بازدید 4102

افزایش درگیری‌ها در کشمیر: ۲۸ کشته در دو هفته

مقامات هندی اعلام کردند بر اثر درگیری‌های روز شنبه میان شبه نظامیان و نیرو‌های دولتی و همچنین خشونت‌های خیابانی در کشمیر ۶ نفر کشته شدند.
کد خبر: ۱۰۸۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۰ 17 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از "ای اف پی"، مقامات هندی افزودند حداقل ۲۸ نفر از جمله ۹ غیرنظامی در دو هفته گذشته در درگیری‌ها میان شبه نظامیان و نیرو‌های امنیتی هند در کشمیر کشته شده‌اند.
ویجی کومار رییس پلیس کشمیر گفت: در روز شنبه دو شبه نظامی در درگیری با پلیس در شهر سرینگر کشته شدند. یکی از این افراد یک فرمانده ارشد شبه نظامیان بود.
وی افزود: چند ساعت بعد افراد ناشناس یک مغازه دار و یک کارگر که کشمیری نبودند را به قتل رساندند.
ارتش هند نیز در بیانیه‌ای گفت: روز شنبه دو سرباز ارتش هند در یک درگیری شدید در نزدیکی مرز‌های هند و پاکستان در کشمیر کشته شدند.
این سرباز‌ها بیش از یک هفته دنبال شبه نظامیان در منطقه مرزی مندار بودند. پیش از این هفت سرباز هند در این منطقه که پوشیده از جنگل است، کشته شده بودند.
گروش شبه نظامی کشمیری موسوم به "تی آر اف" مسولیت قتل این افراد را بر عهده گرفته است.
یک پلیس در کشمیر گفت: بیش از یک هزار نفر که متهم به ارتباط با گروه‌های شبه نظامی و ممنوعه هستند در کشمیر بازداشت شده‌اند.
کشمیر تنها منطقه هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیرو‌های امنیتی از سال ۱۹۸۹ میلادی بیش از ۸۰ هزار کشته برجای گذاشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار