بازدید 4605
۱

غریب آبادی: گزارش جدید مدیرکل آژانس دقیق نیست

نماینده کشورمان در سازمان‌های بین المللی در وین نوشت گزارش دیروز مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دقیق نیست و فراتر از شرایط مورد توافق در بیانیه مشترک است.
کد خبر: ۱۰۷۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸ 27 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در حساب کاربری توئیتر خود در واکنش به گزارش دیروز مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص عدم اجازه ایران برای نصب مجدد دوربین‌های نظارتی در مجتمع تسای کرج، در رشته توئیت هایی نوشت: بسیار مایه تاسف است که پس از ۳ حمله تروریستی به تاسیسات هسته‌ای ایران طی ۱ سال گذشته، آژانس هنوز آن‌ها را محکوم نکرده است، بر اساس قطعنامه‌های آژانس و سازمان ملل این کار لازم است و حتی به خاطر تجهیزات، ایمنی و امنیت بازرسان آن.

وی در توئیتی دیگر نوشت: بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در ۱۲ سپتامبر به خاطر حسن نیت ایران برای جایگزینی رسانه ذخیره سازی "تجهیزات شناسایی شده" حاصل شد. این فعالیت‌ها توسط آژانس از ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر انجام شد.

نماینده کشورمان در سازمان‌های بین المللی در وین افزود: در جریان گفتگو‌ها در تهران و وین، ایران خاطرنشان کرد از آنجا که مجتمع تسا کرج هنوز تحت تحقیقات امنیتی و قضایی است، تجهیزات مربوط به این مجتمع تحت سرویس فنی قرار نمی گیرد. به همین دلیل، در بیانیه مشترک از عبارت "تجهیزات مشخص شده" استفاده شده است.

غریب آبادی در چهارمین توئیت خود نوشت: بنابراین، گزارش ۲۶ سپتامبر مدیرکل آژانس دقیق نیست و فراتر از شرایط مورد توافق در بیانیه مشترک است. هر تصمیمی که ایران در مورد تجهیزات نظارتی اتخاذ می‌کند تنها بر اساس ملاحظات سیاسی و نه قانونی است و آژانس نمی‌تواند و نباید آن را به عنوان یکی از حقوق خود در نظر بگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خوب دیگه دولت اصواگرا یک گام عقب نشست و حالا انها یک گام بیشتر میخواهند.. اگر دولت روحانی بود چه ها که نمیکردن اصولگرایان اصولچرا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر