بازدید 6949
۸

وحشت عمومی از کمبود سوخت در انگلیس

کمبود ذخایر سوخت در بیشتر پمپ‌بنزین‌های انگلیس که در روز‌های اخیر به دلیل فقدان رانندگان کامیون تشدید شده باعث وحشت عمومی و تشکیل صف‌های طولانی مقابل جایگاه‌های سوخت در این کشور شده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲ 25 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، از لیدز تا کمبریج‌شایر، کنت، تانبرج و لندن گزارش‌ها از تشکیل صف‌های چند ده متری مقابل پمپ بنزین‌ها و ترفیک‌های سنگین و راه‌بندان حکایت دارد. مشاهده این وضعیت سایر رانندگان را نیز نگران و به وحشت انداخته و باعث تشدید بحران شده است.

دولت محافظه کار بوریس جانسون به رغم چند ماه مقاومت، سرانجام مذاکرات درباره اعطای گواهی کار اضطراری به رانندگان اروپایی وسایل نقلیه سنگین را که پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا اجازه کار در انگلیس ندارند، آغاز کرده است. بسیاری از رانندگان انگلیسی به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه به‌سر می‌برند.

دولت متهم است که برای جلوگیری از بروز وضع موجود پیش‌بینی لازم را صورت نداده و حتی احتمال می‌رود که فروش سوخت در روز‌های آینده سهمیه‌بندی شود. «گرنت شپس» وزیر حمل‌ونقل انگلیس به مردم اطمینان داده که مشکل کمبود سوخت در کشور وجود ندارد و آن‌ها باید به خرید عادی خود ادامه دهند.

اما تداوم اضطراب و وحشت مردم، دولت را به فکر مسیر میان‌بر یعنی صدور ویزای کار موقت برای رانندگان اروپایی انداخته تا بتواند هرچه سریع‌تر اوضاع را کنترل کند. گفته می‌شود که بیشتر وزرا از جمله «جورج یوتیس» وزیر محیط زیست انگلیس معتقدند که باید دستمزد رانندگان انگلیسی را افزایش داد تا به جای به‌کارگیری نیروی خارجی، رغبت بیشتری در داخل ایجاد شود. اما بنظر می‌رسد که بحرانی شدن اوضاع باعث تغییر لحن و عقب نشینی پیروان این مکتب فکر شده است.

با توجه به اینکه صاحبان مشاغل و صنف باربری انگلیس از مدت‌ها پیش خواستار اجرای چنین طرحی بوده و زنگ خطر را در این زمینه به صدا درآورده بودند، منتقدان می‌پرسند که چرا دولت با چند ماه تعلل دست به چنین اقدامی زده است.

دیروز غول نفتی بریتیش پترولیوم و شرکت آمریکایی اسو اعلام کردند که شماری از پمپ بنزین‌های خود را به دلیل تبعات ناشی از کمبود راننده کامیون در انگلیس تعطیل کرده‌اند. سایر جایگاه‌های سوخت در این کشور نیز با کمبود جدی ذخایر بنزین و گازوئیل مواجه هستند.

یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس با بیان این ادعا که سایر کشور‌های اروپایی نیز با مشکل مشابه مواجه هستند از مردم خواست تا وحشت نکرده و به خرید عادی سوخت ادامه دهند. این سخنگو با این حال افزود: ما چالشی را که صنعت انرژی با آن مواجه است درک می‌کنیم و در این راستا گام‌هایی را برداشته‌ایم.

دیشب انجمن خرده‌فروشان بنزین به مردم انگلیس توصیه کرد که در مواجهه با وضع موجود و احتمال تعطیلی بیشتر جایگاه‌های سوخت، یک چهارم باک خود را پـُر نگه دارند. کارشناسان نگرانند که تبعات کمبود رانندگان کامیون باعث ایجاد اخلال در توزیع مواد غذایی در انگلیس شود.

مدیر کنسرسیوم خرده فروشان انگلیس هشدار داده که برای جلوگیری از بروز بحران در ایام کریسمس فقط ۱۰ زمان باقیست. «اندرو اوپی» گفته است: بدون رانندگان کامیون ما قادر به جابه‌جایی کالا از مزارع به انبار‌ها نیستیم. اگر ظرف ۱۰ روز آینده این کمبود جایگزین نشود، بروز اختلال در ایام کریسمس اجتناب ناپذیر خواهد بود.

این درحالیست که اتحادیه رانندگان کامیون انگلیس اعلام کرده که برای جبران تبعات ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا در کنار همه‌گیری کرونا به ۹۰ هزار راننده نیاز دارد. نمایندگان مجلس از دولت خواسته‌اند تا برای کنترل اوضاع ارتش را وارد عمل کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
نکنه یه موقع مهاجرت کنن به ایران چون ما بنزینمون ارزونه نسبت به اروپا!!
وحشت ؟؟؟؟
وحشت نذاره تا ایران هست.
لبنانی ها هم برای اینکه نمی تونستن برن دیسکو و خوشگذرونی وحشت کردن ایران هم برای رفع وحشتشون شروع کرد به ارسال سرگل سوخت ایران.
همین روش هم برای انگلیس انجام مبده.
غصه خوردن نداره.
پولش هم نمی‌خواد بدین.
حالا شما به نظم و آینده نگری خودتون ببخشید
در مورد ادامه مازوت سوزی نیروگاه های به اصطلاح گازی لطفا گزارش تهیه کنید.هوا خیلی آلوده است.بی تفاوت نباشید لطفا
خخخخخخخخخخخخخ یاد حرفهای طنز مهران مدیری افتادم دردنیا همه گرفتارهستند فقط ما خوب وراحتیم . جان انار
انگلیس ویل کن مـا توی کشورمـو با اینقدر معدن و سوخت دو برابر صف توی جایگاه داریم
وحشت از صف؟ بیان ما را در ایران ببینند. یه روز وحشت از مرغ یه روز وحشت از گوشت و یه روز وحشت از روغن و یه روز وحشت از گران شدم چند برابری بنزین و یه روز وحشت از نان و و و ...... آب دیده شدیم.
آره احتمالا سکته زدن همه....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر