بازدید 7041

ملاقات امیر قطر و مقامات امارات و مصر در بغداد

امیر قطر که برای شرکت در اجلاس حمایت منطقه‌ای از عراق به بغداد سفر کرده است، با محمد بن راشد آل نهیان حاکم دبی و نخست وزیر امارات و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در حالی دیدار کرد که روابط دوحه با قاهره و ابوظبی طی دستکم ۴ سال گذشته تیره بوده است.
کد خبر: ۱۰۷۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷ 28 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، شیخ «محمد بن راشد آل مکتوم» نخست وزیر امارات و حاکم دبی امروز (شنبه) در حاشیه اجلاس «حمایت منطقه‌ای از عراق» با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و گفتگو کرد.

شیخ محمد در توئیتی که منتشر کرد در مورد امیر قطر توصیف برادر و دوست را به کار برد.

شیخ «محمد بن راشد» در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: در جریان این اجلاس با برادرم جناب شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر که خدا او را حفظ کند، دیدار کردم.


وی افزود: امیر «تمیم» برادر و دوست است؛ و مردم قطر نزدیک و خویشاوند هستند و سرنوشت خلیج فارس یکی است. خداوند مردم ما، امنیت آن‌ها و ثبات و آسایش آن‌ها را حفظ کرده و خواهد کرد.

سی ان ان اضافه کرد که روابط امارات و قطر طی چند ماه گذشته پس از امضای نشست العلا در آغاز سال جاری میلادی در عربستان سعودی برگزار شد، شاهد تحولاتی بوده است.

دیدار این دو بعد از آن انجام شد که شیخ «طحنون بن زاید آل نهیان» مشاور امنیت ملی امارات دو روز قبل به دوحه سفر و با مقامات قطری گفتگو کرد.

امیر قطر و رئیس جمهوری مصر در حاشیه اجلاس منطقه‌ای حمایت از عراق در بغداد دیدار کردند
همزمان برخی خبرگزاری‌ها از دیدار شیخ تمیم بن حمد آل ثانی و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در حاشیه اجلاس بغداد خبر دادند، اما اشاره‌ای به محتوای این دیدار نکردند.

مقامات امارات و مصر که از سال ۹۶ روابط خود با دوحه را قطع کردند در نهایت در دی ۹۹ تصمیم به از سرگیری این روابط گرفتند، اما به دلیل پاره‌ای مشکلات همچنان از یکدیگر دلخور هستند و به همین منظور مقامات ابوظبی در تلاشند تااز هر فرصت برای دیدار با قطری‌ها استفاده کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل