بازدید 12331
معاون امور مجلس رئیس جمهور خبر داد:

اولین جلسه هیات دولت سیزدهم تشکیل می‌شود

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: اعضای هیات دولت پنجشنبه با حضور در حرم امام خمینی (ره) حضور یافته و سپس اولین جلسه هیات دولت تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۸ 26 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید محمد حسینی چهارشنبه شب با حضور در برنامه زنده تلویزیونی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، درباره رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کابینه سیزدهم، افزود: مجلس شورای اسلامی هفته بسیار پرکاری را داشت و همین طور وزرای پیشنهادی هفته قبل نیز در کمیسیون‌ها حضور پیدا کرده بودند، اما از روز شنبه هفته جاری یک کار نفس گیر و پی در پی شروع شد و در این هفته در مجلس موافقان و مخالفان همگی صحبت کردند و نظرات کمیسیون‌ها گفته می‌شد.

وی ادامه داد: در مجموع وزرا توانستند که نظر کمیسیون‌ها را جلب کنند و تنها در دو سه مورد بود که مخالف بودند، البته مخالفت‌های جدی هم وجود داشت و حتی این بار شما شاهد بودید که با وزیر اطلاعات چند نفر مخالف صحبت کردند، اما در ادامه که پاسخ‌ها داده شد توضیحات قانع کننده بود و توضیحاتی که رئیس جمهوری در ابتدا ارائه کردند و به ویژه این سخنان پایانی او خیلی موثر بود.

حسینی گفت: رئیس جمهوری خیلی قاطع بیان کردند که خیال شما راحت باشد، ما از مراجع ذیربط استعلام کردیم و مشکل و حتی شائبه‌ای وجود ندارد، چون گاهی اوقات برخی مطالب درباره مسائل مالی در مورد سابقه افراد مطرح می‌شد و رئیس جمهوری با قاطعیت این را نفی کردند و نمایندگان هم اطمینان پیدا کردند و رای بسیار بالایی دادند و خوب است که دوستان آرا این دوره را با دوره‌های قبل مقایسه کنند.

وی افزود: به طور مثال آرای وزرایی مثل وزیر دادگستری، وزیر دفاع، وزیر امور خارجه، وزیر کشور و همین طور وزیر میراث فرهنگی بسیار بالا بود، اما باید دقت داشت که در مجموع اینطور نبود که مجلس بدون بررسی دقیق بیاید و موافقت کند، آن‌ها خیلی با دقت بررسی کردند، ایراد‌ها و اشکال‌ها را گفتند و برنامه‌ها را زیر ذره بین بردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین از سابقه وزاری پیشنهادی جوان پرسش کردند و گفتند که چگونه می‌خواهند مسئولیت این کار مهم را برعهده بگیرند. یا درباره کسانی که یک مقدار سن بالایی داشتند گفتند شاید این‌ها دیگر آن انگیزه و نشاط گذشته را نداشته باشند، اما وقتی که توضیحات داده شد مجلس قانع شد و رای خوبی داد، اما درخصوص یک نفر هم از ابتدا تا حدودی مشخص بود که امکان رای آوری او کمتر است و می‌گفتند که او سابقه مدیریت ندارد و در آموزش و پرورش نبوده است و اشکالات این چنینی که مطرح می‌شد.

حسینی در ادامه در خصوص معرفی وزیر آموزش و پروش به مجلس نیز، گفت: اکنون گفتگو‌ها آغاز شده و چه بسا امشب یا نهایت فردا سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش معرفی می‌شود یعنی در اولین فرصت سرپرست معرفی می‌شود و بنا نیست تعللی صورت پذیرد و در ادامه نیز فرصت است که وزیر پیشنهادی بعدی به مجلس معرفی شود چرا که ما در آغاز سال تحصیلی هستیم و باید این کار با سرعت صورت بگیرد.

وی افزود: خوشبختانه در مورد هر وزارتخانه چند گزینه قبلا مورد بررسی قرار گرفته و به همین خاطر می‌توان از گزینه‌های دیگری که بودند استفاده شود و یا حتی افراد جدیدی مورد بررسی قرار گیرند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری همچنین به جلسه هیات دولت اشاره کرد و گفت: پنجشنبه دولت در مرقد امام راحل حضور پیدا می‌کند و پس از تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های امام راحل و شهدا، در ادامه اولین جلسه دولت سیزدهم با حضور وزرای جدید برگزار می‌شود.

حسینی افزود: همانطور که می‌دانید زمان برگزاری جلسات دولت، یکشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها است، اما برای اینکه وقفه‌ای ایجاد نشود روز پنجشنبه روز کاری خواهد بود که این نشان عزم و اراده و نشاط و انگیزه دولتمردان است که با جدیت کار را آغاز کنند، چون به هر حال کشور با مشکلاتی هم در بحث سلامت و هم در بحث مسائل اقتصاد و معیشت مردم درگیر است و به همین دلیل باید با جدیت و سرعت کار آغاز شود.

وی گفت: در مجموع به نظر می‌رسد که کابینه ترکیب خوبی دارد چرا که هم جوانان فعال صاحب فکر و اندیشه در آن حضور دارند و هم افراد با تجربه و کارآمد که ان شاالله کار‌های بزرگی انجام خواهد شد و آن برنامه تحولی که نوشته شده؛ یکسری اقدام‌های کوتاه مدت و یک مقدار بحث‌های میان مدت و دراز مدت همگی عملیاتی و اجرا خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست