بازدید 53139
دو هزار و پانصد و شصت و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»

پاسخ رئیسی به ادعای یک نماینده درباره میزان حقوق و اموالش / شاخ‌های مجازی مشمول مالیات شدند / انتقاد یک استاد دانشگاه ادیان و مذاهب: برخی مداحی‌ها به رپ شبیه شده است!

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: واکنش همتی به اظهارات امروز رئیسی / دفاع مفتی لبنان از خرید سوخت ایرانی / راغفر: گروهی برای براندازی کشور برنامه دارند / شکنجه روحی و جسمی یک شهروند ایرانی در سوئد؛ ایران خواستار تحقیق مستقل شد / قاضی‌زاده: پشیمان نیستم که کاندید انتخابات ریاست جمهوری شدم و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۷۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳ 21 August 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

مشرق: آیا نباید تفاوتی بین مجری رادیو جوان و ایران اینترنشنال باشد؟

سایت مشرق با انتقاد از نوع سوالات مجری رادیو جوان با رییس کمیسیون بهداشت مجلس نوشت:مصاحبه رادیو جوان با یک نماینده مجلس، چند روزی است که تبدیل به تیتر اصلی رسانه‌های ضدانقلاب شده است. مصاحبه‌ای که با سخنان غیرواقع و با ادبیاتی مشابه رسانه‌های ضدانقلاب توسط مجری شروع می‌شود.مصاحبه مجری رادیو جوان با شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان را هر کس گوش دهد تایید می‌کند که مجری تلاش کرده است با سخنان غیرواقع و با ادبیاتی کاملا مشابه رسانه‌های ضدانقلاب مصاحبه شونده را عصبی و وادار به اعتراف علیه تولید واکسن ایرانی کند. مجری رادیو جوان در اظهاراتی کذب، کشته شدن مردم در بیماری کرونا را گردن تولید واکسن ایرانی می‌اندازد و از مصاحبه شونده درخواست می‌کند تایید کند.انتظار می رود مدیر شبکه جوان درباره این برنامه و ادعای دروغ مجری برنامه درخصوص وضعیت واکسن ایرانی هرچه زودتر به رسانه‌ها توضیح داده و از آنچه در برنامه پیش آمده است عذرخواهی کند.

ابلاغ پرداخت مالیات اینفلوئنسرهای مجازی با بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده/ شاخ‌های مجازی مشمول مالیات شدند

آمارها حاکی از آن است که تنها در اینستاگرام، بیش از ۵۰ پیج بالای ۳میلیون دنبال‌کننده دارند و فالوورهای بیش از ۶۰۰ پیج بالای یک میلیون دنبال‌کننده است.هزینه متداول درج هر ویدیوی کمپین‌های تبلیغاتی شرکت‌های مختلف در صفحات اینفلوئنسرهای اینستاگرام، مبلغی حدود ۵ تا ۱۰۰میلیون تومان است و هر یک از اینفلوئنسرهای اینستاگرام، روزانه تعداد قابل‌توجهی از چنین ویدیوها و استوری‌های تبلیغاتی را در صفحات خود با مخاطبانشان به اشتراک می‌گذارند.برآوردهای مرکز پژوهشی بتا (پلت‌فرم تحلیل داده‌های شبکه‌های اجتماعی) نشان می‌دهد تنها درآمد حاصل از تبلیغ و اطلاع‌رسانی توسط اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در سال، حدود هزار میلیارد تومان است، به‌ طوری که می‌توان گفت مجموع درآمد ۶۰۰ اینفلوئنسر برتر اینستاگرام فارسی در یک‌سال چیزی حدود درآمدی است که سازمان صداو سیما از تبلیغات به‌ دست می‌آورد./روزنامه ایران

صرافی مشهور رمزارز، ایرانی‌ها را تحریم کرد

صرافی مشهور بایننس، کابران ایرانی را جدی تر از گذشته تحریم کرد. در مقاله‌ای که به‌ تازگی در وب‌سایت این صرافی منتشر شد، آمده که همه کاربران بایننس باید احراز هویت شوند به کاربران تا بیست‌وهفتم مهر مهلت داده یا مدارک شناسایی بفرستد یا رمزارزهای‌شان را از این صرافی خارج کنند. قبل از این اسم، ایران در لیست تحریمی این صرافی میان کشورهایی مثل لوگزامبورگ، بولیوی، اکوادور، پاکستان، بنگلادش، نپال، کوبا، عراق، سوریه و کره‌شمالی دیده می‌شد. اما کاربران ایرانی با استفاده از فیلتر‌شکن‌های مختلف با پنهان کردن IP ایرانی، از این صرافی استفاده می‌کردند.

تبلیغات این روزهای تیسترهای اینستاگرامی: خرما و استیک با روکش طلا!

تیسترهای اینستاگرامی (بلاگرهای معرفی رستوران) با فالورهای زیادی که دارند، این روزها درآمد خوبی از طریق اینستاگرام کسب می کنند.به گفته یکی از معروف ترین افراد این عرصه، درآمد ماهیانه هر تیستر از ۶٠٠ میلیون تا دو یا سه میلیارد تومان می رسد. با این حال به نظر می رسد که ساز و کار فعالیت این دسته از افراد بر اساس اصولی که باید توسط آنها رعایت شود منطبق نیست.خرما با روکش طلا و استیک طلایی، تبلیغات این روزهای تعداد زیادی از تیسترها شده است و نشان می دهد برخی مراکز با قیمت های بالا در حال فروش محصولات خود با چنین مشخصاتی هستند، به گونه ای ۶۵٠ گرم خرما به قیمت ٨۵٠ هزار تومان فروخته می شود.در توضیحاتی که یکی از فروشندگان ورقه های طلایی ارائه کرده، تاکید شده که این ورقه ها با ابعاد ١۶*١۶ سانتیمتر از طلای خالص ٢۴ عیار با وزن ٨٠ سوت تهیه شده است./ جماران

توافق با آمریکا در دولت رئیسی امضا می‌شود

احمد زید آبادی: همه می‌پرسند رئیسی با برجام چه می‌کند؟ به نظرم یا برجام را احیاء می‌کند و یا صورت دیگری از آن را به امضا می‌رساند! آیا این پاسخ بیش از اندازه قاطعانه و به دور از احتیاط نیست؟ شاید باشد. من اما دو دلیل روشن برای این نظر دارم. دلیل اول اینکه چاره‌ای جز این نیست و دوم آنکه چین و روسیه هم به اندازۀ آمریکا و اتحادیۀ اروپا بر احیای برجام یا امضای صورتی دیگر از آن اصرار دارند؛ بنابراین، عدم توافق علاوه بر تأثیر بسیار مخربی که بر وضعیت نابسامان کنونی اقتصاد کشور می‌گذارد، جمهوری اسلامی را در برابر اجماع اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار می‌دهد. ممکن است گفته شود که با وجود تمام اینها شاید جمهوری اسلامی تصمیم دیگری بگیرد. ولی به نظرِ من حفظ موقعیت حکمرانی هر نوع تصمیم دیگری را منتفی می‌کند.

قاضی‌زاده: پشیمان نیستم که کاندید انتخابات ریاست جمهوری شدم/ وقت ماله‌کشی نیست

نماینده مجلس: با دادن بسته معیشتی نمی‌توان مشکلات را حل کرد. به دولت آقای رئیسی و کابینه ایشان امیدواریم. اگر سیستم ها اصلاح نشوند، با تغییر افراد مشکلی حل نمی شود.

بچه‌ها کیف‌های مدرسه را ببندند

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:بازگشایی حضوری مدارس از دانشگاه‌ها مهم‌تر است. پرورش بسیار مهم است که باید درون مدرسه دنبال شود. فکر اینکه با مجازی شدن مدارس، معلمان راحت شدند، اشتباه است چراکه کار معلمی در دوران کرونا بیشتر شد.میزان ترک تحصیل در دنیا زیاد شده و تعداد کودکان کار افزایش یافته است. فضای مدرسه و دسترسی به زیرساخت الکترونیک بسیار برای مناطق محروم مهم است. برای بازگشایی حضوری و ایمن مدارس باید بسته ای طراحی شود. نیاز است علاوه بر واکسیناسیون، معلم، خانواده، مدرسه و خانواده ایفای نقش موثر داشته باشند.تهویه کلاس درس دانش‌آموزان باید مناسب باشد، تجمع نباشد و از ترددها جلوگیری شود.بچه‌ها کیف‌های مدرسه را ببندند. خوابیدن تا لنگ ظهر برای دانش آموزان خطرناک است. البته فعلا واکسنی برای زیر ۱۸ سال در کشور نداریم. مرگ و میر در کودکان کم است. مدارس حتی می توانند بجای مهر در آبان باز شوند.

درخواست یک نماینده از رئیسی: کارشکنی‌های وزارت بهداشت را علنی کنید

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، خواستار استفاده از ظرفیت بانوان و اهل تسنن در کابینه سیزدهم شد.معین الدین سعیدی در جلسه علنی امروز (شنبه، 30 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم خطاب به رئیسی گفت: رأی دشمن شکن مردم به شما به خاطر حفظ نظام بود، لذا لازم است برنامه‌های خود درباره روش‌های کنترل تورم، تثبیت ارزش پول ملی، کاهش ضریب جینی، حل مشکل معیشت مردم و نحوه مدیریت کرونا ارائه کنید.نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت بانون در کابینه دولت سیزدهم عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب طی حکمی یکی از فرزندان ولایتمدار اهل سنت را به فرماندهی نیروی دریایی منصوب کردند. پس شما نیز باید از ظرفیت اهل تسنن استفاده کنید.وی در ادامه با بیان اینکه در خصوص واکسن به وعده‌ها عمل نشد، اظهار کرد: باید در این زمینه کارشکنی‌های وزارت بهداشت را علنی کنید، همچنین باید برای ساختار فاسد نظام بانکی برنامه‌های خود را تشریح کرده و شما که نماد مبارزه با فساد هستید، برنامه‌های خود را در این حوزه بیان کنید.سعیدی در ادامه با بیان اینکه شخص اول مملکت مالزی را بارها بدون محافظ در مجامع عمومی دیده‌ایم، یادآور شد: شما هم نباید از مردم فاصله بگیرید و انتظار داریم در قبال برخی اقدامات واکنش انقلابی داشته باشید؛ ضمن اینکه طبق فرمایش امام (ره) چین و شوروی نیز مانند آمریکا و انگلیس بوده؛ پس باید درباره اقدام اخیر سفیر روسیه در ایران نیز واکنش داشته باشید.

شکنجه روحی و جسمی یک شهروند ایرانی در سوئد؛ ایران خواستار تحقیق مستقل شد

 احمد معصومی‌فر سفیر ایران در سوئد در توئیتی از ملاقات خود با یکی از اتباع کشورمان که در زندان‌های سوئد مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته بود، خبر داد.سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئد در این توئیت نوشت: پس از ۲۰ روز پیگیری، موفق به ملاقات شهروند ایرانی در زندان شدم. شواهد حاکی از کاربرد خشونت و نقض کنوانسیون های مقابله با شکنجه و رفتار‌های غیر انسانی، ظالمانه و تحقیرآمیز (۱۹۸۴) مواد ۱، ۱۲ و ۱۶، حقوق مدنی وسیاسی (۱۹۶۶) مواد ۷، ۹، ۱۰ و۱۴ وکنوانسیون اروپایی حقوق بشر (۱۹۵۰) مواد ۳، ۵ و ۷ است.وی در ادامه آورده است: شکایت توسط وکلا به مرجع قضایی تسلیم وطی یادداشتی به وزارت خارجه و وزارت دادگستری خواستار تحقیق مستقل در خصوص نقض حقوق زندانی، ممانعت از معاینه پزشک، هتک حرمت‌های اعتقادی واعمال شکنجه جسمی و روحی شهروند ایرانی شدم.

عصبانیت کیهان از دست «سلبریتی ها»

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری نوشت: دیگر عادت کرده‌ایم که چهره‌های معروف سینما و تلویزیون و یا شاخ‌های فضای مجازی هرجایی باشند! درباره هرچیزی به‌صورت تخصصی نظر بدهند و یا درباره هر رویدادی اظهارنظر کنند.روزنامه کیهان در انتقاد از اظهارات «سلبریتی» ها درباره کرونا در ستون اخبار فرهنگی اش نوشت:دیگر عادت کرده‌ایم که چهره‌های معروف سینما و تلویزیون و یا شاخ‌های فضای مجازی هرجایی باشند! درباره هرچیزی به‌صورت تخصصی نظر بدهند و یا درباره هر رویدادی اظهارنظر کنند.این روزها و با اوج گرفتن سویه دلتای بیماری کرونا که روزانه بیش از 500 تن از عزیزانمان را به کام مرگ می‌کشاند، این‌بار دوباره، سلبریتی‌نماها وارد میدان شده‌اند و سوار بر امواج فیک‌نیوزها تلاش می‌کنند از قافله عقب نمانند و هرکدام به شیوه خاص خود مطالبی را عنوان می‌کند که مشخص نیست تبعات آن برعهده کیست؟این هنرپیشه‌ها و چهره‌های مطرح مجازی زندگی خود را بدون هیچ پروتکلی ادامه می‌دهند و در دورهمی‌های خود سخت مشغول دید و بازدید هستند اما در صفحات شخصی خود که می‌رسند شروع به آه و ناله و فغان از شرایط موجود کرونا در کشور می‌کنند و هر روز انگشت اتهام خود را سمت یکی از مسئولان می‌گیرند. آن هم بدون داشتن تخصص، سواد و آگاهی. در بسیاری موارد به‌راحتی یک مطلب دروغ را با آب و تاب بسیار نشر می‌دهند و تلاش می‌کنند از قافله روشنفکرنمایی عقب نمانند. برخی هم برای تامین واکسن دست به سمت کسانی دراز کرده‌اند که با تحریم‌های حتی پیش از وقوع کرونا هم در خون هموطنانمان شریک بودند.بنا بر گزارش دیده بان ایران، پس از درگذشت علی سلیمانی و فرشته طائرپور دو هنرمند کشورمان برخی از بازیگران در شبکه های اجتماعی نسبت به عملکرد دولت درباره سرعت در واکسیناسیون انتقاد کردند.

راغفر: گروهی برای براندازی کشور برنامه دارند

حسین راغفر می‌گوید امیدواری مهمترین عنصر خروج جامعه از بحران کنونی خواهد بود اما باید به یاد داشت که کشور در شرایط بحرانی و اضطراری قرار دارد و دولت اگر فکر می‌کند با ادامه خصوصی‌سازی‌ها، این فساد دامن‌گیر، می‌تواند اقتصاد کشور را مرتفع کند، سخت در اشتباه است.با آغاز به کار دولت سیزدهم، جلسات بررسی وزرای پیشنهادی از روز شنبه سی ام مردادماه در مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود. هر یک از این وزرا تاکنون با کمیسیون‌های مجلس و نهادهای مختلف برای ارایه برنامه‌های خود دیدار و جلسه داشته‌اند اما باید منتظر ماند و دید کدام یک از آن‌ها قرار است رای اعتماد بگیرند.در میان نام همه وزرا، شاید وزرایی که بیشتر در اقتصاد کشور نقش دارند برای مردم اهمیت بالاتری داشته باشد، چون این روزها شاید بزرگترین درد مردم مشکلات اقتصادی باشد. همین موضوع بهانه‌ای شد تا با حسین راغفر استاد اقتصاد و عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا گفتگو کنیم و درباره اولویت‌های اقتصادی دولت سیزدهم نیز از ایشان بپرسیم.حسین راغفر در این گفتگو از طرح خود که مخالفان زیادی هم دارد، سخن به میان می‌آورد که در آن به اطلاح نظام مالیاتی و بانکی، پایین آوردن قیمت دلار تا ۱۰ هزار تومان، مبارزه با فساد، بازبینی جدی در بودجه ۱۴۰۰، تقویت شدید ارزش پول ملی، سهمیه‌بندی کالاهای اساسی در برخی از نقاط حساس کشور و...تاکید شده و معتقد است این طرح در صورتی می‌تواند به مرحله اجرا برسد که یک عزم سیاسی و حاکمیتی پشت آن باشد چراکه کشور در یک شرایط اضطراری است که هنوز مسئولان آن را درک نکرده‌اند و زمانی که مردم به میدان می‌آیند، متوجه می‌شوند که اتفاقی رخ افتاده است.وی همچنین از ارایه برنامه جداگانه توسط هر یک از وزرا انتقاد می‌کند و می‌گوید دولت باید یک برنامه داشته باشد که وزرا آن را اجرا کنند نه اینکه خود وزرا برنامه ارایه بدهند.

دفاع مفتی لبنان از خرید سوخت ایرانی

مفتی جعفری لبنان گفت، لبنان خطر قرمز است و هر آنچه برای حمایت از آن لازم باشد انجام می‌شود. دوره استراتژی آمریکایی در لبنان تمام شده و امید است فرانسوی‌ها نقاب آمریکا نباشند.شیخ «احمد قبلان» مفتی جعفری لبنان در اظهاراتی به نظام توزیع سوخت در لبنان و نیز موضوع دریافت سوخت از ایران واکنش نشان داد.بر اساس گزارش شبکه «ال بی سی»، قبلان گفت: داستان توزیع (سوخت) در اینجا و ممنوعیت توزیع در آنجا یک موضوع [تبعیض‌آمیز] خطرناک است. کسانی که مانع سوخت‌رسانی به ایستگاه‌های سوخت در ضاحیه (جنوب بیروت) می‌شوند، این اقدام را به دستور آمریکایی‌ها انجام می‌دهند و این اقدام ممنوع است.وی در خصوص واکنش‌ها به خبر خرید و واردات سوخت از ایران به لبنان هم گفت: ما سرانی را نمی‌خواهیم که از کشتی تفریحی مجلل یا قصر معلق برای فقرا بیانیه دهند و امیدواریم که فرانسوی‌ها نقاب آمریکایی‌ها نباشند، زیرا این کشور سقوط نکرده و نخواهد کرد و گزینه‌های قدرت در آن بسیار است.

ملازهی: مواضع صداوسیما در برابر طالبان درست نیست

کارشناس روابط بین الملل گفت: طالبان تغییر نکرده است. به همین دلیل اعتقاد دارم این خطی که ایران در مواجهه با طالبان در پیش گرفته است، خط درستی باشد و بتواند در درازمدت منافع بلند مدت ایران را تامین کند. به نظر می رسد این خط بیشتر تحت تاثیر روسیه و چین است و چون رقابتی بین آمریکایی ها و چینی ها در منطقه وجود دارد، شاید اصولگرایان فکر می کنند خروج آمریکا و حضور چین و روسیه در منطقه می تواند به نفع کشور باشد.پیرمحمد ملازهی در خصوص آخرین تحولات افغانستان گفت: طالبان برخلاف آنچه سعی می کنند از خودشان به نمایش بگذارند، یکدست نیستند و در درون خودشان جناح بندی هایی وجود دارد که عبارت است از شورای کویته به رهبری ملا هبت‌الله آخوندزاده و شورای پیشاور که سراج الدین حقانی رهبری آن را به دست دارد.

واکنش همتی به اظهارات امروز رئیسی

رئیس کل سابق بانک مرکزی به صحبت‌های امروز رئیس جمهور درباره نظارت جدی‌تر بانک مرکزی بر بانک‌ها واکنش داد.عبدالناصر همتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: "امروز آقای رئیسی در مجلس تاکید کردند که بانک مرکزی باید از حالت توصیه به بانک‌ها خارج شده و نظارت جدی و اقدام و عمل داشته باشد. در این خصوص نکاتی را به اختصار تاکید می‌کنم:بانک مرکزی در سه سال گذشته، اقدام‌های جدی برای نظارت بر بانک‌ها، رفع ناترازی آن‌ها، ادغام و سرپرستی بانک‌های مشکل دار و امهال تسهیلات با رعایت الزامات فقهی و شرعی انجام داد. اگر بانک مرکزی بخواهد بر بانک‌ها نظارت بیشتر و جدی‌تر داشته باشد، دو اقدام مهم باید انجام دهد: ۱) براساس استاندارهای مالی بین‌المللی باید فعالیت عمده بانک‌ها خصوصا دولتی را به خاطر نداشتن کفایت سرمایه، متوقف کند و این اقتدار نظامی به بانک مرکزی داده شود که مانند سایر نقاط دنیا به محض تشخیص ناسالم بودن فعالیت یک بانک، در مورد آن بانک تصمیم گرفته و عمل کند و منتظر فرآیندهای طولانی حقوقی و مصلحت اندیشی نشود.۲) مانع از پرداخت تسهیلات تکلیفی مجلس و دولت ـ که نقش عمده در خلق نقدینگی دارد ـ بشود که این خود نیازمند اصلاح ارتباط مالی دولت و بانک مرکزی و چاره سازی برای تامین کسری بودجه زیاد دولت است.

لازمه تحقق نظارت جدی‌تر بر بانک‌ها خصوصا توانگری مالی آن‌ها در اولین قدم تامین حداقل ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه برای تحقق کفایت سرمایه لازم بانک‌ها و در غیر این صورت محدودسازی تسهیلات تکلیفی دولت به بانک‌هاست که منتظر تحقق وعده اقدام دولت در این خصوص می‌مانیم".

گفتنی است، امروز بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی آغاز شد که رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود درباره وضعیت بانک‌ها بیان کرد: موضوع بانک‌ها مساله محوری است. با همکاری مجلس محترم و کمیسیون اقتصادی با همراهی تیم اقتصادی و بانک مرکزی به نتیجه‌ای می‌رسیم و به اقدام و عمل می‌رسانیم. حتما نظام بانکی را اصلاح می‌کنیم. بانک مرکزی از حالت توصیه کننده باید خارج شود و پیگیری جدی در نظارت داشته باشد. این موارد از ضرورت‌هاست که پیگیری می‌کنیم.

پاسخ رئیسی به ادعای یک نماینده درباره میزان حقوق و اموالش

ابراهیم رئیسی به اظهارات یک نماینده مخالف درباره اموالش پاسخ داد.ابراهیم رئیسی در واکنش به اظهارات صباغیان، نماینده مخالف کابینه، که از وضعیت مالی خودش و وزرا سوال کرده بود، گفت: « درباره اموال و دارایی اعضای دولت نیز مجلس قانونی را تصویب کرد؛ اما به اجرا درنیامد. من در قوه قضاییه به سرعت گفتم آیین نامه آن طراحی شود اما ابهاماتی وجود داشت که من معتقدم نباید مانع اجرای قانون شود و در نهایت آیین نامه اجرایی و سامانه هم طراحی شد و دوستان اطلاعات خود را ثبت کردند. من میزان دارایی خود را نیز در برنامه های انتخاباتی نیز اعلام و برای اجرای این قانون به عنوان اولین نفر اموال و دارایی را اعلام کردم.» صباغیان گفته بود: «آقای رئیسی شما باید شفافیت ایجاد کنید لذا به همراه وزرایتان اموالتان را کتبی و عمومی و همچنین حقوق دریافتی‌تان را اعلام کنید تا شفافیت سراسر کشور را فرا بگیرد، البته این کار را نمی‌کنید چون قبلا هم گفته بودید اما به آن عمل نکردید.»

استاد دانشگاه ادیان و مذاهب: برخی مداحی‌ها به رپ شبیه شده

حجت‌الاسلام والمسلمین مهراب صادق‌نیا، استاد دانشگاه ادیان و مذاهب، در ادامه نشست‌های «عاشوار و امروز ما» که به همت انجمن اندیشه و قلم برگزار می‌شود، به بررسی رابطه نهاد دین با نهاد سوگواری محرم پرداخت و گفت: سوگواری برای امام حسین (ع) در طول تاریخ فراز و نشیب داشته است؛ شیعیان بصورت کلی گروهی با هویت سیاسی بودند؛ یعنی پیش از آنکه هویت متفاوت فقهی و کلامی متمایز از سایر گروه‌های اسلامی داشته باشند، از نظر سیاسی معترض به حکومت‌ها بوده و معتقد بودند خلفا و حاکمان پس از پیامبر، صلاحیت حکومت نداشتند.

وی افزود: سوگواری یکی از مولفه‌های هویتی است که در دوران حکومت آل بویه در سال ۳۵۰ هجری قمری با عزاداری آغاز شد، پس از یک قرن در حکومت سلجوقیان ممنوع شد تا اینکه پس از ۳۰۰ سال در دوران حکومت مغول، مجددا عزاداری برقرار گردید و در این ۳۰۰ سال، سوگواری از آشکار به پنهان و از مسجد به خانقاه‌ها و حسینیه‌ها منتقل می‌شود و ماهیت اعتراضی آن به عرفانی تغییر می‌کند.

صادق‌نیا با تاکید بر اینکه تساهل در این ادبیات قابل مقایسه با سختگیری در فقه نیست، افزود: در فقه گفته می‌شود اگر کسی روزه را عمدا افطار کند باید کفاره جمع بدهد و ۶۰ روز، روزه بگیرد و ۶۰ مسکین را اطعام کند، اگر کسی حج را نیمه کاره رها کند فلان مجازات را دارد، ولی کسانی که در نهاد سوگواری شریک هستند. وقتی ببیند که با یک اشک ریختن وارد بهشت خواهند شد ترجیح می‌دهند از این طریق عمل کنند.

صادق‌نیا بیان کرد: در جمهوری اسلامی بین نهاد دین و سیاست هم داستانی وجود دارد، این اتفاق در هیئات عزاداری ممکن است بیشتر به چشم بیاید و چالش‌برانگیزتر هم باشد، مداحی‌هایی می‌بینیم که گاهی به رپ نزدیک است که در دو سه دهه قبل باب نبود، مداحی‌ها در این دوره مبتنی بر عشق و ارادت توصیف می‌شوند و عشق هم مبتنی بر هیچ قاعده اعتقادی نیست و بیانگر رابطه سوگوار و امام(ع) خود است. لذا این مؤلفه سبب می‌شود حکومتی که نُرم‌گراست، نتواند با این سوگواری همراه باشد؛ بنابراین، باید منتظر باشیم که از دل این نوع عزاداری صورت‌هایی بیرون بیاید که مورد انتقاد نهاد دین و حتی حکومت قرار بگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۵۸
درخواست نمردن از کرونا تخصص می خواهد!؟ ایشان خودشان و خانواده محترم همگی واکسن زدند
روزنامه مشرق هنوز توی اون فضاست که همه باید به به چه چه کنند و هیچ کس حق انتقاد نداره
رئیسی جون چرا اموالتان نمی گی
آقای شریعتمداری به نظر شما سلبریتی یا هرکسی دیگر اشتباه گفتن درباره مرگ و میر ناشی از کرونا و نخریدن واکسن؟ کدام حرفشون غلط بوده تا به جنابعالی بر نخورد
آقای شریعتمداری اینها که هر روز می میرن ایرانی هستن
مسلمان هستن، عزیز خانواده هاشون هستن، کمی تفکر
اتفاقا از مسئولین باید همین جور سوال شود اگر از اول با جدیت سوال می شد این وضعمان نبود .
پس بعضی ها به رپ هم گوش میکنن که می دونن چیه؟
رأی شکوهمند مردم؟؟؟ آقا جان لطفا از خواب بیدار شو
جالبه!!! آقای دکتر آیت الله رئیسی بازهم جواب نماینده را در مورد میزان اموالش،نداده و بازهم کلی گویی کرده.
کیهان :دیگر عادت کرده‌ایم که چهره‌های معروف سینما و تلویزیون و یا شاخ‌های فضای مجازی هرجایی باشند! درباره هرچیزی به‌صورت تخصصی نظر بدهند) از قدیم گفتند یک سوزن به خودت بزن !!!! اینقدر که کیهان اظهار نظر های بی سروته با گرایشات جناحی میکند و نودونه درصدش فیک و از روی حسادت است کسی به گرد پایش تمی رسه مردم هم به این حرفها عادت دارند
ملازهی: مواضع صداوسیما در برابر طالبان درست نیست) چی چیش درسته که این یکی درست باشه
آقای علیرضا رئیسی:
ما تا واکسن فایزر یا مدرنا وارد نکنید و به بچه هایمان تزریق نکنید بچه هایمان را به مدرسه نمی فرستیم!!
مدارس زیر ساخت بهداشتی مناسبی از نظر تعداد دانش آموز و تهویه مناسب ندارد!!
دارایی ریییس حداقل با ۱۰۰ میلیارد باشه ،، سالها عرق جبین ریخته ،.
ای کاش آقای رئیسی خیلی خیلی ثروتمند میبود و اصلاً مرفه بود... ولی در عوض یک تیم منسجم و کاردان در حوزه اقتصاد میداشت...
تنهاحرف بدردبخوری که ازرئیسی شنیدیم همین چند کلمه بود
با توجه به سنگ اندازه‌ای امثال قالیباف و رییسی در مسیر مذاکره حالا دیگه انها باید برجام رو آتش بکشند تا این سند بردگی نیاز به مذاکره مجدد نداره ؟؟ البته جو بایدن خودش فهمیده که میخاد اخر هفته با نخست وزیر اسرائیل جلسه هماهنگی بزارن .
این آقایی که میگه مرگ و میر در کودکان کم است لذا باید مدارس باز بشه، اگه آن کم فرزندان خودش باشند هم نظرش باز همینه. قتل کم بلکه قتل یک نفر از نظر قرآن کریم مساوی است با قتل جمیع مردم. چرا به جای حرف عمل نمی کنید و بازگشایی را منوط به واکسن نمی کنید. لابد چون مردن کم ارزان تر از واکسن بسیار است. خوابیدن تا ظهر خطرناک است اما مردن فرزندی از فرزندان خطرناک تر است.
این کشور حتی با فروش یه قطره نفت اداره میشه به شرط آنکه
1_شفافیت در همه زمینه ها حاکم باشه
۲_ ایران کشور بهشت پزشکان انحصار طلب نباشه
۳_ امتیاز بعًی از مشاغل چنده میلیارد معامله نشه
۴_ سلامت کشور گروگان زالو صفتان دلال دارو نباشه یه بسته قرص طی یکسال ۱۰ برابر شده این کجای منطق ریاضی جای داره با دلار ۱۰۰ هزار تومانی هم جور نمیاد
۵_ هر خانواده ای بیش از یک خودرو داشته باشه ، مالیات ۵۰ درصدی و حذف کارت سوخت ببینید قیمت خودرو نصف میشه
۶_ فرار مالیاتی بسیار زیاد هست مشاغلی مانند دفاتر ثبت اسناد رسمی ، وکلا و پزشکان و ....مالیات واقعی رو نمیدن
۷_ بعضی از مشاغل با توجه به نوسانات ارزی خود به خود افزایش سرمایه میدن که مشمول مالیات نیستند
۸_ پول بیمه خوردرها ، مخابرات و و شرکتهای فرآورده‌های نفتی بیشترین درامد رو دارن که باید شفاف سازی شوند
۹ _ مالیات از حسابهای بانکی میلیاردی که سود میگیرن بدون دردسر
۱۰ _ مالیات بر واحدهای مسکونی خالی که نقش سوداگری رو دارن
به هر حال هر جراحی نیاز به درد داره باید بدون هیاهیو حق مستضعفین از مستکبرین گرفته شود حتی در عرصه داخل
خواب دیدید خیره،که بچه هامون به مدرسه بفرستیم اگه لازم باشه اصلا امسال درس نخونند
اقای ریسیس واکسن ، واکسن ، واکسن
روزی حداقل ۱۰۰۰ نفر دارن پر پر میشن ، بیمارستانها دادن تبدیل به مرده شور خانه میشن ، کادر درمان خسته و درمانده شدن و دارن یکی یکی استعفا میدن,
درود به صباغیان نماینده شجاع وباشرف مجلس !!! اینا به هیچکس خود را پاسخگو نمیدانند وفکر می کنند مملکت ارث پدریشان است
کیهان ایران فقط کشور تو است و غیر از تو هیچ کس حق اظهار نظر ندارد تو کارشناس همه فن حریف هستی و همیشه حق با تو است چون قدرت پشت تو هست
آقای رئیسی من به هیچ عنوان نگران سلامتی و واکسن شما و معلمان و راننده سرویس مدارس نیستم.. من فقط و فقط نگران سلامتی 2 فرزند محصلم هستم که برعکس شما هیچ جایگزینی براشون وجود نداره.. پس با خیال راحت بچه های خودت ر بفرست مدرسه
در حالیکه هر روز به مردم ایران می گویند شما چند برابر جهان انرژی مصرف می کنید و این را نمی پذیرند که تکنولوژی که مردم ایران استفاده می کنند مال حداقل سی چهل سال پیش هست چون زیاد استفاده می کنید ما هم هر روز قیمت انرژی را گران می کنیم و دو قران یارانه بهتون می دهیم که ساکت شوید از آن طرف هم به هر کی بخواهند بذل و بخشش می کنند د
چرا وقتی آن عکس در سفارت روسیه با حضور سفیر بریتانیا نصب شده بود رگ گردن کیهان سیخ نشد ؟؟
مگه مسئولین مملکت مال و اموال دارند ؟؟؟؟ همه شون در حد محرومترین آدمها ی مملکت زندگی میکنند و خانه های اجاره ای دارند و حقوق کارگری دریافت میکنند
سخنی با جناب قالیباف
اقای قالیباف شما جلوی رتبه بندی فرهنگیان رو گرفته اید آیا
واقعا ظلمی از این آشکارتر وجود داره
من معلم با حقوق ۶ میلیونی فقط اگه هر وعده یه دبه ماست خالی برای خانواده ۴ نفری مصرف کنیم باید ۱۵۰ هزار تومان پول بدهیم یعنی ماهی ۴میلیون پانصد ، پول آب و برق و گاز و تلفن و موبایل و هزینه شاد و... حداقل ۸۰۰ هزار تومان ، روزی اگه ۵ عدد نان هم با اجازه شما یه وعده با ماست بخوریم روزی ۱۰ هزار و ماهی ۳۰۰ هزار تومان یعنی سرجمع ۵ میلیون ششصد هزار ، واقعا از شما ممنون هستیم که اجازه میدهید با ماست مالی کردن خودمان فقط زنده بمونیم ؟؟ راستی حقوقهای ۵۰ میلیونی شما ها تورم زا نیست ؟؟! خوب یاد دارید تریبون نماینده ای که از حقوق معلمین دفاع میکنه رو قطع کنی ، راستی میدونی همین خواندن و نوشتنت را مدیون معلم سال اولت هستی ؟؟
بیچاره مجری رادیو جوان، آقایان دارد روزی 600_700نفر آدم از بین میروند(با امر رسمی) بعد شما ناراحتید از اینکه از یک مسئول راجع به این قضیه سئوال می‌شود. یعنی شما واقعا معتقدید مجموعی که ملت را ماها است سرکار گذاشته نباید پاسخگو رفتار زشت و ناپسندشان باشند این آقایان اگر در کشوری مثل ژاپن بودند بخاطر این افتضاح از شرم هاراگیری می‌کردند نه اینکه پست بالاتر بگیرند و در مقابل سئوال یک خبر نگار و مجری عصبانی بشوند
توافق با آمریکا در دولت رئیسی امضا می‌شود
احمد زید آبادی: همه می‌پرسند رئیسی با برجام چه می‌کند؟ به نظرم یا برجام را احیاء می‌کند و یا صورت دیگری از آن را به امضا می‌رساند! آیا این پاسخ بیش از اندازه قاطعانه و به دور از احتیاط نیست؟جناب زیدابادی برجام میتواند مشکلات اقتصادی وتحریم کشوررا برطرف کند لذا اگر اقای رئیسی انچه درتبلیغات وسخنرانیهایی که قبل ازنامزد شدن ریاست جمهوری درپشت تریبون اعلام میکرد که مشکلات کشور به تحریم وبرجام نیست مشکلات کشورنبود مدیریت جهادی هست اگر این حرف خودش را باور داشته باشد رئیسی زیربار برجام نباید برود اگر دنبال برجام باشد اقای رئیسی ازسوی محافل سیاسی واصلاح طلبان زیر سوال میرود اگر برجام بد بود چراالان دنبال برجام هستید اگر بدون برجام بخواهد کشوررااداره کندمعیشت مردم وتورومی درانتظار مردم وکشورهست که بیشتر ازپایان ریاست جمهوری روحانی میشود لذا رئیسی انچه شعار داده بعنوان مطالبات مردم باید پاسخگوباشد درهردوحالت چه بابرجام وچه بی برجام بخواهد کشوررااداره کند به مشکل برمیخورد اگر بابرجام یعنی سنگ اندازی رئیسی وطیف وهمفکرانش دردولت روحانی که برجام منفعتی برکشورنداشت ونباید معیشت مردم را به برجا گره بزنیم زیرعلامت سوال اصلاح طلبان میرود اگر بخواهد بدون برجام کشوررااداره کند نمیتواند شعارهای تبلیغاتی خودش را عملی کند چون کشور ایران تحریم ومعیشت مردم هم به تحریم گره زده شده است
عصبانیت کیهان از دست «سلبریتی ها»جناب شریعتمداری چرا عصبانی میشوید؟ مگر شما وروزنامه کیهان واصولگرایان درطول 8سال به روحانی ودولت روحانی کم بدوبیراه گفتند وگفتید؟ الان هم تاب وتوان زباد نقددیگران را داشته باشیدجناب شریعتمداری تاانجاییکه مردم از انتقاد شماها میشنیدند بجز توهین وتهمت فحاشی وافترا چیزی ندیده اند واکثرانتقادهای شماها کذب وصرفا برای ایجادموج نارضایتی مردم به روحانی ودولت روحانی بود تا بتوانید بانیامدن مردم پای صندوقهای رای پیروز انتخابات باشید که شده اید همیشه این را درذهن خودتان داشته باشید اول یک سوزن بخودتان بعدش به دیگران جوالدوز بزنیدجناب شریعتمداری چطور سلبریتی همفکرانتان هرطوری درهرفضای مجازی برروحانی میتاختند انموقع زبان شمالال بود؟ ایا شده انتقادی کنید که چرا اقای مخبر به مردم ومسئولان نظام وعده دروغین تولید میلیونی واکسن داده بود ولی درعمل واکسنی تولید نشدچراازقای مخبر که مقصراصلی فوت عزیزان این مرزوبوم هست زبان نقد باز نمیکنید بقول خودتان رئیسی معجزه کرد به بعضی ها شفا داده زبان نقدباز کردند الان ماهم میگوییم رئییسی هم به تعدادی ازشماها نفرین کرده زبان نقدتان را لال کرده است جناب شریعتمداری بجای اینکه به هنرمندان بتازید برو بررسی کنید چرا وبه چه علت وبا کدام سطح سواد نمایندگان انقلابی وجهادی تو واکسن فایزر را عقیم کننده وجی پی اس وکشنده و..... هست وباطوماری که 180نماینده انقلابیتان که سردسته انان خانم الهیان وزاکانی بود که واکسن خارجی باید ممنوع شود وممنوع هم شد الان پاسخگوی ملت ومرگ ومیر ملت هستند وهستید؟لطفا اگر دیندار نیستید لااقل بنابرفرمایشات مولایمان حسین بن علی ع ازاد مرد باشید چشم وزبانتان را برحقایق وحقیقت نبندید
پاسخ رئیسی به ادعای یک نماینده درباره میزان حقوق و اموالش انچه رئیسی درانتخابات ازاموالش اعلام کرد کذب محض بوده است مثل اموال قالیباف که درسال 96گفت من یک اپارتمان دارم وفرزندم یک پراید و4میلیون تومن پسا انداز درصورتیکه یک رفتگر شهرداری بعد20سال خدمت میتواند این اموال را برای خودش تهیه کند لطفا بامردم صادق نیستید با خدا ومعصومین ع صادق باشید
خود شریعتمداری متخصص چیست که در همه موارد نظر می دهد؟
مشرق: آیا نباید تفاوتی بین مجری رادیو جوان و ایران اینترنشنال باشد؟
نه فقط رادیو جوان که کل صدا و سیما سه ماهی است که تصورتی برنامه ها را اجراء میکنند که اگر شما از وسط هر برنامه ای رادیو را باز کنید باور نمیکنید که این صدای جمهوری اسلامی باشد فرق هم نمیکند برنامه صبح بخیر ایران باشد ! برنامه طنز باشد یا یکی از بخش های خبری !
مدرسه رو زمانی میشه باز کرد که حداقل شصت درصد رو واکسن زده باشید
یک مجری آزاده حق گو پیدا شده شما ناراحتید. کذب نیست راست است و بچه هم می‌فهمد که در مورد بیماران مبتلا به کرونا سهل انگاری می‌شود.
شفاف سازی حقوق و اموال مسئولان
اگر انجام شود،ولی انجام نمیشود
آقای معین الدینی سعیدی نماینده محترم یادشان رفته که خودش از وزیر بهداشت قدر دانی کرده تصاویرش موجود است حال ادعای جدید میکند.
چقدر زود یادتان میرود
«آقای رئیسی شما باید شفافیت ایجاد کنید لذا به همراه وزرایتان اموالتان را کتبی و عمومی و همچنین حقوق دریافتی‌تان را اعلام کنید تا شفافیت سراسر کشور را فرا بگیرد، البته این کار را نمی‌کنید چون قبلا هم گفته بودید اما به آن عمل نکردید
خوب نمیخواهند در پایان تفاوت زیاد باشد
اقای رییسی با بازی با کلمات از جواب دادن به لیست اموال و دارایی ها و حقوقشان طفره رفتند...
در ژاپن اعلام دارایی نخست وزیر و اعضا دولت از قبل و بعد از صدارت و وزارت یک وظیفه قانونیست و حتما اجرا میشود.
ولی در ایران این مردم هستند که هرازگاهی به بهانه های مختلف باید میزان دارایی و مالکیت خود را به دولت اعلام کنند، خنده داره واقعا
اینکه صدای مشرق نیوز درآمده به خوبی نشان میدهد که پشت پرده چه کسانی در حقیقت مخالف واردات واکسن خارجی بودند که حالا ایران را کانون بحران کرونا با روزانه چند صد کشته کرده است
اگر رییسی حقوقش را علنی کرد یعنی امکان درست شدن اوضاع هست وگرنه رییسی هم مثل روحانی است و هر روز پسرفت خواهیم داشت.
به روزنامه کیهان بفرمایید چطور یک امام جمعه یا آخوند که هیچ اطلاعی از واکسن کرونا ندارد می تواند راجع به کرونا و تولید واکسن صحبت کند ولی سلبریتی ها نمی توانند
((پاسخ رئیسی به ادعای یک نماینده درباره میزان حقوق و اموالش))/هر چه به پاسخ این آقا توجه کردم دیدم از حقوق خود چیزی نگفته است.خوشحالم به ایشان رای نداده و رای نخواهم داد.جاوید ایران
در زندانهای سوئد کسی مورد ضرب و شتم قرار نمیگیرد.
تا همه دانش اموزان واکسن نزنند بنده اجازه نخواهم داد فرزندم به مدرسه برود.
چقدر هم پاسخ های رییسی و وزرایش

قانع کننده و شفاف بودند !!!!!!
زندانی ایرانی در سوئد باید عادلانه محاکمه بشه و اگه مقصر بود، تنبیه بشه و اگه هم بی تقصیر ، اعاده حیثیت بشه و با احترام برگرده.
فقط حاج حسین و دوستان اجازه دارند در مورد هر چیزی اظهار نظر کنند. دکتر حاج حسین، مهندس حاج حسین، دیپلمات حاج‌ حسین، همه جا حاج حسین. یکی میگه عقیم می کنه اون یکی میگه توش چیپ کار گذاشتن، اون یکی میگه اطلاعات شخصی تو رو از تو واکسن می کشن بیرون. افرین ادامه بدین خجالت هم نکشین. باعث و بانی کشته شدن این همه ادم‌شما ها هستین.
فقط حاج حسین و دوستان اجازه دارند در مورد هر چیزی اظهار نظر کنند. دکتر حاج حسین، مهندس حاج حسین، دیپلمات حاج‌ حسین، همه جا حاج حسین. یکی میگه عقیم می کنه اون یکی میگه توش چیپ کار گذاشتن، اون یکی میگه اطلاعات شخصی تو رو از تو واکسن می کشن بیرون. افرین ادامه بدین خجالت هم نکشین. باعث و بانی کشته شدن این همه ادم‌شما ها هستین.
با سلام مردم با سخن مجری متوجه کوتاهی مسئولان در واردات واکسن نمیشوند بلکه چیزیکه با چشم خود می بینند که دنیا در چه مرحله ای است و ما در کجا هستیم را درک می کنند. تقریبا کشور صدم در تزریق واکسن زیر رتبه 5 در مبتلا و فوتی
سلبریتی ها مگر حرف خلاف واقع زده اند که کیهان به آنها تاخته اصلاً خود دست اندر کاران کیهان مگر تخصص دار ند که در هر زمینه اظهار نظر میکنند؟
مداحی با آهنگ و ریتم و .....، مداحی نیست. فقط کنسرت است و کارناوال.... متاسفانه عزا و عزاداری شده چشم هم چشمی مداح ها و دکان برخی آقایان!!!
شیخ بهایی » دیوان اشعار

تاکی به تمنای وصال تو یگانه

اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه

خواهد به سر آید، شب هجران تو یانه؟

ای تیر غمت را دل عشاق نشانه

جمعی به تو مشغول و تو غایب ز میانه

رفتم به در صومعهٔ عابد و زاهد

دیدم همه را پیش رخت راکع و ساجد

در میکده رهبانم و در صومعه عابد

گه معتکف دیرم و گه ساکن مسجد

یعنی که تو را می‌طلبم خانه به خانه

روزی که برفتند حریفان پی هر کار

زاهد سوی مسجد شد و من جانب خمار

من یار طلب کردم و او جلوه‌گه یار

حاجی به ره کعبه و من طالب دیدار

او خانه همی جوید و من صاحب خانه

هر در که زنم صاحب آن خانه تویی تو

هر جا که روم پرتو کاشانه تویی تو

در میکده و دیر که جانانه تویی تو

مقصود من از کعبه و بتخانه تویی تو

مقصود تویی کعبه و بتخانه بهانه

بلبل به چمن زان گل رخسار نشان دید

پروانه در آتش شد و اسرار عیان دید

عارف صفت روی تو در پیر و جوان دید

یعنی همه جا عکس رخ یار توان دید

دیوانه منم من که روم خانه به خانه

عاقل به قوانین خرد راه تو پوید

دیوانه برون از همه آیین تو جوید

تا غنچهٔ بشکفتهٔ این باغ که بوید

هر کس به زبانی صفت حمد تو گوید

بلبل به غزلخوانی و قمری به ترانه

بیچاره بهائی که دلش زار غم توست

هر چند که عاصی است ز خیل خدم توست

امید وی از عاطفت دم به دم توست

تقصیر خیالی به امید کرم توست

یعنی که گنه را به از این نیست بهانه اعمال دین به روش داعش وطالبان حاصلش دین گریزی وفرار ازحکومتهای تحت عنوان اسلام است موسیقی ایرانی تحت عنوان هوره کردی باسابقه 7000 ساله محتوایش ستایش اهورامزدا وخدابوده وموسیقی اصیل ایرانی هم برگرفته از مجالس تعزیه است خب لابد ما تودین مردم دخالت کردیم وهرچه خود می فهمیدیم وصلاح میدانستیم را بعنوان دین خدا تبلیغ کردیم بجای جذب اولوالالباب جانب حفظ عوام درصحنه را گرفتیم صدا و سیما بجای تبلیغ ومعرفی اسلام جانب خوابها و مکاشفات ونقل قول از دیدار فلان راننده کامیون کاهل نماز و خلافکار با امام زمان ع ومطالبی که قطعا کذب محض میباشند را گرفته است مثلا بعد از رحلت آیت اله بهجت و آقافخر تهرانی و آیت‌الله بهاءالدینی ومرحوم شیخ خیاط هرکی هرچی دزکرامات ومکاشفات وملاقاتها ازاین بزرگواران شنیده را کتاب ونقل کردیم درصورتیکه اکثر این بزرگواران وزاهدین صاحب دل با مرحوم پدرم مراوده واز دوستان صمیمی ایشان بودند واصلا راضی به بیان این مطالب آنهم ازنوع صحیحش را نبودند چه برسد به به سرهم کردن عوام وعجائز
مشرق یک مجری صدا و سیما حرف دل مردم را زده است. سر خود را زیر برف کرده اید و فکر می کنید مردم هیچی نمی فهمند. کاملا مشخص است که بخاطر وعده های دروغ برکت در واردات واکسن خارجی تعلل صورت گرفت
سوال کننده از شهریاری اگر به فرض اینکه هدفمند بوده جوابهای ایشان که جای سوال بیشتری دارد ونشان از بی تدبیری و بدون برنامگی همه ارگانها بوده بخصوص خود ایشان که نماینده مردم هم هست.
شرم بر خبرگزاری و سایت مشرق!اگر شماها از خبرنگاری فقط ماله کشی و جناح بازی بلد هستید،چرا نمیذارید چند نفر مجری و یا خبرنگاری هم که قراره از مسئولین مطالبات مردم پیگیری کنند،به کارشون ادامه دهند؟مگر اون خانم مجری محترم چی گفت و چی پرسید؟حرف دل مردم پرسید.سوال هزاران ایرانی پرسید.

آقای شهریاری به عنوان یک پزشک از امضا کنندگان نامه به رهبری برای عدم ورود واردات گسترده و به موقع واکسن بوده اند و باید بخاطر همین موضوع جوابگو حتی محاکمه شوند.
ادبیات عضو علمی کشور فاجعه است !!!!!!!!

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا :

"خوابیدن تا لنگ ظهر برای دانش آموزان خطرناک است"
مگر نوع سوگواری وعزاداری دولت با مردم وبخصوص نسل جوان تفاوت دارد؟
این ثمره خط فکری نسل جدید است همین هائی که درکشورکاملااسلامی پرورش یافتن
شایدماقدیمی ها باید درس بگیریم
با لفظ "شاخ مجازی" آدرس غلط ندید. دولت از یه طرف می‌گه نباید اطلاعات کاربرا از ایران خارج بشه، از طرف دیگه از همون اطلاعات می‌خواد مالیات بگیره.
مشرق جان تقصیر فایزر و مدرنا بود چون برکت فقط پولشو گرفته و واکسن تواید نکرده
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان