بازدید 25398
آخرین تحولات خاورمیانه

حمله با بیش از ده موشک به فلسطین اشغالی/ استقبال بین المللی از تشکیل دولت لبنان/ سفر مهم رافائل گروسی به ایران/ مخالفت روسیه با حضور در مراسم تحلیف دولت طالبان

حمله با بیش از ده موشک به فلسطین اشغالی، استقبال بین المللی از تشکیل دولت لبنان، سفر مهم رافائل گروسی به ایران، مخالفت روسیه با حضور در مراسم تحلیف دولت طالبان و راه‌اندازی دومین رآکتور نیروگاه اتمی امارات، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۷۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵ 11 September 2021

حمله با بیش از 10 موشک به فلسطین اشغالی/ استقبال بین المللی از تشکیل دولت لبنان/ سفر مهم رافائل گروسی به ایران/ مخالفت روسیه با حضور در مراسم تحلیف دولت طالبان

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: حمله با بیش از ده موشک به فلسطین اشغالی، استقبال بین المللی از تشکیل دولت لبنان، سفر مهم رافائل گروسی به ایران، مخالفت روسیه با حضور در مراسم تحلیف دولت طالبان و راه‌اندازی دومین رآکتور نیروگاه اتمی امارات، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله با بیش از ده موشک به فلسطین اشغالی

منابع خبری از حمله موشکی نیروهای مقاومت در غزه به سوی فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش تارنمای فلسطین الیوم، نیروهای مقاومت فلسطین در غزه با بیش از ده فروند موشک فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، صدای آژیر حمله موشکی در شهرک صهیونیستی اشکول واقع در منطقه غلاف غزه به صدا درآمده است. این حملات در حالی صورت می‌گیرد که ساعاتی پیش، نظامیان صهیونیست یک جوان فلسطینی را در قدس اشغالی به ضرب گلوله به شهادت رساندند و همچنین دو تن از شش اسیر فلسطینی فراری از زندان جلبوع را در نزدیکی شهر ناصره دستگیر کردند.

پیشتر خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین به رژیم صهیونیستی هشدار داده که هرگونه تعرض و آسیب رساندن به این شش اسیر فلسطینی با پاسخ سختی از سوی مقاومت فلسطین همراه خواهد بود.

حمله با بیش از 10 موشک به فلسطین اشغالی/ استقبال بین المللی از تشکیل دولت لبنان/ سفر مهم رافائل گروسی به ایران/ مخالفت روسیه با حضور در مراسم تحلیف دولت طالبان

پنج اسیر فلسطینی وابسته به جنبش جهاد اسلامی و یک اسیر دیگر وابسته به جنبش فتح که به حبس طولانی مدت محکوم بودند، ساعت یک بامداد روز دوشنبه (۱۵ شهریور) موفق شدند از زندان «جلبوع» در شمال فلسطین اشغالی که از مهمترین زندان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، فرار کنند.

استقبال بین المللی از تشکیل دولت لبنان

مقام‌ها و رهبران کشورهای منطقه و جهان در بیانیه‌های جداگانه، از تشکیل دولت جدید لبنان با ۲۲ وزیر استقبال کردند.

به گزارش القدس العربی، روز جمعه میشل عون، رئیس جمهوری لبنان رسما فرمان تشکیل دولت جدید لبنان به ریاست نجیب میقاتی را امضا کرد. دولت جدید لبنان متشکل از ۲۲ وزیر به همراه میقاتی و معاون وی است.

در همین راستا، آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای از اعلام تشکیل دولت جدید لبنان استقبال کرد.

در این بیانیه، گوترش از دولت جدید لبنان خواست تا برنامه اصلاحات مشخصی را اجرا کند و بر آمادگی سازمان ملل متحد برای همکاری با آن تاکید کرد.

همچنین گوترش بر تعهد سازمان ملل برای حمایت از لبنان در تقویت حاکمیت، ثبات و استقلال سیاسی خود مطابق توافقنامه طائف و اعلامیه بعبدا و اجرای قطعنامه‌های ۱۷۰۱ (۲۰۰۶) و ۱۵۵۹ شورای امنیت ( ۲۰۰۴) و سایر قطعنامه های مرتبط که برای ثبات لبنان و منطقه تاکید کرد.

همزمان دولت آمریکا از تشکیل دولت لبنان پس از سیزده ماه انتظار استقبال کرد و خواستار اقدامات فوری برای اصلاح اقتصاد این کشور شد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده از اعلام موافقت رهبران لبنان برای تشکیل دولت جدید به رهبری نجیب میقاتی، نخست وزیر منتخب استقبال می‌کند. ما خواستار تایید سریع دولت از سوی پارلمان هستیم تا کابینه جدید بتواند بر اقدامات مشخصی برای مقابله با وخامت اوضاع اقتصادی در لبنان تمرکز کند.

حمله با بیش از 10 موشک به فلسطین اشغالی/ استقبال بین المللی از تشکیل دولت لبنان/ سفر مهم رافائل گروسی به ایران/ مخالفت روسیه با حضور در مراسم تحلیف دولت طالبان

وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد، مسکو از این گام مهم به منظور تثبیت اوضاع سیاسی داخل لبنان و ایجاد شرایط لازم برای خروج این کشور از بحران اقتصادی و اجتماعی طولانی مدت استقبال می‌کند.

این وزارتخانه افزود: ما بر موضع قاطع روسیه در حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان و ضرورت حل همه مسائل توسط خود لبنانی ها بدون هیچ دخالت خارجی تاکید می‌کنیم.

دوحه نیز از اعلام تشکیل دولت جدید لبنان به ریاست نجیب میقاتی استقبال و برای دولت جدید در انجام وظایفش آرزوی موفقیت کرد.

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای که جمعه صادر شد حمایت کامل دولت قطر از دولت جدید را به منظور "تحقق آرمان‌های مردم برادر لبنان برای توسعه، پیشرفت و رفاه" اعلام کرد.

در این بیانیه، دوحه بر آمادگی دائمی قطر برای ایستادن در کنار مردم لبنان به نحوی که امنیت و ثبات در این کشور را افزایش دهد، تاکید کرد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم از تشکیل دولت در لبنان استقبال و آن را گامی ضروری برای "رهایی کشور از بحران عمیقی که در آن قرار دارد" توصیف کرد.

در بیانیه ریاست جمهوری فرانسه آمده است: این اقدامی ضروری برای خروج لبنان از بحران عمیقی است که در آن قرار دارد.

ماکرون همچنین به لزوم پایبندی سیاستمداران به تعهداتی به منظور اجرای اصلاحات لازم برای آینده لبنان تاکید کرد.

انگلیس نیز از تشکیل دولت جدید لبنان به ریاست میقاتی، استقبال و بر لزوم اصلاحات فوری در لبنان تاکید کرد.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس گفت که انگلیس از دولت جدید حمایت می‌کند اما باید اقدامات مشخصی را از آن دید.

وی افزود: تشکیل دولت جدید لبنان باید با اجرای اصلاحات فوری و نتیجه گیری شفاف تحقیقات درباره انفجار غم انگیز در بندر بیروت و برگزاری انتخابات در زمان مناسب سال آینده همراه باشد.

دولت مصر نیز از تشکیل دولت لبنان استقبال کرد و خواستار خروج لبنان از بحران مطابق با اختیارات قانون اساسی خود شد.

احمد حافظ ، سخنگوی وزارت خارجه مصر، گفت: مصر از این گام مهم در جهت حفظ منافع بیشتر لبنان به منظور دستیابی به خواسته‌های مردم برادر لبنان در پایان دادن به بحران طولانی مدت در این کشور و بازگرداندن امنیت و ثبات قدردانی می کند.

همچنین احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، از تشکیل دولت جدید لبنان پس از وضعیت بن بست سیاسی که بیش از سیزده ماه به طول انجامید، استقبال کرد.

وی خاطرنشان کرد، اتحادیه عرب همچنان از لبنان برای خروج از شرایط دشوار کنونی به وضعیتی با ثبات تر که در آن لبنان تعادل خود را به دست آورد، حمایت و پشتیبانی می‌کند.

وزارت امور خارجه اردن نیز ضمن استقبال از تشکیل دولت جدید لبنان بر حمایت امان از این گام مهم در مواجهه با چالش‌ها و مشارکت در تحقق خواسته های مردم لبنان و دستیابی به امنیت، ثبات و رفاه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کویت نیز در تماس با وزیر امور خارجه لبنان انتصاب وی به عنوان وزیر امور خارجه را تبریک گفت و برای وی در تصدی این سمت و روابط مستحکم دوجانبه میان دو کشور آرزوی موفقیت کرد.

سفر مهم رافائل گروسی به ایران

منابع خبری شامگاه جمعه از احتمال سفر «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران قبل از نشست شورای حکام خبر داده‌اند.

«لاورنس نورمن»، خبرنگار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است: «من صحبت‌های تازه‌ای از برخی منابع درباره احتمال سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران قبل از نشست شورای حکام آژانس شنیده‌ام.»

وی همچنین به نقل از منبعی در پاریس مدعی شده که آمریکا و سه کشور اروپایی، هنوز هیچ تصمیمی برای صدور قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران نگرفته‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، وضعیت همکاری ایران با این نهاد را در نشست بعدی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بین روزهای ۱۳ تا ۱۷ سپتامبر (۲۲ تا ۲۶ شهریور) برگزار خواهد شد، به اعضای این شورا ارائه خواهد کرد.

حمله با بیش از 10 موشک به فلسطین اشغالی/ استقبال بین المللی از تشکیل دولت لبنان/ سفر مهم رافائل گروسی به ایران/ مخالفت روسیه با حضور در مراسم تحلیف دولت طالبان

پیش‌تر شبکه آمریکایی «بلومبرگ» به نقل از چند مقام گزارش داد که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دنبال ملاقات با «محمد اسلامی» رئیس جدید سازمان انرژی اتمی ایران پیش از کنفرانس وین است. طبق این گزارش، این دو مقام گفتند «او می‌خواهد تمایل تهران برای بازگرداندن دسترسی گسترده به ناظران آژانس-که در اعتراض به تحریم‌های آمریکا متوقف شده است -و همکاری ایران با بازرسان بین‌المللی را بسنجد.»

به ادعای مقاماتی که با بلومبرگ در وین صحبت کردند، دیپلمات‌های اتحادیه اروپا، منتظر نتیجه رایزنی‌های بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران قبل از تصمیم‌گیری در این خصوص هستند که به تدوین پیش‌نویس قطعنامه‌ای که ایران را به دلیل عدم همکاری محکوم می‌کند، بپردازند یا خیر.

به ادعای بلومبرگ، در حالی که چنین سندی در نهایت می‌تواند منجر به ارجاع مجدد ایران به سازمان ملل شود، این مقام‌ها گفتند بعید است تهران با اقدامات اضافی شورای امنیت روبرو شود زیرا چین و روسیه، قطعا تلاش برای اعمال تحریم‌های جدید را مسدود خواهند کرد.

ایران و آژانس اتمی اسفندماه سال گذشته به توافقی برای ارائه دسترسی‌های داوطلبانه از سوی ایران به دو مکان مشخص و تسهیل فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس دست یافتند. این توافق، یک بار قبل از منقضی شدن به مدت یک ماه و تا تاریخ سوم تیرماه تمدید شد؛ اما ایران بعد از آن تاریخ، توافق مذکور را تمدید نکرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید پروتکل الحاقی به این نهاد بین‌المللی اجازه دسترسی گسترده‌تر به اطلاعات و اماکن موجود در ایران را می‌دهد. سال گذشته مجلس شورای اسلامی ایران قانونی را به تصویب رساند که دولت را ملزم می‌کند در صورت عدم رفع تحریم‌ها علیه ایران، بازرسی‌های آژانس اتمی در ایران را معلق کند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته، ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده و تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد.علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ یکجانبه از این توافق خارج شد.

مخالفت روسیه با حضور در مراسم تحلیف دولت طالبان

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه روز جمعه از شرکت نکردن مسکو در مراسم تحلیف دولت طالبان در افغانستان خبر داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین در پاسخ به سوالی درباره تصمیم روسیه در قبال دعوت طالبان برای شرکت در مراسم آغاز به کار دولت جدید افغانستان گفت: «روسیه به هیچ شکلی در مراسم تحلیف دولت طالبان شرکت نمی‌کند.»

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی در مورد تهدیدات احتمالی از سوی افغانستان و قدرت گرفتن طالبان در این کشور نیز توضیح داد: «ما هیچ چیزی به دست نیاورده‌ایم و همچنان خطراتی مانند قاچاق مواد مخدر و نفوذ تروریست‌ها [به روسیه] وجود دارد.»

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روسیه به مبارزه با تروریسم در افغانستان ادامه می‌دهد، تاکید کرد: «روسیه مداوم در حال نبرد بین‌المللی با تروریسم است.»

پسکوف در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اظهارات «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، مبنی بر احتمال وارد شدن این کشور به جنگ با روسیه، واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با ابراز تأسف از این صحبت‌های رئیس‌جمهور اوکراین، گفت: «ما نمی‌خواهیم خود را درگیر چنین انتظارات وحشتناک [زلنسکی] کنیم.»

سخنگوی کاخ کرملین روز گذشته نیز با ابراز نگرانی از احتمال نفوذ تروریست‌ها و قاچاق مواد مخدر از افغانستان به روسیه، گفته بود مسکو فعلا برنامه‌ای برای صحبت با مقام‌های طالبان ندارد.

راه‌اندازی دومین رآکتور نیروگاه اتمی امارات

مقام‌های اماراتی اعلام کردند که دومین رآکتور از چهار رآکتور نیروگاه اتمی این کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش رویترز، دفتر اطلاع رسانی دولت ابوظبی، روز جمعه با اعلام این خبر افزود: راه‌اندازی دومین رآکتور نیروگاه هسته‌ای براکه به معنای انجام گرفتن نیمی از مأموریت این نیروگاه است که ۲۵ درصد از نیاز انرژی برق کشور را تأمین خواهد کرد.

نخستین رآکتور این نیروگاه، فرآیند تجاری خود را در آوریل گذشته آغاز کرد و مجوز راه اندازی دومین واحد در ماه مارس سال جاری میلادی صادر شد.

حمله با بیش از 10 موشک به فلسطین اشغالی/ استقبال بین المللی از تشکیل دولت لبنان/ سفر مهم رافائل گروسی به ایران/ مخالفت روسیه با حضور در مراسم تحلیف دولت طالبان

این نیروگاه در صورت کامل شدن ـ که توسط شرکت انرژی برق کره جنوبی در دست ساخت است ـ چهار راکتور با ظرفیت کلی پنج هزار و ۶۰۰ مگاوات را در برخواهد گرفت که تقریبا معادل ۲۵ درصد پیک تقاضای برق در امارات را تامین خواهد کرد.

سازمان انرژی اتمی امارات متحده عربی، روز سه شنبه، سوم فروردین ۱۴۰۰ از تکمیل سوختگیری نیروگاه اتمی «براکه» این کشور و آمادگی برای آزمایش نیروگاه برای آغاز به کار نهایی آن خبر داد.

عملیات ساخت نیروگاه‌ هسته‌ای براکه از سال ۲۰۱۲ در کنسرسیومی به مدیریت شرکت «کپکو» کره جنوبی آغاز شده بود. امارات برای ساخت این چهار رآکتور هسته‌ای و خدمات پس از راه‌اندازی آنها در مجموع ۴۰ میلیارد دلار هزینه خواهد کرد.

برخی کشورهای منطقه و حتی شماری از انجمن‌های تخصصی نسبت به وضعیت ایمنی و امنیت این نیروگاه سوال‌های جدی دارند و حتی کشوری همچون قطر این نگرانی‌ها را به آژانس انرژی اتمی منعکس کرده است.

کارشناسان با بیان اینکه امارات باید در خصوص وضعیت امنیت و ایمنی این نیروگاه به کشورهای منطقه پاسخگو باشد، گفت: کشورهایی که می‌خواهند از انرژی پیشرفته هسته‌ای بهره‌برداری کنند، باید بتوانند استانداردهای پیشرفته ایمنی و امنیت آن را نیز رعایت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
بازهم ایول به قاطعیت حکومت روسیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
مرگ بر روسیه
برق بوشهر چیشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
پس از ۲۲ سال که روسها ۲۰ میلیارد دلار گرفتند

یک نیروگاهی که ۹۰ درصدش قبل از ۵۷ ساخته شده

بور را راه اندازی موفت کردند

و ظاهرا که فعلا کارکرد مناسبی نداشته و ندارد
ناشناس
| Luxembourg |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
به دلیل اشکال شدید ایمنی کشورهای منطقه اجازه فعالیت این نیروگاه را نمی دهند یعنی نوابغی که دهها میلیارد دلار سرمایه کشور را خرج این نیورگاه درپیت روسی کردند چه پاسخی دارند؟
یک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
ناشناس 11:11
مثل اینکه گفتن دروغ مالیات نداره
از کجا میدونی بوشهر 90 درصدش کامل بوده - همون اوایل ساختش بود که انقلاب شد و زیمنس کارشو متوقف کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
لطفا اطلاعات غلط نده خطاب به 3 نظر
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
نیروگاه بوشهر که یک نیروگاه 1000 مگاواتیست حدود 5 میلیارد دلار تمام شد. وقرارداد واحدهای دوم و سوم نیز با مبلغ 10 میلیارد دلار بسته شده است.
یاد بگیرید از امارات چندبرابر بوشهر ظرفیت دارد با هزینه ای کمتر، البته بدون شعار .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
چون دولتی ندارند که جلوی صنعت را بگیرند و بتن بریزند و بر خلاف سند 20 ساله کشورشان عمل کنند!!!!
چه راحت امارات بدون هیچ هیاهو و با کمترین هزینه راکتور هاش را راه انداخت و دنبال غنی سازی هم نبود. بعد سر نیروگاه بوشهر هنوز با روسها مشکل داریم. تازه اونم با تکنولوژی عهد دقیانوس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
امارات کشوری کاملا وابسته
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
شما متخصص کدوم رشته هستی؟
تکنولوژی شناسی لوژی رو میشناسی؟
با چه دانشی اظهار نظر میکنید؟
مشکل از ماست نعل وارونه میزنیم می خواهیم چرخ را دوباره اختراع کنیم
ایا به مسله تعامل با دنیا وقتی که راه اندازی و هزینه نیروگاه اتمی امارات در مقایسه با ایران را میبینیم فکر نمیکنیم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
شما که اهل فکر هستی؟ باید بدانی که به خیلی موضوعات دیگه هم باید فکر کرد؟ وضعیت این دو کشور از هزار جهت متفاوت است...
تابناک اخیرا نظرات خوانندگان را مثل قبل انتشار نمیدهد و این باعث دلسردی است. شاید هم کارمندان تابناک مرخصی رفتند و دست تنها هستند ، به هر روی امیدواریم تابناک چون گذشته ، کامنتهای قابل چاپ را نشان دهد . با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
از روس‌ها بد بگو سریعا منتشر می کند
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
دلیلش اینه که آقای رضایی الان جزء دولته
ایشون تشریف می آورند که خلاف قانون خودشان بخواهند بازرسی بیشتر داشته باشند؟
تمام شد آن دولت قبلی
این دولت باید سریعا سرمایه گذاری در صنعت برق که بخشی از آن مربوط به هسته ای است را اجرا کند
دولت قبل که از عمد سرمایه گذاری را بایکوت کرد و اجازه نداد عملی شود
ما هم می توانستیم اول بدون حرف و حدیث نیروگاه بسازیم و موقتاً سوخت آنرا وارد می کردیم و بعد از ساخت به بهانه کاهش هزینه و ... سراغ ساخت سوخت آن می رفتیم
دقیقاً چیزی که در شهرداری ها مرسوم است در ساخت نیروگاه هم اتفاق افتاد یعنی اول خیابان را آسفالت می کنیم و بعد لوله آب و گاز و برق می کشیم
همین نیروگاه امارات را باید انصارلله تهدید کنه اگر از یمن خارج نشوند بزند

خودش برگ برنده خوبی است در دست انصارلله

جنگه دیگه اونا تو محاصره اقتصادی نظامی غذایی و کم نمیزارن ایناهم باید تو تهدیدات کم نزارند
چرا حسین شریعت مداری و ذوالنوری نمی روند لبنان و غزه و یمن و سوریه بجنگند؟؟؟؟؟
خدا را شکر که ماهیت کثیف و تروریستی طالبان رو شد و کشورهایی که روز اول آماده ارتباط با طالبان بودند الان نظرشان عوض شد و به زودی کاملا طرد میشه از دنیا و دوباره ناتو و آمریکا با ورود به افغانستان بساط این طالبان را جمع میکنند.
مشکل منطقه خاورمیانه ،وجودجعلی ومنحوس رژیم پست صهیونیسم است ،چراغافلید!امریکا خودش گرفتارصهیونیسم یهوداست ،این موشهای کثیف اززمانی که توسط مادرناخلفشان انگلیس ازاروپاه اخراج شدند تضمین امنیت سیاسی اقتصادی ونظامی گرفتند ،وراه امنیت وروی خوش منطقه یاخروج یانابودی اسراییل است ،هرروز نقشه ای شوم برای منطفه ودولتها وخصوصا ملتهای مظلوم مکشندکه هدیه ای بجز قتل وعارت واوارگی ندارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار