بازدید 22044
۵

علت عدم دعوت اسد به اجلاس منطقه‌ای بغداد

منبع عراقی علت دعوت نکردن عراق از بشار اسد برای حضور در کنفرانس اجلاس همسایگان در بغداد را که پایان ماه جاری میلادی برگزار می‌شود، فاش کرد.
کد خبر: ۱۰۷۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳ 18 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، این منبع به شبکه آرتی روسیه گفت: این کنفرانس براساس ایده عراق و فرانسه برگزار می‌شود، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه کسی بود که تمایل دارد رهبران کشورها به بغداد بیایند.

این منبع افزود: یکی از شروط ماکرون برای موفقیت کنفرانس دعوت نکردن از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه بود زیرا نمی‌پذیرد با اسد دور یک میز بنشیند.

به گفته این منبع، دولت عراق با ماکرون در نظرش برای به سختی نینداختن بقیه رهبران کشورها از بابت دعوت از اسد توافق کرد.

پیش از این در بیانیه رسمی وزارت خارجه عراق آمده بود که در پی انتشار اخباری از قبیل دعوت از اسد، دولت عراق تأکید می‌کند که چنین دعوتی در کار نیست و هرگونه دعوت رسمی با نامه رسمی نخست‌وزیر عراق انجام می‌شود و هیچ طرفی حق ندارد به نام دولت عراق از هیچ مقامی دعوت به عمل آورد.

اشاره وزارت خارجه به سفر فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد شعبی به سوریه و دیدارش با اسد است که گفته شده بود، رئیس جمهوری سوریه طی دیدار خود با فالح الفیاض پیام نخست وزیر عراق در مورد اجلاس سران کشورهای همسایه عراق که قرار است در بغداد در اواخر ماه جاری برگزار شود دریافت کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۵
نبود قدرت همین ریس جمهور عراق مثل عبدالغنی به فنا میره
اسد فقط برای اینکه در «قدرت» بماند تمام کشورش را به آتش کشید. فک نکنم ماکرون با فرانسه چنین کند اصلا بعید می دانم چنین رفتاری در مخیله اش بگنجد.
بنظرم ایران در اعتراض به این کار غلط عراق، نباید در آن کنفرانس شرکت کند و اعتراضش را کتبا اعلام کند. رئیس جمهور فرانسه چکاره است که برای کشورهای همسایه تعیین تکلیف کند
آمریکا و اسرائیل و ...
قشنگ عراق رو هم با بوجود آوردن نیروهای نظامی موازی نابود کردند.
پاسخ ها
حبیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
دقیقا مثل افعانستان. چرا خوش ت می آد حقایق نبینی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان