بازدید 4905

امکان پرداخت قسطی قبوض برق فراهم شد

معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: چنانچه اشتباهی در بخش محاسبه قبض مشترکان رخ داده باشد اصلاح می شود و حتی در صورت درخواست مردم، امکان پرداخت اقساطی قبوض نیز میسر خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۷۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲ 15 September 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، همایون حائری، معاون برق و انرژی وزارت نیرو با اشاره به دستور ویژه وزیر نیرو به شرکت های توزیع سراسر کشور درخصوص بررسی قبض برق مشترکانی که در محاسبه قیمت ابهام دارند، با بیان اینکه رقم های بالای قبض برق در کمتر از 3 درصد مشترکان بسیار پرمصرف دیده می شود، گفت: با بررسی قبض های صادر شده امسال در شرکت توانیر مشخص شده که حدود 82 درصد (25 میلیون مشترک) کمتر از الگوی تعیین شده (در مناطق معتدل 300کیلووات ساعت) مصرف برق داشته اند که جا دارد از همکاری آنها در مدیریت پیک تابستان امسال قدردانی شود.

وی افزود: برای این گروه از مشترکان فقط 7 درصد افزایش سالانه بر اساس مصوبه دولت اعمال شده که قبض برق عمده این مشترکان رقم بسیار پایینی است.

حایری با بیان اینکه حدود 15 درصد مشترکان، مابین الگوی تعیین شده تا دو برابر الگو مصرف داشته اند، گفت: برای این دسته از مشترکان علاوه بر افزایش سالانه 7 درصد تعرفه، مشمول 16 درصد افزایش به دلیل مصرف بالاتر از الگو شده اند و در مجموع 23درصد افزایش تعرفه در قبض آنها اعمال شده است.

وی ادامه داد: بیشترین رقم قبض ها برای دسته سوم مشترکان خانگی بسیار پر مصرف صادر شده که کمتر از 3 درصد مشترکان معادل 850هزار مشترک را شامل می شود که بیش از دوبرابر الگو مصرف داشته اند.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو تصریح کرد: بهای برق این دسته از مشترکان نیز بر اساس قانون بودجه به صورت غیر یارانه ای و بر اساس الگوی افزایش پلکانی تعیین می شود و بنابراین فقط برای میزان مازاد از دو برابر الگوی مصرف بر اساس نرخ غیر یارانه ای برق محاسبه می گردد.

حایری تأکید کرد: این گروه از مشترکان (کمتر از3 درصد مشترکان خانگی) با اعمال روش های مدیریت مصرف به سهولت می توانند مصرف برق خود را به سطح الگوی مصرف کاهش داده تا نه تنها شامل افزایش قیمت برق نشوند بلکه از کاهش قابل ملاحظه ای در صورتحساب برق خود بهره مند شوند.

وی افزود: چنانچه اشتباهی نیز در بخش محاسبه قبض مشترکان رخ داده باشد اصلاح می شود و حتی در صورت درخواست مردم، امکان پرداخت اقساطی قبوض نیز میسر خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
قیمتها را به انجا رسانده اند که حالا باید قبض ها راقسطی پرداخت کرد. اگر درسال یکبار بود قسطی معنا داشت ، اما وقتی هر ماه قبض می آید، قسطها تلنبار می شود و پدر مشتری سازمان برق را درمی آورد. بهترین کار این است که هر ده روز یکبار قبض صادر شود تا مثلا کسی شوکه نشود. باگذشت زمان می شود در فاصله های کمتر هم قبض صادر کرد. خوسندانه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، این مورد رابرای سازمان کم هزینه کرده است.
چقدر بدبخت شدیم...قبض قسطی!!! کجای دنیا هم چین چیزی داریم
الان خدا رو شکر کنیم که توی مملکتی با این همه منابع و معادن، برق رو دولا پهنا باهامون حساب میکنن بعد قبضشو برامون قسطی میکنن؟
قرار بود آب و برق مجاني بشه .چي شد پس . هيچكس هم جواب نميده
شما دروغ می گویید خجالت هم نمی کشید
والله دروغ می گویند. در شمال و به خصوص گرگان که تابستان گرمی داشتیم، بهای این دوره نسبت به دوره قبل حداقل 10برابر شده است. بنده دوره پیش کمتر از 5هزار تومان پول برق منزلم شد. الان نزدیک500هزار تومان. اکثر همسایگان و همکاران و آشنایان بیش از این مقدار هزینه نصیبشان شده است. ظاهراً با وضع خراب بورس و بازار، دولت وظیفه تامین بودجه را از اقتصاد و دارایی به وزارت نیرو محول کرده است.
خخخ
حسن آقا کجابی
چنان گران شده که خودشان پیشاپیش بدنبال قسطی کردن هستند
واقعا شورش را دراوردید در کجای دنیا به یکباره پول برق را ۴ برابر میکنند، با ان که از سال گذشنه کم نر مصرف کردم نزدیک یک و نیم ملیون برای من مسنمری بگیر پول برق امد، اقای رییسی دسننت درد نکند خوب مزدمان را داری میدهی، بعد ازامدنت همه چیز گوشت مرغ تخم مرغ، برنج و، به مراتب گران شد، خوب است بجاای سرزده این چا و انجا رفتن به داد ما برسی،اه مردم بد جوری دامن میگیرد، ا
تا به قیمت قبل برنگرده پرداخت نمیکنیم.
ای خدا خودت به داد این مردم برس. خودشونم میدونن چه قبضهایی صادر کردن که میگن قسطی بدین.
عجب این بود وعده های حاج آقا رئیسی من از سال گذشته خیلی کمتر برق مصرف کردم اما دوبرابر پول برق برام اومده این هم مثل مایحتاج عمومی که فقط شعار دادید وبدتر شد
چرا هیچ کس تو این مملکت نیست به این قبض برقها رسیدگی کنه هردوره مصرف کم میکنم پول قبضم از دوره قبل بیشتر میشه
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی