بازدید 5420

آمریکا چندین فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد اسامی چند فرد و نهاد سوریه را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳ 28 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که این افراد به فهرست تحریم‌های موسوم به SND اضافه شده اند و اهداف قانون سزار (قیصر) را که برای پاسخگو کردن دولت بشار اسد وضع شده‌اند، تقویت خواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اسامی ۸ زندان در سوریه که زیر نظر دستگاه اطلاعاتی دولت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه قرار دارند و همچنین ۵ مقام ارشد امنیتی که مدیران این زندان‌ها هستند در فهرست تحریم قرار گرفته اند.

این وزارتخانه در بیانیه جداگانه دیگری نیز ۲ نهاد و ۳ شخص را هم به دلیل آنکه تسهیلگر مالی القاعده در سوریه و ترکیه بوده‌اند در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.
نمایندگان مجلس سنای آمریکا دسامبر ۲۰۱۹ قانون سزار (قیصر) را تصویب کردند و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز آن را در بیستم دسامبر ۲۰۱۹ امضا کرد و قرار شد تا این قانون از ژوئن سال ۲۰۲۰ اجرا شود.

این قانون علیه افراد و نهاد‌های مرتبط با درگیری‌ها در سوریه تحریم‌های اضافی و محدودیت‌های مالی اعمال خواهد شد. همچنین افراد و سازمان‌های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشور‌های دوست این کشور فعالیت می‌کنند نیز ممکن است تحت تحریم‌ها قرار بگیرند. این تحریم‌ها علیه کسانی که در تولید نفت به سوریه کمک می‌کنند و یا نیاز‌های جنگی و فنی نیرو‌های این کشور را تامین می‌کنند و به صورت عمدی به آن‌ها خدمات و معلومات ارائه می‌کنند، نیز اعمال خواهد شد.
در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که این افراد به فهرست تحریم‌های موسوم به SND اضافه شده اند و اهداف قانون سزار (قیصر) را که برای پاسخگو کردن دولت بشار اسد وضع شده‌اند، تقویت خواهد کرد.
آمریکا در حالی سوریه را تحریم می‌کند که نیروهایش که به طور غیرقانونی بخش‌هایی از سوریه را اشغال کرده اند، همچنان به سرقت منابع و ثروت‌های ملی این کشور از جمله نفت ادامه می‌دهند.
آمریکا در ماه‌های گذشته با هماهنگی شبه نظامیان "قسد" (نیرو‌های دمکراتیک سوریه) مورد حمایت خود در شمال سوریه، صد‌ها تانکر و کامیون حامل نفت و منابع زیرزمینی دزدیده شده از این کشور را به خاک عراق منتقل کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر