بازدید 4191

شمار کشته شدگان طوفان ایدا در آمریکا به ۴۱ تن رسید

بارش شدید باران در ایالت‌های شمال شرق آمریکا و جاری شدن سیل در این ایالات دستکم ۴۱ کشته برجای گذاشت.
کد خبر: ۱۰۷۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵ 03 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از بی بی سی، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده در واکنش به جاری شدن سیل و وزش طوفان‌های سهمگین در ایالات شمال شرقی این کشور که دست کم ۴۱ کشته برجای گذاشته است، «سرمایه گذاری تاریخی» را برای مقابله با این بحران اقلیمی ضروری خواند.

به گفته رئیس جمهور ایالات متحده این کشور با ویرانی گسترده ناشی از تغییرات شدید آب و هوایی مواجه است و با این موضوع به مثابه یک بحث مربوط به مرگ و زندگی بهره می‌گیرد.

این در حالی است که شهر نیویورک و نیوجرسی شاهد بارش بی سابقه باران بوده است و برخی از ساکنان این شهرها در زیرزمین‌ها و یا خودروهای فرو رفته در سیل خود گرفتار شده‌اند.

تعداد کشته شدگان در هر یک از چهار ایالت نیوجرسی، نیویورک، پنسیلوانیا و کنتیکت به شرح ذیل است: به گفته فرماندار نیوجرسی دستکم ۲۳ تن در این ایالت جان خود را از دست داده‌اند که اکثر این افراد در هنگام بالا آمدن سطح آب در خودروهای خود گیر افتاده بودند.

در شهر نیویورک نیز دستکم ۱۴ تن از جمله یک پسربچه دو ساله کشته شدند که یازده تن از آنها در زیرزمین‌های سیل گرفته خانه خود غرق شدند..

شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا نیز با سه کشته و ایالت کنتیکت نیز با یک کشته در مرتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

گفته می‌شود که اثر تغییرات آب و هوایی بر فراوانی و تکرر طوفان‌ها هنوز نامعلوم است اما روشن است که افزایش دمای سطح آب با گرم کردن هوای بالای آن، انرژی بیشتری را برای تولید تندبادها، طوفان‌های موسمی و گردبادها ایجاد خواهد کرد و در نتیجه احتمال بیشتری وجود دارد که میزان بارشها نیز به همان اندازه افزایش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل