بازدید 6679

کشف ۷ هزار و ۳۵۰ دستگاه رمزارز غیرمجاز در خوزستان

معاون امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت : هفت هزار و ۳۵۰ دستگاه استخراج رمز ارز از ابتدای شروع فعالیت رمز ارزها در استان تاکنون در شبکه برق تحت پوشش منطقه کشف و جمع آوری شده است.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳ 29 July 2021

به گزارش «تابناک»، سیاوش کریمی چهارشنبه در حاشیه برگزاری رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشور، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سالانه شاهد افزایش رشد چهار درصدی مصرف برق هستیم که امسال در فروردین و اردیبهشت حدود ۲۰ درصد رشد غیرعادی داشته ایم، که پس از بررسی‌ ها علت این افزایش، استفاده فراگیر از دستگاه های تولید رمز ارز در شبکه برق اعلام شد.

وی با بیان اینکه تولید برق متاثر از افزایش دمای هوا و کاهش بارش هاست خاطرنشان کرد : وقتی بارندگی کم شود و مخزن سدها طبق نیاز، آبگیری نشود این نگرانی به وجود می آید که در ادامه تابستان، ممکن است آب پشت سدها کم شود و ظرفیت تولید برقابی را از دست بدهیم.

معاون امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به علت افزایش بار در شبکه ، افزود : افزایش دما و بار مصرفی در دستگاه های سرمایشی باعث بالا رفتن مصرف در شبکه شد.

کریمی ادامه داد: در تمام بخش های صنعت، کشاورزی و حتی خانگی این روند در حال افزایش بود، که مصوباتی جهت شناسایی و جمع آوری دستگاه های رمز ارز غیر مجاز انجام شد و این دستگاه ها با همکاری نهادهای امنیتی و انتظامی و قضایی، جمع آوری شد و همچنان در حال کشف این دستگاه های غیرمجاز هستیم.

وی گفت: در شهرستان‌های بهبهان، دزفول، آبادان و اهواز استفاده از ماینر بیش از شهرستان‌های کوچک است.

معاون امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خوزستان خاطرنشان کرد : خوشبختانه قانونی برای عدم فعالیت دستگاههای رمزارز مجاز در ماه های گرم سال تصویب و اجرا شد.
کریمی تصریح کرد : برای کاهش مصرف برق ، مواردی همچون جمع‌آوری دستگاه های رمزارز، کنترل مصرف در ساعات اداری و صدور بخشنامه ممنوعیت کولر گازی در اکثر استان‌ها به جز استان‌های گرمسیر مثل خوزستان و بوشهر، مطرح و اجرایی شد .

وی گفت: همچنین در۲ تا سه هفته اخیر، مصرف برق ادارات با همکاری بسیج و سپاه کنترل شد و در حوزه برق خانگی خاموشی نداشتیم و بیشتر در حوزه صنایع، کشاورزی، بخش اداری، معابر و جمع آوری ماینرها خاموشی های با برنامه ای ارائه شد که در نهایت منجر به مدیریت مصرف برق مشترکین شد.

صرفه جویی یک هزار و ۲۰۰ مگاواتی مصرف برق در خوزستان

معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج)خوزستان در حاشیه این رزمایش به خبرنگار ایرنا گفت : همکاری سپاه و بسیج با شرکت توزیع نیروی برق خوزستان باعث شده یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی شود.

سرهنگ پاسدار عادل ساری با بیان اینکه خوزستان بعد از تهران، بزرگترین مصرف کننده برق کشور است ، گفت : بسیج کارگری با تکیه بر پیشرفت علم، پیشنهاد داده که برخی شرکت‌های بزرگ در استان خوزستان در تامین برق موردنیاز خود، خودکفا شوند.

وی ادامه داد: چنانچه این شرکت‌ها از ژنراتورهای تولید برق استفاده کنند کمک بزرگی به صنعت برق شده و از افتادن به به چالش بی برقی نیز رها خواهیم شد.

رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشور با محوریت مصارف ادارات، صنوف، کسبه و جلب مشارکت مشترکان خانگی (طرح شهید عباسپور ) در شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با حضور سرداران سپاه حضرت ولیعصر خوزستان(عج) و ارتباط زنده با مدیرعامل شرکت توانیر و معاونت عملیات بسیج کل کشور برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل