بازدید 19055

واکنش وزیر کار به حقوق اندک کارگران و بازنشستگان

وزیر کار با بیان اینکه از میزان دستمزد کارگران و حقوق بازنشستگان باخبر است، تاکید کرد برای آنکه دخل و خرج کارگران و بازنشستگان با هم بخواند و سفره آنها رنگین تر شود باید کاهش و کنترل نرخ تورم اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹ 29 August 2021

به کزارش تابناک، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحث معیشت و حقوق کارگران و بازنشستگان اعلام کرده که از میزان دستمزد کارگران و بازنشستگان با خبر است.

او گفته اطلاع دارد که کارگران درآمد کمی دارند و میزان حقوق بازنشستگان هم نسبت به قبل افزایش داشته ولی باید کاهش و کنترل تورم صورت گیرد تا دخل و خرج این اقشار با هم بخواند و سفره‌های آنها رنگین‌تر می‌شود.

آنطور که وزیر کار گفته سیاست‌های کلان کشور باید به نحوی اصلاح شود که تورم نداشته باشیم چون تا زمانی که این چرخه معیوب اصلاح نشود، نرخ تورم بالا می‌رود و اقشار مختلف تقاضای افزایش درآمد و حقوق دارند.

خواستار تثبیت قیمت ها و کنترل تورم هستیم

هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره موضع وزیر کار در خصوص دستمزد کارگران گفت: جامعه کارگری بارها اعلام کرده که دنبال افزایش دستمزد نبوده و نیست بلکه خواستار تثبیت قیمتها و کنترل تورم است و تا زمانی که دستمزد افزایش یابد ولی هیچ خروجی نداشته باشد، کارگران ضرر کرده اند.

وی می افزاید: خانوارهای کارگری در حال حاضر در دو حوزه مشکل دارند؛ یکی بحث امنیت شغلی و یکی معیشت و اگر بتوانیم معیشت خانوارهای کارگری را تامین کنیم، هم یارانه‌ها را هدفمند کرده‌ایم و هم برای میزان درآمد کارگران که بتوانند با آن زندگی خود را بچرخاند، ارزش قائل شده ایم.

واکنش وزیر کار به حقوق اندک کارگران و بازنشستگان

افزایش حقوق بدون مهار تورم دردی دوا نمی کند!

این مقام مسئول کارگری می گوید: اگر مدام به جامعه پول تزریق کنیم ولی تورم را مهار نکنیم در جامعه انتظار ایجاد کرده ایم و افزایش رقم دستمزد بدون کاهش و مهار تورم هم دردی از کارگر دوا نمی کند لذا اگر بخواهیم در حوزه معیشت به کارگران در این شرایط کمک کنیم ناچاریم به جای سیستم کوپنی قدیم، کالای ارزان قیمت به کارگران اختصاص بدهیم.

اختصاص کالاهای تنظیم بازاری به کارگران

به گفته دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، وزیر کار برای تقویت معیشت کارگران می تواند دو کار را در دستور کار قرار بدهد؛ یا اینکه سیستم بن کارگری را مجددا احیا کند یا اینکه کالاهای وارداتی بازرگانی مثل برنج و روغن را با قیمت تنظیم بازار در اختیار آنها بگذارد.

ابوی احیای سیستم کوپن الکترونیکی، افزایش یارانه های کارگران و اختصاص کالای ارزان قیمت را در تقویت معیشت خانوارهای کارگری موثر خواند و ابراز امیدواری کرد: وزیر کار با تجربه‌ای که در کمیته حضرت امام (ره) دارد معیشت حداقلی کارگران را تقویت کند.

حجت عبدالملکی به فاصله چند روز پس از کسب رأی اعتماد مجلس، سکان اداره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به دست گرفت و در اولین نشست خود با اعضای شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارتخانه، از بهبود وضعیت معیشت کارگران و بازنشستگان و برنامه ریزی برای تقویت آن خبر داد.

وی همچنین توسعه مشاغل خانگی با روشهای نوین، ایجاد سامانه اشتغال ایرانیان با همکاری معاونت اشتغال، راه اندازی نهضت آموزش های مهارتی برای توسعه اشتغال و ترویج فرهنگ تعاون و آموزش تعاونی ها را به عنوان موضوعات دارای اولویت در این مجموعه بزرگ نام برد.

عبدالملکی بر تکمیل زیرسامانه های جامع روابط کار تاکید و تکمیل آن را موجب بهره مندی سیزده میلیون کارگر ایرانی از خدمات این زیرسامانه ها می داند.

افزایش سهم بخش تعاون و تقویت بانک توسعه تعاون و تعریف شاخص کسب و کار تعاونی ها از دیگر اولویت‌هایی است که وزیر تعاون بر آن تاکید کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۲۲
روش غلط است و این اقدام نشدنی است. فعلا حقوق شان را بالا ببر چون با کم کردن تورم آنها را توانمند نکرده ای بلکه با وجود هر عدد مثبتی برای تورم ، وضع این گروه بدتر خواهد شد.
پاسخ ها
ناراضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
تفاوت این نابغه کشف شده توسط آیت اله رییسی با ساده ترین فرد تحصیل نکرده چیست؟
وزیر محترم کار اینکه تمام کارگران و خانواده هایشان در وضعیت اسف بار زندگی می کنند شکی نیست حتی وزیران و مسئولین دولت قبل نیز این را می دانستند ولی چون چرخ زندگی خودشان به خوشی می چرخید دیگر اقشار ضعیف جامعه هر بلایی سرشان می امد توجهی نمی کردند
آقای وزیر صندوق های بازنشستگی و شرکت های تابعه پرورشگاه مدیران فاسد و رانت خوار شده.
میدونید چند تا شرکت زیانده دارید که از صندوق ها حقوق پرسنلشون رو هم دریافت میکنند و با معجزه هنوز زیانده موندند؟
جون مادرت خودت نگاه کن به تورم سال پیش بعد اومدین طبق تورم 99 حقوق ها رو تغییر دادید ول متاسفانه از ابتدای سال1400 تمام اجناس از 35 درصد تا برخی اقلام 50 درصد تورم داشته و قیمت ها بالا رفته حالا من یک مارگر چه باید کنم .پس چاره کنید
چه جمله جالبی : "باید کاهش و کنترل نرخ تورم اتفاق بیفتد." یعنی من که کاره ای نیستم و برنامه ای هم ندارم فقط باید از اسمونی جایی یه اتفاقی بیفته و.............................
سیاست‌های کلان کشور باید به نحوی اصلاح شود که تورم نداشته باشیم چون تا زمانی که این چرخه معیوب اصلاح نشود، نرخ تورم بالا می‌رود و اقشار مختلف تقاضای افزایش درآمد و حقوق دارند.) پایین اوردن تورم که از شما بعید است چون اصلا روشهاو علوم کشورهای غربی یا پیشرفته که تورمشان صفر یا منفی است را قبول ندارید انها روششان سرمایه داری است حقوق را هم که نمی خواهید افزایش دهید !!! پس از روش اقای جلیلی استفاده کنید و دور هم یک چایی بزنیم
از معجزات شیخ ما این است، شیره را خورد و گفت شیرین است...
حالا کارگران منتظر باشند که وزیر اقتصاد یک فکری برای نرخ تورم کند...
البته وزیر اقتصاد منتظر است که رییس بانک مرکزی یک فکری باحال رشد نقدینگی بکند...
البته رییس بانک مرکزی هم منتظر است وزیر امور خارجه یک فکری برای برگرداندن پولهای بلوکه شده بکند...
البته وزیر امور خارجه منتظر است که مجلس اجازه گفتگو با طرفهای غربی دهد...
و... این قصه سر دراز دارد...
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
دلبر جانان من برده دل و جان من. برده دل و جان من دلبر جانان من = سیکل معیوب
اين وزير هم مثل وزراي قبلي فقط شعارمي ده ويكسري حرف هاي كليشه اي وتكراري مي زنه آش همان آش كاسه همان كاسه هيچ اتفاقي براي كارگر جماعت در اين كشور نخواهد افتاد وضعيت كارگر هرروز بدتر از ديروز خواهد بود

هيچ اميدي به اين دولت هم نيست مطمئن باشيد بي ارزش ترين قشر در جامعه قشر ضعيف كارگري است كه هيچ اهميتي براي كسي ندارد
جناب وزیر الان که توانای کنترل تورم رو ندارین و نمی خواهین حقوق ها رو افزایش هم بدین این وسط تکلیف چیست اصلا متوجه هستین چه خبره
خدا را شکر خبر دارند. این وزیر خوبیه که از کم بودن حقوق این افراد خبر دارد. آفرین. فکر کنم بعد از نقاشی سفره های آنها رنگین شدن هم اتفاق می افتد و هزینه زیادی برای رنگ امیزی لازم نیست.
این آقاتو باغ نیست کی باید تورم را کم کند ...
كاهش تورم يه بحث ديگه است زمانبر است ما الان نون نداريم بخوريم
جناب وزیر چرا به حاشیه میرین طبق قانون اساسی تورم واقعی هر چقدر هست به همان میزان هم حقوق ها رو هم اضافه کنید حالا میخواهید تورم را کنترل کنید یا نکنید و یا مثل همه کشورهای جهان حقوق را بر حسب دلار بدین قرار نیست کارگران و کارمندان که چرخ اقتصاد را میگردانند در زیر همین چرخها له شوند این بسیار بسیار ساده هست اگر واقعا بلد نیستین وزارت کنین من خیلی بهتر از شما این کار رو بلدم لطفا برین کنار تا کار بلدها وارد گود بشن
باید میزان حقوق و دستمزد تمام آحاد ملت ایران را برابر تورم این چند ساله (تورم حقیقی و نه دروغ هایی که به اسم تورم اعلام می کنید) افزایش دهید. همین و لاغیر.....
عجب واکنش منطقی وپرمغزی خخخخخخخخخخخخخخخخ
ســـلام.... هر زمان تورم را آوردید پایین حقوق بازنشسته را اضافه نکنید . !!!!!!!!
آقای وزیر محترم . باز نشسته چگونه 45 درصد تورم سالیانه را با دریافتی نا چیز پرداخت کند؟؟؟؟؟؟
هر زمان تورم را آوردید پایین حقوق بازنشسته را اضافه نکنید . !!!!!!!!
هر بار و هرجا که بتوانم نوشتم و الان هم میگم شمارا به خدا به داد مردم مخصصصصصصصوصا بازنشسته های لشگری برسید .
همسایمون بنده خدا پیرمرد پیر زن با یک پیر دختر هر بار میبینمش کم مونده گریه کنه .... میگه حقوقمون رو زیاد کردن اول سال اولش گفتم خیلی خوب شد ولی به 20ام ماه نرسیده ته کشید و نصف اجاره خونمو هم پسرم میده .... میگه گوشت یخ زده میگرفتم که اونم الان نمیگیرم یا یه ماه در میون دو ماه درمیون یک بسته کوچک ... مرغ هم که همینجور

میگه بچه ها و نوه هام میامدن خونمون الان رعایت میکنن و خییییییلی کم میان ....

قبلا تو قبض های شارژ کمکشون میکردم ولی الان حقیقتا خودم هم سختم شده ولی اعصابم داغونه برای طفلکیا ...دم پیری و این اوضاعشون

کاری کنید زودتر
بشین تا پایین بیاد
کلا کابینه جالبی داریم، سخنان گرانبهایی دارند.خدا این ۴ سال را بخیر بگذرونه
پس مردم منتظر باشید تورم کم شود
گمونم هشت سال صبر کردن برای کاهش تورم مدت زیادی نیست و مردم باید مقاومت.صبر و قناعت کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار