بازدید 9430

رای اعتماد به وزرای پیشنهادی محرمانه است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آیین نامه داخلی، اخذ رای اعتماد برای وزرای پیشنهادی کاملا به صورت محرمانه انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ 23 August 2021

 

به گزارش  تابناک به نقل از مهر، عزت‌الله اکبری تالارپشتی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، اظهار داشت: رئیس جمهور درباره صلاحیت وزرا با روسای کمیسیون‌ها مشورتی نداشت.

وی بیان کرد: زمانی که وزرا معرفی می‌شوند، مجلس باید ۴ سال به عنوان ناظر بر اعمال آنها نظارت کند. ما باید مقداری جدی تر با مسائل برخورد کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم که پیش از رأی‌گیری در روز چهارشنبه، یک ساعت جلسه غیرعلنی داشته باشیم تا مشخص شود چه مراحلی در این مدت طی شده است و آیا رئیس جمهور با هیئت رئیسه مجلس مشورت و نظر مجلس را اخذ کرده است یا خیر.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، گفت: نمی‌توان جلسات رأی اعتماد در مجلس شورای اسلامی را به صورت غیرعلنی برگزار کرد و مذاکرات به صورت زنده از رسانه ملی پخش می‌شود.

وی افزود: بر اساس آیین نامه داخلی رای گیری در روز رای گیری هم کاملاً به صورت محرمانه انجام می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص اینکه درباره وزرا مشورت شده است یا خیر، فارغ از این موضوع باید بگویم قانون اساسی تصمیم نهایی تعیین تکلیف وزرا را بر عهده نمایندگان محترم گذشاته است، در این فرصت بررسی صلاحیت وزرا، نمایندگان بر اساس تکلیف خودشان تصمیم می‌گیرند و اگر نظری دارند و احساس می‌کنند ایرادی وجود دارد می‌توانند با رای خود وظیفه خود را انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۰
مجلس انقلابی و شفافیت !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
دقیقا
شفافیت نیاز هست . اونم در چنین شرایطی . باید بدانیم مجلس چه می کند .
مدعیان شعار شفافیت
سرداردکترخلبان رئیس!!! شفافیت آرا چه شد؟؟ # مجلس حداقلی حداقلی حداقلی
درست است که هنوز شفافیت قانونی نشده است اما مغایر با قانون هم نیست طرفداران دیروزشفافیت خوب است شفاف رای دهند تا ثابت کنند در دفاع از شفافیت صادق هستند
ببین اصولگرایان چه معجونیند که اولا در مجلس یکدست بازهم از همدیگر و از دیگر قوه و نهادهای در قدرت که همگی اصولگرایند وحشت دارند !! ثانیا بخاطر اینکه رای انها به وزرای دولت برایشان مسئولیت جوابگویی دارد و میزان اگاهی اعضای مجلس از وزرا و کلا امور مملکت که نیازی به گفتن نداره لذا کاملا میشه بهشون حق داد که بترسند
شفافیت و پاسخگویی شعارهای زیبایی هستند .
کار مجلس سخت کردن زندگی مردم ایرانه
اصلا گره گشا و شفاف نیستن ....
چه شفاف چه کدر! شما کار خودتون رو میکنید و امیدی به اصلاح نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل