خریداری یا ساخته شده است. مسئولان وزارت راه و شهرسازی می‌گویند بخش قابل توجهی از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خالی شناسایی شده، مربوط به شرکت های حقوقی اعم از دستگاه های دولتی و بانکهاست. در این خصوص عبدالجلال ایری ـ سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ـ گفته است: «یکی از نکات قابل توجه در شناسایی واحدهای خالی، تعداد خانه‌های تحت تملک بانک‌ها و اشخاص حقوقی بوده است. طبق گفته مسئولان وزارت راه، بخش قابل توجهی از واحدهای خالی شناسایی شده متعلق به بانک‌هایی است که به جای عمل به وظایف خود، برای کسب منفعت بیشتر تصدی‌گری و بنگاه داری انجام می‌ دهند. از این روی، یکی از اهداف مجلس در تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی این است که صرفه اقتصادی نگهداشت خانه توسط فعالان اقتصادی و بانک‌ها را کاهش دهد تا در نهایت منجر به تغییر رفتار محتکران و عرضه واحدهای خالی به بازار شود.»

حمله کیهان به آتیلا پسیانی: این بازیگر نه چندان مطرح و محبوب به صدا وسیما توهین کرد

کیهان نوشت: یک بازیگر که با مجموعه‌های تلویزیونی شناخته شده است، در گفت‌وگو با یک برنامه زرد اینترنتی به رسانه ملی و مردم ایران اهانت کرد و در گفت‌وگو با فریدون جیرانی مدعی شد که سالهاست تلویزیون نگاه نمی‌کند! این ادعا در حالی است که وی از سال ۱۳۶۱ تا سال جاری در چندین مجموعه تلویزیونی یا فیلم کوتاه تلویزیونی بازی کرده است که آخرین آنها مجموعه همبازی محصول شبکه دو سیما بوده است. حال، پرسش این است چگونه یک بازیگر نه چندان مطرح و محبوب، تلویزیون را قبول ندارد اما یکسره در سریال‌های مختلف تلویزیونی بازی می‌کند و همزمان هم مدعی نگاه نکردن تلویزیون می‌شود؟ آیا این بی‌صداقتی و ادعای عجیب؛ توهین به شعور مخاطبان و مردم و نیز صدا وسیما نیست؟ باید گفت متاسفانه طی سال‌های اخیر نگاه نکردن به تلویزیون – به قول یکی از ترانه سرایان و مجریان قدیمی- تبدیل به پز شبه روشنفکری شده است و جالب اینکه تمامی مدعیان پرهیز از رسانه ملی، هم مخاطب رسانه ملی هستند و هم در پروژه‌های پیشنهادی تلویزیونی و نیز رادیویی نقش‌آفرینی می‌نمایند و اغلب هم پول های کلان مطالبه می‌کنند! و البته همین طیف نیز با مصاحبه‌های زرد خود با رسانه‌ها و شبه رسانه‌های زرد پالس همراهی با اپوزیسیون ورشکسته تاریخ مصرف گذشته می‌دهد! جا دارد صدا و سیما از این پس در دادن پیشنهاد بازی به بازیگرانی که از تلویزیون متنفر هستند، تصمیم جدی بگیرد تا مجبور نباشند علیرغم میلشان، سریال های خود را هم نگاه نکنند!

رحیم پور ازغدی: ممکن است ۲۰ سال دیگر، همین جمهوری اسلامی با یک ولیّ‌فقیه، نظامی ضد دین باشد

حسن رحیم پور ازغدی گفت: رهبری می‌گویند انحراف در نظام از انحراف در اشخاص مهم‌تر است، چون ممکن است همین جمهوری اسلامی با همین ولایت فقیه با همین قانون اساسی باشد، امّا ۲۰ سال دیگر یک نظام بی‌دین و ضدّ دین باشد. قانون اساسی آن را هم عوض نکنند؛ یک ولیّ‌فقیه دیگر هم بیاید، امّا بشود حکومت بنی‌امیّه و بنی‌عبّاس یا خوارج یا کلیسای قرون وسطی. وی افزود: تعبیر ایشان این است: اسم جمهوری اسلامی باشد، صورت اسلامی باشد، امّا سیرت ضدّاسلامی باشد؛ همین قانون اساسی باشد؛ رأس آن‌هم یک آخوند باشد و بعضی‌ها سوابقی هم داشته باشند، ولی باطن غیر اسلامی یا ضدّ اسلامی بشود. یادمان باشد که با آن زمان‌بندی صدر اسلام، ما هنوز تا کربلا ۲۰ سال فاصله داریم؛ خطر به‌وجود آمدن کربلا در نسل سوّم بعد از پیغمبر است. وقتی هنوز چند نفر از اصحاب پیرمرد هستند، ولی اغلب تابعین هستند، یعنی نسل دوّم و تابعینِ تابعین که نسل سوّم است. ۲۰ سال دیگر ممکن است قضیّه کربلا به‌وجود بیاید؛ یعنی این خطر در جمهوری اسلامی هم وجود دارد. وقتی حکومت پیغمبر و علی این‌طوری می‌شود، در حکومت ما نمی‌شود؟/کیهان

تکذیب ارسال «طرح ورود زنان به ورزشگاه‌ها» به مجلس

دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌گوید، خبر "ارائه طرح ورود زنان به ورزشگاه‌ها به مجلس" صحت ندارد. طی چند روز گذشته خبری با عنوان "ارائه طرح ورود بانوان به ورزشگاه‌ها از سوی فدراسیون فوتبال به مجلس" به نقل از حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال در نشستی در هیات فوتبال بوشهر منتشر شد که با واکنش‌های زیادی همراه بود؛ اما دبیرکل فدراسیون فوتبال بعد از گذشت ۴۸ ساعت و در واکنش به اصل ماجرا و پیگیری‌های انجام شده گفت: این خبر از سوی فدراسیون فوتبال تکذیب شد و چنین خبری از طرف ما نبود. او درباره تاکید فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال همانند مردان گفت: این درخواست فدراسیون و جامعه فوتبال است که شرایطی به وجود بیاوریم که آقایان و بانوان در استادیوم باشند. امیدواریم شرایطی فراهم شود که به این سمت برویم.

فریدون عباسی: نظر ما این نیست که مذاکرات از جایی که قطع شده، همان روش را ادامه دهیم

نماینده مردم کازرون در مجلس عنوان کرد: «نظر ما این نیست که از جایی که قطع شده است، همان روش را ادامه دهیم؛ خیر دولت عوض شده است و نظریه‌ی حاکم بر تفکرات دولت‌ها هم تغییر کرده است.» فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «انتخاب» در پاسخ به این پرسش که تصمیم دولت بر آن است که مذاکرات را از نقطه‌ای که در خرداد ماه به پایان رسیده بود، ادامه دهد یا از زمانی که ترامپ از برجام خارج شد، از سر گیرد، گفت: «نظر ما این نیست که از جایی که قطع شده، همان روش را ادامه دهیم؛ خیر دولت عوض شده است و نظریه‌ی حاکم بر تفکرات دولت قبل، نظریه تنش‌زدایی بود. به نظر می‌رسد دولت فعلی نظریه تهدید‌زدایی و بزرگ‌تر از آن نظریه مقاومت را با کشور‌هایی که با ما خصومتی دارند، دنبال می‌کند. نظریه مقاومت هم اصولش فرق دارد.» وی درباره اصول نظریه مقاومت، تصریح کرد: «بر مبنای آن است که ما قدرت داشته باشیم و از تهدید‌ها و سایه جنگ یا گزینه‌های دیگری که مقامات امریکایی مطرح می‌کنند، نترسیم و آنها در تصمیم‌گیری‌ها دخالتی نداشته باشند. از طرفی کشور‌هایی که با ما مشکل دارند و با قدرتی که در جهان دارند، نگاه به دیدگاه‌های حاکم بر دولت ما می‌کنند و احتمالا در مذاکرات به گونه‌ای با آنها رفتار می‌شود که حساب کار خودشان را می‌کنند و نمی‌توانند با فشار از ما امتیاز گیرند؛ بنابراین، من فکر می‌کنم که مساله به نفع ما به زودی تغییر پیدا می‌کند.»

سید حسن خمینی: نباید از ورود به فضای مجازی بترسیم

سید حسن خمینی با تأکید بر استفاده از حضور گروه هایی با عزم جوانانه و خارج از چهارچوب های اداری، گفت: بهره گیری از جوانانی که از نظر تعلق خاطر به ارزش های دینی و انقلابی تفاوتی با نسل های پیشین ندارند، کار بزرگی است. البته این نسل جدید باید بتوانند از تجربیات نسل قبل استفاده کنند و برای حرکت دو بال «تجربه» و «توانایی» را توأمان به کار بگیرند تا ان شاء الله امور را پیش ببرند. سید حسن خمینی در ادامه سخنان خود با اشاره به اقتضائات دنیای جدید از جمله «فضای مجازی» و «شبکه های اجتماعی» گفت: عمده ترین دلیل اینکه مدیران نسل قبل وارد این فضا نمی شوند، این است که چون این فضا را نمی شناسند، از آن می ترسند و نمی دانند چیست. اینکه ما از پشت سر به دنبال یک حادثه می رویم و به دل حادثه نمی زنیم، به دلیل این است که با آن آشنایی نداریم.

مصباحی‌ مقدم: الحمدالله اقتصاد ایران فلج نشد

مصباحی مقدم ادامه داد: ایران با وجود لیست سیاه هم با کشورها داد و ستد می کنند و روابط مالی دارند و چیزی نسبت به وضعیت گذشته ما فرق نمی کند. بله تحریم های آمریکا که مستقل از اف ای تی اف کار می کند وجود دارد، ولی آن ها هم تقریبا از کارایی و خاصیت افتاده اند؛ شاید روزی بسیار اثرگذار بود ولی کم کم آثار آن خنثی شده و اثر بخشی اش از بین رفته است. آمریکا بر این مطلب اذعان دارند و گاهی صاحبنظران و افرادی از کنگره و حتی رییس جمهور به این مطلب اشاره دارند. الحمد الله آنطور که گفته می شد، نبود و اقتصاد ایران فلج نشد.

واکنش روسیه به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

دیپلمات ارشد روسیه در وین در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان تاکید کرد که طرف‌های مذاکرات وین باید از اقداماتی که بازگشت به رایزنی‌ها را پیچیده‌تر می‌کند، پرهیز کنند.میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به اظهارات ریچارد گلدبرگ کارشناس آمریکایی عضو بنیاد دفاع از دموکراسی ها واکنش نشان داد که در توئیتی بدون اشاره به نقض برجام از سوی واشنگتن و بدعهدی طرف های اروپایی در اجرای تعهداتشان در این توافق از ایران به دلیل وقفه ایجاد شده در مذاکرات برجامی و توسعه برنامه هسته ای اش انتقاد کرده بود.

اولیانوف در پاسخ نوشت: قطعا یک جنبه روشنی وجود دارد که در دسته تبلیغات قرار نمی‌گیرد؛ این حقیقت که تمامی مشکلات ناشی از سیاست فشار حداکثری دولت پیشین آمریکاست. فقط یک به یک گزارش‌های فصلی آژانس در سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ را مطالعه کنید.این دیپلمات روس همچنین توئیت وزارت امورخارجه کشورمان در محکومیت تحریم های جدید آمریکا علیه ایران را بازنشر داده و نوشت: تمامی طرف ها در مذاکرات وین باید از هرگونه اقدامی که بازگشت و تکمیل موفقیت آمیز مذاکرات درخصوص احیای برجام را پیچیده تر می کند، پرهیز کنند.سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان جمعه شب در واکنش به اقدام اخیر خزانه داری آمریکا در تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی کشورمان ضمن محکوم کردن و مردود دانستن آن اظهار کرد: اعمال تحریم های جدید نشان دهنده رفتار کاملا متناقض کاخ سفید است. دولتی که از قصد بازگشت به برجام سخن می گوید و همان روش ترامپ را در تداوم اعمال تحریم ادامه می دهد، این پیام را ارسال می کند که واقعا قابل اعتماد نیست.

نماینده مجلس: ما خیلی اُپن هستیم و خیلی هم آزادی‌های گسترده‌ای داریم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: «نمی‌توانیم بگوییم چون مثلا 700 هزار دلار از کشور خارج شده است، ما همینجا جزیره هندورابی را آماده و های‌کلاسش کنیم تا همه منکرات را در آنجا انجام دهند؛ قطع نمی‌شود.»سید علی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره سود مالی که کنسرت برخی خوانندگان ایرانی برای خود و ترکیه داشته و استقبال از آن کنسرت ها، گفت: «بحث کنسرت‌ها اگر منجر به حریم‌شکنی نشود و حدود شرعی را زیر پا نگذارد، بهتر است که در کشور، مکان‌هایی در نظر گرفته شود که هم برای افرادی که قرار است به این کنسرت‌ها بروند، صرفه جویی شود و هم اگر هنری وجود دارد در داخل کشور مورد توجه قرار گیرد.»وی ادامه داد: «اگر هنجار‌ها را بخواهند رعایت کنند، ما مشکلی نداریم، در غیر این صورت طبیعی است که ایران یک کشور اسلامی است و نمی‌توانیم اجازه دهیم افراد مثلا شراب تولید کنند یا شرب خمر را علنی انجام دهند. این مهم جزو مقدسات دین ماست و نباید به خاطر چند دلار، یورو و لیر اجازه دهیم که هنجار‌های الهی در داخل کشور شکسته شود. ترکیه یک کشور لائیک است و ابایی ندارد از اینکه هنجار‌های اجتماعی و خطوط قرمز دین اسلام شکسته شود و این بحثش جداست اما اگر با رعایت حدود شرعی و اسلام باشد ما از برگزاری کنسرت در داخل کشور استقبال می‌کنیم.»

یزدی‌خواه در پاسخ به این پرسشی درمورد گسترش آزادی های فرهنگی و اجتماعی گفت: «مردم ما الان هم آزاد هستند. شما بحث حجاب و عفاف را در جامعه اگر دقت کنید، سخت‌گیری صورت نمی‌گیرد و حتی قانون امر به معروف و نهی ازمنکر در کشور اجرا نمی‌شود. ما سخت‌گیری در خصوص کسانی که حجابشان را کاملا مراعات نمی‌کنند، نداریم یا اگر منکری مرتکب می‌شوند، اگر در ملا عام نباشد و در حریم منزلشان انجام دهند، کسی بازخواستشان نمی‌کند؛ مگر اینکه منظور کنار گذاشتن هنجار‌های جامعه سنتی ما باشد که در اینصورت جایز نیست و جامعه این را بر نمی‌تابد.»

این نماینده مجلس افزود: «در تاریخ چند هزار ساله ما هم روی این موضوعات تاکید شده است. به عنوان مثال در تخت جمشید که این همه تصاویر دارد، شما عکس یک خانم را بر روی آن بنا به‌هیچ وجه نمی‌بینید. با اینکه برای سه هزار سال پیش است اما ساسانیان و هخامنشیان بر حفظ این حریم‌ها تاکید داشتند. بالاخره ما یک جامعه سنتی با فرهنگ و تمدن غنی هستیم و هر چیزی را برنمی‌تابیم. همین الان هم مشاهده می‌کنیم که در جامعه بعضی از خانم‌ها بدون روسری و حجاب پشت فرمان ماشین نشسته‌اند و ما حتی گفته‌ایم که جریمه بکنید اما جریمه هم نمی‌شوند. اگر منظور از آزادی این باشد که هر کسی با لباس شب و مستانه به خیابان بیاید، طبیعتا جامعه این را تحمل نمی‌کند ولو اینکه چند صد هزار دلار هم از کشور خارج شود.»

یزدی‌خواه درباره گشت ارشاد و فیلمی که اخیرا منتسب شد به این گشت، بیان کرد: «آن خانمی بود که شاکی خصوصی داشت و بحث بر سر حجابش نبود و مسئولین مربوطه هم توضیح دادند که پلیس می‌خواسته ایشان را بازداشت کنند ولی آن خانوم مقاومت می‌کرده است. یک مجرم را که با سلام و صلوات دستگیر نمی‌کنند چرا که قطعا فرار می‌کند و به مامور ناجا نیرنگ می‌زند. ما مخالف خشونت‌های پلیس هستیم اما شما جلیقه زرد‌ها، برخورد پلیس در آمریکا، لندن و دیگر کشور‌های غربی را اگر نگاه کنید، کم‌ترین بی‌نظمی را تحمل نمی‌کنند اما ما خیلی اَپن هستیم و خیلی آزادی‌های گسترده‌ای به واسطه نظام و انقلاب داریم.»

معرفی نامزدهای حقوقدان شورای نگهبان به مجلس

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: غلامرضا مولایی و سید محمد هادی راجی از سوی رییس قوه قضاییه به عنوان نامزدهای حقوقدان شورای نگهبان به مجلس معرفی شدند.سید نظام الدین موسوی اظهار داشت: غلامرضا مولایی و سید محمد هادی راجی از سوی رییس قوه قضاییه به عنوان نامزدهای حقوقدان شورای نگهبان به مجلس معرفی شدند.سخنگوی هیات رییسه مجلس خاطرنشان کرد: قرار است یکی از این دو نفر به جای محمد دهقان حقوقدان شورای نگهبان که هم‌اکنون معاون حقوقی رییس‌ جمهوری است، انتخاب شود.انتخاب عضو حقوق دان شورای نگهبان در دستور کار این هفته نمایندگان قرار دارد.

روایت جابری انصاری از واکنش حاج قاسم به استعفای ظریف پس از سفر بشار اسد به تهران

حسین جابری انصاری، معاون پیشین عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در نشستی درباره سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کلاب هاوس، واکنش حاج قاسم سلیمانی به استعفای ظریف در پی بی اطلاعی از سفر بشار اسد به تهران را روایت کرد.معاون پیشین عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در نشستی درباره سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کلاب هاوس، با اشاره به استعفای ظریف در پی بی اطلاعی از سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به تهران، گفت: شهید سلیمانی به رغم اینکه نماد «میدان» بود، اما نماد «ایران» هم بود و به اقتضائات و نیازهای یک سیاستگذاری راهبردی و درست و جامعِ میان اجزای مختلف کشور اعم از سیاست و دیپلماسی و میدان توجه داشت و با شخصیت متواضع، انعطاف پذیر، و کاریزماتیک خود، و سلامت نفس و اخلاصی که داشت کمک کرد تا موضوعی که ناخواسته ایجاد شده بود، به سرعت رفع شود.

حسین جابری انصاری روز گذشته در نشستی در کلاب هاوس با اشاره به سفر بشار اسد به تهران و استعفای ظریف به دلیل بی اطلاعی از این سفر، گفت: آن دو سه روزی که وزیر خارجه به محل کار خود نیامدند، با جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران همزمان بود. آن شب، حدود ساعت 9، داشتم از محل کارم در میدان امام خمینی (س) به وزارت ارشاد می رفتم که یک فیلم سینمایی جشنواره را ببینم. حاج قاسم تماس گرفت و با ابراز ناراحتی از اتفاقی که افتاده بود، گفت جریان چیست؟ چرا این جوری شد؟ باید سریع جمعش کنیم.

جابری انصاری افزود: من آنجا به روال همیشگی شفافیت و صراحتی که دارم نگاه خودم را مطرح کردم که به تهران آمدن رئیس جمهور سوریه به لحاظ نمادین و نشانه های سیاسی و راهبردی خیلی معنا دارد. شرایط سوریه عادی نیست و رئیس‌جمهور این کشور سفر خارجی نمی رود. تنها یکی دو بار به مسکو رفته است که رابطه دو کشور و نقش روسیه در بحران سوریه مشخص است. در چنین وضعیتی اینکه به تهران آمده، نمادی از نفوذ، تأثیرگذاری و قدرت ایران در سوریه و منطقه است.

جابری انصاری ادامه داد: گفتم این یک موفقیت نمادین بزرگ برای ایران بود؛ اما با توجه نکردن به برخی جوانب موضوع، به یک نقطه ضعف تبدیل شد. یعنی یک مسأله اختلافی شد که حال باید آن را جمع و جور کرد. ایشان هیچ بحثی با من نکرد که این جور نیست. بر عکس، چند دقیقه توضیح دادند که نیت و قصدی در کار نبوده که این گونه شود و دفتر رئیس جمهور و رئیس جمهور از سفر مطلع بوده اند و فرض من این بوده که به وزیر خارجه هم اطلاع می دهند. به هر حال بعد از این توضیحات اقناعی، همه حرف شهید سلیمانی این بود که الآن باید کمک کنیم هرچه زودتر این مسأله حل شود و به این شکل نماند.

وی تأکید کرد: حاج قاسمی که به عنوان نماد میدان معرفی می شود و به حق و درست هم نماد میدان است و شخصیت اسطوره ای و برجسته این قطعه از تاریخ ایران است که ماندگار خواهد بود، با همه افکار، اولویت ها و برنامه های خود، پا در یک کفش کرد تا هرچه زودتر کدورتی که در اثر این موضوع ایجاد شده بود، رفع شود. شهید سلیمانی به خانه ظریف رفت و با محبت و ویژگی های ارتباطی که داشت، به این ماجرا خاتمه داد.

معاون سابق وزیر امور خارجه در پایان گفت: این هم نشانه دیگری از این واقعیت است که شهید سپهبد قاسم سلیمانی به رغم اینکه نماد میدان بود، اما نماد ایران هم بود و به اقتضائات و نیازهای یک سیاستگذاری راهبردی و درست و جامعِ میان اجزای مختلف کشور اعم از سیاست و دیپلماسی و میدان توجه داشت و با شخصیت متواضع، انعطاف پذیر، و کاریزماتیک خود، و سلامت نفس و اخلاصی که داشت کمک کرد تا موضوعی که ناخواسته ایجاد شده بود، به سرعت رفع شود.

جزئیات عفو و تخفیف مجازات 3458 تن از محکومان

دادیار دیوان عالی کشور و مدیرکل عفو و بخشودگی قوه قضاییه با اعلام جزییات این عفو گفت: ۱۰۰ نفر از افراد دارای محکومیت اعدام و ۷۶ محکوم امنیتی جزو عفوشدگان اخیر هستند.

پس از موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه مبنی بر عفو و تخفیف مجازات سه هزار و چهارصد و پنجاه و هشت تن از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و تعزیرات حکومتی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام)، حسین نجفی، دادیار دیوان عالی کشور و مدیرکل عفو و بخشودگی قوه قضاییه با اعلام جزییات این عفو گفت: ۱۰۰ نفر از افراد دارای محکومیت اعدام و ۷۶ محکوم امنیتی جزو عفوشدگان اخیر هستند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱۰
حداقل سه چهار میلیون خونه خالی هست دین ندارن
چرا رییسی بعد انتخابات سخنی از بورس به زبان نیاورده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
دو خودرو ساز دولتی هم به صورت غیر مستقیم کل بورس ایران را تحت تاثیر قرار می دهند با قرار دادن 3 روز مهلت واریز به جای 5 روز
کسانی که در بورس سرمایه گذاری کرده اند اگر خبر برنده شدن در کمتر 3 روز به فرد داده شود نتیجه می شود که در هر بار قرعه کشی پول را افراد نقد کنند چون از 5 روز به 3 روز تغییر داده اند .....
در دو هفته گذشته 50 درصد در بورس ضرر کردم. آیا این حد از ضرر در قمارخانه های لاس وگاس هم پیش می آید؟
حرف های فریدون عباسی رو که میخونم واقعا به این نتیجه میرسم که این فرد در اوهام و خیالات سیر میکنه.کشور در بلبشوی کامله و این فکر میکنه که مسئله به سود ما تغییر میکنه.
بورس را دریابید. عرضه اوراق دولتی نفس بورس را گرفته. تمام کالاها سه برابر شدند ولی قیمت سهام هر روز 5 درصد ریزش میکند. پس وعده های اصلاح سه روزه بورس و ایجاد صندوق ضرر سهامداران خورد و تزریق 200 میلیون دلار به بورس و ... بعد از انتخابات فراموش شد؟
آیا بورس و سرمایه مردم که با خون دل خوردن بدست آمده قلک دولت است که کسر بودجه اش را با آن تامین میکند؟
این حاج حسین غیر محبوب و غیر مطرح بازم یکی حرف زد و این به تریج قباش برخورد!!
اقای نماینده مجلس از این ازادی که گفتید منظورتان برای نمایندگان مجلس است که درست می فرماٸید ولی اگر برای مردم می گوٸید جوکی بیش نیست.
مصباحی مقدم خیال میکنه حال و روز همه مثل حال و روز ایشونه ،
هر طرحی به غیر از همسان سازی با ۸۰ درصد هیت علمی تصویب بشه ، نه تنها دردی دوا نمیکنه بلکه معلم رو فقیر تر خواهد کرد فراموش نکنیم با سه برابر شدن حقوقها طی سه سال این وًضعیت فلاکت بار نصیب ما شده حالا با ۲۰ درصد میخاد معجزه بشه ، یادتون نرود بزودی با دلار ۲۳۰ هزاری دست و پنجه نرم خواهید کرد .
دم ظريف گرم كه روي حاج قاسم را زمين نزده است
و حرمتش را نگهداشته است
قوانین دست و پا گیر بانکهافقط برای مردم است ولی در تمام زمینه ها بی قانونی موج می زند و مشخص نیست چرا کنترل نمی شوند
تا کی مردم باید هزینه های بی تدبیری مسئولان را بپردازند
بخش زیادی از اپارتمان و خانه های خالی در اختیار بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید ستاد اجرایی فرمان امام و بسیاری از ارگان ها است لطفا انعکاس دهید
آقای عباسی نماینده محترم عده ای از مردم
انسان باید قبل از همه چیز و جدای از سواد و دین و ... درک داشته باشد. حالا نماینده که باشی این موضوع مهمتر می شود.
شما وقتی در خیابان به کسی برخورد می کنی که بسیار از تو قویتر و تواناتر است اگر عاقل باشی از درگیری با او اجتناب می کنی و سعی می کنی راهت را کج کنی یا باهاش کنار بیایی و گرنه هوس این را کرده باشی که جای سیرت و صورتت رو عوض کند
کیهان مرسی که هستی!!!
هیچ تفاوت اساسی و معنا داری بین حاذقیت سیاسی ظریف و وزیر خارجه کنونی نیست. اگر می بینید که ظریف انگلیسی با لهجه سنگین صحبت می کند فقط بخاطر فرستادن بورس دولتی زمان سابق هست و باور کنید هر کسی از 16 سالگی به امریکا بیاید و حتی اگر به مدرسه و دبیرستان و دانشگاه نرود باز زبان انگلیسی او از اقای ظریف بمراتب بهتر و با لهجه کمتر هست. همان اعتراف اقای ظریف به اینکه تعلیق را در متن برجام ندیده و به اشتباه به مسئولان و ملت ایران گزارش کرده که کلمه تعلیق در متن برجام وجود ندارد در هر کشور دیگر دنیا بود باعث پایان عمر سیاسی و حرفه ای چنین دیپلماتی میشد. حالا نمیگیم باید بازخواست و دادگاهی میشد. اقای عبدالهیان هم که در همین مدت کوتاه با مانور بی حاصل و در واقع از سر نااگاهی از وزن سیاسی اروپا در دنیای غرب بر روی بروکسل و اروپا و درخواست ازادی ده میلیارد دلار ایران به عنوان شرط حسن نیست و بعد عقب نشینی سخنگوی وزارت خارجه و یا تهدید وزیر خارجه کره جنوبی به عدم پخش سریالهای مجانی که کره جنوبی به صدا و سیما اهدا کرده و از همه بدتر تاکید و تبلیغ فراوان بر نگاه به شرق خود که چیزی جز تحریک طرف مقابل غربی نیست نشان داد که برای این پست بسیار مهم در شرایط امروز ایران اصلا امادگی ندارد. خلاصه دوستان در وزارت خارجه باید یکبار دیگر در معنای واقعی شعار سر در وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران دقت کنند. فقط کافیست همان شعار عمل شود که حکومت ایران در استانه جنگ جهانی دوم هم به همین شعار عمل کرد. ایران در موقعیت تاریخی و ژئو پولتیکی قرار گرفته که بهترین انتخاب برای ایران همین شعار هست. حتی چین و ترکیه هم در واقع در تنظیم روابط خود در دنیا همین شعار را عملی می کنند و نه به روسیه و نه به امریکا و اروپا پیش از حد نزدیک یا دور نمی شوند. خلاصه روسیه و چین هرگز حاضر نخواهند بود برای ایران در برابر غرب هزینه اساسی و جدی بدهند و فقط تاکید بر نگاه به شرق تیم جدید باعث تحریک هر چه بیشتر طرف غربی می شود. ایران مستقل هست و نیازی به حمایت این یا ان قدرت بزرگ دنیا ندارد. چیزی که ایران نیاز دارد جسارت و شجاعت در کنار زدن این 5+1 هست. که ان پنج تا فقط دارند از ایران و امریکا امتیاز می گیرند و خود را مطرح می کنند.
امريكا شما را با برجام سرگرم كرده و ايران را از قافله پيشرفت باز داشته است
امریکا و کاخ سفید را بایدن اداره نمی کند. انها که شک دارند کافیست که دیدار بایدن و پاپ را ببینید که بایدن به پاپ گفت " شما یکی از قهرمانان محبوب افریقای- امریکایی بیسبال در امریکا هستید" همین کافیست تا بدانید که بایدن تا چه اندازه دچار بیماری الزایمر و فراموشی و عدم سلامتی برای اداره یک کشور هست. امریکا و بطور مشخص سیاست خاورمیانه ای و ایران امریکا را الان 4 نفر اداره می کنند. بلینکن. رابرت مالی . جان سالیوان. وندی شرمن. هر چهار نفر از بزرگترین فعالین صهیونیست و طرفداران دو اتشه اسراییل هستند. گمان می کنید که کاری خواهند کرد که به نفع ایران و نیروهای حامی ان مانند حزب الله و محور مقاومت باشد؟ محال هست. تنها تفاوت اساسی انها با دیگر سیاستمداران امریکا مانند جان کری در این هست که بمراتب پیچیده تر و تشکلیلاتی تر هستند. خلاصه انها بدنبال مادام العمر کردن تحریم ایران با بهانه غنی سازی هستند. به همین سادگی
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
بی سواد یه کارت بیسبال هدیه داد راجع به کارته حرف میزد.خبرگزاری سپاه هم یه مشت بیسوادتر از تو خبر رو تیتر کردن و چارتا امل مثل تو باور کردن.بایدن خر ... وضع کشور خودمونو ببین .....
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
عزیز. 1849. اینکه دعوا نداره. ما انگلیسی نمی فهمیم و بیسواد هستیم. شما که باسواد هستید می توانید یه سرچی تو اینترنت کنید و صدها هزار کامنتی که مردم انگلیسی زبان امریکا در مورد این سوتی بایدن دادند را بخوانید. نکند انها هم انگلیسی بلد نیستند؟! ضمنا اصلا از کجا شما رسیدید به کارت بیسبال؟ بابا به قول خودت ما همه مسئله داریم. یک سکه ضرب شده تاریخی به پاپ از طرف ملت امریکا هدیه داد. کارت بیسبال کجا بود. اگر کمی بیشتر به حرفت گوش کنیم احتمالا می . گویی چوب بیسبال بود که بزنند سر ما!
جناب مصباحی مقدم! شب دراز است و قلندر بیدار!
اقای فریدون عباسی کسی نظر شما را برای مذاکره نخواسته است مطمئن باشید مذاکرات جدید دنباله رو قبل خواهد بود در غیر اینصورت محکوم به شکست و به ضرر مردم خواهد شد
مصباحی‌ مقدم: الحمدالله اقتصاد ایران فلج نشد
درست است شما فلج نشدید ولی یک ملت فلج شد
آزادی های گسترده ؟؟!!!!!!!!!!!
ایشون کجا زندگی می کنند که مفهوم ازادی و احترام به حقوق انسان را نمی دانند و تصور می کنند زنان ایران آزاد هستند ؟
اینکه شماها باید تعیین کنید مردم چه بپوشند و چی بخورند و چطور ورزش و تفریح و زندگی کنند یعنی آزادی نیست
آقای رییسی اگه پولی دولت برای حقوق کارمندان پرداخت میکنه رک تقسیم بر تعداد آنها کنیم متوسط حقوق تقریبا ۱۶ میلیون خواهد شد .
واین جای تعجب است که چرا توزیع آن اینقدر ناعادلانه هست که یکی ۵ میلیون باید بگیره و یکی ۵۰ میلیون ، بدون شک این اختلاف ۱۰ برابری چیزی جز بی اعتمادی مردم نیست ، یکی از اصولی ترین کارهایی که مجلس و دولت باید انجام بدهند عدالت در پرداخت هست ، تمام ارگانهای دولتی نباید اختلاف حقوقی داشته باشند ، دیگه حق مسکن و پاداش و ۳ ماهه و ۶ ماهه و یک ساله و کارانه و ۱۷۶ ساعت اضافه کار نکرده برای کارمندی که ۳۰ دقیقه کار مفید نداره دیگه معنی نداره ،
اقای فریدون عباسی اگرچه نظرات قابل توجهی دارد و لی مشکل نوع بیان کردن ایشان است طوری صحبت میفرماید که انگار سخنگوی رسمی حاکمیت است در خالی که ایشان یک نماینده مجلس است ومسئولت اجرائی یا قضائی یا نظامی ندارد . بهتر است این گونه افراد آمورش داده شوند و در جایگاه شغلی خودشان صخبت کنند تا برای نظام هزینه درست نکنند . کجای وظائف اعضای محترم کمسیون انرزی به این مسائل مربوط میشود و آیا قرار است نماینده مجلس هر نظری که دارد هرچند صحیح یا اشتباه باشد در رسانه ها بزبان بیاورد و نیاز به کسب اجازه از بزرگتر ها نداشته باشد ؟
سالهاست که میگوییم عمده مشکلات مسکن وگرانی آن بدلیل حجوم بانکهابرای خریدمسکن است.خوب حالا که خودشما هم متوجه این قضیه شدید بانکها رامجبوربه فروش املاک بقیمت عادلانه به مردم بفرماییدتابلکه ازاین احتکار دست بردارند.
باید به این نماینده محترم عرض کنم که احتمالا شما و خانواده محترمتان خیلی اپن و آزاد هستید

وگرنه مردم معمولی با خانواده شون تو پارکم که می روند شونصدتا گشت ارشاد دور و برشون میچرخه و توضیحات میخاد
حاج‌ اقا اقتصاد ایران‌ فلج نشده بلکه قطع نخاع شده. دیگه امیدی به بهبودش نیست.
حاج‌ اقا اقتصاد ایران‌ فلج نشده بلکه قطع نخاع شده. دیگه امیدی به بهبودش نیست.
امروز توی دادگاه یه مردو زن میانسال هفت ماه دنبال بیرون کردن مستاجرشون بودن ،بیچاره ها عقدنامه دخترشونم دستشون بود ،مستاجره شیک پوش ،گردنشو تبر نمیزد چنان با نیشخند متلک مینداخت به این دونفر الهی یه روز عدل علی تواین مملکت اجرا بشه
حقوق بالای ۴۰ میلیون ۳۰درصد مالیات
حقوق بالای ۳۰ میلیون ۲۵ درصد
حقوق بالای ۲۰ میلیون ۲۰ درصد

حقوق بالی ۱۵ میلیون ۱۵ درصد
حقوق بالای ۱۰ میلیون ۱۰ درصد
حقوق زیر ۱۰ میلیون ۵ درصد
تنها راه نجات سونامی افزایش حقوقها
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
تنها راه، پرداخت حقوق با یک ارز معتبر بین المللی مانند پوند، یورو و دا دلار است. متاسفانه آقایون با اختلاف انداختن سالانه ریال با دیگر ارزها به نوعی ملت را فریب می دهند و با یک شوکولات بعنوان افزایش حقوق سالانه سر و ته قضیه را جمع می کنند.
لطفاً کیهان اسامی بازیگران مردمی مورد قبولش را اعلام کنه تا همه بدانند
یه پیشنهاد به آقای شریعتمداری و کیهان
یه نظرسنجی واقعی و بی شیله پیله از مردم بکنین ببینید صدا و سیما چنددرصد مخاطب داره
یه نظر سنجی هم از بین اونایی که برنامه های رسانه ملی رو مبیبینن بکنید تا معلوم شه چند درصد اخبار رسانه به اصطلاح ملی رو دنبال میکنن !!!
خش قابل توجهی از ۱.۳ میلیون خانه خالیِ شناسایی شده، متعلق به بانک‌هاست:
اگر تحریمها نبود این گونه مفاسد و رانتها بر ملا نمیشود. چرا بانکها حاضر نیستند که آنها را بفرشند. با پول مردم خانه ساختند و حالا هم به حاضر نیستند گناه نابخشودنیشان را جبران کنند. این یعنی مفساد.
اقای کیهان من نه هنرپیشه ام نه روشنفکر
منم خیلی وقته که تلویزیون ایران را نمیبینم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
مگه کسی هم نگاه می کنه. البته جز مسابقات ورزشی
اقای کیهان من نه هنرپیشه ام نه روشنفکر
منم خیلی وقته که تلویزیون ایران را نمیبینم
یعنی بخش عمده ای از مسکن خالی با واسطه شرکت های دولتی و بانکها در دست خود دولت است
فقط اتیلا پسیانی نیست که سیمای میلی نمی بیند اکثریت مردم‌ تلویزیون نمی بینند. حقیقت تلخ است ولی باید با ان روبرو شد.
فقط اتیلا پسیانی نیست که سیمای میلی نمی بیند اکثریت مردم‌ تلویزیون نمی بینند. حقیقت تلخ است ولی باید با ان روبرو شد.
بنظر من ما نباید تا این حد بر روی سیاست ها و نقش سردار سلیمانی در سیاست خارجی ایران تاکید کنیم زیرا اولا شرایط امروز خیلی تغییر کرده و حاج قاسم حتی اگر امروز زنده بود، نمی توانست تغییر اساسی در وضعیت موجود بدهد و ثانیا ایران هیچگاه به وعده خود عمل نکرد و انتقام خون او را نگرفت که عملا ثابت میکند که حتی خود مسئولین هم به این نتیجه رسیده اند که یادآودی ضایعه شهادت آن بزرگوار دردی را دوا نمی کند
چرا همش میریم صحرای کربلا
فعلا کربلا مملکت خودمان است که ملت روز به روز فقیر وفقیرتر میشوند
آقای شریعتمداری آنچه توهین به شعور مردم است چیزهایی است که شماها سعی می‌کنید به خورد مردم بدهید!!
مثل اینکه به مصباحی مقدم خوش می‌گذرد!! حاج آقا خبر داری تخم مرغ دانه ای چند شده!؟
سرتا سر حتک نامه ای که شریعتمداری منتشر می‌کند فقط توهین به شعور مردم است!! بعد می‌خواهد به ضرب توهین هم شده هر صدای مخالفی را خفه کند!
فریدون عباسی: نظر ما این نیست که مذاکرات از جایی که قطع شده، همان روش را ادامه دهیم چرا چون دولت عوض شده بنظر ایشان مذاکرات هم باید عوض شود قبلا گفتگو میکردند حالا باید کتککاری کنند . خدا بداد این ملت برسد نمی دونی چه بگی حرف نزنی بهتر است
مسئول کیهان اگر آپارتمان نشین هستی که نیستی یک سری به پشت بام بزن با دیدن دیش های ماهواره تیتر بزن ۸۰درصد ایرانیان شبکه های تلویزیونی ماهواره ای را می بینند
آقای مصباحی مقدم، اقتصاد کشور را نمی دانم اما مردم و اقتصاد مردم بدجور فلج شده اند
الحمدالله که اقتصاد مسئولین فلج نشد اقتصاد مردم عادی که دنبال احتکار و ماهی گرفتن از آب گل آلود نبودن فلج شد. ظاهرا آقای مصباحی مقدم از اینکه خرید خونه و ماشین برای مردم عادی تبدیل به رویا شده خبر ندارن
اقای مصبتحی مقدم چیزی نسبت به گذشته فرق نکرده؟ مطمئنا برای شما بهتر هم شده.
خدایا چکار کنیم با این همه آزادی و خوشی
با این همه نماینده های خوب
با این همه پیشرفت و عدم تاثیر تحریم
با این همه رشد اقتصادی و مبادلات راحت با کشورهای دیگر و ......
انقدر خودتان را با زمان پیغمبر (ص) و ائمه اطهار (ع)مقایسه نکنید و نتیجه هم بگیرید !!!!
بخدا قسم که این معصیت ، کفریست نابخشودنی
زندگی خودتان را بکنید و براساس برداشت یک ادم غیر معصوم معمولی ،،بهترین راه خدمت به مردم را باعقل به کمال رسیده خودتان از محل آموزه هائی که تا بحال داشته اید ،به بهترین وجه ممکن جستجو کنید
فقط همین
اکر روزنامه کیهان اسرار محبوبیت خود را برای صدا وسیما فاش کند تعدادبینندگان تلویزن میلی نیز مانند حوانندگان کیهان سر به فلک خواهد زد.
موضوعی که آقای ازغدی مطرح کرده است درصورتی اتفاق می افتد که به دو موضوع توجه نشود
اول اینکه ما مسرهایی که باید مبتنی بر رای مردم باشد و در آن شفافیت وجود داشته باشد را بی جهت و بدون استدلال محکم و کافی به انحصار دینی و ربط دهیم و نقش محوری ولی فقیه که جلوگیری از اختلاف های ضد امنیتی و محافظت از بنیان نظام است به وحی منزل و شخصیتی تبدیل شود
البته نه اینکه دین واقعی اشکال دارد بلکه چون امکان سوء استفاده از دین و ورود تفکرات تحجری و انحرافی به دین بالا است و تمام وقایعی که در زمان بنی عباس و بنی امیه و یا امام حسین (ع) اتفاق افتاد بر اساس نظریه های انحرافی در دین بود که رنگ و بوی مذهبی می داد
دوم اینکه ارزش اشخاص بیشتر از ارزش ها شود که متاسفانه جامعه ما تا حدودی به چنین بیماری مبتلا است و یک حرف یک شخصیت بقدری بزرگ می شود که گویی قرار نیست آن شخصیت اشتباه کند و تمام نگاه ها به جای اینکه روی اصل موضوع و رفع مشکل متمرکز شود روی اشخاص و رفتارها متمرکز می شود و چه هزینه هایی که در این راه تلف نمی شود.
آقای مصباحی مقدم حالش خوب نیست انگار. مردم چیزی واسه خوردن ندارن از تورم افسار گسیخته.
معلومه آقایون خیلی آزادی دارن. بالاخره هر کاری دلشون بخواد می‌کنن. چون خودشون قانون‌گذارم هستن، همونو قانون می‌کنن که خلافکار نشن.
شاید رو زندگی آقای مصباحی مقدم تاثیر نگذاشته باشد اما رو زندگی مردم چرا .
باور ندارید؟ آمار ازدواج و فرزند آوری را ببینید. تا ۳۰ سال دیگه تموم میشیم راحت میشیم .
شما بمونید با کشور خالی آنوقت خودتان باید آستین بالا بزنید کار کنید و
خب حالا که تحریم ها اثری ندارد
دیگر مذاکره نکنید . چرا فقط حرف؟
بانکها مرکز رشوه اختلاس تورم گرانی وفساد شدند این همه بدبختی از عملکرد بد بانکهاست
«... یکی از اهداف مجلس در تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی این است که صرفه اقتصادی نگهداشت خانه توسط فعالان اقتصادی و بانک‌ها را کاهش دهد ...»
اصل را رها کردند می خواهند نتایج، چیز دیگر باشد بخدا همه تو این مملکت احمق و بیسواد نیستند
مرگ مغزی شده نه فلج.
لطفا" چند نمونه از اپن را بیان بفرمائید؟؟!!
اقتصاد ایران فلج نشده
مرده و از بین رفته
وقتی به روایت آمار رسمی نصف مملکت زیر خط فقر مطلق زندگی می کنند
یعنی اقتصاد مرده
شما به حقوق و درآمد خودتان نگاه نکنید حاج آقای عزیز
الان خط فقر 10 میلیونه درحالیکه حقوق اکثر کارمندان و تمام کارگران زیر 7 میلیون تومانه
بله مرغ و گوشت خونه بعضی ها که اظهار نظر می کنند خدا رو شکر فراوانه!
خدا زیادش کنه
ولی برای همه ان شالله
چی میگی اقای ازغدی؟ چرا داستان میگی؟ انگار از کره مریخ اومدی. تو کشوری که پر‌از ثروت خدادادی است مردم گرسنه اند. کجای اسلام چنین حکمی امده که از نعمت های خداوندی استفاده نکن و گرسنگی بکش؟ بگو تا ما هم خبر داشته باشیم.
جتاب مصباحی مقدم راست میگید اقتصاد فلج نشد مرد
مرد حسابی دلار سه تومنی شده 30 تومن نون 1000 تومنی شده 8000 تومن شما صحبت از اقتصاد میکنی ؟؟
اقای ازغدی! شما از الان فکر ۲۰ سال بعد رو می کنی؟ بهتر نیست به اوضاع فعلی بپردازی؟
بانکها عامل بدبختی و فلج اقتصاد مملکتند. به جای هر واحد صنعتی و تولیدی بانک زده شده و زندگی مردم را به سمت دلالی و تورم پیش می برند.
جناب نماینده مجلس شماباید بدانید که رهبر عزیزمان و شهید حاج قاسم سلیمانی از عزیزان قابل احترام و عنایاتش مورد قبول تمام مسلمین جهان اسلام و وجودش نیاز جامعه اسلامی است.رهبر ما واقعا"فرزانه است و در آن شکی نیست.بنده ایشان را از سال 67 که در جنگ بودم میشناسم و علاقه و ارادت خاصی به حضرت عالی دارم. ولی ازشما یک سوال دارم اگر همه چیز بگذاریم کنار آیا رییس جمهور و وزیر خارجه وقت نباید از ورود امرای بالا مقام خارجی به کشور اقلا" خبری داشته باشند؟ شما چطور توجیه می کنید. اگر وزیر خارجه وقت یک ذره عرضه داشت همان لحظه استعفا میدادو از وزارت کنارمی کشید. بنابراین به نظر شما ایشان کشک و بادمجان بودند. خواهشا" اظهار نظر نفرمایید.
آقای مصباحی مقدم، فقر و فلاکت و گرانی و بیکاری و تعطیلی کارگاه ها و کارخانه ها و هزار مشکل و گرفتاری و بدبختی برای مردم درست کردید، بعد سرافرازانه میگید اقتصاد فلج نشده. البته با توجه به تخصص شما بیشتر از این هم انتظار نباید داشت.
نماینده مجلس: ما خیلی اُپن هستیم و خیلی هم آزادی‌های گسترده‌ای داریم
شما بله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
انقدر اپن هستند که به خودشان اجازه می دهنددر خصوصی ترین امور مردم دخالت کنند.
دین باید در خدمت بشر باشه نه مقابلش و اینکه کسی با اسم دین هر کاری خواست انجام بده کافر است
آقای مصباحی مقدم اقتصاد ایران شما فلح نشد یا ایران مردم عادی؟
اقای مصباحی مقدم
دقت بفرمایید تابستان امسال برق قطع شد و باعث قطع تولید سیمان و اهن شد
قرار است زمستان هم علاوه بر برق گاز هم قطع شود که یعنی اکثر صنایع اجبارا تعطیل می شوند
چرا شما متوجه اثرهای تحریمی امریکا نمی شوید
کشور ما دومین منابع گاز را دارد
ولی ما با کمبود گاز حتی برای مصارف دخلی مواجه هستیم
با این فرمان که جلو بریم بزودی اقتصاد علاوه بر فلج ؛ قطع نخاع هم می شود
فعلا دولتها به قول روحانی دارند از جیب ملت برداشت می کنند ولی جیب اکثر مردم هم در حال خالی شدن است
و دیگه مثلا نمیشه مردم را فریب داد که منزلشان را بفروشند و در بورس بریزند
پس لطفا تا دیر نشده به فکر مردم باشید که شکم خالی دین و ایمان ندارد
سوال اساسی این است چه لزومی به تاسیس این همه بانک است ؟ که بعد دنبال سوداگری بروند و مملکت را به جالش و نابودی بکشند
جناب مصباحی مقدم عزیز بعد از 40 سال بودن در عرصه بودجه و نمایندگی مجلس و این حرفها این حرف واقعا از شما عجیب بود
آقای مصباحی مقدم الان اقتصاد روی ویلچر نشسته
اسطوره ها این روزها بی آب و رنگند ، به فکر نان مردم باشید که خربزه آب است!
وزیر بعدی وزارت امور خارجه : جابری انصاری!
نماینده محترم معلوم است نمایندگان هم اوپن هستند وهم آزادی بی حدواندازه در تمام سطوح دارند که به همه چیز برسند
شش ماه پیش سخنان ظرف و لیلاز رفته روی آنتن ، امروز رسیده به گوش جابری انصاری، کجا بودی تو تاحالا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
خواب بود
یعنی فکر میکنید کشور ما واقعا" اسلامی است؟البته همه کشورها مثل عراق افغانستان ترکیه عربستان مصر سودان و ..... ادعای اسلامی بودن دارند
فلج نشد؟1 برو بورس رو ببین میفهمی فلج یعنی چی... زمان در گذر است، خواهیم دید.
امیدوارم متوجه بشید منظور اینکه اقتصاد ایران فلج نشد این است ما در بحران اقتصادی نیستیم
بانک ها در یک اقتصاد بحران زده بسته میشوند در ایران قحطی
وجود ندارد البته اکثر مردم درگیر سیاه نمایی ها شده اند و اعتماد بنفس نمانده
برای دیدن پویا نمایی پاندای کونگ فو کار از شبکه پنج پسر من وسایر اعضای خانواده مجبور هستند ۳۵دقیقه آگهی تبلیغاتی ببینند ما هم اگر می شد تلویزیون تماشا نمی کردیم. سریالهای بدون مضمون، مشابه، بدون داستان خوب وبازیهای کلیشه ای.
برای دیدن پویا نمایی پاندای کونگ فو کار از شبکه پنج پسر من وسایر اعضای خانواده مجبور هستند ۳۵دقیقه آگهی تبلیغاتی ببینند ما هم اگر می شد تلویزیون تماشا نمی کردیم. سریالهای بدون مضمون، مشابه، بدون داستان خوب وبازیهای کلیشه ای.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
سریال های ایرانی اولش خوب شروع میشه ولی آخر داستان فیلم ها فرمایشی و دستوری است و خروجی خوبی نداره.
تو این 8 سال چی به کشور ما گذشت ! حاج قاسم کجا و آدمای دنیا پرست مادی و ترسو و ضععیف النفس که قبله شان آمریکا وغرب بود کجا ! هر چه حاج قاسم برای عزت و امنیت کشورمان تلاش میکرد و دشمنان را بزانو در آورده بود در مقابل افراد بی لیاقت دست آوردهای او در میدان را بر اثر ضعف و زبونی و کرنش در برابر استکبار بر باد میدادن ! دیدار اسد با آقا که از نفاط قوت مقاومت و نفوذ منطقه ای ما بود با یه حرکت بچه گانه ظریف تضعیف شد ، در واقع اینها ماموریت داشتن نگذارند در برابر دشمن این ملت اقتدار و عزتش حفظ شود کما اینکه دیدیم تمام آن چیزی که بنام برجام و دست آورد 8 ساله آنها ازش نام مییبرند چقدر ضعیف و مشکل دار که در انتها به ضرر ما هم تموم شد و هیچ منفعتی برای مانداشت این ضعف و زبونی را بگذارید در برابر دست آورد بزرگ و حیاتی میدان و ببینید خسارتی که خائنان به کشور زدند ! خداوند از سر تقصیر هیچکدامشان چه رئیس جمهور و چه وزارت خارجه و رفقاش که همفکر و همراهش بودن و همه کسانی که عزت این ملت را پایمال کردن نگذرد و سزای عملشان را بدهد.
مالتی‌که‌ امیر کبیر‌را رگ بزنه و میرزا اقاخان‌ نوری را بجاش بزاره‌ ملتی نخبه کش است و انتظاری ازش نمیره‌ البته شاید امثال ظریف هم انگشت کوچیک امیرکبیر میشد !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
منظورتان حکومته نه ملت .ملت هیچگاه کسی را نکشتند .فقط شاه را بزیر کشیدند ....
جناب آقای یزدی‌خواه می کوشند در عین حفظ جنبه مذهبی بودن, جنبه روشنفکری و مدرن بودن خود را نیز نشان بدهد. نکته این که گفته های ایشان در تناقض های گوناگون گرفتار است و تحلیل ها رژف نیستند.
1. اگر کسی به کنسرتی در خارج از کشور می رود؛ بدین معنی است که فضای بسته موجود اجازه برگزاری کنسرت و فضای شاد (نه بی بند وبار) را به افراد نمی دهد. گرفتن یک مجوز کنسرت؛ یعنی گذشتن از هفت خوان رستم و سر انجام بی حاصل بودن آن است. اگر هم توفیقی یافت شود. یا فلان امام جمعه و یا فلان گروه آتش به اختیار به کنسرت موجوز دار لشگر کشی خواهد کرد.
2. این نگرش که سرمایه ملی را از کشور خارج کنیم تا شعایر ظاهری مذهبی را حفظ کنیم, هم خود فریبی است و هم نگاهی کوته بینانه به سرمایه های کشور است. حفظ شعایر به سان شعر ایرج میرزا و... است! (البته با پوزش)
3. نگاه دیگر به موضوع یک نیاز اجتماعی است. لطفا دقت شود که در همه کشورهای منطقی, برنامه های اجتماعی که در آن یک جمع بزرگ با هم جمع شوند و به شادی بپردازند , همیشه وجود دارد تا این روح جمعی شاد به بخش های دیگر جامعه منتقل و با این انرژی مثبت روج اجتماعی شاد و پرانرژی به کار و تولید ثروت بپردازد. اما روح جمعی کشور ما به دلیل برداشت ها بسیار ناردست ایدئولوژیک قربانی شده و اندوه جای شادی را گرفته و سبب شده است تا یک جامعه بیمار و ماتم زده داشته باشیم. همین روح افسرده است که آثار زیان باری چون کمبود مطالعه, اختلاف های شدید خانوادگی و طلاق, درگیری های خیابانی, زدن از کار , پایین آمدن راندمان کاری, افت شدید توان تولید و پویایی اقتصادی , نارضایتی های اجتماعی و غر زدن برای همه چیز و بسیاری موارد دیگر را به همراه دارد.

در ضمن کیهان با گرفتاری در پیله تارعنکبوتی همیشگی خود, هنوز در توهم های گوناگون فکری به سر می برد و فکر می کند که بزرگی دنیا به همان اندازه پیله خودش می باشد به هنر و هنرمند می تازد و از افکار یک سویه نگرانه امثال خودش مانند آقای پور ازغدی دفاع می کند. بهتر است از این جهان بینی بسیار بسته بیرون بیایید. بس است!
سلام
خدمت جناب مصباحی مقدم باید گفت
حرفتان کاملا صحیح است ، اقتصاد ایران فلج نشده ، بلکه به خاطر بی کفایتی مسئولین اقتصاد مردم فلج شده است.
"ممکن است ۲۰ سال دیگر، همین جمهوری اسلامی با یک ولیّ‌فقیه، نظامی ضد دین باشد"

"۲۰ سال دیگر ممکن است قضیّه کربلا به‌وجود بیاید؛ یعنی این خطر در جمهوری اسلامی هم وجود دارد. وقتی حکومت پیغمبر و علی این‌طوری می‌شود، در حکومت ما نمی‌شود؟"

جملات قابل تامل و بسیار مهمی هستند
ارائه طرح ورود زنان به ورزشگاه‌ها به مجلس؟! این یک حق طبیعی است مانند نفس کشیدن... نیازی به طرح نیست، ا حقوق انسانی را به رسمیت بشناسید
فلج ؟؟ حاج اقا معنی فلج رو میدونید اقتصاد ایران چها نعل ته دره میره
مثل حاج قاسم نخواهد امد
حسین صحبت از محبوبیت کرده ولی از محبوبیت خودش نزد مردم خبر نداره یا خودشو به خواب زده
اٌپن یعنی چی؟
چرا این پا و اون پا میکنید مذاکرات را از همانجایی ادامه بدید که ظریف رسانده. شما هر کاری که بکنید دارید میوه چینی درختی را میکنید که در این چند سال ظریف ودولت روحانی کاشته. انصاف هم خوب چیزیه.
اتخاذ سیاست های غلط در امور داخلى و بين المللى و اصرار بر تنش در روابط به جاى تعامل و تكرار اشتباه های پر هزينه ایران را در انزوايي كم نظير قرار داده است. انزوايى كه هزينه سنگين آن را اين روزها مردم با جان و مال خود مى پردازند.

ورود سپاهيان به تمامى اركان نظام از حوزه قضا گرفته تا تقنين و اجرا کشور را در مسير حاكميت مطلق نظاميان قرار داده است.
پاسخ ها
مهدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
کاملا موافقم.
عناصر سپاه همه جا را گرفته اند و دیگر کاری نمیتوان کرد.
زیاد دلخوش نباش آقای ازغدی
زیرا اسم کوروش ۳۰ بار و پرشیا ۲۵۰ باردر انجیل آمده است. ۱۵۰سال قبل از به دنیا امدنش مولودش وعده داده شده است. چون واقعیت های تاریخی و مذهبی به مذاق خیلی ها خوش نمی آید. آنان با پوستین فلسطین بر دوش ملت و کشور را در تنگنای اقتصادی و تهدید جنگ دایم قرار میدهد.
مذاکرات نباید براساس مفاد برجام ظریف صورت بگیرد چون جناب ظریف برای تعلیق تحریم ها مذاکره بی نتیجه انجام داد نه رفع تحریم ها.
اقای مصباحی مقدم لطفا فلج شدن اقتصاد را تعریف کنید ٢ نمره
بله ما هم می دانیم شما خیلی اپن و باز و آزاد هستید
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار