بازدید 15991
۵

شفاف‌سازی در مورد مبارزه حسن یزدانی و دیوید تیلور

محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی مطالبی را درباره مدال حسن یزدانی و داوری این مسابقه مطرح کرد.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ 15 August 2021

به گزارش تابناک، محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی درباره حواشی مدال حسن یزدانی در المپیک 2020 توکیو اظهار داشت: این کشتی با نتیجه 3 بر 4 به نفع تیلور آمریکایی به پایان رسید. بحثی که چند روز گذشته در رسانه ها مطرح شد مبنی بر این که زمانی که اخطار و امتیازی به نفع حسن یزدانی دادند در انتهای تشک بود و کشتی گیر آمریکایی در حالت زانو زده از تشک خارج شد. داور به درستی اخطار به تیلور و یک امتیاز به یزدانی داد. طبق مقررات به این شکل هست که هر کشتی گیری که به حالت خاک از زمین خارج می‌شود در وسط تشک ادامه کشتی باید در حالت خاک باشد. در حالت زانوزده هم از نظر مقررات یعنی حالت خاک.

وی افزود:‌ بعضی از دوستان احساس می کردند که حسن یزدانی باید در پشت او قرار می گرفت و فرار می کرد و از تشک بیرون می رفت تا در وسط تشک روی خاک قرار می‌گرفت، در صورتی که مقررات این را نمی‌گوید. در حالت زانو زده هم وقتی کشتی گیر از تشک خارج می شود و به او اخطار و به حریفش امتیاز تعلق بگیرد، طبق مقررات بازی در وسط و کشتی در شروع مجدد در حالت خاک آغاز می‌شود. برخی احساس می کنند که با نشستن در خاک تیلور، حسن یزدانی برنده آن بازی می‌شد. من تاکید می‌کنم که اخطار را به حریف دادند و امتیاز را به یزدانی دادند. فقط موضوعی که هست باید حسن شانس خود را در وسط و در حالت خاک روی حریف امتحان می‌کرد.

سخنگوی فدراسیون کشتی که با برنامه صبح و ورزش رادیو ورزش صحبت می‌کرد، گفت:‌ این که داوران آن بازی جریمه شدند صحت دارد، چرا که در کلیه مسابقات چه در مسابقات جهانی چه در المپیک و حتی در مسابقات بین المللی، کشتی گیرانی که در حین مسابقه، داور باعث متضرر شدن آن‌ها می‌شود، داور وسط، داور بازی و رئیس تشک و هر کدام از آن‌ها که مقصر باشد را در آن مسابقه به صورت تعلیق در می‌آورند. در مسابقه حسن یزدانی و تیلور، به دلیل اشتباه داور وسط و رئیس تشک از ادامه قضاوت آن‌ها در آن مسابقات جلوگیری کردند و این قضیه صحت دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
لعنت بر آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
چرا لعنت؟؟؟؟ چرا همه چیپو سیاسی میکنی؟؟؟؟ باخته. میفهمی؟؟؟؟؟؟
ول کنید بابا یکی رو شانسی باختیم یه طلا هم شانسی بردیم این به اون در
وقتی مربی از خود کشتی گیر یه سرو گردن پایین تره، نتیجه میشه همین که تو مسابقه بیشتر از کشتی گیر استرس میگیره
مربی که بدرد یزدانی میخوره، یا رسول خادمه یا علیرضا حیدری یا خود دبیر. بقیه در کلاس یزدانی نیستن
سلام خواهشمندم برزگر بزرگ بزرگ مرد را مربی پهلوان یزدانی بکنید. بنده از لحاظ مالی ورشکسته هستم بخدا همه هزینه ها را میدادم بنده افسردگی گرفتم به خیلی از اشخاص بدهکارم منتظر این مبارزه بودم ولی شرمندام خواهش میکنم به پیر کشتی بگید فوت بردن را بگه. معدن سنگ ببرش پاهاش را قوی کنه بنده گرفتارم مشکل دارم. کارم در دادگاه است فکر پیروزی پهلوان از ورشکستگی که دارم بیشتر ناراحتم میکنه ترخدا به آقای برزگر بزرگ بگید کمکش کنه تشکر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر