بازدید 3659

ایجاد مرکز جدیدی در CIA برای مقابله با چین

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد یک مرکز ماموریتی چین ایجاد می‌کند تا بر خطرات امنیت ملی آمریکا که از سوی چین نشات می‌گیرند، متمرکز شود.
کد خبر: ۱۰۸۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰ 07 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سازمان سیا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد این گروه جدید برای مقابله کامل سازمانی و رسیدگی به چالش‌های جهانی از سوی چین به عنوان رقیب کلیدی آمریکا تشکیل می‌شود.

ویلیام جی برنز رییس سازمان سیا گفت مرکز ماموریت چین کار جمعی ما برای مقابله با مهمترین تهدید ژئوپولیتیکی برای آمریکا در قرن بیست و یکم که دولت چین است، تقویت خواهد کرد.

وی در عین حال گفت که سازمان سیا تمرکز خود بر روسیه، کره شمالی و ایران و همچنین مبارزه با تروریسم را حفظ خواهد کرد.

به گزارش نیویورک پست، مرکز ماموریت چین بخشی از سازماندهی مجدد سازمان سیا است که در آن مراکز ماموریتی برای ایران و کره شمالی به گروه‌های موجود که هر کشور را پوشش می‌دهند تقسیم می‌شوند.

مراکز ماموریتی برای ایران و کره شمالی در دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا در سازمان سیا ایجاد شدند.

سازمان سیا همچنین قصد دارد برای گسترش سریع فعالیت‌های مراکز ماموریتی خود، روند استخدام افراد را در این مراکز تسهیل کرده و افراد بیشتری با دانش زبان‌های هدف از جمله چینی به کار گیرد.

روزنامه نیویورک تایمز نیز نوشت که برنز دو اقدام مایک پمپئو رئیس پیشین سیا در دوره ترامپ مبنی بر ایجاد مراکز کره شمالی و ایران را تغییر می‌دهد. این گروه‌ها به مراکز منطقه‌ای تبدیل می‌شوند و بر خاورمیانه و شرق آسیا متمرکز می‌شوند.

به گزارش این رسانه آمریکایی، با پایان کار مرکز ایران در سیا، مایکل دی آندره رئیس این مرکز نیز بازنشسته می‌شود.

بر اساس این گزارش، انتصاب دی آندریا در دولت ترامپ که سابقه طولانی علیه القاعده و اهداف تروریستی دارد، نشانی از رویکرد سختگیرانه علیه ایران بود و در سیا به ایجاد یک رویکرد قوی‌تر علیه تهران کمک کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست