بازدید 15751

آخرین آمار کرونا در ایران تا ۱۴ مرداد/ ۴۳۴ بیمار دیگر چشم از جهان فروبستند

در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۴ میلیون و ۴۳۸ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۳۸ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۶۱۷۰ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ 05 August 2021
تابناک اجتماعیتاکنون ۱۱ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۹۹۵ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۸۶۶ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۸۶۱ دوز رسیده است؛ عددی که از تزریق ۴۱۴ هزار و ۸۲۶ دوز واکسن در شبانه روز اخیر در کشورمان حکایت دارد.
 
به گزارش «تابناک»؛ بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۳۸ هزار و ۶۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که از این بیماران، ۴۵۱۹ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۴ میلیون و ۵۷ هزار و ۷۵۸ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۴۳۴ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۹۲ هزار و ۶۲۸ تن رسیده است و تا به امروز نیز خوشبختانه ۳ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۷۶۵ تن بهبود یافته‌اند.

همچنین ۶۱۷۰ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند که بیشترین تعداد بیمار بدحال ثبت شده در کشورمان در یک سال و نیم سپری شده از شناسایی ویروس کروناست. همچنین تاکنون ۲۶ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۶۷۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» ۲.۶ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۴ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۳ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.
 
 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۹
واکسن ها رو بردید به هر کسی زدید غیر از کسانی که در خطر بودند ! من سکته ای با 42 سال سن و مشت مشت داروی قلبی که هر روز میخورم هیچ جایی در واکسیناسیون شما ندارم و حالا حالا ها باید در حسرت یک دوز واکسن باشم در حالی که امثال من در همه جای دنیا مدتهاست واکسنشون رو دریافت کردن . کرونا هم بالاخره تموم میشه اما مدیریت شما ها بعنوان بدترین مدیریت در جهان ثبت خواهد شد جناب نمکی !
پاسخ ها
علی ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
تو سکته ای ما رو هم سکته دادی بس که پیام گذاشتی این ور و اون ور وایستا تا نوبتت بشه
شهروند بیطرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
برادر یا خواهر عزیز، در اینکه ایرادات زیادی در سیستم مقابله با این بیماری در یک سال گذشته وجود داشته و دارد شکی نیست ولی سیستم واکسیناسیون تا حد زیادی شفاف و مبتنی بر رده های سنی و همچنین با اولویت بیماران خاص بوده است و هست. دوست عزیز، شما کافی است نامه ای از پزشک متخصص مبنی بر نیاز به تزریق واکسن دریافت و به مراکز بهداشتی مربوطه بروید تا سریعا واکسن دریافت کنید.
دیگه کاملا معلومه که واریانت دلتا، بهیچوجه شوخی ندارد...
امیدوارم کسی هم نخواهد باهاش شوخی کند...
فقط باید از نزدیک شدن به دیگران در هرجای ممکن خودداری کرد... روی ماسک و این چیزها هم نباید حساب کرد.
اقای نمکی فکر کنم تا به الان بالای 8 مدل مختلف واکسن کرونا رونمایی کردی و یک نوع کرونا یاب ولی مردم با تعداد زیاد تلف میشوند
اقای نمکی فقط میشود بگوید چگونه شما کارنامه خود را بهترین میدانید . به صورت متوسط جمعیت ایران 1 درصد از جمعیت جهان است دیروز اعلام کردن در جهان 200 میلیون نفر مبتلا شده اند یعنی 1 نفر در 40 نفر ولی در ایران بالای 4 میلیون نفر یعنی از 80 نفر 1 نفر یعنی دو برابر میانگین جهان
چطور با این آمار برخی اصرار برای پرشکوه برگزار کردن مراسم محرم دارند
آیا محرم یعنی نمایش
فکر کنم کمی توی این روزها این حضرات کتاب بخونند و تاریخ عاشورا رو بررسی کنند بهتره تا پای منبر مداحانی بنشینند که از خودشون تاریخ میسازند و ......!!!!!
پاسخ ها
حق بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
از قدیم الایام گفته اند: " عقل که نباشد جان در عذاب است".؛
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
محرم همه چیز ما است
از تعداد تستی که گرفته نصفش مثبت شده. تازه بعضی تست ها کاذبه این یعنی فاجعه در ایران رخ داده. اون زمان طلایی برای جلوگیری و تزریق واکسن رو از دست دادیم.
از شگفتیهای مکاتبات اداری و سلسله مراتب در ایران:

سعید نمکی وزیر بهداشت که به صورت مستقیم زیر مجموعه رییس جمهور هست. ضمنا ریاست ستاد ملی کرونا نیز با خود جناب نمکی ست
نامه ای مبنی بر تقاصای تعطیلی جهت کنترل کرونا مینویسه و به جای ارسال به مافوق مستقیم که رئیس جمهوره به رهبر نوشته و کسب تکلیف میکنه

رهبری با پاراف نامه به رئیس جمهور مینویسد" جهت بررسی در ستاد ملی کرونا اقدام شود" رییس جمهور با دستور مبنی بر بررسی در ستاد ملی کرونا نامه رو برای نمکی وزیر بهداشت ارسال تا ایشون هم به رییس ستاد ملی کرونا که خودشه دستور بررسی بده . بالاخره تقاضای وزیر بهداشت اقای "سعید نمکی"به رییس ستاد ملی کرونا اقای "سعید نمکی" میرسه تا پس از بررسی مجددا جوابیه همون پروسه اول رو طی کنه تا به دست وزیر بهداشت "سعید نمکی "برسه …
جالبه بعداز رسيدن به دست سعيد نمكي وبررسي نامه مورد قبول واقع نشده …!
معلوم نيست چي ميزنن اصلا جنسش خوب نيست …!
دو هفته تعطیلی نیاز نیست و نیاز به برنامه ریزی خیلی دقیق داره،
وزیر کشور
البته که هممون می دونیم ناکارآمدی و نابخردی جناب نمکی فقط یه گوشه از ماجراست. اونایی که واکسن رو ممنوع کردن حالا بیان جواب بدن. کاش من هم مسئول بودم تو این مملکت. تنها کاری که باید می کردم این بود که حرف صد من یه غاز بزنم. ادعای بیخودی کنم. بعد هم کی بود کی بود من نبودم راه بندازم. چرا دو هفته تعطیلی رو باید ستاد کرونا تصمیم می گرفت اما خرید واکسن نه ....؟
با اون امارهایی که وزیر محترم میداد تا حالا باید بالای 20 میلیون واکسن کوبرکت تولید میشد حالا میشه بفرمایید با درصد بالا پوفیوز تو این مملکت کیه؟
عرض تسلیت ، یکجا داریم میریم ۴۵۰ کشته آخه ، اونم توی یه روز ؟؟؟؟؟؟
قدرت موشکی منطقه یه سرم دیگه چیه؟
آمار واقعی مبتلایان قطعا چند برابر آمار ارائه شده است یعنی حدود 200000 نفر درروز ___ازاین میان فقط عده ای که امکاناتش رادارند به بیمارستانها مراجعه میکنند واین آمار مراجعین به شفاخانه ها وبیمارستانها است ____عده ای هم با کرونا میمیرند ولی اطرافیانشان مخفی نگه میدارند ___ من بعضی ازدوستان را دیدم که میگویند درحمله اخیر کرونا 45 نفر ازاقوام ما گرفتار شده اند وبعضی هم مرده اند ____ دولت نمیتواند معجزه کند ما بایستی آموزش ببینیم وشعوراینرا داشته باشیم که درانتقال ویروس وکشتن مردم سهیم نباشیم مردم بافرهنگ مثل کره جنوبی قبل از واکسیناسیون جلوی همه گیری را گرفته اند چون تک تکشان موازین بهداشتی را رعایت میکنند ولی ازبخت بد ما دراینجا خانواده هارا به مهمانی ومراسم باشکوه دعوت میکنن وبرای خالی نبودن عریضه میگویند با رعایت کامل دستورالعملها بخدا اگر امروز پیامبر وامام حسین ع درمیان ما بودند اجازه چنین مراسمی را نمیدادند
درود
ما رکورد زدیم.....
خجالت اوره واقعا بالاترین درصد تلفات تو دنیا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار