بازدید 18692
۳

کمبود سوخت، لبنان را در خاموشی کامل فرو برد

لبنان امروز شنبه به دلیل کمبود سوخت برای تولید برق در خاموشی کامل فرو رفت.
کد خبر: ۱۰۸۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴ 09 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، شبکه «اسکای نیوز عربی» امروز (شنبه) به نقل از خبرنگار خود در بیروت گزارش داد که شبکه برق لبنان امروز بطور کامل قطع شد و این کشور در خاموشی فرو رفت.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه مراکز تولید برق «الزهرانی» و «دیر عمار» بر اثر کمبود سوخت و تولید برق به کمتر از ۲۰۰ مگاوات متوقف شدند، شبکه برق لبنان نیز به طور کامل قطع شد و این کشور با بی برقی مواجه شد.

بر اساس اعلام اسکای نیوز، برق لبنان بیش از یک ماه است که به طور کامل قطع شده است، زیرا برق در بیشتر مناطق این کشور به میزان یک ساعت در روز تامین می‌شود.

لبنانی‌ها در حال حاضر به شکل اساسی به خدمات ابتدایی ارائه شده توسط ژنراتور‌های شخصی وابسته هستند که قیمت آن‌ها به طرز بی سابقه‌ای افزایش یافته است و هزینه تولید ماهیانه [ این ژنراتور‌ها]چندین برابر حداقل دستمزد در کشور است.

کارشناسان می‌گویند که دولت جدید لبنان برنامه مشخصی برای حل مساله برق در این کشور ندارد و تحقیقات برای به دست آوردن یک بودجه جدید از خزانه لبنان به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار در حال انجام است تا حداقل برق مورد نیاز را برای چند ساعت تامین کند.

در این پیوند یک منبع رسمی لبنانی امروز (شنبه) به رویترز گفت که این کشور پس از آنکه دو نیروگاه بزرگ به دلیل کمبود سوخت از کار افتادند، در تاریکی کامل فرو رفت.

این منبع گفت: شبکه برق لبنان ظهر امروز به طور کامل از کار افتاد و بعید است که تا دوشنبه آینده یا چند روز دیگر کار خود را از سر بگیرد.

به نوشته رویترز، به دلیل کمبود سوخت آخرین نیروگاه حرارتی نیروگاه «الزهرانی» پس از متوقف شدن کارگاه «دیر عمار» در روز جمعه از کار افتاد.

منبع یاد شده افزود که شرکت برق لبنان در تلاش است تا بصورت موقت از ذخایر نفت کوره ارتش برای به کار انداختن یکی از این دو نیروگاه استفاده کند، اما این امر به زودی محقق نمی‌شود.

بحران سوخت در لبنان در پی فروپاشی مالی بوجود آمد که اقتصاد لبنان را از سال ۲۰۱۹ درگیر کرده بود، زیرا این ارز (لیره) حدود ۹۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و بیش از سه چهارم لبنانی‌ها در فقر قرار گرفتند.

در سپتامبر گذشته، وزیران انرژی اردن، مصر، لبنان و سوریه از توافق بر سر نقشه راه برای تامین برق لبنان که در بدترین بحران اقتصادی خود گرفتار شده است، از طریق خاک سوریه خبر دادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۳
اصلا در ایران زلزله نیومده و خانه های پوشالی مردم خراب نشده و مردم در خوشی و رفاه بسر می برند .فقط بفکر لبنان باشید.
سوریه که نفت داره. چرا از سوریه نمیخرن؟ حتما باید آمریکا باشه؟
زمستون هم نوبت ماست. مملکت با این همه منابع و ثروت رو به چه روزی انداختین که از حالا ناله کمبود گاز سر دادین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی