بازدید 5615

تاکید حزب‌الله بر تشکیل سریع دولت لبنان

به گفته منابع لبنانی رئیس جمهور و نخست‌وزیر مکلف این کشور درباره چگونگی توزیع پست‌های وزارتی به توافق رسیده‌اند.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹ 28 July 2021

به گزارش تابناک، جنبش امل و حزب الله لبنان اعلام کردند که بعد از انتخاب «نجیب میقاتی» به عنوان نخست وزیر مکلف لبنان ایجاد سریع سازوکار جلوگیری از فروپاشی کشور و آغاز راه‌حل‌های ضروری برای مشکلات انباشته شده ضروری است.

درخواست حزب‌الله و جنبش امل برای تشکیل سریع دولت نجات

مقامات جنبش امل و حزب الله بعد از نشستی که با حضور سید «هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله با چند تن از مسئولان دو طرف برگزار شد با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک به همه لبنانی‌ها به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر به بررسی اوضاع سیاسی خطرناک لبنان پرداخته اعلام کردند که بحران‌های شدید کشور در درجه اول بار خود را بر دوش شهروندان می‌گذارد.

دو طرف در این بیانیه همچنین بر لزوم تسریع در تشکیل دولت و تلاش همه جانبه برای ایستادن در کنار مردمی که در تامین اساسی‌ترین نیازهای خود با مشکل مواجه هستند تاکید کردند.

مقامات حزب الله و جنبش امل در ادامه اظهار داشتند، باید از مردم خود محافظت کنیم؛ آنها کسانی هستند که با فداکاری‌های خود سهم بالایی در پیروزی‌های کشور داشتند. به ویژه اینکه اکنون در سالگرد پیروزی جنگ جولای 2006 بر دشمن اشغالگر صهیونیستی هستیم و همه می‌دانیم که همبستگی و اتحاد لبنانی‌ها یکی از مهمترین دلایل موفقیت ما در شکست دشمن بود.

تکلیف پست‌های حاکمیتی روشن شد

در زمینه تشکیل دولت لبنان نیز نجیب میقاتی دومین دیدار رسمی خود را با «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان انجام داده و نتیجه رایزنی‌های خود با نمایندگان و اعضای فراکسیون‌های پارلمانی را با وی در میان گذاشت.

محافل برجسته پارلمانی در جنبش امل و حزب الله و کسانی که از جریان مذاکرات روز گذشته آگاه هستند گزارش دادند که «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان طی رایزنی‌هایی که با نخست وزیر مکلف داشت اعلام کرد که هیچ قصدی برای سهم‌خواهی یا پیشنهادی در این زمینه نداشته و تنها دغدغه حزب الله و جنبش امل و همه 8 مارسی‌ها تشکیل سریع دولت است؛ به گونه‌ای که نجات و جلوگیری از فروپاشی کشور را تضمین کند و حزب‌الله تا انتهای مسیر برای تسهیل این روند کمک خواهد کرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر