بازدید 8848

مدال آوران کشتی ایران، چقدر جایزه و پاداش گرفتند؟

کد خبر: ۱۰۸۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶ 19 October 2021

کشتی ایران در مسابقات جهانی نروژ روزهای رویایی را سپری کرد و در نهایت از مجموع 20 کشتی گیر اعزامی 13 مدال شامل 6 طلا، 3 نقره و 4 برنز به نام کشتی گیران ایرانی ثبت شد.

به گزارش تابناک ورزشی، بعد از این نتایج که با نایب قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی و عنوان سومی تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی همراه بود، به محض بازگشت علیرضا دبیر که می دانست فدراسیون با توجه به بودجه محدود امکان پرداخت مبالغ قابل توجهی را به قهرمانان ندارد، دست به کار شد.

تقریبا همه کشتی گیران در استان و شهر خود مورد استقبال قرار گرفتند، اما جوایزی که به آن ها اهدا شد، متفاوت بود. به 4 کشتی گیر جویباری با 2 طلا و 2 نقره جهان فقط یک کارت یک میلیونی در شهرشان پرداخت شد، اما در تنکابن یا بابل اوضاع خیلی بهتر بود و مسئولان با اهدای خودرو و زمین از کشتی گیران مدال آور استقبال کردند.


مدال آوران مازندرانی کشتی که تعدادشان هم اصلا کم نبود، در مراسمی که حسن رنگرز، مدیرکل ورزش مازندران که خودش از قهرمانان کشتی است ترتیب داده بود، جوایز 30 و 20 میلیونی دریافت کردند. 


موضوع به همین جا ختم نشد و در روزهای اخیر اسپانسر فدراسیون کشتی، مدیرعامل یکی از شرکت های هواپیمایی و یکی از خیران جوایزی را در قالب مبالغ ریالی و یا سکه به کشتی گیران مدال آور اهدا کردند. مثلا دیروز موسوی که قبلا سابقه عضویت در هیات مدیره استقلال را هم داشت، به طلایی های کشتی 45 میلیون اهدا کرد یا امروز سایت فدراسیون کشتی خبر داده که 45 سکه از سوی یک علاقه مند به کشتی به مدال آوران پرداخت شد. 


از سوی دیگر علیرضا دبیر برای پیگیری امور پژمان پشتام، دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان به باقرشهر رفته و با شهردار باقرشهر دیدار کرده تا علاوه بر اهدای 50 میلیون و دو سکه طلا به این کشتی گیر در شهرداری باقرشهر استخدام شود. 


به هر حال به نظر می رسد نسبت به دوره های قبلی که مدال آوران جهانی در بازگشت توجه چندانی را نسبت به خود نمی دیدند و فقط منتظر تقدیرهای دولتی می شدند، در این دوره شرایط برایشان بهتر شده است. حتی آن ها با توجه به جوایزی که دریافت کردند، شاید به خاطر فشار مسابقات، قید حضور در لیگ را هم بزنند؛ اتفاقی که برای محمدرضا گرایی، فرنگی کار طلایی ایران در المپیک و جهان قطعی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان