بازدید 35051
دو هزار و پانصد و شصت و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

قالیباف: کمیسیون اصل ۹۰ موضوع زندان اوین را پیگیری کند / توصیه عطریانفر به رئیس‌جمهور / کنایه ضرغامی به روحانی از تریبون مجلس / نامه محمود صادقی به اژه‌ای درباره وضعیت زندان‌ها

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند گلوبال تایمز: همکاری ایران، چین و روسیه علیه آمریکا طبیعی است / فضائلی: رهبر انقلاب تاکنون واکسن خاصی را ممنوع نکرده ‎اند / مطالبه یک نماینده از وزرای پیشنهادی: دارایی و اموال خود را اعلام کنید / جزئیاتی از دیدار سفیر ایران با کرزی و عبدالله / پلیس چگونه «دیوانگان سرعت» را اعمال قانون می‌کند؟ و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۷۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲ 25 August 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

 روزنامه جوان: آمار مرگ‌ومیر کرونا هفت برابر آمار رسمی است

روزنامه جوان نوشت: بروز موج ششم برای کشور و نظام خطرناک است. این روزنامه از قول کوروش هلاکویی نائینی، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره «آمار عبور رسمی میزان فوتی‌های کرونا از ۱۰۰ هزار نفر»، نوشت: طبق آنچه خود ایرج حریرچی گفته است آمار فوتی‌ها را باید دو و نیم تا سه برابر کرد اما من می‌گویم شما می‌توانید آمار فوتی‌ها را تا هفت برابر کنید. روزنامه جوان به نقل از این استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران نوشت: «در شهریور ماه سال گذشته ما برآورد ۳۵۰ هزار مرگ را داشتیم.»

قالیباف: کمیسیون اصل ۹۰ موضوع زندان اوین را پیگیری کند

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون اصل ۹۰ با هماهنگی دادستانی کل موضوع مربوط به زندان اوین را پیگیری کنند. قالیباف این اظهارات را در پاسخ به تذکر ابراهیم رضایی نماینده مجلس مطرخ کرد. رضایی گفته بود: انتشار این تصاویر از رسانه ها مایه تاسف است؛ از این نظر که اجحاف در حق زندانیان صورت گرفته و دستمایه ای برای حمله به کارکنان خدوم قوه قضاییه شده و حتما باید با عوامل احتمالی ارتکاب جرم برخورد قانونی صورت گیرد. خلاف چند مامور را نباید به بدنه یک دستگاه خدوم که در این سال ها شاهد تحول آن بودیم تسری داد. رضایی با بیان اینکه از تعدادی زندان در کشور بازدید داشتم،گفت: آنچه رسانه های اجاره ای سعودی و تریبون های ملکه روایت می کنند متفاوت است.

کیهان خطاب به منتقدان دولت رئیسی: حقتان است که فردی مثل اشرف غنی رئیس‌جمهورتان باشد

کیهان نوشت: برخی که قبلاًً به فرتوت‌ترین و پنهان‌کارترین و امنیتی‌ترین و بدترین دولت رأی دادند، به دولت جوان و وزرای پیشنهادیِ خبره و جهادی و روحیه شفاف آقای رئیسی خرده می‌گیرند. هنوز وزرای جدید نیامده، برخی که اقتصاد امروز نتیجه تَکرار توصیه، حقه‌بازی و حمایت هشت ساله آنها از دولت بی‌تدبیرِ امیدسوز است، بدون اینکه بخندند و خجالت بکشند از آقای رئیسی اصلاح یک‌شبه می‌خواهند و مثل پیش‌دبستانی‌ها لج و تهدید می‌کنند. مشخص است دغدغه اینها حل مشکلات نیست و بی‌قراری آنها برای فتنه‌گری است، وگرنه اگر کمی ‌حمیت و غیرت داشتند، خود را به‌گونه‌ای گم می‌کردند که آه و نفرین مردمی که آرزوهایشان به سرقت رفته را نشنوند. افغانستان امروز نتیجه اعتماد به نااهلانی است که احمقانه به اجنبی اعتماد کردند و آینده کسانی است که هنوز شیری برای دوشیدن دارند و سواری دشمن از آنها تمام نشده وگرنه عاقبتی به مراتب خفت‌بارتر از ‌اشرف غنی نصیب‌شان می‌شد. خدا را شکر که در ایران ولی‌فقیه هست و مردم پشتیبان ولایت فقیه‌اند تا به مملکت‌شان آسیبی نرسد.

نادران، نماینده مخالف وزیر پیشنهادی نفت: اوجی درمورد لیست اموالش خلاف گفت

نادران مخالف وزیر نفت گفت: به اوجی گفتم: چه چیزهایی‌ دارید؟ گفت: شما چه می‌دانید؟ گفتم: من می‌پرسم شما چرا می‌گویید؟ او گفت: سه دستگاه آپارتمان، یکی در هروی، دیگری برای همسرم است که از پدرش به او به ارث رسیده، و یک دستگاه هم برای پسرم است. من از مراجع ذیصلاح استعلام کردم و دستخط گرفتم، ۹ مورد اموال ایشان را اعلام کردند که دو برگه کاغذ موجود است. کسی که به این صراحت خلاف واقع سخن می‌گوید در جاهای دیگر هم همینطور است.

عضو هیات رئیسه مجلس: هر وزیر ۸ نفر همراهش بود که با نماینده‌ها لابی بازی کند

سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس درباره بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس گفت: هر وزیر ۸ نفر همراهش بود که با نماینده‌ها لابی بازی کند.

پلیس چگونه «دیوانگان سرعت» را اعمال قانون می‌کند؟

علی اصغر شریفی، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور: چنانچه رانندگان با سرعت بالای صد و پنجاه کیلومتر رانندگی بکنند حتما با آن‌ها فارغ از اینکه مالک خودرو باشند یا نه تماس گرفته می‌شود. چون پلیس با آن فردی سر و کار دارد که پلاک خودرو در سامانه ما به نام اوست.به این افراد حتما پیامک داده خواهد شد که به مرکز پلیس راهور مراجعه کنند. با مراجعه فرد متخلف علت بررسی می‌شود. در مرحله اول ما یک دوره آموزشی برای چنین افرادی برگزار می‌کنیم و در گفتگو با خود آن‌ها به بررسی علت وقوع این تخلف می‌پردازیم و از آن‌ها تعهدی هم گرفته می‌شود.در مرحله دوم اگر راننده‌ای سابقه این نوع تخلف را داشته باشد و توسط پلیس مورد رصد قرار گرفته باشد و در مرحله دوم به مرکز پلیس مراجعه کند، حتما به مراجع قانونی معرفی خواهد شد و در آنجا ممکن است مقام‌های ذیربط حتی تا مرحله ابطال گواهینامه فرد متخلف هم کار را پیش ببرند./میزان

رئیس سازمان زندان‌ها: پرسنل بی تفاوت سازمان در فیلم‌های منتشره به هیات تخلفات اداری معرفی و از خدمت معلق شدند

محمد مهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان ها در توییتر خود نوشت:پرسنل بی تفاوتِ سازمان در فیلم های منتشره، به هیات تخلفات اداری معرفی و از خدمت معلق شدند. پرونده هایی هم به دادسرای نظامی ارجاع شد.در سال گذشته، برخورد با تخلفاتی که منتهی به خاتمه خدمت پرسنل خاطی سازمان شد، رشد ۳۰ درصدی داشته است.

نامه محمود صادقی به اژه ای درباره وضعیت زندانها

نماینده مردم تهران در مجلس دهم ضمن استقبال از رسیدگی رییس قوه قضاییه به وضعیت زندان های کشور، دو پیشنهاد در این زمینه به وی ارائه کرد.متن نامه محمود صادقی به محسنی اژه ای به شرح زیر است؛

به نام خدا

‏حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محسنی اژه‌ای

رییس محترم قوه قضاییه
باسلام و احترام

انتشار تصاویر دوربین‌های مداربستۀ زندان اوین بار دیگر وضعیت نامناسب ادارۀ زندان‌ها را در معرض دید همگان قرار داد.

البته ‌دستور فوری جنابعالی نسبت به رسیدگی به این موضوع و نیز تصریح رییس سازمان زندان‌ها به پذیرش مسئولیت رفتارهای غیر قابل قبول زندانبانان و اعلام تعهد به تلاش بر عدم تکرار چنین وقایع تلخ و برخورد جدی با عوامل خاطی از سوی ایشان، که در نوع خود بی‌سابقه بود، گامی به جلو محسوب می‌شود.

طی چهار دهه گذشته موضوع وضعیت زندانها هر از گاهی مطرح شده و اقدامات مقطعی، از قبیل تعیین هیأتی ویژه برای بررسی موردی آن یا صدور بخشنامه برای رعایت حقوق زندانیان و نظایر آن صورت گرفته است، اما هیچگاه تمهیدات اساسی و ساختاری برای جلوگیری از این وضع اتخاذ نشده است.

برای حل اساسی این معضل دو راهکار زیر پیشنهاد می‌شود:

۱- تشکیل یک هیأت دائمی برای نظارت بر زندان‌ها متشکل از سه قوه که اینجانب طرح آن را به مجلس دهم ارائه کردم و مورد استقبال قوۀ قضاییه قرار گرفت اما به علت ضیق وقت مورد بررسی و تصویب قرار نگرفت.

۲- انتزاع سازمان زندان‌ها از قوۀ قضاییه و الحاق آن به قوۀ مجریه، باتوجه به اینکه ادارۀ زندان‌ها امری قضایی نیست و ماهیت اجرایی دارد و ضمنا امکان نظارت مجلس بر آن را فراهم می‌سازد. در این مورد نیز در مجلس دهم طرحی تدوین و به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شد.

امید است این رویداد موجب شود که ضمن رسیدگی به موضوع و مجازات مأموران و مسئولان متخلف و اعادۀ حقوق زندانیان، حل ریشه ای و ساختاری آن مورد اهتمام جنابعالی قرار گیرد.

انتقاد ضرغامی از روحانی در تریبون مجلس

سیدعزت‌الله ‏ضرغامی، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اگر رئیس جمهوری قبل هنگام بازدید از مجسمه سردار رُمی، تصویری از داریوش اول و نقش رستم نشان می‌داد که پادشاه روم به زمین افتاده و تقاضای عفو می‌کند، عظمت ایرانیان مشخص می‌شد.

روسیه خواستار ازسرگیری فوری مذاکرات برجام شد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی برجام را از سرگیری فوری مذاکرات برای احیای توافق هسته ای دانست.زاخارووا شامگاه سه شنبه در بیانیه ای در سایت وزارت امور خارجه روسیه، با اشاره به وضعیت دشوار پیش آمده در مورد احیای برجام و تلاش های ایران در پاسخ به زیاده خواهی طرف های اروپایی و تحریم های آمریکا گفت: تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی، ازسرگیری فوری روند مذاکرات برای احیای برجام است.مذاکرات برای احیای برجام پس از چند دور برگزاری در وین از ۲۰ ژوئن متوقف شده است.وی افزود: از همه شرکا در توافق هسته ای و نیز آمریکا دعوت به خودداری از گامهای ناسنجیده می کنیم که ممکن است موانع بیشتر در مسیر عادی سازی وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران ایجاد کند.

چمران از بیمارستان مرخص شد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران که چندی پیش برای انجام آزمایش های پزشکی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود، ترخیص گشت. در زمان حاضر مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در منزل خود در حال استراحت است و مشکل خاصی ندارد و قرار است در نخستین جلسه در هفته آینده مجدداً در صحن شورا حاضر شود.

ولایتی آستین ها را بالا زد؛ گفتگو با ۱۱ تن از بزرگان افغانستان

علی‌اکبر ولایتی در گفت‌وگوی اختصاصی از تماس چند روز گذشته با شخصیت‌های برجسته افغانستان گفت و معتقد است کسانی که سابقه مبارزه با شوروی و آمریکا را دارند، همگی معتقدند که باید حکومتی فراگیر و مرکب از همه اقوام در این کشور شکل بگیرد.

مهمترین اظهارات ولایتی

*جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مسائل داخلی افغانستان هیچ‌گاه دخالت نکرده است و دخالت هم نخواهد کرد

*مردم افغانستان آموختند که زیر بار زور نروند؛ آنان با هرچیزی که بخواهد بر آنان تحمیل شود، برخورد خواهند کرد.

*آن‌ها بیست سال با آمریکایی‌ها و بیش از 15 سال با حکومت کمونیستی شوروی جنگیدند تا توانستند آمریکا را از افغانستان بیرون کنند و در برابر انگلیسی‌ها ایستادند و اگر بخواهیم تاریخ معاصر افغانستان را جمع‌بندی کنیم، باید بگوییم که مردم افغانستان مقاوم هستند.

* مردم منطقه بازگشت آمریکا به عراق و افغانستان را تحمل نخواهند کرد.

*آمریکا قصد داشت عراق را پایگاه خود در جهان عرب کند.

* افغانستان هم بخشی از محور مقاومت است.

*مهمترین پیروزی‌ای که افغانستان به دست آورده این است که آمریکا را بیرون کرده است.

*ظرف سه چهار روز اخیر با 11 ت از بزرگان افغانستان که در مبارزات علیه شوروی سابق نقش داشتند، گفتگو کردم.

* بزرگان افغانستان معتقدند حکومت آینده باید ائتلافی از همه اقوام باشد

*یقین دارم که تلاش آمریکایی‌ها در جهت تغییر قانون اساسی آن کشور با عزم راسخ و انسجام ملی مردم افغانستان به نتیجه نخواهد رسید.

جزئیاتی از دیدار سفیر ایران با کرزی و عبدالله

سفیر ایران در دیدار با «حامد کرزی» و «عبدالله عبدالله» درباره ضرورت ایجاد یک نظام مردمی در افغانستان بحث و تبادل‌نظر کرد.«بهادر امینیان» سفیر ایران در کابل در دیدار با «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق و «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان درباره آخرین تحولات این کشور گفت‌وگو کرد.براساس بیانیه منتشره توسط شورای عالی مصالحه افغانستان، در این دیدار طرف‌ها درباره ایجاد یک افغانستان «باثبات و یک نظام مبتنی بر اراده مردم که از مشروعیت ملی و بین‌المللی برخوردار باشد»، تبادل‌نظر نمودند.جزئیات بیشتری از این دیدار منتشر نشده است اما پیش از این سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ابزار امیدواری کرده بود که مردم و جناح‎های افغانستان از فرصت خروج نیروهای خارجی برای تشکیل دولتی فراگیر، شفاف و پاسخگو که بازتاب همه گروه‌های قومیتی افغانستان و دارای روابط نیک با همسایگان باشد، استفاده کنند.وی همچنین تاکید کرده بود: در شرایط کنونی تقاضای ما از همه طرف‌ها این است که فضای آرام را در افغانستان فراهم کنند، تمام تلاش‌ها باید به این موضوع معطوف باشد که مردم در محل زندگی خودشان احساس آرامش داشته باشند.خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: تاریخ افغانستان نشان می‏دهد بحران این کشور راهکار نظامی نداشته، همانطور که اشغال راه حل نجات این کشور نبود، هیچ راه حل نظامی برای حل و فصل مسائل وجود ندارد.

مطالبه یک نماینده از وزرای پیشنهادی: دارایی و اموال خود را اعلام کنید

نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزرا لیست اموال و دارایی‌های خود را به مجلس شورای اسلامی اعلام کنند.مرتضی حسینی در جلسه علنی عصر امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد: لازم است وزرا بعد از رای اعتماد، میزان دارایی و اموال خود را به مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ارائه کنند.وی ادامه داد: نمایندگان در مقام موافقت و مخالفت و اثبات دیدگاه خود به عقل‌شان بسنده کرده و چیزی را به رهبری نسبت ندهند که مضر است، ممکن است در آینده آن وزرا تصمیمات نادرستی بگیرند، پس به رهبری جفا نکنید.این نماینده مجلس شورای اسلامی از نحوه گزارشات کمیسیون‌های تخصصی درباره وزرای پیشنهادی انتقاد کرد و گفت که باید گزارش کمیسیون‌ها درباره انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی و بررسی و سوابق علمی و اجرایی و مدارک وزرای پیشنهادی باشد، نه این‌که بگویند فلان وزیر را تایید می‌کنند.

توصیه عطریانفر به رئیس‌جمهور

عطریانفر گفت: مهم ترین اولویت آقای رئیسی، باید تاکید روی بازشناسی عوامل اصلی مشکلات اقتصادی، پاسخگویی به دغدغه های مردم و تقویت قدرت خرید، خصوصا جامعه محروم در ایران باشد و در این رابطه باید یک تیم هماهنگ با خرد جمعی وجود داشته باشد.

خباز: به شش ماه نرسیده مجلس «منتقدبزرگ» دولت می‌شود

وی درباره وعده برخی وزرای دولت سیزدهم برای اداره کشور از طریق راهی به غیر از برجام توضیح داد: اینها شعار است و برنامه نیست. در واقع این نوع حرف ها با هدف جلب رأی اعتماد نمایندگان بیان شد. بدون ارتباط با مجامع بین المللی و دنیا کشور قادر به اداره شدن نیست چون در وضعیت کنونی نمی توانیم نفت بفروشیم؛ بنابراین درآمد کشور کاهش پیدا می یابد و مالیات را نیز نمی توان در سطح واقعی اش تحصیل کرد.خباز تأکید کرد: انتظار داشتم نمایندگان به وزرای پیشنهادی می گفتند «ما به شخص شما کاری نداریم مهم برنامه است که این نوع برنامه برای اداره کشور مناسب نیست.» نگاهی به صحبت های وزرای پیشنهادی نشان داد که دولت برنامه اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی، اجتماعی و فرهنگی ندارد.وی افزود: من با تجربه چهار دوره نمایندگی مجلس معتقدم رأی اعتماد دادن به وزرای ضعیف نتیجه اش آن خواهد شد که به شش ماه نرسیده خود همین نمایندگان شروع به انتقاد از وزرا و رئیس جمهور می کنند. آن موقع مردم از این که هستند ناامیدتر می شوند چون می بینند نمایندگانی که به کابینه رأی اعتماد دادند، خودشان منتقد دولت شده اند. در کل در بنیه اعضای کابینه دولت سیزدهم نمی بینم که بتوانند مشکلات کشور را حل کنند، حتی بعضی از آنها توان این کار را ندارند.

فضائلی: رهبر انقلاب تاکنون واکسن خاصی را ممنوع نکرده ‎اند

عضو دفتر حفظ‎ونشر آثار رهبری نوشت که رهبرانقلاب تاکنون واکسن خاصی را ممنوع نکرده ‎اند.مهدی فضائلی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: از ابتدا تأکید رهبر انقلاب خرید واکسن مطمئن بود و خرید از مبدأ آمریکا، انگلیس و فرانسه را به‎ دلایلی مطمئن نمی‎دانستند و نمی‎دانند در عین حال همان واکسن‎ ها اگر در کشورهای دیگر تولید شود منعی نداشته و ندارد.

گلوبال تایمز: همکاری ایران، چین و روسیه علیه آمریکا طبیعی است

روزنامه دولتی «گلوبال تایمز» چین در یادداشتی به قلم یک تحلیلگر امور نظامی درباره رزمایش آتی پکن، مسکو و تهران نوشت، طبیعی است که چین، روسیه و ایران علیه آمریکا همکاری کنند.طبق یادداشت «سونگ ژونگپینگ» مفسر چینی و کارشناس مسائل نظامی در روزنامه «گلوبال تایمز» رزمایش مشترک چین، روسیه و ایران در خلیج فارس اقدامی طبیعی و برای تقویت امنیت منطقه است. «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران اخیرا اعلام کرد که نیروهای دریایی ایران، روسیه و چین در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲، رزمایش نظامی در خلیج فارس برگزار می‌کنند. «سونگ ژونگپینگ» در روزنامه گلوبال تایمز درباره این رزمایش نوشت: «برای چین، روسیه و ایران اطمینان از امنیت ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی بسیار مهم است. بیشتر تجارت بین‌المللی روسیه توسط کشتی‌های باری انجام می‌شود. ایران همچنین برای صادرات نفت خود به کشتیرانی متکی است. واردات نفت و گاز چین و برخی دیگر از تجارت خارجی این کشور هم به این ترانزیت بستگی دارد. تضمین ایمنی حمل و نقل به معنای حفظ امنیت اقتصادی سه کشور است. بنابراین طبیعی است که چین، روسیه و ایران از نظر نیروی دریایی به ویژه تلاش‌های مشترک آنها علیه هژمونی منطقه‌ای و دزدان دریایی همکاری کنند».مفسر اهل چین ادامه داد: روزنامه آمریکایی نیویورک پست هنگام روایت اخبار این رزمایش اشاره کرد: این خبر در حالی منتشر می‌شود که ایالات متحده برای تکمیل خروج خود از افغانستان تلاش می کند. چین، روسیه و ایران شرکای دوست هستند. این سه کشور در زمینه‌های مختلف همکاری می‌کنند و به عنوان کشورهای منطقه، وضعیت افغانستان را که همیشه در حال تغییر است، زیر نظر دارند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۳
خباز: به شش ماه نرسیده مجلس «منتقدبزرگ» دولت می‌شود) خیالت راحت باشه اینا از گل نازکتر به دولت نخواهند گفت همانطور که به احمدنژاد نگفتند برعکس خودشان را سرباز دولت و اماده حمله به منتقدان می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
وجه مشترک مجلس با دولت جدید اینه که هردوتاشون نماینده ی اقلیتی از اقلیت جامعه اند،پس از این فرصت استفاده میکنند و قدردان عدم حضور اکثریت هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
تابناک
قبلا تمامی نظرات رو نشر میدادی یه دو سه سالی هست با محافظه کاری اونم توی این بخش برخورد میشه
حداقل اون عرق و وظیفه خبرنگاریت رو حفظ کن

الان میفهمم چرا مردم میرن سمت رسانه های آزاد!!
فایزر آن موقع در کارآزمایی بالینی خود بود که در دنیا هم بر اساس گزارش منابع خارجی چند صد کشته گرفت بنابراین منع ورودش به کشور کاری عقلانی بوده الان هم که صحت آن مورد تایید است واردات آن درست است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
اره همچیز ما عقلانیه کاملا از وضع مملکت پیداست
منظور از ماموران بی تفاوت ، آنهایی هستند که در صحنه بودند و ضرب و شتم نمی کردند در حالیکه باید آنها هم باید میزدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
مرسی:))
کیهان نوشت: برخی که قبلاًً به فرتوت‌ترین و پنهان‌کارترین و امنیتی‌ترین و بدترین دولت رأی دادند،) اخه این کیهان کی میخواد رفتار زشتش را در مواجهه با مخالفانش درست کند و به هر بیان و هر کلمه زشتی متوسل نشود البته کسی که به بقیه توهین میکند سرشار حسد است اما قابل توجه ایشان دولت پنهانکار روحانی بودجه سالانه را برای مردم روشن و فاش کرد دولت الکترونیک را راه انداخت با فیلترینگ شبکه های اجتماعی مخالفت و مقاومت کرد یقه امثال بابک زنجانی ها را گرفت پرونده بدهکاران را به قوه قضا فرستاد ببینیم دولت کریمه شما چه میکند میانگین ستی دولت فرتوت روحانی با دولت جوان مورد نظر شما دو سه سال است ببینیم این به اصطلاح جوانان چه میکنند امنیتی ترین دولت دولت روحانی است ؟!! چطور است به سوابق وزرای جدید و معاونت های ریسی نگاهی بیاندازیم تاییدیه مجلسی که نودو چند درصدش نظامی امنیتی است به وزرای جدید نشان از چی دارد ؟! یاداوری کنم شما در ابتدای دولت روحانی به او بخاطر اینکه گفته بود خزانه خالی است چیزی از 800 میلیارد باقی نمانده است حمله میکردی صد البته که روحانی اخلاق تو را نداره و تا انجایی که ریسی میخواست به دولت جدید مشاوره داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
احسنت
كيهان جون حق تو هم اينه كه گير افرادي مثل طالبان بيفتي تا قدر نعمت مردم مظلوم مملكت رو بدوني.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
احسنت
روزنامه جوان: آمار مرگ‌ومیر کرونا هفت برابر آمار رسمی است) روزنامه جوان این را چاپ کرده ؟!!! خدا کنه این هدفش این نباشه که ضعف های دولت جدید را در مواجهه با کرونا بپوشونه احتمالا فهمیدن کار چقدر سخته!!!
کیهان، حق تو هم مجلس حداقلی و دولت حداقلی حداقلی است،خدا را شکر که تیراژت به ده هزار هم نمیرسد،...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
تیراژ 10 هزار؟؟؟برو بابا دل خجسته ای داری.بخدا اگه به 3 هزار برسه.
خوب اونایی که تو فیلم بود رو مجازات کردی اونایی که هنوز فیلمش در نیومده چیکار می کنی؟
ایکاش هروز یک ارگانی در ایران هک میشد تا اقایان مطلع میشدند در انجا چه خبر است و رسیدگی میکردند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
خوب هم خبر دارند اما چون نمی خواهند مسئولیت بپذیرند عذر بدتر از گناه می آورند که خبر نداشته اند
این گوی واین میدان.ببینیم انقلابی های خالص.جهادی ها.برجام ستیزان .اقتصاد درونزا و مقاومتی محور چه گلی به سر این ملت می زنند.آیا دیگه بمب تو سفره مردم منفجر نمی شه.مردم منتظرند.
محمد مهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان ها در توییتر خود نوشت:پرسنل بی تفاوتِ سازمان در فیلم های منتشره، به هیات تخلفات اداری معرفی و از خدمت معلق شدند.
مگر این موارد در دوربین ها مورد بازرسی بازرس زندان قرار نمیکرفته است
اقای رییسی هنوز شروع بکار نکردی ۱۵ درصد اجناس برای چندمین بار گرون شد دلار به ۲۸ هزار رسید دو ماه پیش ۲۲ بود ؟؟؟؟
روند طبیعی بدن انسان به گونه ای است که بعد از سن چهل کم کم مغز شروع به زوال می کند از نشانه های زوال زدن حرفهای متناقض ونشدنی وانتظارات بیجا می باشد.!
۲_ عامل اصلی مشکلات اقتصادی بازشناسی شد = استکبار جهانی به سرکرده گی آمریکای جنایتکار .
۳_ راه حل همه مشکلات از جمله بالابردن قدرت خرید =اقتصاد مقاومتی
۴ آقای فضایی با چند مفهوم بنایی آشنا شوید انشا اله موقع ساخت ملک وساختمان به درد تان خواهد خورد .
۱- کمچه : وسیله پت وپهن کردن ملات
۲_بتن : مخلوط آب وسیمان وشن وماسه ( با ترکیب مشخص )
۳_گل(با کسر گ) : مصالح حاصل اختلاط آب وخاک رس که قبل از اختراع سیمان و گچ مصالح اصلی ساخت بنا وهمچنین وسیله ریختن روی سر بعضی ها
۴_ ماله : وسیله صافکاری گل گچ وسیمان
۵_ انواع عایق رطوبتی مانند ایزوگام وقیر وگونی که درصورت اجرای صحیح واصولی حتی رطوبت کم مانند عرق شرم هم از آن رد نمیشود .
آقای نماینده میانه هر وقت شما مسئله شفاف سازی در مجلس را تائید کردید وزرا هم لیست اموالشان را خواهند داد
در مورو زندان اوین، خطای چند نفر مامور نیست که باید هکر بازداشت و پیگیری شود بلکه سکوت و پذیرش ظلم و فساد از سمت کارکنان دیگر با مشاهده خطا و فساد همکاران هست و این فیلم ها تنها برای اصلاح امور داخلی هست تا نادیده گرفتن. لطف اول خودمان را تصحیح کنیم.
امام حسین قیام کرد که پایه ی فساد به کلی حذف شود ایشون هم می تونستن سکوت کنن و فساد و ظلم دوران خود رو بپذیرن.
منظور کیهان اون ۲۴ملیونی هست که به روحانی رای دادند ؟!! عجب!!
آقا رضایی که از چند زندان سر کشی کردید کسی انتظار ندارد که زندان خانه خاله باشد ولی این که تصویر بیرون آمده را شما نمی توانید انکار کنید ربطی به دشمنان و دوستان و سعودی و امریکا و کره مریخ ندارد
جناب ضرغامی تفکر طیف شما آنچنان تاریخ پادشاهی این مرز وبوم را سرکوب کرده واز چشم مردم انداخته اند که هیچ کس آنچه شما از داریوش دیده ای را تا کنون ندیده اند!! چه برسد به روحانی که اگر میدید و می خواست داریوش را الگو قرار دهد به او لقب شاه پرستی می دادید !!
قالبباف خودش هنوز ... دوران شهرداری اش را پاسخگو‌نیست! اونوقت…
مطالبه یک نماینده از وزرای پیشنهادی: دارایی و اموال خود را اعلام کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقا اگر شما واقعاً این کاره بودید و بدنبال اینکه دارایی وزرا را در بدو کار بدانید تا دیروز با ید این صورت را می گرفتید از فردا که وزرا به صندلی های وزارت لم دادند طرف شدن با آنها کار کرام الکاتبین است !
ضرغامی احتمالا آداب معاشرت بعد از پیروزی را نمی داند . بهتر است رفتار کوروش را بخواند
آفرین به آقای حسین شریعتمداری ،. جوابهای دندان شکن به عاملان وضع موجود که پرروتر از همیشه طلبکارم هستند ،. اشرف غنی هم برای اینا حیفه. باید ترامپ رییس جمهور اینا بشه
امنیتی ترین؟ مگر دولت قبلی از فیلتر شورای نکهبان رد نشده بود؟ مگر دولت قبلی از مریخ امده بود؟ شما ها پشت پرده همتون با هم هستید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
قسمت های خوبش رو‌سانسور کردی
آقای ضرغامی داریوش اول نیستیم و شاپور اول ۲۴۲ تا ۲۷۰ میلادی دومین پادشاه ساسانی است و دوم سردار رومی نبوده و امپراتور روم والرین است و در کنارش پس از اسارت توسط شاپور فیلیپ عرب امپراتور بعدی روم است .
از مشاوران شما که دو خط توضیح درست درباره ی میراث فرهنگی ثبت جهانی شده ی ایران ندادن تا حدودی اشراف شما به این وزارت خونه مشخص شد .
اما خیالت تخت انقدر مردم مشکلات اقتصادی دارن و کرونا تا سالیان بعد درگیرشون کرده کسی به این مسائل کاری نداره . جهت اطلاع
اقای ولایتی! این صحبت هایی که کردید را فراموش نکنید بعداً لازم میشه.
حالا که دولت و مجلس هماهنگ هستند و همه نگاه ها به داخل دیگه هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست. اگر هم کسی ناراحته فعلاً اب رو بریزه اون جایی که می سوزه.
چرا تعارف می کنید؟ بجای اینکه ضاربین و شکنجه گران را بازداست کنید، بروید هکرهایی رو دستگیر کنید که این تصاویر واقعی رو از زندان اوین تهیه کردند
مردم رو چی فرض می کنید؟ موضوع را می خواهید به چند پرسنل خاطی خلاصه کنید؟ پرسنل خاطی چرا و با چه اطمینانی جلوی دوربین امنیتی کار خلاف قانون انجام می ده؟ جز اینه که این رویه سالهاست برقراره و نه تنها خلاف عرف جاری زندان نبوده بلکه دقیقا مطابق عرف ابلاغی به ماموران بوده پس به جای پرسنل خاطی رییس قوه قضاییه باید پاسخ دهد .
بارها و بارها یک نفر بازداشت شده و در حالی که هنوز تفهیم اتهام نشده در زندان جانش را از دست می دهد اینها هم کار پسنل خاطی بود؟ کهریزک هم کار پرسنل خاطی بود؟
خوبی تصاویر درز شده از زندان اوین آن است که قابل کتمان نیستند، وگرنه حتما از طرف مسئولین تکذیب میشد ...
همان ‌سختگیری و مجازات سختی که در قبال آقای عنابیان اعمال گشت، در انتظار خاطیان اوین نیز می باشد.
آقای ضرغامی داریوش هخامنشی نبود که پادشاه روم در برابر آن زانو زد! اصلا زمان هخامنشیان رومیان کجا بودند؟

کاش با مطالعه صحبت می کردید
یکی از راههای رفع بخش کوچکی از کسری بودجه، تعطیلی کیهان است‌
اخه اقای ضرغامی خودش الان ۴تاعکس میراث فرهنگی تو موبایلش هست
لابی بازی با نمایندگان یعنی همون پیشنهاد پست و معدن و کارخانه به نمایندگان؟؟ مثل دولت‌های قبل؟؟؟؟
آقای صادقی چرا ان زمان که دولت داشت سفره مردم رو کوچک میکرد و دستش توی جیب مردم بود نامه نکاری نکردی
آنچه از لابلای اخبار به گوش میرسد مجلس انقلابی بجای پیگیری ظلمی که به زندانیان شده و همچنین غرور مردم که جریحه دار شدنش عادت شده دستور به پیگیری و تنبیه انتشار دهندگان فیلم داده تا مشخص شود از این مجلس هم آبی گرم نمیشود
تا موقعی که دخالت های بیجای کیهان در اداره امور کشور ادامه داشته باشد ایران روی خوش نخواهد دید. از همین روست که روزنامه کیهان از همین الان شروع کرده به جبهه گرفتن چون خوب می داند به زودی دولت جدید هم به خاطر نداشتن استقلال عمل در تغییر اوضاع ناکام خواهد بود.
حمیت یا همیت؟ فکر کنم در این متن همیت صحیح باشه.
شما می توانید خودتان را گول بزنید ولی با وجدانتان چه می کنید .یعنی تا به حال کسی نمی دونست که در زندانها چه می گذرد ؟ یعنی مثلا کسی نمی داند در اداره اگاهی چه می گذرد ؟ حتما باید فیلم ان توسط عده ای به بیرون درز کند ..و بعد همه شروع به انتقاد کنند ؟
آقای فضائلی!
خوب بود قبل از انتشار خودتان یکبار یادداشتتان را مرور می کردید. از یک طرف میگویید ”هیچ” واکسنی راممنوع نکرده اند، و از طرفی می گویید فقط واکسن های با مبدا آمریکا و انگلیس و فرانسه را ممنوع کرده اند(یعنی معتبرترین و موفقترین واکسن های دنیا)؟!!!!
ما زبان شما رو نمی فهمیم یا شما زبان فارسی و درک مطلبتون خیلی ضعیفه؟!!!!
قرار شد افشا کنند گان فساد مورد تشویق قرار گیرند اقای نمایند می گوید مورد ماخذ قرار گیرند پس ایشان چه نماینده حقوق ملت است
آمریکا 600 سال به وجود آمده و بیش از 600 مورد اشغال، کودتا، کشتار، تغییر حکومت ها و جنایت علیه بشریت مانند استفاده از بمب اتم و سرنگونی عمدی هواپیمای مسافربری و داشتن شکنجه گاههای ویژه، تبعیض نژادی علیه سیاهان و تریخ بردگی انسان ها، تصرف و اشغال غیر قانونی و غیر اخلاقی و غیر بشری زمین های سرخپوستان و صدها جنایت دیگر مرتکب شده که به اندازه جنایت های تمام کشورهای جهان اشت که بخشی از آن آن جنایت ها در حق ملت ایران بود و هست. اما کشوری مانند چین با تاریخ بیش از 5 هزار سال چنین کارنامه ننگینی ندارد؛ بلکه تلاش کرده تا با کشیدن دیوارهای بلند از تجاوز دیگران جلوگیری کند
حال چگونه دستگاه تبلیغات آمریکا روی ذهن ها کار کرده که رابطه با چین برای برخی از ایرانیان زشت و رابطه با آمریکا گل و بلبل است!!!!؟
چرا واکسن نمیارین مگه قرار نبود هفته ای ۵میلیون وارد کنین تو شهریور.
چقد بااعصاب مردم بازی میکنین.
میدونین چقد از عزیزان مردم فوت شدن.
آقای کیهان؛ رأی اعتماد که نشانه موفقیت نیست. صبر کنید تا 100 روز اول و 4 سال تمام شود، آنگاه نظر دهید.
آقای قالیباف همین که شما دستور دادید مشکل مدیریت زندان ها حل شد برویم سراغ بقیه مشکلات
آقاي نادران براي همينه كه ايشان مازراتي راببيند نمي شناسند!!!
آقای دکتر ولایتی، مگر شما رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد نیستید؟ بنده از مجموعه جنابعالی ۵۰ میلیون تومان از سال ۹۵ تاکنون طلب دارم حق التحقیق و حق التدریس و مقاله و تز دانشجویان و... به جای توجه به مشکلات افغانستان، حق الناس مردم خودتان را بپردازید؟ چندبار به شما نامه بنویسیم و درخواست کنیم؟ مگر مشکلات مردم خود را حل نموده اید که به مردم افغانستان وعده می دهید؟
جناب ضرغامی وقتی رییس صدا و سیما بود و احمدی نژاد رو به ضیافت شام اجلاس فائو در ایتالیا راه ندادن _چون اجلاس وزرای کشاورزی بود ولی محمود عشق سفر خودش شرکت کرد_داشت از کار عظیم احمدی نژاد درایتالیا نمایش فوق العاده پخش می‌کرد همچنان که فحش خوردنش در دانشگاه کلمبیا رو افتخار آفرین جلوه دادن حالا حرف از عظمت ایران و کم کاری روحانی میزنه،
دوربین های زندانها همگی تحت نظر مسئولان بوده و مسئولان از تمامی اتفاقات کاملاً مطلع بوده اند! اگر این رفتارها برملا نمیشد همچنان به تعریف و تمجید از خود و زندانها می پرداختند! چطور میشود که با برملا شدن اتفاقات یکدفعه مسئولان از خواب بیدار شده و ادعای رسیدگی می کنند!
آیا این رفتار مسئولان مانند رفتارشان در حوزه های دیگر نیست؟!
كيهان
حق مردم ايران امثال اميركبير ويا مصدق هاست .
از کی تا حالا طالبان جنایتکار شده محور مقاومت جناب ولایتی؟
مگر زندان اوین مانیتور اقای ریس زندان روشن نبوده است در دفترش تا همه جای زندان را کنترل کند و اطلاعات هم از همین مانیتور مثلم است لو رفته است و اقای ریس اطلاع نداشته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
ظاهرا اونی که تو تصویر هست و با موبایل عکس صفحه مانیتور ها روداره میگیره خود جناب ریس زندان هستش
اینکه هتل اوین بودحالاببینیدتوشهرستانهاچه بلایی سرزندانی بیچاره می آورند!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل