بازدید 5739
۱

بیشتر اعضای هیات علمی دانشگاه تهران واکسینه شدند

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره واکسیناسیون دانشجویان گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، تزریق واکسن برای افرادی که در محل‌های تجمع از جمله خوابگاه‌های دانشجویی که امکان شیوع کرونا وجود دارد، در دستور کار قرار گرفته و با توجه به اینکه ما سه هزار دانشجوی خوابگاهی داریم اکنون واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی‌ را آغاز کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۰۷۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ 18 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، درباره روند واکسیناسیون اعضای هیات علمی و دانشجویان ساکن در خوابگاه این دانشگاه اظهار داشت: واکسیناسیون اعضای هیات علمی از سه هفته قبل آغاز شده و هر عضو هیات علمی که تا الان ثبت نام کرده واکسینه شده است. اکنون می‌توانیم بگوییم که کسی را در نوبت نداریم واکثر اعضای هیات علمی ما واکسینه شدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در میان اعضای هیات علمی افرادی بوده‌اند که تمایلی به واکسیناسیون نداشته باشند؟ گفت: ما یک برنامه اپلیکشین طراحی کردیم و به همه کسانی که تمایل داشتند واکسینه شوند اعلام شد، در این اپلیکیشن ثبت نام کنند. لذا ما کسی را ندیدیم که بخواهد مقاومت کند و بگوید واکسن نمی‌زنم، اگر هم کسی باشد که اعتقادی به واکسن نداشته باشد ما آن را ندیدیم و گزارشی در این زمینه دریافت نکردیم.

حبیبا درباره انواع واکسن‎ برای هیات علمی‌ها گفت: نوع واکسن‌ها به عهده دانشگاه نبوده، بلکه پایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون، طبق هر آنچه که موجودی داشته باشند به ما واکسن می‌دهند. اکثر واکسن‌هایی که به ما دادند از نوع سینوفارم بوده است. دانشگاه تهران هر روزه مشغول واکسیناسیون است ولی تا کنون نزدیک به چهار هزار نفر از اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان تا واکسینه شدند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره جاماندگان اعضای هیات علمی از واکسیناسیون گفت: بنا شده طی یک اطلاعیه اعلام شود که حداکثر تا هفته آینده زمان برای واکسیناسیون اعضای هیات علمی و کارکنانی که تاکنون واکسن نزده‌اند، در نظر گرفته می‌شود. اگر در این بازه نیز مجددا افراد نسبت به واکسیناسیون اقدام نکنند، در این محلی که ما واکسیناسیون انجام می‌دهیم، نوبت اول دیگر ادامه نخواهد یافت زیرا ما باید ازشهریور ماه‌ نوبت دوم را آغاز کنیم. برای نوبت دوم نیز احتمالا یک جمعیت سه تا چهار هزار نفری را خواهیم داشت.

وی درباره واکسیناسیون دانشجویان توضیح داد: اکنون در مرحله واکسیناسیون دانشجویان، افرادی که در خوابگاه‌ها ساکن هستند واکسینه می‌شوند. بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، تزریق واکسن برای افرادی که در محل‌های تجمع از جمله خوابگاه‌های دانشجویی که امکان شیوع کرونا وجود دارد، در دستور کار قرار گرفته و با توجه به اینکه ما سه هزار دانشجوی خوابگاهی داریم اکنون واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی‌ را آغاز کرده‌ایم.

حبیبا اضافه کرد: بعد از دانشجویان خوابگاهی، نوبت دانشجویان PHD که در آزمایشگاه‌ها، مزارع، درمانگاه‌ها و دانشکده‌های دامپزشکی هستند، است و این افراد واکسینه خواهد شد. سپس باید ببینیم که دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا برای سایر دانشجویان به چه صورت خواهد بود.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که اگر دانشجویان واکسن بزنند می‌توانند در کلاس حضوری شرکت کنند؟ گفت: گفته شده اگر دوز دوم هم دریافت شود بعد از دو هفته بدن ایمن خواهد شد. لذا همه برنامه ریزی‌هایی که اعلام می‌شود به سرعت واکسیناسیون و البته به نظر و تصمیمات وزارت علوم و وزارت بهداشت بستگی دارد.

وی خاطر نشان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طبق هماهنگی‌هایی که انجام داده، اسامی تمام دانشجویان خود که در شهرستان‌ها وتهران در حال تحصیل هستند به وزارت بهداشت و درمان داده است. طبق آن بناست طی یک فرآیندی از شهریور ماه واکسیناسیون دانشجویان آغاز شود. لذا ما باید منتظر باشیم تا ببینیم روند و سرعت واکسیناسیون به چه صورتی خواهد بود تا با توجه به آن نسبت به آموزش حضوری یا غیرحضوری تصمیم گیری شود.

حبیبا بیان کرد: اکنون دانشگاه‌ها تعطیل نیستند، بلکه به شکل مجازی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. برای آموزش حضوری همه موارد بستگی به نظر ستاد مقابله با کرونا دارد در کل امیدواریم سرعت واکسیناسیون خوب و مطلوب باشد. در خصوص بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها ما یقینا تابع نظر ستاد مقابله با کرونا بوده و هیچ دانشگاهی نمی‌تواند در این زمینه به شکل مستقل تصمیم بگیرد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در پایان گفت: همین الان که آموزش‌ها از حضوری به مجازی تبدیل شده کاملا با نظر ستاد مقابله با کرونا بوده و دانشگاه‌ها خودشان تصمیم نگرفته‌اند. اگر هم قرار باشد دانشگاه به شکل حضوری باز شوند ستاد کرونا باید تصمیم بگیرد که با توجه به روند واکسیناسیون دانشگاه ها باز شوند و یا شیوه آموزش مجازی ادامه پیدا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
غیب کفتین...هفتاد درصدشون سنشون بالای شصته...خوب معلومه واکسینه میشن!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار