بازدید 6662

مالی: ترور ژنرال سلیمانی امنیت آمریکا را کاهش داده

«رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران تاکید کرده است که ترور سپهبد سردار سلیمانی سبب کاهش امنیت آمریکا شده است.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۹ 28 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، تارنمای شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشت که رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفته است که ترور سردار سلیمانی امنیت آمریکا را کمتر کرده است.

وی افزود که ترور سردار سلیمانی جهان را نیز در مقابل ایران ناتوان و درمانده‌تر کرده است.

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران مرداد گذشته نیز در اظهاراتی با اعتراف به شکست سیاست کارزار فشار حداکثری گفته بود که ترور سردار سلیمانی به مشکلات آمریکا در منطقه افزوده است.

مالی در مصاحبه با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» درباره اقدام دولت ترامپ در ترور سردار سلیمانی گفته بود که دقیقا نمی‌دانم (در دولت ترامپ) چه اتفاقی افتاد اما فکر می‌کنم که مردم آمریکا این حق را دارند از این موضوع آشفته شوند... به نظر من کاملا آشکار است که این کار باعث ایجاد مشکلات بیشتر و منجر به کاهش امنیت آمریکا شده است.»

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پی این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان مردم عراق در مجلس این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار