بازدید 5069

­انتقال ۵ قاچاقچی بولیوی به کشور متبوعشان

معاون وزیر دادگستری از انتقال ۵ محکوم بولیوی به کشور متبوعشان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۷ 19 August 2021
به گزارش تابناک،  محمود عباسی در گفتگو‌با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، افزود: این اتباع خارجی با درخواست و رایزنی مقامات وزارت امور خارجه و دادگستری بولیوی و بررسی و تصویب آن در کمیته انتقال محکومان به کشورمان‌منتقل شدند.

وی گفت: با انتقال این محکومان، دوران محکومیت ان‌ها در زندان‌های کشورشان خواهد شد.
عباسی تصریح کرد: اتهام این افراد قاچاق کوکائین به ایران بود که در فرودگاه‌های تهران، مشهد، اصفهان و اراک دستگیر و روانه زندان شدند.

وی افزود: با توجه با گذشت حد اقل پنج سال از دوران محکومیت این افراد که هریک از آنان به بیست تا سی سال حبس و جزای نقدی محکوم شده اند و درخواست مستمر و پیگیری‌های سفیر بولیوی در تهران به نمایندگی از دولت متبوعشان در اقدامی انسان دوستانه و حقوق بشری تصمیم به انتقال این محکومان گرفتیم و آنان را به کشورشان منتقل کردیم تا باقیمانده دوران محکومیت خود را در زندان‌های بولیوی بگذرانند.
رییس کمیته انتقال محکومان کشورمان به کسانی که قصد سفر به جمهوری اسلامی ایران دارند هشدار داد: در ایران هم مثل سایر کشور‌ها مجازات سنگینی در انتظار مرتکبین قاچاق مواد مخدر است و پلیس مبارزه با مواد مخدر و دستگاه قضایی ما اجازه نمی‌دهد مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی جولانگاه تاخت و تاز قاچاقچیان شود.
عباسی گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشور‌های فعال و پیشرو در زمینه مبارزه با مواد مخدر است و اجازه نمی‌دهد قاچاقچیان مواد مخدر به اهداف خود دست پیدا کنند.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری از مقامات وزارت خارجه، دادستان‌های تهران، مشهد، اراک و اصفهان، ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، سازمان زندان ها، پلیس بین الملل، سازمان هواپیمایی، حفاظت پرواز، مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، اعضای کمیته انتقال محکومان و همکاران خود دفتر همکاری‌های بین المللی در وزارت دادگستری که زمینه انتقال این محکومان را فراهم کردند تشکر کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی