بازدید 117193

آزار و اذیت کامیون داران و تجار ایرانی توسط جمهوری آذربایجان / لزوم اقدام فوری وزارت خارجه برای حل مشکل

پیامد‌های جنگ قره باغ همچنان ادامه دارد؛ تبعاتی که به نظر می‌رسد دامن ابران را نیز گرفته است و جمهوری آذربایجان، سیاست‌هایی را در کریدور‌های دسترسی ایران به ارمنستان و حوزه قفقاز در پیش گرفته که چندان مطلوب نیست.
کد خبر: ۱۰۷۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 18 September 2021

آزار و اذیت کامیون داران و تجار ایرانی توسط جمهوری آذربایجان/ لزوم اقدام فوری وزارت خارجه برای حل مشکل

بین الملل تابناک: پیامد‌های جنگ قره باغ همچنان ادامه دارد؛ تبعاتی که به نظر می‌رسد دامن ابران را نیز گرفته است و جمهوری آذربایجان، سیاست‌هایی را در کریدور‌های دسترسی ایران به ارمنستان و حوزه قفقاز در پیش گرفته که چندان مطلوب نیست.

خبرها و گزارش ها حاکی از آن است که جمهوری آذربایجان پس از قطع جاده ایران و ارمنستان، این بار گرفتن هزینه‌های سنگین از کامیون‌های ایرانی را آغاز کرده است.

با احیای کنترل جمهوری آذربایجان بر خاک این کشور در اطراف قره‌باغ، بخشی از جاده مواصلاتی ایران به ارمنستان که طبق مرزهای اداری دوره شوروی در محدوده جمهوری سوسیالیستی آذربایجان قرار داشت، در مناطق تحت کنترل جمهوری آذربایجان قرار گرفته است. به طور دقیق‌تر بخشی به طول پنج کیلومتر از مسیر بین شهرهای گوریس و کاپان، برای رانندگان ایرانی مساله‌ساز شده است.

جمهوری آذربایجان در ابتدای شهریور، این جاده را موقت بست و سپس با پیگیری‌های انجام شده، جاده باز شد. جمهوری آذربایجان پس از ایجاد یک پاسگاه و نمایندگی گمرکی، بازرسی از وسایط نقلیه و اخذ عوارض سنگین از کامیون‌های ایرانی را آغاز کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که عوارض دریافتی از کامیون‌های ایرانی از ۱۳۰ دلار شروع می‌شود و بنا به اخبار دریافتی برای کامیون‌های حامل سوخت تا ۵۰۰ دلار نیز می‌رسد. جمهوری آذربایجان همچنین روز چهارشنبه ۲۴ شهریور، دو راننده ایرانی را بازداشت کرد که از آخرین وضعیت آنان اطلاعی در دست نیست.

تعداد بازدید : 14547

این امر به اختلال در تجارت ایران با قفقاز، ایجاد صف‌های طولانی و بروز مشکلات فراوان برای رانندگان و تجار ایرانی منجر شده است. ویدئوهای منتشره، نشان‌دهنده وضعیت نامناسبی است که برای رانندگان ایرانی ایجاد شده است.

در همین رابطه، جعفر خاشع، کارشناس حوزه قفقاز در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: مشکلاتی که اخیرا جمهوری آذربایجان در کریدور گوریس-کاپان ایجاد کرده، دلایل و عوامل مختلفی دارد؛ یکی از این دلایل به تلاش باکو برای اعمال حاکمیت و تسلط به این منطقه در دوران پس از مناقشه اخیر با ارمنستان مربوط می شود.

این کارشناس حوزه قفقاز عامل دیگر را مشکل بخشی از دولت آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران و وابستگی آن ها به اسرائیل عنوان کرد و گفت: بخشی از بدنه دولت و حاکمیت جمهوری آذربایجان در زمین اسرائیل بازی می کنند و به دنبال این هستند تا روابط حسنه بین تهران و باکو را با بحران روبه رو کنند.

خاشع عامل سوم را فساد حاکم بر گمرکات جمهوری آذربایجان دانسته و افزود: ممکن است بروز چنین مشکلی به دلیل رفتارهای خودسرانه کمرگ جمهوری آذربایجان باشد که به فساد آلوده هستند.

وی در نهایت گفت: تا زمانی که مشکلات و بحران در قره باغ حل نشود و منازعه ادامه داشته باشد، باید شاهد بروز چنین مسائلی در نقاط مرزی و گمرکی باشیم. با این حال، اقدامات خوبی از سوی دستگاه دیپلماسی کشور برای حل این مساله در جریان است. 

نکته مهم و اساسی این است که کریدور گوریس-کاپان، تنها مسیر مناسب برای تردد کامیون ها و تجار ایرانی به حوزه قفقاز است که در صورتی که اخلال در این کریدور از سوی دولت جمهوری آذربایجان ادامه پبدا کند، تجار و بازرگانان ایرانی که در این منطقه فعال هستند با بحران جدی مواجه خواهند شد؛ لذا، سفارت ایران در باکو و وزارت خارجه باید نسب به حل فوری و دائم این مساله گام های عملی لازم را بردارند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۷
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲۵۲
خوب این پاداش حمایت ایران از جمهوری اذربایجان در جنگ قره باغ هست. حالا در اینده اتفاقات خیلی خیلی بدتری هم خواهد افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
آقامحسن ارمنی موذیگری نکن دیگرحنای شمارنگش پریده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
اتفاق بدتر یعنی چی مثلا؟بقول احمدی نژاد آب رو بریز اونجایی که میسوزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
در بارنامه هایی که جمهوری آذربایجان منتشر کرده ظاهرا از اسم جمهوری آتسوخ برای قره باغ استفاده شده است. اینجور موارد حساس رعایت بشه مشکل حل میشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
ناشناس ۱۵:۲۱!من در این قسمت در مورد نظر محسن ۱۴:۲۸ نمیخوام نظر بدم ولی اون موذیگری رو باید به اون تجزیه طلبان و پانترکانی بگی که در مناقشه بین جمهوری آذربایجان و اارمنستان سعی میکردن با سوء استفاده از واژه هایی چون"اسلام"و "شیعه"ومسلمان"از جمهوری آذربایجان دفاع کنن ولی در مورد رابطه جمهوری آذربایجان با اسرائیل و رابطه دولت جمهوری آذربایجان با گروه های مذهبی در اون کشور در مجموع،موضع سکوت گرفته بودن و با یک سری از افرادی که در جمهوری آذربایجان علیه تمامیت ارضی ایران و منافع ایران اقداماتی انجام میدادن همنوا میشدن که البته حنای اون افراد تو اون موارد برای بسیاری رنگی نداره و افراد بسیاری به اون مکرها و حیله هاشون پی بردن.تو نظرت در مورد رابطه جمهوری آذربایجان با اسرائیل چیه؟تو نظرت در مورد پانترکیسم چیه؟طرز جواب دادنت به این سوال ها شاید بتونه تا حدی هدف و نیت واقعیت از نوشتن این پاسخ غیر منطقیت در این قسمتو مشخص کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
فعلا وزارات امور خارجه فقط دنبال شانگهای و مسکو و لبنان
و یمن و ونزویلا هستند !!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
ناشناس ۱۵:۲۱ تو خودت کجایی هستی که اینطور سینه چاک دفاع از جمهوری آذربایجانی؟
ناشناس
| Russian Federation |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
متاسفانه پانترک های داخلی تعصب مذهبی رو به وطن پرستی ترجیح میدن و بر اساس نژاد به دفاع از جمهوری آذربایجان یا استان جدید اسرائیل میپردازن ، ادعای شیئه بودن با تجمعات همجنس بازی در کشوری که لانه جاسوسی اسرائیل شده ، و یسری پانترک هم در داخل ازشون حمایت میکنن
ناشناس
| Russian Federation |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
فقط یه جهان سومی هست که نژادش رو به وطنش ترجیح میده و مایه عقب ماندگی کشورمون همین تعصبات غیر عقلانی هست
ناشناس
| Japan |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
بلاخره باید تاوان حمایتتان از اشغالگران را بدید
ناشناس
| Korea (Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
آزربایجان باید انتقام سختتری از حامیان اشغالگری و تروریسم بگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
مسخره است. یکی از استانهای کوچک ایران از مملکت مادری باج میگیره. تا کی باید نسبت به اتفاقات اطرافمان منفعل عمل کنیم. آذربایجان شیعه هم شده حیاط خلوت ترکیه. باید قدرتمان را به رخ همه همسایگان بکشانیم تا دیگر شاخ و شانه نکشند.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
مثبت و منفی ها نشون میده که بعضی از هموطنان ترک ما خودشون رو جزو کشور آذربایجان میدونن حتی الان که آذربایجان داره ایرانی ها رو اذیت می کنه و قطعا راننده ترک هم جزوشون هست
ناشناس
| France |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
کدام حمایت .ما که مرز نشین هستیم حمایت ایران از ارمنستان را میبرنیم نه آذربایجان
ایرج قلیزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
میتونین بگین کدام حمایت اقای عقل کل؟ افکارشماها خیلی قدیمی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
اتفاقات بدتر برای ترمنی ها ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
ناشناس ۲۳:۱۱!من در این قسمت نمیخوام در مورد نظر محسن ۱۴:۲۸ نظر بدم،ولی آیا فکر کردی هر کس این پاسختو در این قسمت، ببینه فکر میکنه تو الزاما مرزنشینی؟کدوم حمایت ایران از ارمنستان؟بر اساس کدوم سند و مدرک معتبر؟نکته بعد اینکه آیا در سال های زیادی تعدادی کمی از مردم جمهوری آذربایجان از خاک ایران به نخجوان رفتند و یا از نخجوان به بخش های دیگه جمهوری آذربایجان رفتند؟
ظاهرا یکی از دلایل هم حمایتهای برخی کشورها از جدایی طلبان ارمنی و نادیده گرفتن حاکمیت آذربایجان هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
منظورت از واژه " جدایی طلبان ارمنی"دقیقا چه کسانیه و چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
متاسفانه ما انقدر خودمان را درگیر مبارزه فرسایشی پر هزینه

با امریکا و اسراییل کردیم!!؟

که الان هم از شرق توسط طالبان و پاکستان

و هم از شمال غربی توسط آذربایجان جدایی طلب

و از جنوب غربی توسط گروههای الاحوازیه خطرناک عرب جدایی طلب، نوکر عربستان تهدید جدی می شویم !؟
و متاسفانه جوانان هم مرز و کم مطالعه و احساساتی مناطق

جذب شعارهای خطرناک و مسموم این کشورها هستند و خطر بسیار نزدیک و جدی است
ایران باید قاطعانه برخورد کند و دم علی اف را بچیند
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
از ارباب پوتینت اجازه بگیر
بعد بیا حرف بزن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
متاسفانه زیاد حرف میزنی. هر کشوری خودش مشخص میکنه که مالیات عبور ازش چقدر هست. حالا چه پنج کیلومتر. چه صد متر. هم از کشورش رد میشین. هم میخواین زور بگین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
علی ۱۳:۰۱!من در این قسمت نمیخوام در مورد نظرهومن ۱۴:۴۱ در این قسمت نظر بدم، و نمیدونم بخشی از اون مسیر در داخل جمهوری آذربایجانه یا نه ،ولی به نظرت ایران باید چقدر بابت رفت و آمد عده ای از مردم جمهوری آذربایجان از داخل خاک ایران به نخجوان و بالعکس پول بگیره و پول میگرفت؟تو که اونطور بی ربط و غیر منطقی در این قسمت نوشتی "هم میخواین زور بگین"،اصلا منافع ایران چقدر برات مهمه؟
سلام بر تابناک عزیز
جمهوری آذربایجان اگر خیلی از همکاری با ایران ناراحته حق آبه دریای خزر رو پس بده!
اینها فکر کردند بذل و بخششی شده خیلی طلبکارن!
بهتره که حدشون رو بهشون نشون بدن.
از طرف ملت ایران بگید احتمال پس گرفتن حق آبه مشترک 100% هست. آنچه که زمان آقای روحانی بخشیده شد. توسط مردم می تونه وتو شه. چون ملت شریف ایران هست که حق آب و گل داره نه رئیس جمهور سابق!
اگر همکاری موثر نکرد و اگر نشد امتیازات جدید بده حق آب خزر را برگردانید. لازم بشه مردم با هماهنگی مسئولین البته مطالبه خواهند کرد. (به صورت هماهنگ) برای رسیدن به اهداف مثبته کشور.
با تشکر موفق باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
دوست عزیز نمیگویند حق ابه؟ میگویند رژیم حقوقی دریای خزر درثانی 100درصد نیست وسهم ایران12درصد هست وبعدش روحانی نبخشید این را افراطیون اصولگرایان برای حق وتوی روسیه فعلا چشم پوشی کردند لطفاازموضوعی خبرنداری اظهار فضل نکن
ناشناس
| Japan |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
اول خلیج عرب حقت بگیر
بعد بیا بلبل زبانی کن
ناشناس
| France |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
کجای دریای خزر را ایران به آذربایجان بخشیده .حق کشورهای همسایه دریای خزر به اندازه ساحل آن کشورها با دریای خزر بود و سهم ایران هم شد یازده درصد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
شما آزادی که مطالبه کنی اما اگر قراره این وسط چیزی مطالبه بشه حق و حقوق اولیه انسانی چهل و پنج میلیون تورکه
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
چی واسه خودت داستان میگی؟ حق آبه برای رودخانه و
حوضه آبریز هست نه مرز دریایی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
حق آبه؟ کدوم کشوری بیرون از مرزهاش مرز آبی داره ایان دومیش باشه. اون تقسیم اب مال زمانی بود که یه کشور سوسیالیستی اونجا حضور داشت و براش خاک ارزش نداشت.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
ناشناس ۲۳:۱۴ حق ایران از دریای کاسپپین طبق قرارداد رسمی ۵۰ درصد بوده که نالایقان بخشیدند. نادان برو یکم مطالعه کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
25 درصد کشور اولا ترک هستن
من خودم یک آذری هستم اگر دولت ایران کوتاه بیاید زیاده خواهی های پان ترکیست ها تمامی نخواهد داشت بنظرم دولت ایران باید از ارمنستان بیشتر حمایت کند
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
شما خودتان یک ارمنی هستید مرد باش و دروغ نگو
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
هیچ تورکی نمیگه من خودم آذری هستم. خخخخخخ
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
خودتو آذری جا نزن دروغگو،در ضمن علت اینکار گمرگ آذربایجان برمیگرده به رفتار و عملکرد ایران در مناقشه اخیر قره باغ،چطور شد قره باغ شیعه به اندازه فلسطینیا برای ما مهم نشد؟.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
منم اذری ام و موافقم یه بار بریم و برای همیشه خاکمون رو از این مغول زاده های بی هویت پس بگیریم
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
شیعه گوش به فرمان بزرگترشه! افهم ؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
درود بر شما دوست عزیز. من اصالتا آذری(اردبیلی) هستم و با فرمایشات شما کاملا موافقم. فقط یاداوری کنم که اسم اونجا آران هستش و نه آذربایجان. تنها یک آذربایجان داریم و اونم جنوب ارس
ناشناس
| Korea (Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
من خودم یک دری زبانم
ولی دری نباید از ارمنی حمایت کنه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
مگه کاری هم مونده که نکرده باشین از حمایت نظامی و اقتصادی تا ارسال گردهای تروریست مسلح اگه کم گذاشتین خودتم هم برو کنار عرمنی غاصب با تورکها بجنگ یارو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
خاک توسرت
پسر میهن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
قره باغ خاک یهوده نه اسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
ارمنستان در طول تاریخ یکی از ممالک وفادار ایران زمین بوده . ارمنستان ارزشش بیشتر از جمهوری آذربایجان و قره باغ شیعه اسرائیلی هست .سعودی ها هنوز با اسرائیل رابطه علنی ندارند اما سفیر جمهوری جعلی آذربایجان در تهران بصورت علنی مصاحبه کرد و گفت ما نزدیکترین رابطه نظامی رو با اسرائیل داریم
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
تو آذری نیستی تو یک ارمنی هستی ،ارمنی حرف مفت نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
از نسل کشی ارامنه توسط تورک های معلومه که کی ظالم هست !!! تاریخ این نسل کشی که دست کمی از جنایات مغول نداره رو هرگز از یاد نخواهد برد
احمد شاه مسعود در سال 1371 حدود 12 هزار از مردم افشار را د رمحله افشار مابل کشت بخاطر انتقام از نادرشاه افشار که افغانها رو از ایران بیرون انداخته بود بعد یکسری نادان رفتن سنگ احمد مسعود را به سینه می زنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
من که نمیدونم این نظرت در این قسمت چقدر صحت داره ولی این نظرت چه ربطی به این خبر داشت؟تو اگر واقعا منافع ایران برات مهمه چرا سعی کردی اونطور بی ربط در این قسمت نظر بدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
خجالت بکش و این جفنگهای دروغ تهوع آور را نگو

و از طالبان خونخوار وحشی تروریست حمایت نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
حداقل سایبری عمل می کنید، زیر پست درست پیغام بگذارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
اولا که خالی نبند احمدشاه مسعود اینقدر عاقل و فهمیده بود که بخاطر یک واقعه چند صد سال پیش جبهه علیه طالبان را ضعیف نکنه ثانیا توی نادان در نمی دانی که طالبان در حق مردم بیگناه جنایت میکنه ثالثا اگر حرفت درست باشه اینقدر متوهمی که نمی دانی احمدشاه مسعود سالهاست کشته شده و همان موقع او بود که طالبان را با تمامی جنایتهایی که کردند از جمله کشتن دپیلماتهای ایرانی در هم شکست رابعا از طالبان امار نگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
ببین خوب میزنی ولی جای اشتباه میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
خالی بستن کجا بود برو ببین چند صد نفر شیعه در حادثه ی افشار سلاخی شدند و بهشون تجاوز شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
ناشناس 18:03 سال 1371 هنوز طالبانی نبود تازه شوروی رفته بود و احمد شاه شده بود وزیر دفاع ، بقیه حرفات هم در همون حده برو مطالعه کن . آفرین به ناشناس 15:11
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
حادثه افشار# تو اینترنت سرچ کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
این اتهام بی اساس واحمقانه چه ربطی به موضوع این خبر داره؟
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
اتفاقا" تو هم نادانی وهم بیسواد وهم بی ادب واصلا" متن رو نخوندی وسالهاست کشته شدیه شما را نوشته سال 71 یعنی 30سال پیش !!!؟
یه عده اینجا کیف می کنن همزبانانشون در کشور مجاور مشکل آفرین شدن برای راننده ها ....دیدم که می گم ..خیلی از این راننده ها ترک خود ایرانن ...برای این بندگان خدا دلتون نسوخت برای قره باغ دلتون سوخت ...اونم دل سوزی نبود.. دنبال کل کل با غیر ترک زبونا بودن ..... ...وقتی همه می گفتن مرز از دست رفته مسیولان می گفتن فقط یه جاده ساده است ...آیا فقط یه جاده ساده بود؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
راننده ترکی که برای قاتل برادراش آذوقه ببره سزوار دلسوزی نیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
اینجا اسمش دخالت نبود . نیروی نظامی ایران باید مستقیما وارد می شد واین منتطقه رو به عنوان یک منطقه حائل نگه می داشت و بعدا
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
صرفا بحث همزبانی نیست، مساله خبررسانی غلط و میس اینفورمیشن هست عزیز دل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
قبل از زمان جنگ ایران و عراق هم ی عده سنگ صدام به سینه میزدن و هنگام جنگ دیدن صدام نامرد چه بلایی بر سر مردم بی گناه و زن وبچه های مظلوم و مرز نشین کردستان کرمانشاه و خوزستان اورد پس خواهشا سنگ بیگانه به سینه نزنین حالا چه آذربایجان باشه چه ترکیه و اردوغان الاغ تا این علی اف گوش دو متری
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
برای ما هیزم فروش دشمن دشمن محسوب میشه. چه خودی باشه چه غریبه. مشکل شما اینه همه چیز رو نژادپرستانه نگاه میکند. خاکشه. دلش نمیخواد مفت ازش رد بشی
شما وقتی از خاک یک کشور عبور می کنید باید از اون کشور اجازه بگیرید حالا چه 100 کیلومتر چه 5 کیلومتر. اگه بر فرض رژیم صهیونیستی با ایران همسایه بود و 10 متر از جاده ورودیش داخل خاک ایران بود مگه ما اجازه میدادیم کسی چیزی ببره براشون؟ هنوز هم که هنوزه از گورستان های قره باغ گورهای دسته جمعی شیعیان پیدا میشه هزاران کودک و زن و مرد شیعه در قره باغ قتل عام شدند.
پاسخ ها
هومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
حرفهای بی پایه و اساس نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
درسته برادر. متاسفانه خیلی ها چشم دیدن قدرت آذربایجان را ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
آقا هومن کجای حرفهای ایشون بی پایه هست.؟ مادر را جلوی دختربچه اش زنده زنده پوست کردن؟ این خاک آسون بدست نیومده که به همین آسونی در اختیار بیگانگان گذاشته بشه. خان کندی در خاک آذبایجان هست و ایران برای ارسال هر محموله به این شهر باید از آذربایجان اجازه بگیرد
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
خبر فوق خیلی یکجانبه نگر و ناشی گرانه تهیه شده. هر کشوری حق حاکمیت خود را بر جاده های خود دارد و اینکه در دوران اشغال چگونه بوده است، ملاک عمل نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
تو که اونطور در این قسمت نوشتی "شیعه"،نظرت در مورد رابطه جمهوری آذربایجان با اسرائیل چیه؟نظرت در مورد نقش ترکیه در جنگ در سوریه در سال های اخیر چیه؟نظرت در مورد موضع ترکیه در جنگ در یمن در سال های اخیر چیه؟نکته بعد اینکه من نمیدونم این خبر چقدر صحت داره ولی اگر صحت داشته باشه رابطه اجازه گرفتن با اونقدر و اونطور عوارض گرفتن دقیقا چیه؟و تو اصلا منافع ایران چقدر برات مهمه؟و ناشناس ۱۵:۲۵!تو اصلا منافع ایران برات چقدر مهمه؟منظورت از "قدرت آذربایجان"دقیقا چیه؟بر چه اساسی اونطور در این قسمت پاسخ بی ربط و غیر منطقی دادی؟تو نظرت در مورد پانترکیسم چیه؟طرز جواب دادنت به این سوال شاید بتونه تا حدی نیت و هدف واقعیت از نوشتن اون پاسخ بی ربط و غیر منطقیتو در این قسمت مشخص کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
اگه گور دسته جمعی هم باشه گورهای ارامنه قتل عام شدست. حرف مفت نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
اون براددری که میگه چشم دیدن قدرت آذربایجان رو ندارن.. اخه چه ربطی داره.. اول که آذربایجان جزی از از آذربایجان شمااست نه شما جزی از اون .. پس با اعتماد نفس احساس مالکیت داشته باش.. دوم قدرت اذربایجان برا خودش محترم این دلیل نمیشه که قدرت خودمون رو هم زیر سوال ببرید..
ناشناس
| Russian Federation |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
جمهوری آذربایجان اسرائیلی عددی نیست ، مشکل ما پانترک های داخلی مثل شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
حالا شما از امریکا خونخواه شیعیان شدی ؟! انوقت چطوری فهمیدی که این گورها مربوط به شیعیان است ؟!حتما منابعت از جمهوری اذربایجان است ؟! انوقت چرا در جریان جنگ جهانی دولت ایران بعد از شیعه کشی به انها پناه داد ؟! یک خرده درباره حرفهایی که میشنوید فکر کنید از اتاقهای شستسو بیرون بیایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
منظور از قدرت اذربایجان همون حجم بالای خودفروشی و خیانت الهام علیف و دارودستشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
اگ جای آذربایجانی ها جند تا تاجیک بودن الان سلطنت طلب ها جیغ بنفش می کشیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
ظلم ظلم است حالا می خواهد توسط یک یهودی و یا کافر باشد و یا توسط شیعه و یا ترک باشد و یا ارمنی
عوارض جاده 5 کیلومتری 3 میلیون تا 14 میلیون تومان ظلم است که از طرف کشور آذربایجان انجام می شود و
کاملا سیاسی و غرض ورزانه است
ناشناس
| France |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
اگر اون رانندکان تورک باشد جه بدتر که به حقوق و اراضی کشور همزبان خود تجاوز میکند
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
این کشور از سال ۱۳۸۵ باید به ایران برمی گشت حالا عرضه نداشتن برگردونن چیزی رو عوض نمی کنه
علاج کار احداث چند کیلومتر جاده انحرافی و دور زدن اون منطقه است . والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
ما بریم برای ارمنی جاده بسازیم؟ مشکل خودشونه خودشون بسازن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
مشکل در این هست که ارامنه نمیتونن جاده بزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
درود بر شما نقشه همینو نشون میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
علاج کار بازگرداندن آذربایجان و ارمنستان به مام وطن ایران است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
دقیقا موافقم
ناشناس
| Malaysia |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
خب اگر اونوقت آنها باز چند کیلومتر دیگر پیشروی کردند چه؟ نباید مسئله را ریشه ای حل کرد؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
یاشاسین آزربایجان قدرتمندوبافرهنگ چشم بدخواهان کور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
حسین جان اول سواد رو درست و حسابی یاد بگیر بعد اینجا پانترک بازی در بیار
عدالت علوی از طرف حکومت در رفتار با آذربایجان کاملا مفقوده
ارمنی‌ها سی سال یک چهارم آذربایجان را اشغال کرده بود و یک میلیون آواره
بعد ایران تنها کشوری بود که از ارمنستان حمایت می کرد
حالا هم بصورت غیرقانونی به ارمنیهای قره باغ تجهیزات می‌فرسته
ما قسم عباس را باور کنیم یا دم خروس را
اقتدار در خاور میانه"""::::::
علاج کار اینه که ایران از حمل سلاح به منطقه قره باغ و ایجاد تنش در منطقه خودداری کنه. وگرنه ترکیه بعنوان حامی و برادر آذربایجان دم ایران را از بیخ میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
ترکیه که بماند ، پدر ترکیه هم نمیتونه خم به ابروی ایران بیاره ، ترکیه که یه نوکر بیچاره آمریکا که بیشتر نیست ، آمریکاش هیچ غلطی نتونست بکنه بعد یسری پانترک داخلی فکر کردن خبریه
کلمه «نسبت» در خط آخر نسب تایپ شده است .جهت اصلاح گفتم نشر یا عدم نشر فرقی نمی کند.
یاشاسین آذربایجان
پس اون اقتدار در منطقه کشک بود؟
دروغه ما درجهان عزت داریم!
اخبار انحرافی ندهید به چه علت بازداشت شده اند؟
چرا ایران از هرکی حمایت می کنه شکست میخوره؟
متاسفانه کامیونهای ایرانی بدون اجازه ایران وارد بخشهای آزاد نشده قره باغ میشوند. آذربایجان دو بار سفیر ایران را احضار و اعتراض خود را اعلام کرد. این مشکل هم از اونجا بوجود آمده است ولی تابناک خبر احضار سفیر ایران در باکو و اعتراض این کشور را منتشر نکرد، حالا این مسئله را منتشر میکند.
آذربایجان دو بار با انتشار اسناد موثق نسبت به حضور کامیونهای ایران در مناطق آزاد نشده قره باغ اعتراض کرد بود. یک بار هم سفیر ایران را احضار کرد
انفعال انفعال انفعال
متاسفانه عامل اصلی این مشکل خود ایران بود که با زیر پا گذاشتن تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان کامیونهایش به مناطق تحت کنترل ارامنه در قره باغ رفتند.
کامیونهای ایرانی در حال حاضر هم به مناطق تحت کنترل ارامنه در قره باغ رفت و آمد می کنند.
شمال رودخانه ارس بر اساس منابع معتبر اذربایجان نیست بلکه منطقه اران است. بنابراین جمهوری اران باید گفته بشه
جمهوری آران هم برای پدرش شاخ شده.افسوس از گلستان و ترکمانچای
چرا ما مقابل نکنیم جلوی تردد کامیون های ترکیه رو بگیریم‌نخجوان رو محاصره کنیم و کلا ورود خروج از مزرهای آذربایجان با دشواری روبرو کنیم مخصوصا از مرز ترکیه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
شما استعداد این را دارید که مسئول
مملکت بشوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
علی هم کاملا استعدادش رو داره که یه جدایی طلب خائن بشه
حضور بدون اجازه کامیونهای ایران در قره باغ تنها دلیل این مشکل است. تابناک کاش تحیلگر تان به این این مسئله هم اشاره میکرد.
شبکه جاسوس موساد + ترکیه + با بازوی عملیاتی آذربایجان و با اسم رمز پانترکیسم ...
وزارت امورخارجه و سفیر ایران در آذربایجان هم که سر در برف.
رانندگان معمولا ادم های گردن کلفتی هستن نمیشود آنها رو مورد آزار و اذیت قرار داد همه چیز رو باور نکنید اینها رو ارمنی از خودش درآورده میخواد با آذربایجان دشمنی کند آبروی راننده ایرانی رو میبره
بیا و خوبی کن برای این آذری ها. اینها که کمکها و حمایت‌های ایران جلو چشمشان نمیاد. رفتن دامن اسراییل . تف به این دستی که نمک نداره. اینها گوشمالی لازم دارند فقط همین.
آذربایجان و ترکیه همیشه دشمن ایران هستند
حضور کامیونهای ایرانی در قره باغ بدون اجازه آذربایجان نقض حاکمیت آذربایجان است.
ایران هم از کامیون های عبوری آذربایجان به نخجوان عوارض بگیره
برای رد شدن از پل دریاچه اورمیه دو بار مبالغ بسیار بالا از خود ایرانی ها عوارض می گیرند آنوقت انتظار دارند کشور آذربایجان از کامیون های یک کشور خارجی که به یک کشور خارجی دیگر که اتفاقا دشمن و غاصب سرزمین های آن کشور هم است عوارض نگیرد!؟ چرا دوست دارید همه چیز را به اسرائیل ربط دهید!؟ ضمنا یادتان نرود که در جنگ قره باغ ایران به طور تلویحی از ارمنستان اشغالگر در مقابل آذربایجان مسلمان شیعه که برادران دینی، قومی و زبانی میلیونها ایرانی هستند حمایت می کرد!
کشور های آذربایجان و امارات متحده و عربستان سقوطی بدلیل نفوذ رژیم صهیونیستی برای ایران مشکلات متعددی ایجاد خواهند کرد و دست خودشان هم نیست مجبورند
در ماههای اخیر بارها فیلم هایی از تردد غیر قانونی کامیونهای ایرانی در بخشهایی از قره باغ تحت کنترل روسیه منتشر شد وقتی راننده های ایرانی به جدایی طلبان ارمنی قره باغ سوخت می برند آذربایجان چرا باید اجازه تردد بهشون بده؟ جالبه نخست وزیر ارمنستان چند روز پیش در پارلمان این کشور کار آذربایجان رو قانونی اعلام کرد.
پاسخ ها
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
ظاهرا در ایران عده ای از افراد از خود ارمنی ها ارمنی تر هستند
آزار و اذیت یعنی چی؟
ایران عبور از کدوم کشور خارجی عوارض عبور نمی گیره بگید تا اذربایجان هم نگیره ، هنوز هم متاسفانه بعضی ناهلان باور نکردند که اذربایجان خاکهاشو ازاد کرده
علاج کار پیشروی ۵ کیلومتری نیروهای ایران در امتداد‌جادس، تا یکبار برای همیشه تو دهن پان ترکهای وطنی و اونور وطنی زد
آذربایجان خیلی وقته شده عروسک دست صهیونیستها کشوری که با ایران ادعای برادری و دوستی می کنه اما کشور شده مقر صهیونیستها وقتشه ایران افسار سیاستمدارای پر رویباکویی رو بکشه تا یادشون بیاد که عددی نیستن
بهتره ایران همکاری با ارمنستان رو رها کنه و با کشور مسلمان و شیعه و همنژاد و‌همزبان آذربایجان متحد بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
تو که اونطور در این قسمت نوشتی "مسلمان"و "شیعه"نظرت در مورد رابطه جمهوری آذربایجان با اسرائیل چیه؟نظرت در مورد رابطه حکومت جمهوری آذربایجان با گروه های مذهبی شیعه در جمهوری آذربایجان در ۲۰،۳۰سال اخیر چیه؟هم نژاد؟دقیقا کدوم نژاد؟با چه کسانی؟همزبان؟همزبان همه مردم ایرانه؟یا زبونشون جزو زبان رسمی ایرانه(که زبان فارسی در ایران جایگاه فراقومیتی داره)؟و اصلا آیا صرفا نگاه زبانی و یا نژادی و یا صرفا بر اساس تشابهات دینی و مذهبی باید در موضع گیری ایران در اون مورد نقش داشته باشه؟
پس ای اقتدار چی شد؟همین مونده کشور بوتان بیاد مستعمره مون کنه خداییش.اقتدار کجاییییییی
تازه یادتان افتاده از به طور علنی فحشهای رکیک ناموسی به رانندگان میکنند اگر هم حرفی بزنی فوری خودشان مواد مخدر درکامیون میگذارند وخودشان میگیرند وبعد راننده بیچاره بدبخت میشود
هواپیماهای جمهوری اذربایجان برای پرواز بین باکو و نخجوان وارد ایران شده و از اسمان تبریز به سمت نخجوان ادامه مسیر میدهندو بلعکس.چنان عوارضی برایشان در نظر بگیرید تا بفهمند که ایران هم برگ برنده دارد مگر اینکه بخواهیم همیشه بهمون زور بگن.
پاسخ ها
وارتانییان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
رضا پهلوی در دیدار با مصطفا کمال یه منطقه از ایران را به ترکیه بخشید تا ترکیه با آذربایجان و نخجوان مرز داشته باشه الان میشه فهمید چه غلطی کرده و چه کلاهی سرش رفته ، احمق بیسواد هم به ضرر ارمنی ها کار کرده هم ضرر فارس ها، نمی دونسته اون منطقه چقدر مهم و استراتژیستیه .
ناشناس
| France |
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
اگر هواپیمای یک کشوری از آسمان کشوری عبور کند حتما عوارض میدهد و آذربایجان هم مثتسنی نیست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
حالت خوبه؟ ایران که از کامیونهاو هواپیماهای آذربایجان سالهاست عوارض میگیره
پژمان
| Ireland |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
هواپیمای نخجوان بالاسر تبریز چیکار داره ... توهم زدیا
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
فکر کردی تا حالا مجانی می رفتن؟ از اول هم عوارض میدادن حالا هم کامیون هایی که از خاک آذربایجان تردد می کنن باید عوارض بدن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
میره از گرجستان وارد ترکیه میشه برمیگرده نخجوان. ضمن اینکه کریدور رو که بزنه ایران تا دلش میخواد مالیات ببنده. کیه که از ایران بخواد رد بشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
این شد حرف حساب. به مثل معروف چیزی که عوض داره گله نداره.
خوبه ایران رابطه اش رو با آذربایجان حفظ کنه ... اما متاسفانه نفرت پراکنی علیه ایران در آذربایجان زیاد هست و خیلی ها راحت نمی شه با اینها کنار اومد... کلا هویتشون بر پایه قومیت گرایی ساخته شده ... به نظرم بهتره خیلی دنبال جلب توجه اینها نباشیم ازشون آبی گرم نمی شه... همون بهتره که ارمنستان رو دریابیم... این نقشه چرا دوتکه است؟ طرف غربی رو شاید باید ایران پس بگیره تا حد خودشون رو بدونند
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
اتفاقا بر خلاف نظر شما بالاترین نفرت پراکنی در ایران بر علیه آذربایجان و ترکیه وجود دارد. نمونه اش تیتر همین خبر و کامنت های پان فارس هایی مثل شما است که باعث دشمنی بین تورک و فارس در کشور می شود. این هویت شما است که بر پایه قومیت گرایی فارسی ساخته شده و توان دیدن غیر فارس ها را ندارید!1
همه رو برق میگیره ما چراغ میشی.
اینگونه صحبتها همه تبلیغات ارامنه برای ایجاددشمنی بین ماوکشورهمکیشمان جمهوری آذربایجان است که اکنون دولتمان
به ماهیت تجاوزگری ارامنه کاملاًآگاه است دیگراینقدرهم شعورمارادست کم نگیرندکه ازکاه کوبسازندوبینمان‌تفرقه بیاندازند ویادشان باشدهرچقدرتلاش کنندمشت برسندان کوبیدن
است ماهم فریب نمیخوریم ودوست راازدشمن دوست نماوموذی
تشخیص میدهیم وبایدگفت کورخواندید این دام جای دیگرنه
خوب ما هم کریدوری که برای نخجوان چه زمینی و چه هوایی در اختیارشون گذاشتیم عوارض ببندیم بهش.
شما بدون اجازه آذربایجان کلی ماشین به شهر خان کندی در قره باغ فرستاده اید آنها هم قبلآ به شما هشدار داده بودند که این کارها را نکنید ولی شما فکر می کردید دنیا هم مثل داخل ایران هست که هر کاری بخواهید می توانید انجام دهید.
چرا هیچ کس نمیگه ایران چرا برای دولت مسلمان کش و کودک کش و غاصب سرزمین مسلمین سوخت میفرسته؟ یه مسلمون اینجا نیس؟
اول بگید که این 5 کیلومتر در چه ناحیه ای است تا پیشنهاد بدم که یک سرمایه گذار خصوصی بیاد یک جاده 5 کیلومتری انحرافی بکشد و به اندازه 2 و 3 برابری سرمایه گذاری خودش عوارض بگیرد و تحویل دولت ارمنستان بدهد و موضوع رو سیاسی نکنید و ارتباطات همسایگی را خراب نکنید
ایرانی ها یه خصلت بدی دارند اینه که همیشه یکطرف به قاضی میرند. اون ور قضیه رو هرگز نمی بینند یا نمیخوان ببینند و یا خیلی زود باور هستند.
کامیون داران ایرانی تخلف کردند و بدون اجازه آذربایجان داخل قره باغ می شوند که این خلاف قوانین بین المللی هست.
متاسفانه برخی افراد وقتی پای قومیت و یا مذهب پیش می یاد اصلا ظلم را فراموش می کنند در حالی که خدا ما را به عدل و مبارزه با ظلم دعوت و ورود به بهشت را در آن قرار داده است نه در قومیت گرایی و تعصبات مذهبی
و در تک تک دستورات خدا حتی نماز و روزه هم دو واژه عدالت و عدم ظلم چه به خود و چه به دیگران نهفته است
خدا رو‌شکر‌ظریف رفت وگرنه الان با لبخند میگفت چند تا چک بهشون زدن و آزادشون کردن (-:
سال ۱۳۸۵ سال پایان مدت موقت جدایی آذربایجان و ارمنستان از ایران بود ایران باید به استناد پیمانی که با شوروی داشت خواهان بازگشت این مناطق به ایران باشد
اسرائیلی ها دارند توطئه می کنند حواستان باشد ضمنا به رژیم علی اف تذکر جدی لازم است
تابناک عزیز موضوع را مشخص نکردید که علت این مشکلات چیست؟ و از همه مهمتر بار کامیون های ایرانی برای ارمنستان چیست؟ که جمهوری آذربایجان را حساس کرده است و بلاخره چطور کشوری مثل پاکستان که مرزی با جمهوری آذربایجان ندارد. در خاک آنها مانور برگزار می کند ولی ما جایگاهی در آنجا نداریم در حالی هم ما و هم آنها مسلمان شیعه هستند.
اگر ایران مشکلی نداره چرا بدون اجازه آذربایجان میخواهد به قره باغ که مال آذربایجان است بار ببرد.مگر کسی میتواند بدون اجازه یک کشور به آنجا جنس ببرد .ایران خود را چی حساب میکند ؟
این دو تا راننده که دستگیر شدن در واقع به ارمنستان بار نبرده بودن بلکه بدون اجازه آذربایجان به خانکندی بار برده بودن ، در ضمن شما اجازه میدید مثلا عراق جاده بین بصره وبغداد را از داخل خاک ایران ببره ؟ عملا داخل خاک آذربایجان می شود طلبکار هم هستید ؟!
اذربایجان رسما هم پیمان اسراییل است از هم پیمان صهیونیستها چه انتظاری دارید
بله. باز هم از ترک که پشت اسلام و شیعه قایم شده حمایت کنید تا دوباره دودش به چشم ایران بره
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
ایران تنها فارس نیست که از تورک حمایت بکند یا نکند ایران سرای تورک با فارس است. ایران باید از تورک و فارس حمایت بکند. تفکر ایران برابر با فارس تمام شده است از خواب بیدار شوید.0
بايستي يه تو دهني به اين قد دراز بي قواره نواخت تا غلط زيادي نكنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
مال این حرفها نیستی دو اذربایجان + ترکیه حالا بیا ببینم چه غلطی می کنی
بیایید حساب آذربایجان را با علی اف جدا کنید تا بتوان با منطق مسایل را حل کرد.
دِ بجنب!
کشورک باکو...
الکی یه شهرک رو جنهوری یاکشور خطاب نکنیم....
متاسفانه منافع ملی در اولویت آقایان نیست و سیاست انفعالی مقابل جمهوری جعلی آذربایجان دارند
کشورهایی که زمانی جزء ایران بودن و با قرارداد چندساله از ایران جدا شدن باتوجه به اتمام اون قرارداد ها بایستی ایران اونها رو به سرزمین خودش الحاق کنه و جزء خاک ایرانند
وقتی دوکشور در حال جنگ است کشورهای همسایه باید مرز زمینی هوایی خودرا با کشورهای در حال جنگ ببند... ایران به ارمنستان سوخت و سلاح میفرستد و سوخته تانکهای ارمنی راهم تامین میکند .... توقع دارید اذربایجان به راننده های ایرانی مدال دهد؟
خاک خود اذربایجان هست و میتواند حتی بالای هزار دلار عوارض بگیرد ... ایران هم میتواند در خاک خودش هر قانونی را اعمال کند
یاشاسین آذربایجان
بهترین راه حل ،دادن عوارض هست ،در ضمن ۳۰سال ارمنیها استفاده کرده اند باید غرامت بدند
اولا خاک خودشه و طبق عهدنامه های بین المللی حق دارد از کامیونت های خارجی حق ترانزیت بگیرد
دوماً جناب تو خودت ناآگاه از اخبار افغانستانی ، احمد شاه مسعود سنی تاجیک شما در دوران تسلطش آنقدر که از ترکان و هزاره های شیعه کشت از سنی های طالبان نکشت برو کمی از مطالعه کن
یه چیزی را تابناک جا انداخته/ حدودا 3 ماه پیش جمهوری آذربایجان برای تردد کامیون های ایرانی حامل سوخت به خانکندی هشدار داده بود و کامیونهای ایرانی با جعل پلاک و نصب پلاک ارمنستان به خانکندی مرکز قره باغ برای اهالی ارمنی ساکن جمهوری آذربایجان وسایل و آذوقه میبردند که بعدا دستشون رو شد. فیلمهاش تو رسانه های اجتماعی هست/ بحث اون کریدور5 کیلومتری نیست بحث این است که کامیونهای ایرانی 10ها کیلومتر برای کمک به ارامنه وارد خاک آذربایجان میشدند اونهم با جعل پلاک
این چه مزخرفات و مهملاتی هست که به هم بافتید؟
حالا خوبه همه کامیونها پلاک تبریز و اذربایجان ایران هستند . کسانی که با صهیونیستها رفاقت کنند خواه ناخواه خوی انها را می گیرند
وظیفه شرعی و عرفی ما دفاع از آذربایجان مسلمان شیعه مظلوم در مقابل داشناک های ارمنی می باشد
چراوزارت امورخارجه به انفعال کشیده شده است چراجلوی این رانمیگیرید چراتذکرنمیدید این به پشتوانه اردوغان کله خرگردوخاک راه انداخته یاجلوی ترک تازی این مردک الاغ رابگیرید یاملت راه میافتندجواب علی اف یاعلی الف رامیگیرند
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
افسوس به تابناک که کامنت سراسر فحش و ناسزایت را منتشر می کند!؟ اینقدر عصبانی نباش یک ذره منطقی فکر کنی همه چیز حل می شود.0
ارمنستان جاده دیگه ای داره که در حال تعمیرات هستن، به زودی جایگذین میشه
باید اصلا راه این ها راببندند تا زمانی که ادم بشن
یک جاده جدید در ارمنستان بسازید که آن منطقه را دور بزند.
بجای نق نق کردن تا دیر نشده و صرر ها بیشتر و احیانا رویارویی نشود سریعا با همکاری ارمنی ها یک مسیر جدید شناسایی واحداث شود تا خیال همه را راحت کنید
خدایا چی به سر ایران داره میاد اذربایجان استان ایران بوده الان داره باایران دشمنی میکنه بااسرائیل متحد شد۶ خدایا بداد ایران برس امان از بی تدبیری وکم کاری وباج دادن مسئوالن ایرانی
جنگ خیلی بده وسازش وباج دادن خیبی زشته وادم رو خار میکن۶ وهمه به ادم زور میگن تاکی سکوت کنیم همه شاخ وشونه بکشن شده کوه رو بترشن وتونل بزنن ولی باج ندن جانم فدای ایران
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
خدایا چی به سر ایران داره میاد که فارس های قوم گرا دشمن آذربایجان و دوست ارمنستان شده اند!؟
جمهوری آذربایجان خاک خودش رو از اشغال ارمنستان آزاد کرده و ۲۱ کیلومتر از جاده گروس قاپان که در طول ۳۰ سال اشغال از سوی ارمنستان استفاده می شد امروز تحت کنترل صاحبان اصلی آن است. آذربایجان یکسال فرصت داده تا ارمنستان جاده ی جایگزین از خاک خود احداث کند ولی ارمنستان هیچ اقدامی نکرده. پس مشکل ارمنستانه و هر هزینه ی اضافه که متوجه ترانزیت خارجی میشه باید پرداخت کنه و سریعا جاده ی جایگزین رو احداث کنه.
بابا ایران پر از اقشار متفاوت مذاهب متفاوت است اگه هر کدوم اراده کنن باکو رو قورت میدن اصلا آذربایجان چه داره این رژیم سکوت کرده .به خدا داره سوء استفاده میکنه آذربایجان از سکوت ایران اگه بهشون ضرب شست نزنیم برایه ایران گران تمام میشه
الهام علی اف دماغ کلنگی یه هرزه نوکر ترکیه و اسراییل کثیفه
باید وزارت خارجه این مشکلات را حل بکند،مردم که نمیتونن،بدبخت راننده گناهی ندارد،باید بزرگان مشکل را حل بکنن
علی اف دماغ کلنگی خخخ
من خودگ آذری هستم و دوسال در باکو زندگی کردم . آذربایجان شوروی هیچ وجه تشابهی با ما ندارند .اونا کلا روس هستن و رفتارشون روسیه و از ایرانیها خوششون نمیاد چه آذری و چه غیر آذری. هر ساله کلی پول از برادران تبریزی و اردبیلی و غیره رو مبخورن و با تهدید همشونو از باکو فراری میدن . حتی پول من ودوستم رو هم در سال ۱۳۷۴ خوردن . هر کس باور نداره یه کامیون ببره باکو و اگر تونست بفروشه و پولشو بگیره. تا نبینی باور نمیکنی
ادربایجان خب کاری میکنه من به عنوام یه فارس حمایت میکنم یاشاسن اذربایجان
آقا چیزی که عوض داره گله نداره کریدور نخجوان بادکوبه رو ببندید یا عوارض سنگین از ماشین های کشور آران بگیرید تا بفهمن دنیا دست کیه
یک بار که هواپیماهای مسافری یا ترابری باکو که از آسمان ایران به نخجوان میرن را در هوا ساقط کنید یا در فرودگاه تبریز بنشونید و توقیفش ون کنید حساب کار دست این گوش مخملی ها میاد
سیاست انفعالی ایران نتیجه انزوای بین المللی هست کل نیروی نطامی آذربایجان به اندازه نیروی های ارتش مستقر ور شمال عرب ایران نیست از قدیم گفتم تب که سربالا میره قورباغه ابوعطا میخونه
جمهوری باکو بد جور دم در آورده، ایران باید دمشو بچینه،
جمهوری آذربایجان مالک خاک خود است که با تلاش خود و همایت همزبانان تورک آزاد کرده است.
حق آذربایجان هست
برادر وقتی کشور ما دربرابر جنایات ارمنی ها ازجمله قتل عام مردم خوجالی که یکی ازصدها جنایت ارمنی هاست سکوت اختیار کرد وحتی نماینده شازند بابی شرمی تمام درصحن مجلس داده‌اند که باید آشکارا از ارمنستان حمایت میکردیم.این کار آذربایجان که فقط درصدداعمال حاکمیت خود برخکخودش است نباید اینقدر ناراحت باشیم.حالااین راننده ای که با حمل می‌کند براارمنستان ترک باشدیاغیرترک
یعنی ایران همه این مدت از سرزمینهای اشغال شده و غصب شده توسط ارمنستان برای ترازیت استفاده می کرده بدونه اجازه دولت جمهوری آذربایجان؟!
هرجا شل زدی سفت میخوری نقشه ترکیه واسرائیل واسه شمال ایران بیشتر از این حرف ها است
چه آزار و اذیتی؟ الکی رگ غیرتتون باد نکنه ،کامیون های ایران از خاک آذربایجان عبور میکنن و سوخت‌ واسه ارمنستان (دشمن آذربایجان) میبرن ،هر کشوری به جای آذربایجان بود کامیونای ایرانو آتش میزد ولی آذربایجان بخاطر دوستی با ایران همچین کاری نمیکنه خب طبیعیه باید عوارض بگیرن و حقشونه
باباجان دعوا نکنید.بهترین کار اینه که اون پنج کیلومتر جاده رو کمی بسمت غرب درداخل خاک ارمنستان احداث کنند.اینکه برای شرکتهای راه سازی کاری نداره.همین الان کاررا شروع کنند دوماهه تمومه.
قبلآاین منطقه مال ایران بوده آذر بایجان را باید پس گرفت.چه غلطهای زیادی انرا بر گردانید وضمیمه خاک ایران کنید تا دیگر جفتک نیندازن.
خیلی ها چشم دیدن قدرت آذربایجان رو ندارن و تو خوابند که ایران هم آذربایجان است به ارمنی ها بخاطر چی باید وسایل ببرید عوارض هیچ اصلا نباید به هیچ عنوان اجازه دهد ارمنستان مگه خط قرمز ایران نیست
شیعه ای که حق و از باطل تشخیص ندهد و تأسـفی نداشته باشد فلوسی نـمـی ارزد
حیف است بخدا که اذری های خودمون انها را از خودشون بدانند کجا تا کجا زمین تا اسمون تفاوت
یک سوال ساده؟ در رابطه با کشورهای خارجی، اولویت باید با کشورهای مسلمان باشد یا یک کشور مسیحی مزدور روسیه؟
حقشونه
ایران یا باید جاده انحرافی بزنه و دور بزنه این عوارضی رو یا باید بر روی خودرو ها و هواپیما های باکو که از خاک ایران به نخجوان میروند عوارض بزاره چرا باید یه کشوری که قبلا جز استان های ما بوده الان اینقدر شاخ بشه واسه ما اونهمه اقتدار و قدرت کجا رفت پس؟
حق با آذربایجان است هرکشوری حق گمرگ میگیره اگه رانندگان ایرانی چه ترک باشه چه هر جایی اگه نخواد این مشکلها پیش نیاید باید از اصلاندوز رفت وامد کنند
وقتی ایران در جنگ قره باغ از ارمنستان حمایت میکند نتیجه اش این میشود واقعا براتون متاسفم
این سه تا دلیلی که گفتید همش کشکه ، دلیل اصلیش حمایت ایران از ارمنستان در جنگ قره باغ هستش ، پارسال که به ارمنستان ادوات جنگی میفرستادید فکر اینجارو هم باید میکردید ، امن ترین مرز کشور شمال غرب هست که اونو هم با سیاست های نادرست و بخاطر دشمنی با تورکها خرابش کردید ، آیا شما میتونید به همین راحتی که در جاده های شمال غرب حرکت میکنید نصف شب در جاده های کردستان و یا بلوچستان حرکت کنید ؟ ولی حیف که بخاطر ندانم کاری و افکار پلید نژادپرستی قدرشو ندونستید و خرابش کرد .
متاسفانه حاکمیت در مساله قرباغ و نخجوان ضعیف عمل کرد. ما در هر شرایط با ارمنستان هم مرز هستیم. آذربایجان فقط یه راه مواصلاتی به نخجوان داره. نه اینکه بخاد راه ایران رو صد کنه
نخست اینکه اکنون ده روز میگذره شما تازه خبردار شدید..شگفتا!!!!
دوم قرار بود قره باغ خاک اسلام باشه شوربختانه میلینیم که شده پایگاه و خاک اسرائیل.
سوم اینکه ماهم برگ برنده داریم ..مسیر این نمک نشناسا رو به نخجوان ببندید تا دیگه از این چموش بازیا درنیارن.
بیشتر این راننده ها و همین دونفری که گرفتند آذری هستند ..دوستان پانترک توجه کنند...منافع قوم و قبیله نمیشناسه..
داخل ایران از شهروندان خود کشور در جاده ها و بزرگراه ها عوارض میگیرند!! چطور انتظار دارید کشورهای همسایه در قبال کامیون های خارجی این کار رو نکنن! ؟ بنظرتون عدم قبول اینکار نقض حاکمیت یک کشور نیست!؟
مرگ بر ارمنستان جنایتکار
ترانزیت در و حمل و نقل در تمام دنیا از اولویتهای کشورها و بیشترین درآمدها را برای کشورها دارد اما متاسفانه هیچکسی در ایران به حمل و نقل و ترانزیت اهمیت نمیدهد چون مسئولین یا بی کفایت هستند یا اهمیت موضوع را نمیدانند حالا اینجا مشکلات و گرفتاریهای رانندگان بدبخت به اوج خود رسیده که صداش درآمده است در صورتیکه در تمام کشورها بدترین توهینها به اتباع ایرانی و سنگین ترین رشوه و عوارض دریافت میشود ترکیه با همین ترانزیت کشورش را اداره میکند و خیلی خیلی از اتباع و رانندگان خود حمایت میکند چون موضوع برای کشورش خیلی اهمیت دارد اما در کشور ما انگار رانندگان هیچگونه صاحبی ندارد و در چندین سال گذشته ضعف دیپلماسی کاملا آشکار شده حالا یک عده از هموطنان هم بجای گفتن اصل مشکلات به جان هم افتادند که جای تاسف دارد در آذربایجان و عراق و ترکمنستان و ترکیه حتی افغانستان بدترین توهینها به رانندگان و اتباع ایران میشود که نه قابل تحمل است نه جای توجیه دارد حالا توهینها در اروپا بماند و همه نشان از ضعف ضعف ضعف دیپلماسی و اهمیت ندادن و پیگیری نکردن مسئولین ایران هست امیدوارم وقتی دم و شعار از اقتدار میزنید به اینگونه موضوعات حیاتی هم اهمیت بدهید مسئولان مسئولان ایرانی لطفا اهمیت بدهید و پیگیری کنید لطفا
واقعاً باید یه درس حسابی به این کشورها داد تا حدود حدود خودشون رو بدونن و بازیچه اسراییل و ترکیه نشن ،
بدون در زدن وارد خانه کسی شدن بی ادبی است
کجان مسووولینی که باید توضیح بدن؟ در ازای قبول کردن استقلال آدربایجان بعد از فروپاشی شوروی هیچ کاری نکردین حداقل فکر این روزا رو می کردین....................
بهترین کار آسفالت کردن همان جاده خاکی در ارمنستان است
آذربایجان کشور دوست ومسلمان هست وچه بخواهیم وچه بعضی ها نخواهن با نصف ملت ایران هم تبار وهم زبان هستن متاسفم برای کسانی که از ارمنستان حمایت کرده ومیکنن وجنایات متوحشان ارمنی رو از یاد می برن
فکر کنم همه این پررویی ها از سوی یک کشور کوچک ومحدود مثل آذربایجان برمیگرده به سیاست ضعیف دولت قبلی که همواره از سر ضعف و استیصال با دیگر کشورها برخورد میکرد لازمه در این برهه از زمان با یک برخورد منطقی و بادرنظر گرفتن جایگاه و قدرت و هژمونی ایران که بمراتب بالاتر ازدیگر کشورهای منطقه است یکبار و برای همیشه حاکمان این کشورهارو جای خود بنشانند تا خاک خودشون رو به محلی برای حضور تروریست ها و یا محلی برای به خطرانداختن منافع ملی جمهوری اسلامی نکنن.... در نهایت برخی بازیگران منطقه و از جمله ترکیه ورژیم صهزونیستی هم به یقین حساب کار دستشان خواهد آمد....
میبینم که پانفارس ها از شدت سوختنشون موندن چی بگن
دلیل این مشکل پیش امده در درجه اول تردد غیر قانونی تریلیهای ایرانی به منطقه باقی مانده تحت کنترل ارامنه در قره باغ هستش در حالی که به طور قانونی برای تردد باید از دولت اذربایجان اجازه گرفته بشه و علارقم اعتراض جمهوری اذربایجان این روند همچنان ادامه داشته و گویا عده ای در داخل ایران دنبال ایجاد تنش در منطقه هستند! ثانیا سالهاست برای تردد بین خاک اصلی اذربایجان و‌نخجوان ۳۰۰ دلار از تریلی ها دریافت میشه پس این مسئله اصولا طبیعی هستش اما باز دلیل اصلی همان موضوع اول است.
آذربابجان خوب کاری کرده جاده رو بسته مفتی که نمیشه از خاک یه کشورعبور کنی
باید نخجوان ضمیمه خاک ایران بشه تابفهمند؟!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
مرزهای بلاهت را جابجا کردید
راه کار پیدا کردن مسیری برای دور زدن این منطقه است ،تا دیر نشده و اتفاق خاصی نیافتاده ،من فکر کنم این مشکل را درست کردن برای دور زدن ایران و در اینده اذربایجان نفت گاز ارمنستان را تامین کند ،بقول معروف زن و شوهر دعوا کنند ابلهان باور کنند!!!
اون زمانیکه ماشین های جنگی رو برای ارامنه میفرستادیم باید منتظر چنین روزایی هم بودیم در ضمن ۱۳۰ دلار برا اونا پولی نیست اونا چه تقصیری دارن که پول ما بی ارزشه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
هر کشوری منجمله ایران اگر توان فروش سلاح را دارد باید به هر خریداری بفروشد
هر کشوری حق دارد روابط خود با دیگر کشور ها را تامین کند با کدام کشور روابط خوب یا بد داشته باشد مثل در جنگ قراباغ آذربایجان ایران طرف ارمنی را گرفت کمک کرد ۱۵۰۰تریلر تجهیزات نظامی برایش فرستاد ولی گرجستان سلیبی راه نداد که سلاح از خاک خود به ارمنی برود
حالا فرض کنید عربستان یک دوچرخه ایران را توقیف کرده بود الان تمام فضای مجازی پر شده بود از فحش به تمام عربهاو توهین های نژآدی. و فریاد وامصیبتا تمام کشور را گرفته بود.
خب اینکه چیز عجیبی نیست جمهوری آذربایجان داره عوارض میگیره همون جور که ایران از بندر چابهار درآمد کسب می‌کنه.
قرار داد با شوروی تمام شد باید ادعای مالکیت بر سرزمینهای به باد رفته را میکردیم تا حساب دستشون بیاد
بدم پماد سوختگی درجه یک اعلا
یه عده اینجا شدن کارشناس تصور کن با افغانستان در حال جنگید و ترکیه از ایران میخواهد به افغانستلن کالا بفرستد این اجازه را میدین؟؟؟؟ جواب بده بعد قضاوت کن
بهتره منطقی باشیم، یه مثال ساده برای درک بهتر موضوع.
فکر کنید در زمان جنگ ایران و عراق ترکیه قصد داشته باشد از طریق خاک ایران به عراق کالا صادر کند. حال به نظر شما ایران چه عکس العملی در قبال ترکیه خواهد داشت.
الان هم ایران می خواهد به ارمنستان که دشمن آذربایجان است کالا صادر کند و در میان راه از کشور آذربایجان عبور می کند به نظر شما آذربایجان باید بی خیال شود؟
درک این موضوع خیلی ساده است و ربطی به پان فاس و پان ترک و پان ارمنی ندارد البته برای کسانی که می خواهند بفهمند.
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
شرایط هرزمانی متفاوت است. الان عملا جنگ متوقف شده.
با این تیترتون یاد اخبار جنایی افتادم !!!!!!!
قرار بود قره باغ خاک اسلام باشد ، اما شده خاک اسرائیل !
مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ، دیر بجنبید از همین ناحیه ضربه کاری خواهید خورد.
اسرائیل در جمهوری آذربایجان لانه کرده
حالا متوجه میشوم پوتین چه کار درستی برای کشورش انجام داد که کریمه را ضمیمه روسیه کرد
عجب سرزمین زیبایی اگر اتحاد اذربایجان حفظ میشد الان میتوانستیم به ان سرزمین زیبا سفر کنیم بدون بدون سیم خارداری
یه زمانی کمترین سخت گیری و تنش تو مرزها بین ایران و آذربایجان بود
اما ایران چکار کرد؟؟
آخر یکی نیست بگوید خب اون برادران ترک ایرانی که از آذربايجان این همه حمایت می کردند کجایند؟
اگه اونجوری باشه که چون سی سال قبل این منطقه مال آذربایجان ببخشید آرانیا بوده باید بهش برگرده.
دزد سرگردنه که میگن اینان.
دزد سرگردنه که میگن اینان. نیم وجب از مسیر (اون دایره قرمزه تو عکس) افتاده تو مرزشون باج گیری می کنن. خجالت هم نمیکشن. وای که به اینا رو بدی.
هیچ وقت نباید ترکیه مکار رو نادیده گرفت.
یه جماعت اقلیت خیلی مختصر پانترکیست بیوطن! شدن مدافع منافع اجانب ودشمنان ایران یکی نیست بگه شما که اینقدر عاشق ترکیه و اردغان هستید چرا جمع نمیکنید از ایران تشریفتان را ببرید! همه دنیا میدانند که ترکها (نه ترک زبانها واذریهای اصیل)مردمانی بیگانه وغیر ایرانیند، به گواه همه منابع موثق تاریخ! برید به مغولستان سرزمین اجدادیتان!
تابناک یه چیزی را جا انداخته/ حدودا 3 ماه پیش جمهوری آذربایجان برای تردد کامیون های ایرانی حامل سوخت و آذوقه به خانکندی هشدار داده بود و کامیونهای ایرانی با جعل پلاک و نصب پلاک ارمنستان به خانکندی مرکز قره باغ برای اهالی ارمنی ساکن جمهوری آذربایجان سوخت ،وسایل و آذوقه میبردند که بعدا دستشون رو شد. فیلمهاش تو رسانه های اجتماعی هست/ بحث اون کریدور5 کیلومتری نیست بحث این است که کامیونهای ایرانی 10ها کیلومتر برای کمک به ارامنه وارد خاک آذربایجان میشدند اونهم با جعل پلاک
هم وطن های فارس زبان که دغدغه قومیت فارسی خود و یکپارچگی ایران صرفا فارسی را دارند!
بعضی از کامیونها که بار قاچاق دارند برای فرار از ایست و بازرسی خودشان را به هر آب و آتشی میزنند و ریشه اصلی مشکلات همین هست در ضمن ارمنستان در طول تاریخ از زمان هخامنشیان تا امروز در حال جنگ با ایران بوده است و چون امروز به ایران نیاز دارد شده هوادار و پاچه خوار ایران
اان
اذربایجان باید به خاک اصلیش ملحق شود قراردادمان دیگه تموم شده و باید سریع اضاف بشن به ایران
اقتدار جمهوري به اصطلاح اسلامي را يك بار هم كه شده نشون بديد
اقتدار
اون جاده خاک اصلی آذربایجان نیست که الان فرض کنیم ایران و عراق تو جنگن و ترکیه میخواد از ایران به عراق بار بفرسته،اول واسه ایران بوده الان واسه ارمنستان،آذربایجان هم دنبال باج و کرم ریختن از طرف اسراییل هست،
اینکه‌آذربایجان‌کرم‌میریزه‌شکی‌نیست
این‌جاده‌کمتراز‌5کیلومتر‌هست‌که‌آذربایجان‌هیچ‌هزینه‌ای‌نکرده‌
جالب‌هیچ‌نامه‌نگاری‌هم‌نکرده‌که‌پول‌میگیرم‌و....
حال‌در‌کتاب‌درسی‌بچه‌های‌آذربایجان‌نوشته‌شده‌که‌تا‌قزوین‌و‌زنجان‌و‌تمامی‌مراکز‌ترک‌نشین‌ایران‌برای‌کشور‌آذربایجان‌هست البته‌به‌قیومیت‌ترکیه‌‌
اردوغان خودش را پادشاه عثمانی می‌دونه با کسی هم شوخی ندارم
اون موقع ایرانی ها پولشون را اونجا خرج میکنن به جای گرجستان و ازبکستان و ارمنستان و.....
مساجد‌شیعه‌ها‌را‌تخریب‌میکنن‌و...
ایران‌همیشه‌از‌آذربایجان‌حمایت‌کرده‌‌ولی‌آذربایجان‌خیانت‌کرده
در‌دریای‌خزر‌از‌نفت‌و‌گاز‌مشترک‌استفاده‌میکنه‌بدوناینکه‌حق‌ایران‌را‌بده‌طبق‌قرارداد‌که‌چندین‌سال‌پیش‌بسته‌شده‌
حتی‌مرز‌دریایی‌ایران‌را‌نقض‌کرده‌
آنهایی‌که‌میگن‌دولت‌قبلی‌چیکار‌کرده جالب‌بدونین‌دکترین‌دفاعی‌کشور‌باید‌پاسخگو‌باشد‌و‌به دولتها آنچنان ربطی ندارد
آذربایجان‌به‌پشتیوانه‌ترکیه‌هر‌غلطی‌دوست‌داره‌میکنه‌
یادمون‌نرفته‌تا‌همین‌چند‌سال‌پیش‌مرز‌آستارا‌بسته‌بود‌و‌از‌تحریم‌ها‌علیه‌ایران‌سواستفاده‌میکنه
واقعا جای تأسف داره.
واقعا جای تأسف داره. اون پان ترک ها بفهمند که این مالیات و عوارض برای هموطنان آذربایجانی هست و الا کسی از تهران بار نمی بره.
بعد ایران که از جمهوری آذربایجان حمایت کرد. حمل کالا به ارمنستان هم از روی منافع تجاری و اقتصادی هست. چرا بعضی ها نمی فهمند؟!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی