بازدید 4792

رئیسی: بیداری اسلامی نباید به سردی گراید

امروز در همه کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، افغانستان، لبنان و یمن شاهد تفرقه‌ افکنی و توطئه دشمنان اسلام هستیم و همه ما باید بکوشیم امت اسلامی در برابر این توطئه‌ها مصون بماند.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ 19 October 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رئیس جمهور اظهار کرد: ما دنبال ایجاد ثبات و دشمن دنبال ایجاد بی ثباتی است. راهبرد ما ایجاد وحدت و راهبرد دشمن تفرقه در جهان اسلام است. وحدت شکنی حرکت در جهت راهبرد دشمن است‌.

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در آیین گشایش سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده برای تحقق وحدت اسلامی و تقریب مذاهب گفت: اقدامات عملی شهید گرانقدر سپهبد قاسم سلیمانی و اقدامات علمی مرحوم آیت‌الله محمدعلی تسخیری برای رفع شبهات و انحرافات در جهان اسلام و ایجاد وحدت و انسجام در امت اسلامی ماندگار و ستودنی است.

رئیسی گفت: بیداری اسلامی که به برکت مجاهدت‌ها و خون شهیدان ایجاد شده، نباید به سردی گراید و همه باید برای حفظ و تقویت آن تلاش کنیم.

رئیس جمهور افزود: امروز در همه کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، افغانستان، لبنان و یمن شاهد تفرقه‌ افکنی و توطئه دشمنان اسلام هستیم و همه ما باید بکوشیم امت اسلامی در برابر این توطئه‌ها مصون بماند.

رئیسی با تاکید بر اینکه امت اسلامی تنها قدرت مهمی است که نظام سلطه در برابر خود می‌بیند، گفت: نظام سلطه با شبهه‌افکنی و اختلاف انداختن بین امت اسلامی با استفاده از قدرت رسانه‌ای خود تلاش می‌کند مولفه‌های قدرت امت اسلامی را سست کند، اما نیروی انسانی کارآمد و دانشمندان و علما بزرگترین انرژی، قدرت و فرصت امت اسلامی هستند که در برابر توطئه‌های دشمنان وحدت و انسجام امت اسلامی بایستند.

 

.وی در ادامه خاطرنشان کرد: گرایش جوانان ما به دین بیشتر از گذشته است‌. ادعاهای غرب در طول این سالها و قرن ها با شکست مواجه شده است. فرهنگ و نظامات غربی رنگی برای جوانان ندارد. اگر دیروز جوان آرزو می کرد در فرهنگ غربی قرار بگیرد، امروز جوانان چنین خواسته ای ندارند. شاهد بیداری اسلامی در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: امت اسلامی بیدار شده است. این نشست برای برنامه ریزی بیداری اسلامی بسیار نقش دارد. باید نسبت به توطئه ها و انحرافات فهم درستی وجود داشته باشد. برخی در ابتدا داعش را درست درک نکردند. همان موقع رهبر معظم انقلاب گفتند جنس کار داعش جنس کار صهیونیست هاست و معلوم شد آنها ریشه آمریکایی و صهیونیستی دارند و رسماً وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ما داعش را ایجاد کردیم.

وی گفت: ما دنبال ایجاد ثبات و دشمن دنبال ایجاد بی ثباتی است. راهبرد ما ایجاد وحدت و راهبرد دشمن تفرقه در جهان اسلام است. وحدت شکنی حرکت در جهت راهبرد دشمن است‌؛ بنابراین باید بر اتحاد امت اسلامی تاکید کنیم.

.رئیس جمهور بیان کرد: فکر تقریب و وحدت امت اسلامی که امام بزرگوار تاکید بر آن دارند و امروز هم رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند، یک حرکت راهبردی و ضروری در جهان اسلام است که همه علما و اندیشمندان باید بر آن تاکید کنند.

رئیس جمهور اظهار کرد: رمز وحدت توجه به سیره بزرگان و سخنان نورانی آنهاست که جامعه اسلامی را به سمت اتحاد و ائتلاف می‌برد. اتحاد امت اسلامی موضوعیت دارد. باید امت اسلامی با هم متحد باشند. اتحاد گاهی با نگرش به درون امت اسلامی است، اینجا سخن از توصیه هاست حرف تفرقه انگیز بر زبان جاری نسازید و کاری و سخنی و بیانی بر خلاف وحدت گفته و شنیده نشود.

رئیسی گفت: گاهی با نگرش به هدف مشترک در امت اسلامی است که مجموعه معتقد به دین که دارای هدف مشترک است که از عناصر مهم آن پویایی است نباید دچار ایستایی و توقف شود. حرکت، پویایی و مقصد واحد داشتن و مقتدا داشتن از عناصر مهم امت است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی