بازدید 28555

چگونه دریای شمال به روی ناوگان دریایی ایران باز شد؟

امیر خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، حضور ناوهای ایرانی در خلیج فنلاند را یک رویداد تاریخی و باز شدن دروازه‌های دریای شمال به روی ناوگان دریایی ایران خواند.
کد خبر: ۱۰۶۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ 25 July 2021

چگونه دریای شمال به روی ناوگان دریایی ایران باز شد؟

بین الملل تابناک: رئیس جمهور روسیه در رژه نظامی نیروی دریایی روسیه که به مناسبت ۳۲۵ امین سالگرد تأسیس ناوگان دریایی این کشور در سنت پترزبورگ برگزار می‌شود، شرکت کرد.

در این رزمایش نظامی، ناوهای سهند و مکران از یگان‌های شناور نیروی دریایی ارتش ایران هم حضور دارند.

امیر خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، حضور ناوهای ایرانی در خلیج فنلاند را یک رویداد تاریخی و باز شدن دروازه‌های دریای شمال به روی ناوگان دریایی ایران خواند.

دریادار حسین خانزادی گفت: ما امروز به مناسبت سالروز تاسیس نیروی دریایی روسیه در سن پترزبورگ حضور داریم و کشور‌هایی که صاحب قدرت و توانمندی هستند که می‌توانند عرصه اقیانوس‌ها را بپیمایند در این رزمایش حضور دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: همکاری‌های نظامی وقتی به این سطح می‌رسد، معنای خاصی دارد، زیرا صف بندی‌ها را مشخص می‌کند.

وی گفت: امسال قویترین حضور میان نیرو‌های دریایی حاضر‌، متعلق به جمهوری اسلامی ایران است که با دو فروند شناور مکران و سهند در این رژه عظیم شرکت کرد.

وی ادامه داد: شرایط آبراه‌های روسیه به گونه‌ای است که مکران ما با آن عظمت به دلیل کمبود عمق دریا می‌بایست کمی دورتر بایستد و این نشان دهنده ظرفیت ایران در رژه‌های عظیم است.

خانزادی تصریح کرد: حضور نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در این رژه عظیم، نشانگر تعمیق روابط دریایی ایران و روسیه است.

۵۴ کشتی جنگی از جمله سه ناوچه از هند، ایران و پاکستان، ۴۸ فروند هواپیما و بیش از ۴۰۰۰ پرسنل نظامی در این رژه شرکت می‌کنند.

پیشتر سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در جلسه‌ای درباره یک رزمایش دیگر در سواحل سن پترزبورگ گفته بود: «این رزمایش ۲۵ ژوئیه برای پنجمین بار پیاپی در تاریخ معاصر روسیه و به مناسبت ۳۲۵امین سالگرد تاسیس ناوگان دریایی روسیه برگزار می‌شود. نیرو‌های همه ناوگان‌ها و اسکادران‌ها در رزمایش شرکت می‌کنند.»

بنا بر گزارش‌ها قرار است در این مراسم، نمایندگانی از برخی کشورهای دیگر نیز باشند. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، پیشتر در تیرماه گفته بود که در رژه دریایی سن‌پترزبورگ ناوهایی از هند، پاکستان و ایران حضور خواهند داشت.

ایران و روسیه بهمن سال گذشته یک مانور دریایی مشترک در شمال اقیانوس هند برگزار کردند که در آن نیروی دریایی ارتش روسیه و نیروهای دریایی ارتش ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرکت داشتند و فرمانده ارتش ایران برگزاری این رزمایش را «پیام روشن» توصیف کرد.

ایران در دی‌ ۹۸ نیز یک مانور مشترک با چین و روسیه در آب‌های دریای عمان برگزار کرد و خرداد امسال نیز گزارش‌هایی درباره حرکت دو شناور ایرانی به سوی سوریه برای شرکت در یک «مانور دریایی» مشترک با روسیه منتشر شد.

ایران در سال‌های اخیر کوشیده است که روابط راهبردی خود با چین و روسیه را افزایش دهد. تلاش برای تمدید قرارداد همکاری‌های راهبردی با روسیه و امضای سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین، از جمله مهم‌ترین تلاش‌های دوجانبه بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۸
از قیمت تخم مرغ و گوجه چه خبر؟
خوب که چی
ماجرای فروش واکسن به ایران باردیگر نشان داد که این کشورها با ایران چگونه معامله میکنند. بک روز خنده و هزاران روز اخم.
لطف کنید ابتدا رود کارون را درست کنید سپس با نفتکش ناو بسازید و به عمق استراتژیک دنیا بروید
لطفا بفرمایید قرار است نیروی دریایی در دریای شمال چکار کند ضمنا مردم تو صف مرغ هستند مراکز توزیع را اعلام نمایید
قربونت برم هیچ دریای ازادی بروی هیچ کشوری بسته نیست سوالت بی ربط است
ای فاتح دریای شمال واکسن ما چی شد
اینکه نیروی دریایی بریتانیاست
واقعاً چه موفقیتی انگار برای همه جوانان این مرز و بوم اشتغال ایجاد شده باشه و اوضاع اقتصادی روبراه باشد. افرین چشم بد دور.
حالا چرا پرچم کشتی های توی عکس مربوط به انگلیس هست؟
مدیریت مرغ و تخم مرغ یادتون نره
خوب بلدین هزینه الکی کنید ! اخه که چی ؟؟؟ چه سودی برا ملت بدبخت و فلک زده داره این کار ؟؟
به قول ظریف ما تو دریای شمال چیکار میکنیم؟ همین خلیج فارس رو امن کنید
درود بر دریادلان جمهوری اسلامی ایران که اقتدار خود را در همه جای دنیا حفظ کرده واین سربلندی ملت ایران وعظمت نیروهای مسلح ما را
به نمایش میگذارد خداوند حاظ شما باشد انشاالله
به این روسهای خائن دل نبندید...........این قابل اعتماد نیستند ........بفهمید ...........
لطفا به نقش مهم رسانه در این آشفته بازار فضای رسانه های فراگیر و عمومی که همه قلم بدستند و تا دلتان بخواهد غلط می نویسند، التفات لازم را معمول فرمائید و لااقل شما گرامیان زحمت کش عرصه رسانه، نه تنها از غلط نویسی بپرهیزید، بلکه در ترویج درست نویسی و اصلاح غلط ها پیشقدم و ساعی باشید.« ۳۲۵ امین» غلط که تکرار هم شده است، غلط است، درستش: سیصدو بیست و پنجمین است.
آخه درآبهای بین المللی حرکت کردن هنره که آنقدر تیترمیزنید؟اصلاشمابگوهندوپاکستان برای اینکه دررژه روسیه شرکت کنندازچه راهی به آنجامیروند!؟
نباید مسائل رو باهم قاطی پاتی کنیم حضور نیروی دریایی یک مسئله جدا و وضع نابسامان موجود هم یک مسئله جدا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل