بازدید 4652

الجزایر سفیر خود را از پاریس فرا خواند

الجزایر در پی اظهارات امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه، سفیر خود را برای مشورت از پاریس فرا خواند و اعلام کرد که بزودی در این باره بیانیه‌ای صادر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۷۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹ 02 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مکرون هفته گذشته در گفتگو با روزنامه فرانسوی لوموند، تاریخ رسمی الجزایر را مورد حمله قرار داد و آن را نیازمند بازنویسی دانست و خاطرنشان کرد که تاریخ الجزایر نه بر حقایق بلکه بر گفتمان نفرت از فرانسه مبتنی است.

وی همچنین وجود ملتی الجزایری پیش از استعمار را مورد تردید قرار داد و گفت: آیا پیش از استعمار فرانسه یک ملت الجزایری وجود داشته است؟

مکرون، عبدالمجید تبون همتای الجرایری خود را به تاثیرپذیری از دیگران متهم کرد و گفت: با وجود اینکه رابطه خوبی با تبون دارم، اما وی تحت تاثیر اطرافیانش است.

رییس جمهوری فرانسه افزود: ما نظام الجزایر را خسته می‌بینیم و جنبش آن را تضعیف کرده است. من گفت وگوی خوبی با تبون دارم، اما معتقدم که وی در یک نظام بسیار سخت، گیر افتاده است.

مکرون پیشتر اعتراف کرده بود که ارتش فرانسه «علی بومنجل» مبارز الجزایری را در سال ۱۹۵۷ شکنجه و ترور کرد و برخلاف آنچه برای سرپوش گذاشتن بر جنایت تبلیغ می‌شد، وی خودکشی نکرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر