بازدید 5505
۲

محکومیت به جرم تمسخر رئیس امور پزشکی انگلیس

مرد جوانی که پروفسور کریس ویتی، رئیس امور پزشکی انگلیس را تمسخر و به عملکرد او اعتراض کرده بود، محاکمه و محکوم به زندان شد.
کد خبر: ۱۰۶۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲ 31 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از لندن، مردی که در یک پارک در لندن، پروفسور کریس ویتی، رئیس امور پزشکی انگلیس را تمسخر و به عملکرد او درخصوص مقابله با کرونا اعتراض کرده بود، ديروز محاکمه و محکوم به زندان شد.

در اوایل ماه جاری میلادی، فیلمی در شبکه‌های اجتماعی در انگلیس منتشر شد که در آن، گروهی از مردان در پارک سنت جیمز در عصر یک یکشنبه، پروفسور کریس ویتی را به سبب مشاوره به دولت درباره محدودیت‌های کرونایی، مورد اعتراض و تمسخر نشان می‌داد. بلافاصله پس از انتشار این فیلم که حدود ۲۰ ثانیه بود، نخست وزیر انگلیس، وزیر کشور و شماری از وزیران دولت، از رفتار ناپسند با مقام پزشکی کشور انتقاد کردند.

بوریس جانسون، نخست وزیر، از افرادی که کریس ویتی را دوره کرده بودند، به عنوان "اوباش" یاد کرد و گفت: "من از دیدن آزار و اذیت تحقیرآمیز رئیس ارشد پزشکی، کریس ویتی تکان خوردم. من رفتار این راهزنان را محکوم می‌کنم و ما آن را تحمل نخواهیم کرد. کارمندان دولت ما نباید در خیابان‌های ما با این نوع ارعاب روبرو شوند."

به گزارش پلیس انگلیس، افسران، فیلم‌ها را بررسی کردند و موضوع به تیم جرایم نظم عمومی ارجاع شد تا رسیدگی شود. سپس پلیس انگلیس اعلام کرد لوئیس هیوز، ۲۴ ساله، از محله‌ای در شرق لندن، بازداشت و به هل دادن و اهانت به رئیس امور پزشکی کشور متهم و امروز جمعه ۳۰ ژوئیه، ۸ مرداد ماه، در دادگاهی در لندن، محکوم شد.

قاضی پرونده این جوان انگلیسی را به ۸ هفته زندان محکوم کرد که این زندان تا دو سال، معلق خواهد ماند. در صورتی که این فرد در این دو سال، جرم دیگری مرتکب شود، باید ۸ هفته هم در زندان باقی بماند. براساس رای قاضی، لوئیس هیوز همچنین به پرداخت جریمه ۳۰۷ پوندی به دادگاه و نیز تاوان یکصد پوندی به پروفسور کریس ویتی هم محکوم شد.

به نوشته تارنمای روزنامه دیلی میرور، پس از انتشار ویدئوی اهانت لوئیس هیوز به پروفسور کریس ویتی، کارفرمای این جوان انگلیسی که صاحب بنگاه معاملات املاک است، وی را اخراج کرده بود. جاناتان چو، همدست لوئیس هیوز نیز که امروز اتهامش را نپذیرفت، با قید وثیقه آزاد است تا روز محاکمه اش فرابرسد. پیش از این، لوئیس هیوز در گفتگو با روزنامه سان گفته بود: "من به خاطر هر اختلالی که ایجاد کردم کاملاً معذرت می‌خواهم. اگر باعث شدم پروفسور ویتی احساس ناراحتی کند ناراحتم."

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
از دولت ایران یادگرفته که برای کارکنان خودش نوشابه باز میکند
یک هم چین نظام و قانونی برای ایران لازم هست که هر کسی یک تصمیم نگیره و نظر بده و در کار بهداشت اختلال ایجاد کند و در آخر فقط وزیر بهداشت مواخذه بشه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی