بازدید 4300

رایزنی بورل و نخست وزیر فلسطین درباره اقدامات اسرائیل

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (چهارشنبه) در بروکسل دیدار و درباره اوضاع منطقه از جمله اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی گفتگو کردند.
کد خبر: ۱۰۸۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱ 27 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، بورل ادعا کرد که اتحادیه اروپا از ملت و دولت فلسطین حمایت می‌کند. این درحالیست که او پنج ماه پیش از محکوم کردن حملات و تجاوز‌های وحشیانه اشغال‌گران قدس علیه باریکه غزه که بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شدند دریغ کرد.

وی افزود که اتحادیه اروپا به تعهد خود در زمینه رسیدن به راه حل مذاکره محور و جامع برای مناقشه اسرائیل و فلسطین و ضرورت از سرگیری مذاکرات معنادار برای احیای فوری روند سازش ادامه می‌دهد.

بورل عنوان کرد که اتحادیه اروپا آمادگی دارد تا در این زمینه از طریق گروه چهارجانبه موسوم به صلح خاورمیانه با طرف‌های فلسطینی و تمام شرکای بین‌المللی همکاری کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نخست وزیر فلسطین همچنین درباره توسعه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تخریب ساختمان‌ها، تخلیه مردم و اوضاع وخیم انسانی در این منطقه گفتگو کردند.

این درحالیست که رژیم اشغالگر قدس در هفته‌های اخیر تحرکات خود در تخریب منازل فلسطینیان و دستگیری جوانان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری را شدت بخشیده است. احداث واحد‌های جدید شهرک‌سازی نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این قطعنامه که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۳دی ۹۵) با رای مثبت ۱۴ عضو و تنها رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، ضمن غیرقانونی خواندن شهرک‌سازی در خاک فلسطین، از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند.

اتحادیه اروپا پیشتر با صدور بیانیه‌ای بدون محکوم کردن این اقدامات در بیانیه‌ای اعلام کرد که رفتار صهیونیست‌ها طبق قوانین بین‌الملل غیرقانونی است. بیانیه‌ای که موضوع تازه‌ای نیست و به‌رغم تکرار آن در گذشته، عملا سودی برای ملت مظلوم فلسطین بدنبال نداشته است.

بر اساس این گزارش، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد که این اتحادیه از تلاش سازمان‌های مدنی در راستای برقراری صلح، تقویت و توسعه قوانین بین‌المللی و بشردوستانه در فلسطین حمایت می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان