بازدید 4686

آخرین بازمانده دیوار چین سارق کیف طلا بود

کد خبر: ۱۰۸۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸ 27 October 2021

یکی از اعضای باند تبهکاری دیوار چین، سه سال پس از آزادی با تشکیل باندی جدید نقشه سرقت 3 کیلو و 400 گرم طلا را اجرا کرد.

به گزارش ایران، 20 مهر امسال یک طلافروش سیار هراسان با پلیس تماس گرفت و از سرقت کیف دستی‌اش که حاوی 3 کیلو و 400 گرم طلا بود، خبر داد.

شاکی در تحقیقات گفت: به همراه شریکم و یک نفر که نقش مراقب ما را داشت، برای فروش طلا راهی طلافروشی شدیم. حدود 5 طلافروشی رفتیم اما وقتی از پاساژ خارج شده و به سمت خودروی 207‌ام که در کنار خیابان ظفر پارک بود رفتیم من پشت فرمان نشستم که ناگهان دو موتورسوار به ما حمله کرده و کیف طلاها را سرقت کرده و متواری شدند. با این شکایت تحقیقات از سوی مأموران پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد.

کارآگاهان به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت پرداخته و موفق به شناسایی یکی از متهمان به‌نام جلال شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد جلال یکی از مجرمان سابقه‌دار و از اعضای باند قدیمی سرقت از طلافروشی‌ها موسوم به دیوار چین است که با تشکیل باندی، اقدام به سرقت طلا کرده است.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: پس از شناسایی یکی از متهمان این پرونده، به دستور بازپرس شعبه 8 دادسرای ناحیه 34، کارآگاهان پایگاه سوم وارد عمل شده و مرد جوان را در مخفیگاهش در شرق تهران بازداشت کردند.

با دستگیری جلال، همدستان دیگر او نیز شناسایی و در چندین عملیات جداگانه بازداشت شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک کیلو و 800 گرم طلا و یک صد و پانزده هزار دلار کشف شد. در ادامه متهمان به سرقت 3 کیلو و 400 گرم طلا اعتراف کرده و مدعی شدند که یک کیلو و 600 گرم از طلاها را در بازار فروخته‌اند و با پول فروش طلاها دلار خریده‌اند. تحقیقات برای دستگیری سایر جرایم احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.

گفت‌و‌گو با سردسته باند

چند سال زندان بودی؟

به خاطر سرقت‌های قبلی‌ام 18 سال در زندان بودم و سه سال قبل آزاد شدم.

چرا دوباره شروع به سرقت کردی؟

نیاز مالی داشتم. در این سه سال با موتور کار می‌کردم اما تحمل فقر را نداشتم. به همین خاطر با تشکیل یک باند سرقت‌ها را شروع کردم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان