بازدید 5952

اتهام یهودی‌ستیزی؛ تنش در روابط اسراییل و لهستان

روابط رژیم صهیونیستی و لهستان باز هم دچار تنش شده است.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 16 August 2021

 

به گزارش تابناک، به نقل از فرانس۲۴؛ در پی وضع قانونی جدید در مورد املاک اموال به سرقت رفته یهودیان به دست نیروهای آلمان نازی، روابط اسراییل و لهستان وارد دور تازه‌ای از تنش شد به طوریکه اسراییل کاردار خود را از لهستان فراخواند.

تصویب قانونی در لهستان که بر اساس آن بازماندگان هولوکاست قادر نیستند به طور غیرقانونی برخی املاک در این کشور را تصرف کنند، موجب تنش در روابط تل‌آویو – ورشو شده است. در همین نخست وزیر لهستان به اسراییل هشدار داد اگر به رفتار خود با ورشو ادامه دهد، مردم لهستان به شدت ناراحت و عصبانی شده و روابط دو کشور آسیب جدید خواهد دید.

در همین رابطه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی امضای این قانون را بی‌حرمتی شرم‌آور به هولوکاست توصیف کرده و دولت لهستان را به اتخاذ سیاست‌های یهودی‌ستیزانه متهم کرده است. قانون جدیدی که در لهستان به تصویب رسیده هزاران دادخواست و ادعای یهودیان در مورد املاک و مستغلات مربوط به زمان جنگ جهانی دوم را بلوکه می‌کند.

لهستان پیش از جنگ جهانی دوم دارای یکی از بیشترین جمعیت یهود در اروپا بود. پس از جنگ، دولت کمونیستی لهستان اعلام کرد همه اموال بی‌صاحب، خواه برای یهودیان خواه برای غیریهودیان به نفع عامه ضبط خواهد شد. حالا پارلمان لهستان روز چهارشنبه گذشته قانونی را تصویب کرده که به موجب آن عملا بازیابی اموال تصرف شده توسط نازی‌ها در زمان جنگ جهانی دوم از سوی بازماندگان هولوکاست در این کشور را منع می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست