بازدید 19749

پاسخ امام جمعه اردبیل به حواشی انتصاب برادرزاده‌اش

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در پیشگاه خداوند و مردم اردبیل اعلام می کنم که کوچکترین قدمی برای استانداری سیدحامد عاملی برنداشته ام.
کد خبر: ۱۰۷۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ 01 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، آیت الله سیدحسن عاملی روز پنجشنبه ۸ مهرماه در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید اردبیل اظهار کرد: اکبر بهنامجو استاندار ساعی و پرتلاش سابق اردبیل در تاریخ این استان فعالیت ها و عملکرد فراموش نشدنی دارد که در این چهار سال سعی کرد بدون تنش و اظهارنظرهای سیاسی تنها به متن کارهای اجرایی و عمرانی متمرکز باشند.

وی خاطرنشان کرد: این شخصیت تمام وقت خود را وقف توسعه استان اردبیل کرد که بنده از مدیریت وی جدا راضی هستم.

امام جمعه اردبیل به مسئولیت خطیر استاندار اردبیل در حساس ترین مقطع توسعه ای کشور و استان اردبیل اشاره کرد و گفت: من نمی توانم در مورد قابلیت های استاندار جدید اردبیل سخنی بگویم بلکه ارباب صنعت و اظهارات آنها گواه روشنی بر مدیریت شایسته سیدحامد عاملی در دوره مسئولیت سازمان صمت بوده است.

عاملی ضرورت حفظ وحدت و انسجام را در استان یادآور شد و بیان کرد: همه اهالی استان خانواده واحدی هستند و شایسته است بدون مرزبندی در همه مناطق استان اولویت توسعه مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: باید همه مناطق استان در دیدگاه توسعه ای استاندار جدید اردبیل و مدیران یکسان دیده شوند تا با درایت و دوراندیشی توسعه متوازن در همه مناطق استان رقم بخورد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: استاندار جدید اردبیل در انتخاب مدیران و معاونین جز شایستگی چیز دیگری را لحاظ نکند و افرادی که شایسته در عرصه های مختلف هستند بکارگیری شده تا از توانمندی آنها به دور از نگاه سیاسی و جناحی استفاده شود.

عاملی گفت: بنده در مسئولیت نمایندگی مقام معظم رهبری در استان دخالتی در عزل و نصب ها ندارم و به هیچ وجه سفارش فردی را نمی کنم و اگر نامه ای را به مدیران و یا مجموعه قضائی استان ارجاع می دهم قطعا با پی نوشت بررسی قانونی و دقت نظر در پرونده هاست تا حقی از کسی ضایع نشود اما قضات و مدیران در تصمیم گیری نهایی مبسوط الید هستند.

وی اظهار کرد: برخلاف برخی اظهارنظرها و طرح مسایل حاشیه ای بنده اعلام می کنم که در انتخاب استاندار جدید اردبیل دخالتی نکرده و سفارشی را به دولت و یا وزیر کشور نداشته ام بلکه رزومه افراد به وزارت کشور ارسال شده تا تصمیم نهایی را وزیر کشور و دولتمردان اتخاذ کنند.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: آنهایی که تهمت زده و اظهارات دروغی در رسانه ها و فضای مجازی منتشر می کنند باید بدانند که در روز قیامت باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند چرا که خدا را شاهد می گیرم که برای استانداری سیدحامد عاملی حتی یک قدم نیز برنداشته ام.

عاملی گفت: وزیر کشور و نمایندگان استان در مجلس گواه خوبی هستند که صحبت های بنده را تائید کنند چرا که از هیچ مسیری سعی نکردم تا فرد خاصی را توصیه کرده و یا نسبت به انتصاب او مصر باشم.

وی افزود: مسئولیت ها در دست همه ما امانتی است که از سوی مردم به گردن ما گذاشته شده است و قطعا در برابر این مسئولیت ها و امانت ها باید روزی پاسخگو باشیم که در این پاسخگویی راغب نیستیم راهی جهنم شویم.

امام جمعه اردبیل در پایان به استاندار جدید اردبیل توصیه کرد؛ تا به کارهای فرهنگی اهتمام جدی داشته باشند چرا که ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور غفلت از مسایل فرهنگی است و باید در این زمینه چاره اندیشی کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر