بازدید 14631
۸
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

دکترای افتخاری رئیس جمهور در کانون توجه کاربران/ جست و جو‌های پرتکرار در اینترنت پیرامون سازمان شانگهای/ دیدار حاشیه برانگیز کاپیتان پرسپولیس با حبیب کاشانی/ نگرانی کاربران فضای مجازی نسبت به سلامتی خاله شادونه

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «دکترای افتخاری»، «حبیب کاشانی»، «پیمان شانگهای»، «ملیکا زارعی»، «صابر کاظمی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۷۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 20 September 2021

سریال مختارنامه پس از یازده سال همچنان مورد توجه است/ جست و جوی کاربران در مورد میوه‌های پاییزی مثل شقاقل/ سوال پساواکسنی شهروندان؛ واکسن زده‌ها ناقلند؟ / کلوب بروژه چیست و چرا ترند شد؟

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی، به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو و بیان دیگر، ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «دکترای افتخاری»، «حبیب کاشانی»، «پیمان شانگهای»، «ملیکا زارعی»، «صابر کاظمی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

دکترای افتخاری

همزمان با سفر آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان و طی اقدامی با هماهنگی دولت تاجیکستان و در این کشور فارسی زبان، به سید ابراهیم رئیسی دکتری افتخاری دانشگاه تاجیکستان اعطا شد.

اعطای این مدرک افتخاری به آقای رئیسی- ظرف 48 ساعت گذشته سبب شد تا عبارت دکترای افتخاری در گوگل ترند شود و تعداد زیادی از کاربران در پی یافتن اطلاعات بیشتری در مورد این مدرک باشند.

دکترای افتخاری رئیس جمهور در کانون توجه کاربران اینترنتی/ جست و جوهای پرتکرار کاربران در اینترنت پیرامون سازمان شانگهای/ دیدار حاشیه برانگیز کاپیتان پرسپولیس با حبیب کاشانی/ نگرانی کاربران فضای مجازی نسبت به سلامتی خاله شادونه

توضیح در مورد دکترای افتخاری یا سایر مدارک علمی افتخاری اینکه، اینگونه مدارک از سوی برخی مراکز علمی و در مقام پاسداشت یک فرد و جامعه ای که او نمایندگی می کند به وی اعطا می شود و ارزش علمی ندارد اما به لحاظ معنوی ارزشمند و حاوی پیام های دوستانه زیادی است.

بیشتر بخوانید

 حبیب کاشانی

حبیب کاشانی مدیرعامل سابق تیم پرسپولیس تهران است که اخیراً دیدار او با سید جلال حسینی کاپیتان این تیم سبب شده است تا دوباره نام او به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

دیدار سیدجلال با حبیب کاشانی! هدف چه بود؟

همچنین اخیراً مطرح شده است که احتمال دارد دوباره او مدیرعامل پرسپولیس شود که این موضوع نیز در ترند شدن نام او بی تأثیر نبوده است.

در مورد دیدار او با سید جلال حسینی توضیح اینکه کاپیتان پرسابقه پرسپولیس سیدجلال حسینی، در بازگشت از تاجیکستان روز قبل عکسی را در صفحه خود منتشر کرد که نشان از ملاقات او با حبیب کاشانی داشت.

همین تصویر باعث شد برخی مدعی شوند سیدجلال با این عکس خواسته حمایت خود را از حبیب کاشانی برای حضور در باشگاه به عنوان مدیرعامل اعلام کند. این درحالی است که وزیر ورزش تا سه ماه دیگر نمی خواهد دست به ترکیب مدیریتی سرخ ها بزند و البته بعد از آن حاج حبیب، یکی از گزینه‌های جدی مدیرعاملی است.

همچنین عده ای معتقدند این نشست ربطی به مدیرعاملی نداشته و سیدجلال یک مشکل و درخواست شخصی داشته است.

بیشتر بخوانید

پیمان شانگهای

سازمان همکاری‌های شانگ‌های نیز ظرف ۴۸ ساعت گذشته، یکی از مهم‌ترین ترند‌های گوگل میان فارسی زبانان بوده است.

این سازمان یک پیمان امنیتی اقتصادی نظامی و فرهنگی است که از سال ۲۰۰۱ کار خود را آغاز کرده است و هم اکنون ۹ عضو اصلی دارد که چین و روسیه، هند و پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و قزاقستان و ایران این اعضا هستند.

عضویت ایران به عنوان عضو اصلی و دائم روز جمعه ۲۶ شهریورماه با موافقت سایر اعضای اصلی به تصویب رسید و همین مساله حالا این سازمان را به یکی از ترند‌های گوگل تبدیل کرده است.

در مورد سازمان شانگ‌های، توضیح بیشتر اینکه سازمان همکاری شانگ‌های سازمانی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده‌ است. این سازمان در سال ۲۰۰۱ توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه، پایه‌گذاری شد. نقش اصلی و تعیین‌کننده را، در سازمان شانگهای، دو کشور چین و روسیه تشکیل می‌دهند. سازمان همکاری شانگ‌های در حقیقت ترکیب جدید سازمان «شانگ‌های ۵» است که در سال ۱۹۹۶ تأسیس شده بود، ولی نام آن پس از عضویت ازبکستان به «سازمان همکاری شانگهای» تغییر داده شد.

سازمان همکاری شانگ‌های در حوزه‌های مختلفی نظیر امنیتی، انرژی، فرهنگی و اقتصادی فعالیت دارد. مسائل امنیتی در آسیای میانه به ویژه تروریسم، جدایی طلبی و افراطی گری عموماً دغدغه اصلی این سازمان محسوب می‌شود.
«ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم» سازمان همکاری شانگ‌های در نشست ژوئن ۲۰۰۴ در شهر تاشکند در ازبکستان تهیه و تصویب شد. این سازمان در سال ۲۰۰۶ اعلام کرد که بر اساس مفاد توافقنامه منطقه‌ای، با قاچاق مواد مخدر در طول مرز‌های کشور‌های عضو مبارزه خواهد کرد.

 

موافقت سران هشت کشور عضو سازمان همکاری شانگهای با عضویت ایران/نگاهی به  عضویت ایران در شانگهای و اهمیت آن - تابناک | TABNAK

همانطور که اشاره شد جمهوری اسلامی ایران در بیست و یکمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای ـ که با حضور رهبران ۱۲ کشور عضو و ناظر برگزار شد ـ با موافقت اعضا به عضویت کامل و دائم این سازمان مهم منطقه‌ای درآمد.

این اجلاس در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان آغاز شد و در حاشیه این اجلاس رهبران شرکت کننده دیدارهای دو جانبه و چندجانبه با یکدیگر برگزار کردند.

بیشتر بخوانید

ملیکا زارعی

ملیکا زارعی، مجری و بازیگر تلویزیون و خواهر مریلا زارعی است. او که با نام مستعار «خاله شادونه» در جامعه معروف است و یکی از چهره های محبوب میان کودکان و نوجوانان به واسطه اجرای برنامه های شاد کودکانه است، اخیراً به بیماری کووید 19 مبتلا شده و به همین دلیل نام او نیز به ترند شبکه های اجتماعی و گوگل تبدیل شده است.

در مورد این مهم توضیح اینکه مجری برنامه‌های کودک تلویزیون در صفحه اینستاگرامی‌اش عکسی منتشر کرده که نشان می‌دهد به علت کرونایی شدنش در بیمارستان بستری است.

دکترای افتخاری رئیس جمهور در کانون توجه کاربران اینترنتی/ جست و جوهای پرتکرار کاربران در اینترنت پیرامون سازمان شانگهای/ دیدار حاشیه برانگیز کاپیتان پرسپولیس با حبیب کاشانی/ نگرانی کاربران فضای مجازی نسبت به سلامتی خاله شادونه

این مجری برنامه‌های کودک تلویزیون درباره غیبتِ این روزها و ابتلایش به کرونا، توضیحاتی با نمایشِ تصویری منتشر کرد که نشان می‌دهد این روزها را در بیمارستان سپری می‌کند. او نوشته است: «با وجود رعایت پروتکل ناباورانه مبتلا شدم رفتم در دنیای عجیب و پر از ترس کرونا ….آخ که نگم براتون دلتااااا هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم اون موقع‌ها که ریاضی حل می‌کردم Δδ دلتا قرار است با من چه کند.

بیشتر بخوانید

صابر کاظمی

صابر کاظمی، متولد ۲۴ دسامبر ۱۹۹۸- بازیکن والیبال اهل روستای قانقرمه از توابع شهر آق قلا از استان گلستان که برای باشگاه فولاد سیرجان و تیم ملی والیبال مردان ایران بازی می‌کند، اخیراً و در جریان مسابقات والیبال قهرمانی آسیا و قهرمانی تیم ملی والیبال کشورمان، صابر کاظمی به عنوان برترین والیبالیست آسیا انتخاب شد که همین موضوع نام وی را به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرد.

وی برای لیگ ملت‌های والیبال مردان ۲۰۱۸ برای نخستین بار به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد و مقابل ایتالیا نخستین بازی ملی خود را تجربه کرد. کاظمی پس از آن برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۱۸ نیز به تیم ملی دعوت شد.

توضیح بیشتر اینکه در پایان بیست و یکمین دوره رقابت‌های قهرمانی والیبال ۲۰۲۱ که با قهرمانی ایران به پایان رسید، برترین‌های جام نیز معرفی شدند که سهم ایرانی‌ها بیش از سایر تیم‌ها بود.

دماغ خونین هم مانع اسپک‌های کشنده کاظمی به چین نشد

* میلاد عبادی پور، کاپیتان ایران به عنوان بهترین دریافت کننده مسابقات انتخاب شد.
* ایشیکاوا، ستاره ژاپن بهترین اسپر مسابقات شد.
* علی اصغر مجرد در کنار یونگ ژنگ به عنوان برترین مدافعان جام معرفی شدند.
* محمدرضا حضرت پور عنوان بهترین لیبروی جام بیست و یکم را از آن خود کرد.
* جواد کریمی، پاسور جوان ایران توانست عنوان بهترین پاسور جام را به ارمغان بیاورد.
* پشت خط زن ژاپن نیز توانست به عنوان بهترین بازیکن در این پست برگزیده شود.
* و در نهایت صابر کاظمی، ستاره جوان والیبال ایران که در اکثر بازی ها امتیازآورترین بازیکن زمین بود، عنوان MVP یا همان بهترین بازیکن جام را به دست آورد.

بیشتر بخوانید

آیا سرفه خالی نشانه کروناست؟

هنوز کرونا در کشورمان جولان می دهد و روزانه جمع کثیری از شهروندان کشورمان به این ویروس منحوس مبتلا می شوند و جمعی از آنها نیز به همین واسطه جان خود را از دست می دهند.

از آنجا که یکی از علائم این بیماری سرفه است، برای بسیاری این سوال مطرح است که آیا سرفه به تنهایی نشانه کروناست؟

در پاسخ به این سوال لازم به نظر می رسد در مورد سرفه هایی که احتمال کرونایی بودنشان بالاست توضیحاتی داده شود.

سرفه خشک

سرفه خشک به عنوان یکی از علائم بارز ابتلا به ویروس کرونا در بیشتر بیماران مشاهده شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهند حدود ۵۹ تا ۸۲ درصد از بیماران مبتلا به کرونا طی روز‌های اولیه سرفه خشک داشته اند.
 
سرفه خشک یعنی سرفه می‌کنید، اما چیزی مانند بلغم یا خلط ایجاد نمی‌شود. تولید خلط به عنوان نشانه سرفه مرطوب به طور کلی با سرماخوردگی و آنفولانزا ساده همراه است. با این حال، سرفه خشک می‌تواند نشانه آلرژی نیز باشد، بنابراین بهتر است با پزشک خود مشورت کنید یا تست کرونا را انجام دهید.
 
آیا سرفه خالی نشانه کروناست؟

سرفه مداوم

ترکیبی از سرفه خشک و مداوم در مشخصات ابتلا به عفونت ویروس کرونا قرار دارد. سرفه خشک معمولا صدایی کاملا سازگار دارد که در پشت گلو ایجاد می‌شود. ضمن اینکه با تغییر صدا باعث گرفتگی صدا نیز می‌شود. این اتفاق رخ می‌دهد، زیرا مجاری تنفسی با سرفه مداوم در حال تغییر است.

سرفه همراه با تنگی نفس

سرفه و تب همراه با تنگی نفس یکی دیگر از علائم تایید شده ابتلا به ویروس کروناست. سرفه خشک مداوم فشار زیادی به دستگاه تنفسی وارد می‌کند، اما نباید باعث نفس نفس زدن شود. در صورت اتفاق افتادن آن دیگر این سرفه‌ها از جنس آلرژی‌های فصلی نیست و ابتلا به ویروس کرونا را نشان می‌دهد. تنگی نفس نیز نشانه طولانی شدن کووید است که بیشتر افراد حتی هفته‌ها پس از بهبودی نیز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

گلو درد

گلودرد در اثر بیماری‌هایی از مسائل غیر جدی تا کرونا ایجاد می‌شود. با این حال، یک علامت کمتر معمول و در افراد مختلف متفاوت است. در موارد ابتلا به کرونا، ویروس با ورود به غشا‌های مرتبط با بینی و گلو باعث تورم آن‌ها شده و منجر به گلودرد می‌شود. درد و احساس درد توسط بیمار “فارنژیت” نامیده می‌شود. در مورد کووید-۱۹ فرد ممکن است علائم دیگری مانند تب، سرفه خشک و خستگی همراه با گلودرد را نیز تجربه کند که در سرماخوردگی و آنفلوآنزا طبیعی وجود ندارد.

قادر به بوییدن چیزی نیستید

گرفتگی بینی هنگام سرماخوردگی و آنفلوآنزای طبیعی ناراحتی زیادی ایجاد می‌کند. همراه با آن اگر دچار نابویایی (آنوسمی)، کاهش بویایی (هیپوسمی) یا تغییر بویایی شوید سرفه می‌تواند با کووید-۱۹ همراه باشد. حتی در صورت عدم سرفه بیشترین کاهش بویایی مربوط به ویروس کروناست.
  • اخبار و آمار به روز ویروس کرونا را از اینجا بخوانید
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۸
الان توی کشور ما دکتری واقعی هم همینطوری به همه میدند. اونوقت برای یک رئیس جمهور دکتری افتخاری که بیشتر جنبه احترام هست، باید باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
یعنی منظورتون اینه که دکترای واقعی بهش بدن؟
گذاشتن یک خبر تلخ برای سال 91 زیر پست بیماری ملیکا زارعی کار بسیار غیر حرفه ای و دور از اخلاقی بود برای کسی که بیمار هست و به قوت قلب و انرژی مثبت نیاز داره و خبر بیماری خودش رو در رسانه ها پیگیری میکنه با یادآوری این مطلب چه حالی پیدا می کنه؟
گذاشتن یک خبر تلخ برای سال 91 زیر پست بیماری ملیکا زارعی کار بسیار غیر حرفه ای و دور از اخلاقی بود برای کسی که بیمار هست و به قوت قلب و انرژی مثبت نیاز داره و خبر بیماری خودش رو در رسانه ها پیگیری میکنه با یادآوری این مطلب چه حالی پیدا می کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
این خبر را نمیذاشتن هم کسی یادش نمیره اون بلوا و دست گلی که این خانم به آب داد
خب به رئیسی دکترای افتخاری ندن، به کی بدن؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
به خاتمی هم دادن قبلا
ايت ا... دكتر رييسي
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل