بازدید 23997
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

محمد مخبر؛ هم معاون اول شد هم ترند شبکه‌های اجتماعی/ زنده شدن یاد ماهچهره خلیلی پس از گذشت یک سال از مرگش/دیسکالیفه چیست و سجاد گنج زاده چگونه طلا گرفت؟ / حمید سجادی؛ گزینه احتمالی وزارت ورزش و ترند داغ گوگل

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «دیسکالیفه در کاراته چیست؟»، «ماهچهره خلیلی»، «سجاد گنج زاده»، «ودیعه مسکن چیست؟»، «حمید سجادی»، «روز خبرنگار»، «محمد مخبر» و... از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 09 August 2021
محمد مخبر؛ هم معاون اول شد هم ترند شبکه‌های اجتماعی/ زنده شدن یاد ماهچهره خلیلی پس از گذشت یکسال از مرگش/دیسکالیفه چیست و سجاد گنج زاده چگونه طلا گفت؟ / حمید سجادی، گزینه احتمالی وزارت ورزش و ترند داغ گوگل
روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی، به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو و بیان دیگر، ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی، چون «دیسکالیفه در کاراته چیست؟»، «ماهچهره خلیلی»، «سجاد گنج زاده»، «ودیعه مسکن چیست؟»، «حمید سجادی»، «روز خبرنگار»، «محمد مخبر» و... از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

دیسکالیفه در کاراته چیست و سجاد گنج زاده چگونه طلا گرفت؟

سومین طلای ایران در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو توسط سجاد گنج زاده و به دنبال مسابقات جانانه او در رشته کاراته به دست آمد.

بازی فینال گنج زاده با حریف عربستانی و خطایی که حریف روی او مرتکب شد تا نهایتاً مدال طلا به ایران برسد، در روز‌های گذشته ترند یک شبکه‌های اجتماعی و به ویژه گوگل بوده است.

در این مسابقه در حالی که سجاد با نتیجه ۴ بر ۱ از حریف عربستانی خود عقب بود، حین بازی با ضربه پای چپ مبارز عربستانی بیهوش شد و با دیسکالیفه شدن حریفش، قهرمان المپیک شد.

دیسکالیفه به هر گونه خطایى که خارج از روحیه ورزشکارى صورت گیرد، گفته می‌شود که منجر به ثبت خطا و اخراج بازیکن خطاکار مى‌شود.

در این بازی نیز خطای نماینده عربستان، طارق حامدی، خارج از قوانین ضربات فنی بود و باعث بیهوشی گنج‌زاده شد.

پس از این اتفاق پنج داور میدان وارد شور شدند و در نهایت کاراته‌کای عربستانی را به دلیل وارد ضربه محکم به گنج‌زاده دیسکالیفه اعلام کردند تا مدال طلا از آن سجاد گنج‌زاده شود.
 
طلای سجاد گنج‌زاده با ضربه خطا و اخراج حریف عربستانی / کاراته‌کای ایران به هوش آمد

ساعتی بعد از این حادثه، حال سجاد گنج‌زاده بهبود پیدا کرد و توانست مدال طلا را به گردن بیاویزد.

هدایت سجاد گنج‌زاده در این رقابت‌ها بر عهده سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته ایران است.
 
بیشتر بخوانید

ماهچهره خلیلی

ماهچهره خلیلی یکی از هنرمندان و بازیگران محبوب سینما و تلویزیون ایران بود که سال گذشته و در مرداد ماه از دنیا رفت.

ماه‌چهره خلیلی در ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ بر اثر سرطان لوزالمعده در ۴۳ سالگی در لندن درگذشت. پیکر او در ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ با حضور خانواده و دوستانش در آرامستان مسلمانان منطقهٔ هِندون واقع در شمال غرب لندن به خاک سپرده شد.

هم‌زمان با سالروز درگذشت ماه‌چهره خلیلی، بازیگر سینما و تلویزیون، فیلم سینمایی «قرارمون پارک شهر» به کارگردانی فلورا سام که آخرین نقش‌آفرینی این بازیگر در سینماست، در شبکه نمایش خانگی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
 
                                                   ماه‌چهره خلیلی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت
این فیلم‌سینمایی، داستان زندگی نویسنده‌ای را بازگو می‌کند که در حین نوشتن آخرین رمان خود، پرده از حقایق زندگیش برداشته می‌شود و ...

شقایق فراهانی، امین زندگانی، سام نوری، سیاوش طهمورث، افسر اسدی، شیوا خسرومهر، مریم کاویانی، نرگس محمدی و محمدرضا شریفی‌نیا، از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

موسسه هنر‌های تصویری سوره، پخش خانگی این فیلم را که اسفند ۱۳۹۷ روی پرده سینما‌ها رفته بود، بر عهده دارد.

حالا و با انتشار خبر اکران فیلم سینمایی «قرارمون پارک شهر»، دوباره یاد مرحومه خلیلی زنده شده و بسیاری از علاقه مندان او در شبکه‌های اجتماعی و به ویژه گوگل به دنبال یافتن اطلاعات بیشتر در مورد او هستند.
 

ودیعه مسکن چیست؟

وام ودیعه مسکن، مبلغی مشخص است که وزارت راه و شهرسازی متعهد شده است، در تعامل با بانک‌ها به خانواده‌های مستأجر بدهد.

این وام دو سالی هست به متقاضیان واجد شرایط تعلق می‌گیرد؛ متقاضیانی که باید مستأجر و فاقد مسکن به نام باشند.

البته دریافت این وام چندان ساده نیست و برای بحث ضمانت سخت گیری‌های زیادی دارد که بسیاری را از گرفتنش منصرف می‌کند.
                                                   اختلال در سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن برطرف شد
در هفته‌های اخیر، سایت اختصاصی ثبت وام ودیعه مسکن با مشکلاتی در به روز رسانی رو به رو شده بود و اخیراً که سایت دوباره بالا آمده است، مسئولان مربوطه گفته اند که باید متقاضیان دوباره اطلاعات و درخواست خود را ثبت کنند. گویا اطلاعات قبلی از روی سرور‌ها حذف شده است! بنابراین، حالا دوباره وام ودیعه مسکن به یکی از ترند‌های داغ گوگل تبدیل شده است.
 
بیشتر بخوانید

حمید سجادی

در آستانه اعلام لیست رسمی کابینه دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی، یکی از گزینه‌هایی که از سوی کاربران در شبکه‌های اجتماعی به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان مطرح می‌شود، حمید سجادی است، ولی یکی از ورزشکاران قدیمی و پر افتخار کشور در رشته دو و میدانی است.

در رابطه با زندگی نامه سجادی در فضای مجازی آمده است که سید حمید سجادی هزاوه در یکم فروردین ۱۳۴۸ در تهران متولد شده و دونده سابق دو‌های استقامت و مدیر ورزشی ایرانی است. سجادی موفق ترین دونده استقامتی تاریخ ایران محسوب می‌شود که در دوران فعالیت خود، رکورد تقریباً تمامی رشته‌های دو‌های نیمه‌استقامت و استقامت ایران را داشت.

او دارای درجه دکترا در رشته برنامه‌ریزی در تربیت بدنی و نیز عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

او در اواخر خرداد ۱۳۹۰ از سوی محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای کسب رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد؛ اما با ۱۳۷ رأی مخالف، نتوانست رأی اعتماد مجلس را کسب کند. برخی نمایندگان مجلس عواملی، چون بحران وزارت خارجه و نیز لجبازی را در رأی عدم اعتماد به وی مؤثر دانستند. سجادی همچنین اولین وزیر پیشنهادی دولت احمدی‌نژاد بود که رای اعتماد از نمایندگان نگرفت.
 
سناریوی هالیوودی، مسیح علینژاد را ترند گوگل کرد/ نگرانی کاربران اینترنتی از شیوع دوباره کرونا و قرمز شدن شهرها/ فلج شدن سحر جعفری همچنان موضوع داغ فضای مجازی/ امیر جدیدی کیست و چرا ترند شد؟
همان طور که اشاره شد، اکنون با شروع گمانه زنی‌ها در مورد کابینه دولت جدید، نام او به عنوان یکی از گزینه‌های وزارت ورزش مطرح می‌شود که باید دید آیا در روز‌های آینده در لیست نهایی کابینه قرار خواهد گرفت یا خیر؟
 

روز خبرنگار

روز ۱۷ مرداد ماه که مصادف با سالروز شهادت شهید محمود صارمی، یکی از خبرنگاران حاضر در کنسولگری ایران در افغانستان است، به نام روز خبرنگار نام گذاری شده است.

شهید صارمی خبرنگار ایرانی فعال در افغانستان بود که در سال ۱۳۷۷ و به شکلی فجیع توسط تروریست‌های گروه طالبان به شهادت رسید.

روز شهادت این شهید به نام روز خبرنگار نامگذاری شده و همه ساله با فرا رسیدن این روز، روز خبرنگار مورد توجه عموم مردم قرار می‌گیرد.

محمد مخبر

محمد مخبر یکی از مدیران با سابقه در جمهوری اسلامی ایران و رئیس پیشین ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) است که روز گذشته با حکم رئیس جمهور منتخب به مقام معاون اولی رئیس جمهور  منصوب شد.

این انتصاب حالا نام او را به یکی از ترند‌های گوگل تبدیل کرده است.
قطعی برق و بحران آب، رضا اردکانیان را ترند کرد/ دختر نوجوانی که با قمه کشی معروف شد/ گلات قهرمانی چیست و چرا ترند شد؟

محمد مخبر (متولد دزفول)، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام  بود که از سال ۱۳۸۶ در این ستاد فعالیت داشت و در مرداد ۱۴۰۰ به عنوان معاون اول رئیس جمهور انتخاب شد. او پیش از ریاست در بنیاد برکت معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان و ریاست هیات مدیره بانک سینا و معاونت استانداری خوزستان را بر عهده داشته‌ است. او همچنین پیش از فعالیت در بنیاد، در سِمت معاون اجرایی و مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان و مدیر عامل شرکت مخابرات دزفول مشغول بوده است.

وی دارای دو مدرک دکترا، شامل دکترا (و کارشناسی ارشد) حقوق بین الملل و دکترای رشته مدیریت و همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت با گرایش سیستم‌هاست.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۳
دیسکالیفه همان disqualify به معنی عدم شایستگی و یا صلب صلاحیت است.
حمید سجادی

در آستانه اعلام لیست رسمی کابینه دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی، یکی از گزینه‌هایی که از سوی کاربران در شبکه‌های اجتماعی به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان مطرح می‌شود، حمید سجادی است
ایشان اصلا تیپشان به دولت مردان کشور نمی خورد، ایشان بدرد کشور های اروپایی میخورد
محمد مخبر (متولد دزفول)، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بود
پارتی ایشان کی بوده که سریع رشد کرده اند.
جالب هست که این آقایون با این همه مسئولیت کی وقت کردن این همه مدرک دانشگاهی بگیرن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
اونم دکتری که حداقل روزی هشت نه ساعت درس خوندن و پژوهش میخواد. وگرنه روزی ده دوازده ساعت باید وقت گذاشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
مسیولیت چندانی هم نداشته
دلایل انتخاب کابینه و شهردار تهران را در پس گزینش افراد بوضوح دیده می شود. روابط گذشته تعیین کننده بودند نه برنامه و شایستگی. وضعیت بهتر نخواهد شد. حالا که قرار است فردی بی تجربه (تجربه نامرتبط) قبول مسولیت! کند ای کاش لااقل یک تست هوش گرفته می شد.
انصافا ایشان بهترند یا جهانگیری ؟؟؟ الله اعلم
آقای مخبر دقیقا دکتراش رو از کجا ها گرفته و اگر واقعی هست ایشون کی وقت کرده بگیره و کی کار می کرده؟
لطفا کارهای مهم اجرایی ایشان رانام ببرید منتظرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
هیچ
این همه جوان باانگیزه، تحصیلکرده و سالم در ستادهای آقای رئیسی فعالیت کردند باز ایشان رفتند سراغ افراد امتحان پس داده که ابهاماتی در رابطه با فرزندانشان وجود دارد؟ این بود عمل به آن شعاری که ایشان در روز ثبت نام عنوان کردندکه بانیان وضع موجود نمیتوانند باعث تغییر شرایط کشور شوند؟ آیا ایشان توانستند همان گشت ارشاد مدیرانی که بیان میکردند، تشکیل دهند؟ با امثال مخبر میخواهند چنین تیمهایی تشکیل بدهند؟ پس اگر اینطور است گشت ارشاد ایتدا ارشاداتی در رابطه با فرزند ایشان داشته باشند.
" وی دارای دو مدرک دکترا، شامل دکترا (و کارشناسی ارشد) حقوق بین الملل و دکترای رشته مدیریت و همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت با گرایش سیستم‌هاست."
از قدیم گفته اند همه کاره هیچ کاره است .کی این همه مدرک به ایشان داده ( مدارک ملاغه ای) . ایشان حتی یک روز هم کار اجرایی نکرده است و کار ایشان ستادی بوده است. وای به حال جناب آقای رئیسی با این معاون اولی که یه ایشان تحمیل شده است. معاون اول باید حد اقل یک دوره شهردار یا وزیر میشد و بعد معاون اول. وای به حال ایران از این قحط الرجل بودن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها