بازدید 44084

ناتو علیه ایران بیانیه صادر کرد

سازمان ناتو ضمن تاکید بر اهمیت آزادی کشتی‌رانی در تمام آب‌های آزاد جهان، گفت: از تهران می‌خواهیم به تعهدات بین‌المللی خود احترام بگذارد.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ 03 August 2021

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز به جمع دولت‌های آمریکا، انگلیس، رومانی و رژیم صهیونیستی در اتهام‌زنی به ایران درخصوص حادثه کشتی تجاری اسرائیلی در دریای عمان پیوست.

سازمان ناتو امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر اهمیت آزادی کشتی‌رانی در تمام آب‌های آزاد جهان، گفت: «از تهران می‌خواهیم به تعهدات بین‌المللی خود احترام بگذارد».

این سازمان همچنین ضمن متهم کردن ایران به دست داشتن در حادثه چند روز پیش برای کشتی تجاری صهیونیستی در غرب آسیا، ادعا کرد: «ما نگران اقدامات ثبات‌زدای ایران در منطقه خاورمیانه هستیم».

«اوانا لونگسکو» سخنگوی ناتو در این بیانیه گفت: «ما به همراه متحدانمان، حمله مرگبار اخیر به کشتی اِم‌وی مِرسر استریت در نزدیکی سواحل عمان را قویاً محکوم کرده و به رومانی و انگلیس به دلیل تلفات‌شان تسلیت می‌گوییم».

در ادامه این بیانیه با تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی، آمده است: «آزادی ناوبری برای تمام متحدان ناتو حیاتی است و باید مطابق با قوانین بین‌المللی نیز به آن عمل شود. بریتانیا، ایالات متحده و رومانی به این نتیجه رسیده‌اند که ایران مسئول این حادثه است. متحدان [ناتو]از فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در منطقه نگران هستند و از تهران می‌خواهند که به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۱۴
برای 11 کشتی ایرانی حتی اظهار تاسف هم نکردند.
فعلا که نمیخواد به تعهداتش عمل کنه ظاهرا ... خب بعدش چی ؟!!!
یه سوال فنی
چرا در نزدیکی مراسم تنفیذ و تحلیف این حمله صورت گرفت؟؟؟
اگه بپذیریم که این حمله در حال حاضر به ضرر منافع ملی ماست و به نوعی ایجاد بحران در شروع کار دولت جدید هست پس باید قبول کنیم که برای حمله کنندگان به کشتی اسرائیلی منافع ملی ایران پشیزی ارزش نداره.
بهتره خوب ببینیم.
نفوذی و جاسوس اونی نیست که حکومت رو نقد میکنه اتفاقا نفوذی و دشمن داخلی و جاسوس اونی هست که از همه محکم تر به سر و سینه میزنه تا کسی کوچکترین شکی بهش نکنه
غلت اضافی کردن
کجای اتهامات بی اساسه؟ مگر شبکه ایرانی العالم خودش اذعان نکرد که کار ایران بوده؟ مگر تمام گردان های سایبری برای این حمله تکبیر نمیگن؟ مگر چند نیروی منطقه ای دیگر وسط دریای عمان هم پهپاد انتحاری دارند و هم انگیزه از قبل اعلام شده حمله به کشتی های تجاری؟ شجاعتش را داشته باشید که پای کاری که می کنید بایستید.
جمع کن کاسه و کوزه ات رو بابا
چرا وقتی که ایران مورد حمله قرار میگیره خفه می شی
مثل هواپیمای اکراینی ...
گفتیم ....
غلط میکنن...
وقتی رژیم کودک کش اسراییل کشتی های ایرانی رو میزد و اعتراف میکرد کجا بود ک حالا پیداش شده...
ناتویی وجود نداره دیگه
خیلی وقته مرده
آزادی ناوبری برای تمام متحدان ناتو...!!!!
خدایی خیلی خیلی پدر سوخته هستن!!! اسرائیل بارها و بارها به کشتی ها، صنایع هسته ای و ... مستقیم و غیر مستقیم حمله کرده اما هیچ صدایی از اینا در نیومد! اما حالا همه مدعی شدن. البته در درجه اول مقصر مسئولان خودمون هستن! اولا وقتی اسرائیل اقدامی انجام می داد، همه مسئولین در سکوت کامل بودن و همه با هم انکار می کردن (سایت های هسته ای، ترور دانشمندان و ...) اگه همون موقع رسما و علنا اعلام می کردیم که اسرائیل پشت این حملات بوده و هست و انتقام می گیریم. الان دیگه همه مدعی نمی شدن. بعد هم اگه قرار انتفام گرفته بشه چرا به صنایع نظامی و امنیتی اسرائیل حمله نمیشه و یه کشتی تجاری مورد هدف قرار می گیره.
و اگه به تعهدات عمل نکنه مثلا چه غلطی میتونین بکنین،اسرائیلی ها از روزی که به خود جرأت دادن پای به آبهای ایران بزارن بایستی منتظر عواقبش هم باشن
بله همینه بدتر هم میشه تحرکات بیشتر باعث جنگ میشود
ناتو، آمریکا شیطان صفت، اسرائیل کفتار صفت، انگلیس لجن صفت زیر پوتینهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نابود میشوند.
لبیک یا خامنه ایی
پروردگارا از عمر من بکاها به عمر رهبرم بیافزا، الهی آمین
نوکران اسراییل جمعشان کامل شد،،،،. شما همه ما تنها اینجا ایرانه فقط یکی واسه شما کافیست،...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار