بازدید 3877

تمدید توافق دفاعی آمریکا و یونان به بهانه آموزش

آمریکا و یونان روز پنجشنبه به وقت محلی توافق دوجانبه همکاری دفاعی خود را تمدید کردند تا همچنان که آنتونی بلینکن اذعان کرد واشنگتن در این کشور به بهانه آموزش حضور بیشتری داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۸۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۲ 15 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، تمدید این توافق با حضور آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و نیکوس دندیاس وزیر خارجه یونان در واشنگتن صورت گرفت. یونان و امریکا توافق دوجانبه همکاری دفاعی را ابتدا در سال ۱۹۹۰ امضا کردند و این قرارداد هر ساله میان دو کشور تمدید می‌شد.
بر اساس گزارش ها، اکنون این توافق به مدت پنج سال تمدید شده است که هدف از آن اعتبار دادن نامحدود به این همکاری دفاعی است مگر اینکه یکی از طرف‌ها دو سال قبل از پایان پنج سال، برای لغو آن اقدام کند.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز پنج شنبه به وقت محلی در نشست خبری مشترک در خصوص این توافق گفت: این به روز رسانی به توافق اجازه می‌دهد تا به طور نامحدود به قوت خود باقی بماند.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه ما امروز همکاری‌های دفاعی خود را تقویت می‌کنیم، افزود: این به روزرسانی نیرو‌های آمریکایی در یونان را قادر می‌سازد تا برای آموزش و فعالیت به نقاط بیشتری دسترسی داشته باشند.
وزیر امور خارجه یونان نیز گفت: مشارکت راهبردی ما با افزایش همکاری در بسیاری از زمینه‌ها مانند اجرای قانون، مبارزه با تروریسم، انرژی، اقتصاد، تجارت، فرهنگ و ارتباطات بین مردم به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.
پارلمان یونان یک هفته پیش توافق دفاعی مهمی را با فرانسه تصویب کرد که بر اساس آن آتن سه ناوچه با هزینه سه میلیارد یورو (۳.۵ میلیارد دلار) از پاریس خریداری می‌کند.
پیش از این یونان همزمان با افزایش تنش‌ها با ترکیه همپیمان خود در ناتو بر سر حق بهره برداری از منابع انرژی در بخش شرقی دریای مدیترانه اعلام کرده بود قصد دارد افزون بر خرید تسلیحات جدید، ارتش و صنایع دفاعی خود را نوسازی کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر