بازدید 13115
۵

اقدام علیه دو ورزشکار ایرانی از سوی عوامل داخلی

اطلاعاتی از دو ورزشکار ایرانی به کمیته پارالمپیک ارسال شده که ممکن است باعث محرومیت و پس گرفتن مدال آنها شود.
کد خبر: ۱۰۸۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ 10 October 2021


به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، اقدامی که عوامل داخلی در برخی فدراسیون‌های ورزشی انجام داده‌اند و اسناد و مدارک تخلفات احتمالی را به نهادهای بین‌المللی ارسال می‌کردند، سراغ یک فدراسیون حاضر در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک آمده تا این فدراسیون در خطر برخورد انضباطی از کمیته بین‌المللی پارالمپیک و تعلیق قرار بگیرد.

مهر در این خصوص گزارش داده است: شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از سوم تا چهاردهم شهریورماه به میزبانی توکیو برگزار شد و کاروان ورزش ایران با کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و یک مدال برنز در رده سیزدهم جدول رده بندی توزیع مدال‌ها قرار گرفت.

با گذشت بیش از یک ماه از پایان این رویداد، برخی عوامل داخلی اسناد و مدارکی مبنی بر تخلف دو ورزشکار شرکت کننده در این رویداد را برای کمیته بین‌المللی پارالمپیک ارسال و تاکید کرده‌اند که این دو ملی پوش و فدراسیون آنها واقعیت را بیان نکرده‌اند.

این دو ورزشکار که از جمله مدال‌آوران طلای کاروان ورزش ایران بوده‌اند، از سوی این افراد مورد اتهام هستند که در مورد میزان معلولیت و مشکل جسمانی خود واقعیت را نگفته‌اند و با شرایطی متفاوت از دیگران در این رقابت حضور داشته‌اند و به مدال طلا رسیده‌اند.

پس از ارسال اسناد و مدارک توسط برخی عوامل داخلی، کمیته بین‌المللی پارالمپیک در نامه‌ای به همتایان ایرانی خود خواستار ارائه توضیحات در این مورد شده‌اند که پاسخی برای این درخواست آماده و ارسال شده است.

با این حال عواملی که اسناد و مدارک ابتدایی را برای کمیته بین‌المللی پارالمپیک ارسال کرده بودند برای بار دوم مدارکی را به این کمیته ارسال کرده‌اند که تایید می‌کند این دو ورزشکار شرایط جسمانی سالمی داشته‌اند و نباید در بازی‌های پارالمپیک شرکت می‌کردند.

هر چند کمیته بین‌المللی پارالمپیک هنوز واکنشی به این تخلف احتمالی و نحوه برخورد با دو ورزشکار به طور رسمی نداشته است اما پیگیری‌ها نشان داد در صورت قطعی شدن این تخلف فدراسیون مربوطه با خطر تعلیق مواجه خواهد شد و مدال طلای دو ورزشکار نیز از آنها گرفته می‌شود.

البته مسئولان کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون مربوط در تلاش هستند با ارائه اسناد و مدارک لازم، کمیته بین‌المللی پارالمپیک را قانع کنند که تخلفی در این مورد صورت نگرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
چون دوست ، دشمن است ؛ شکایت کجا بریم؟
قطعا دروغ گفتن و تقلب قابل دفاع نیست. امیدوارم این ادعا کذب باشد اما اگر راست بود باید با متقلبین برخورد شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
حتی اگر راست باشه باید با این افراد پساز شناسایی برخورد کرد در ضمن کسانی هم که در داخل این شرایط تغلب را فراهم کردند باید برخورد شود
با عرض سلام ... واقعا این عوامل داخلی خیلی وطن دوست هستند وخیلی پاک اند . درود بر دشمنان داخلی .
اونا که میگن عوامل داخلی هستن در واقع مزدور سرویس های جاسوسی خارجی هستن که در داخل فعالیت میکنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر