کدام نمادها از عرضه اولیه فسبزوار سود بردند؟

شرکت مجتمع پارس فولاد سبزوار به نسبت سهام ۸۵% متعلق به شرکت اپال کانی پارس و ۱۵% سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در بهار سال ۱۳۹۴ تاسیس گردید و با توجه به مالکیت اپال، این شرکت از عرضه اولیه فسبزوار سود خالص نصیبش می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ 18 September 2021

به گزارش بورس تابناک، شرکت پارس فولاد سبزوار (سهامی عام) در جلسه ۱۲ شهریور سال ۹۹ در بورس اوراق بهادار تهران و با نماد فسبزوار در بورس درج شد. شرکت پارس فولاد سبزوار به عنوان پانصد و هشتاد و نهمین شرکت پذیرفته شده در ﺑﺨﺶ فلزات اساسی، گروه و طبقه تولید آهن و فولاد پایه با کد صنعت «۲۷۱۰» و نماد فسبزوار (Fesabzevar) در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفت.

عرضه اولیه فسبزوار مورخه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ انجام شد و تعداد ۶۰۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از نماد فسبزوار به قیمت هر سهم ۳۱۲۵۰ ریال در بورس تهران کشف قیمت و معامله شد. در این عرضه اولیه بیش از ۲ میلیون ۹۵۶ هزارو ۸۴۲ کد معاملاتی شرکت کردند و حدود ۲۲۵ سهم به هر کد معاملاتی اختصاص یافت.

شرکت مجتمع پارس فولاد سبزوار به نسبت سهام ۸۵% متعلق به شرکت اپال کانی پارس و ۱۵% سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در بهار سال ۱۳۹۴ تاسیس گردید و با توجه به مالکیت اپال، این شرکت از عرضه اولیه فسبزوار سود خالص نصیبش می‌شود.  اپال نمادی که در آذرماه سال گذشته قرار بود عرضه اولیه آن انجام شود، اما بنا به دلایلی از جمله تعیین قیمت غیرواقعی هر سهم عرضه اولیه آن لغو شد تا اینکه سرانجام عرضه اولیه این نماد در ۶ اسفند ماه سال گذشته و در اوج رکود بازار انجام شد.

اپال از عرضه ۱۵ درصد از سهام خود از پارس فولاد سبزوار با سقف قیمت اعلام شده سود ناخالصی معادل ۱.۸۷۵ میلیارد تومان کسب خواهد کرد که بهای تمام شده این حجم از سهام عرضه شده برای شرکت اصلی حدود ۱۰۵ میلیارد تومان است.

به این ترتیب عرضه اولیه فسبزوار برای اپال ۱۷۷۰ میلیاردتومان سود خالص به همراه خواهد داشت که معادل حدود ۸۸ تومان سود به ازای هر سهم است.

همچنین به طور غیر مستقیم بر روی سهام بانک پارسیان ( وپارس) و زیر مجموعه های آن تاثیرگذار است.

کدام نمادها از عرضه اولیه فسبزوار سود بردند؟

 

منبع: نبض بورس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها