بازدید 5458
۱

چین: آمریکا بزرگترین تهدید صلح در دریای جنوبی چین

نماینده چین در سازمان ملل در واکنش به اظهارات ضد چینی وزیر خارجه آمریکا، از واشنگتن به دلیل ارسال کشتی‌های نظامی پیشرفته و ناو هواپیمابر به دریای جنوبی چین انتقاد کرد و گفت واشنگتن در تلاش است میان کشورهای منطقه شکاف ایجاد کند.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳ 10 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، "دای بینگ" معاون نماینده چین در سازمان ملل گفت که آمریکا خود بزرگترین تهدید علیه صلح و ثبات در دریای جنوبی چین تبدیل شده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در زمینه "حفظ صلح و امنیت بین المللی؛ امنیت دریایی" مدعی شد همه کشورها و نه فقط کشورهای مدعی بر سر جزایر دریای جنوبی چین باید از قوانینی که درباره آنها برای حل مناقشه‌های دریایی موافقت شده است، محافظت کنند.

وزیر خارجه آمریکا اقدامات چین را "تحریک‌آمیز و غیرقانونی" خواند و گفت: شاهد رویارویی خطرناک کشتی‌ها در دریا و اقداماتی خطرناک برای پیشبرد ادعاهای دریایی غیرقانونی بوده‌ایم.

این مقام آمریکایی مدعی شد واشنگتن ازاقداماتی که باعث ارعاب و زورگویی به سایر کشورها شده و مانع دستیابی آنها به منابع دریایی‌ می‌شود، نگران است.

بلینکن در ادامه مدعی شد درگیری در دریای چین یا در هر اقیانوس دیگری در بردارنده تبعات جدی برای امنیت و تجارت خواهد بود.

وی افزود: اگر کشوری بعد از نادیده گرفتن این قوانین با هیچ تبعاتی مواجه نشود این موضوع باعث ایجاد بی‌ثباتی در همه جا خواهد شد.

اظهارات بلینکن در حالی است که "وانگ ایی" وزیر خارجه چین به تازگی اظهار داشت باید با از میان برداشتن دخالت های خارجی و موانع همه گیری کرونا به طور مشترک صلح و ثبات دریای جنوبی چین را حفظ کنیم.

به گزارش ایرنا از شینهوا، وزیر خارجه چین اظهار داشت که کشورش به تعهدات خود در دریای جنوب چین عمل خواهد کرد و اصرار دارد که کشورهای مربوط نیز اختلافات را به صورت مسالمت آمیز از طریق مشورت و مذاکره حل و فصل کنند.

وی با بیان اینکه کشورها باید از اقدامات یک جانبه که موجب تشدید اختلافات می شود، جلوگیری کنند، افزود: حقوق و منافع حاکمیت چین در دریای جنوبی مطابق با قوانین بین المللی از جمله کنوانسیون حقوق دریا و اقیانوس از سوی سازمان ملل متحد است. چین هرگز ادعای جدیدی نکرده است، اما مطمئنا به موضع ثابت خود پایبند است.

وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با "تاکئو آکیبا" مشاور امنیت ملی ژاپن نیز بر اهمیت همکاری سه جانبه آمریکا ، ژاپن و کره جنوبی برای مقابله با چالش ها از جمله آنچه واشنگتن خلع سلاح کامل هسته ای شبه جزیره کره خواند، تاکید کردند.

به گزارش وزارت خارجه آمریکا، طرفین در این دیدار بر مخالفت با هرگونه تلاش یک جانبه برای تغییر وضع موجود در دریای چین شرقی و فعالیت هایی که نظم بین المللی مبتنی بر قوانین را تضعیف، بی ثبات یا تهدید می کند، مجددا تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، طرفین متعهد به حفظ صلح و ثبات و احترام به قوانین بین المللی از جمله آزادی ناوبری در دریای جنوبی چین و فراتر از آن شدند و بر اهمیت حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان تأکید کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
چین خودش بزرگترین تهدید اقتصادی و سلامتی است
یک سوزن به خودش بزند یک جوال دوز به بقیه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم