بازدید 5039
۱

جزئیات واردات ۱۴.۳ میلیون تن کالای اساسی

همچنین دارو تجهیزات و ملزومات پزشکی بیش از ۷۰۰۰ تن به ارزشی بالغ ۹۳۳ میلیون دلار وارد شده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 26 September 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در نیمه ابتدای سال جاری بیش از ۱۴.۳ میلیون تن کالای اساسی وارد ایران شده است.

پیگیری آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی از گمرک ایران با ارائه گزارشی از سوی ارونقی - معاون فنی گمرک - همراه بود.

براساس این گزارش، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، ۱۴ میلیون و ۳۶۳ هزار تن به ارزشی بیش از ۸.۸ میلیارد دلار وارد کشور شده است.

از مجموع کالاهای وارداتی ۱۲.۴ میلیون تن با ارز ۴۲۰۰ و مابقی با ارز نیمایی وارد و ترخیص شده است.

جزئیات واردات این اقلام نیز نشان می‌دهد هفت قلم با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد شده که شامل گندم به وزن ۲.۱ میلیون تن و ارزش ۶۹۸.۵ میلیون دلار، ذرت ۴.۳ میلیون تن به ارزشی بیش از ۱.۴ میلیارد دلار، جو ۱.۹ میلیون تن با ۵۷۵.۸ میلیون دلار، انواع دانه های روغنی ۱.۵ میلیون تن به ارزش یک میلیارد دلار، روغن خوراکی نیمه جامد مایع و خام ۱.۱ میلیون تن به ارزشی بیش از ۱.۵ میلیارد دلار و کنجاله سویا با ۱.۲ میلیون تن به ارزشی بالغ بر ۶۸۴.۱ میلیون دلار بوده است.

 

همچنین دارو تجهیزات و ملزومات پزشکی بیش از ۷۰۰۰ تن به ارزشی بالغ ۹۳۳ میلیون دلار وارد شده است.

اما سایر اقلام که با ارز نیمایی تامین و وارد کشور شدند شامل برنج ۷۱۴.۷ هزار تن به ارزشی بیش از ۶۰۸.۱ میلیون دلار، شکر خام ۷۶۴.۱ هزار تن به ارزش ۳۲۸.۸ میلیون دلار ،لاستیک سنگین ۳۱.۸ هزار تن به ارزش ۱۱۶.۱ میلیون دلار وارد ایران شده است.

همچنین ماشین آلات تولیدکننده کالاهای اساسی به وزن ۲۰.۶ هزار ارزش تن به ارزشی بالغ ۲۱۶.۸ میلیون دلار، سموم تکنیکال شیمایی ۵.۵ هزار تن با ۴۸ میلیون دلار، کودهای شیمیایی ۸۲.۳ هزار تن به ارزش ۵۵ میلیون دلار و سایر کالاها نیز ۳۴۶.۵ هزار تن به ارزشی بالغ بر ۵۲۲.۸ میلیون دلار وارد کشور شده‌اند.

داروهای دامی ضروری ۱۴۲.۱ تن به ارزش بیش از ۲۰ میلیون دلار در واردات اقلام اساسی در ۶ ماه ابتدایی سال جاری قرار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بعله ....دارو با ارز 4200 وارد شده ولی به قیمت دلار ازاد به فروش میرود وقرار بود از سال اینده ارز دارو برداشته شود ولی از این ماه وبه صورت غیر قانونی دارن اینکار را میکنند ....داروی اوونکس برای بیماران ام اس ماه گذشته نزدیک دومیلیون بود واین ماه ده ونیم میلیون خریدیم ..........الهی عزیزانتون پرپر شوند تا بفهمید با جان مردم بازی کردن یعنی چه.....مردم عادی که مثل مسئولین بیت المال دستشون نیست که بتوانند گرانی ها را تحمل کنند .............
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی